Na chvilu nebudem uvazovat nad tym ze to je nejaky "vtipkar" co si tu nahana ego.
Ak si zatial nejazdil ziadne gravity discipliny alebo aspon nejazdil niekde po technickych trailoch tak je DH bike absolutne nespravna volba. Je to ako keby si chcel jazdit formulu 1 bez toho aby si mal nejaku skusenost s riadenim aut alebo motokar. Rovnako ako pri F1 to mozno zvladnes, mozno nie, ale casovo to bude dost narocne a budes sa na tom ucit ovela pomalsie ako na inom druhu
biku s nizsim zdvihom. Je to tazke, nemas z toho taku odozvu lebo "vsetko" ti pohlti pruzenie/tlmenie - aj odrazy skokov a v klopkach ta to pozuje, neotocis na tom tolko
rajdy kvoli dvojkorunke, je to polozene takze budes viac musiet tocit naklananim biku a tym padom to chce rovno rychlost ktoru mat nebudes takze s tym budes bojovat - ideal bike na ucenie (ironia). Ideal zacat s nizsim zdvihom ci HT a postupne sa vypracovat. Ak to myslis vazne tak i pumptrack/bikros na naucenie sa techniky a posilka core/ruky aby si to udrzal, nerozhodila ta ci nevytrhlo rajdy z ruky niekde v rozbitom terene ci na dopade skoku.
S velkostou ti nikto neporadi ked nevies co chces. Velkostne tabulky su len odporucane, ty mozes mat ine proporcie tela aj ine potreby na
bajk ktory bude na tvoj jazdny styl najvhodnejsi. Vseobecne napriklad dlhsi DH bike je lepsi na vyssie rychlosti a kratsi bike zase na nejake tie triky/styl v bikeparku. Podobne je to i s velkostou kolies kde 29 budu rychlejsie ale na skoky a "hravost" bude lepsie mensie koleso aspon vzadu. A to co ma jedna znacka ako XL moze mat ina znacka ako L, alebo odporucane na rovnaku velkost ale geo odlisna.