trionq
A prečo porovnávaš Passat a o triedu menšiu Tesla 3?
06.05.2024 - 19:38:12
00
trionq napísal:
kolko áut naplniš plynom za "5min" ? 2-5? potom pol hodinu čakáš kym sa to natlakuje. genialne

neviem odkial mas taku info :lol:
lpg plyn je skvapalneny pod tlakom. stojan je s cerpadlom, ktore ma za ulohu cerpat do auta cca 15bar.
pistol sa nacvakne, a stojan ma vypinac... na nic netreba cakat, je to okamzite ako brat benzin.
ev tiez najprv nacvaknes a tukas do stojana.. ci ?
06.05.2024 - 19:38:49
00
Trionq nevymýšľaj,aká polhodina??
Žiadne čakanie medzi autami

peter120, nech sme korektní, je to o cosi pomalšie ako benzín (najmä ak ideš úplne do plna, nad tlak nastavený na čerpačke), nabudúce to odmeriam (i keď v okruhu X metrov je zakázané používať elektrospotrebiče...pozriem na hodinky;))

Môj pocitovy odhad: dvoj-trojnásobok času tankovania benzínu
06.05.2024 - 19:47:17
00
bicycletour napísal:
trionq
A prečo porovnávaš Passat a o triedu menšiu Tesla 3?


kludne si tam dosad model Y stojí podobne..
06.05.2024 - 19:55:16
00
čoskoro na vašich cestách :lol:

Prílohy:

441314676_7416912411710203_5586509327035436295_n.jpg
441314676_7416912411710203_5586509327035436295_n.jpg 108.89 KiB thumb_up0thumb_down

06.05.2024 - 20:10:38
00
trionq
Ešte keby mala také kvalitné spracovanie ako Passat, tak by sa dala porovnať.
06.05.2024 - 20:16:24
00
treba si pozriet aktualny model a nežiť v minulosti

https://www.youtube.com/watch?v=2hDs01hS5iQ
06.05.2024 - 20:17:25
01
trionq
Robiť závery na základe jedného užívateľa?
Videl som spracovanie karosérie Modelu Y z Berlína. Že by sa to nejako zlepšilo oproti Číne sa povedať nedá. Čo sa týka iných dielov, tak si radšej počkám na výsledky TUV.
06.05.2024 - 21:27:30
00
Potom neskôr by ma zaujimalo, čo s tým jedným prvým kusom tá partia bude robiť. Zatiaľ si predstavujem možnosti: vystavovať, jazdiť na okruhu, jednotliva homologizacia/schvalovanie
O cene ani nechcem vedieť;)
A veľkosť trhu asi porovnateľná s F150/350. Len aby som sa nemýlil a nestalo sa to univerzálnym vozitkom deti do školy...
06.05.2024 - 21:36:58
00
marseluspp napísal:
Zoidberg Stále mi to nejako nevychádza. Pri mojom variante mám za 25 tis. auto a 5 rokov jazdenia zadara (pri 20tis.km/ročne) a pri tom tvojom mám auto za 25 tis + 1000e ročne na elektriku (12x89)= 30 tis. V horizonte 10 rokov už bude asi na tom lepšie elektrika, ale stále je tu faktor komfortu pre spalovák z hľadiska možnosti dodávky paliva v núdzi (napr. zima+havária na dialnici+zápcha+čakanie=kúrenie)
Môj ročný nájazd býva tak 7tis.km a to ma tá elektrika nikdy nevýjde lepšie ako spaľovák.... mne keď sa pokazí motor tak za 100 eur kúpim druhý aj s výmenou. Pri pokazenej batérii to asi výjde omnoho drahšie ...

Veru, pri tomto prepocte (najdrahsi nabijaci pausal od ZSE) sa to vrati az na osmy rok. Tolko by snad ta Tesla nejako dokrivkala. A potom je tu este faktor komfortu pre elektro: nemusis nikdy na pumpu, ked niekde stojis a kuris tepelnym cerpadlom, stoji ta to menej kwh, mas dvoj/trojnasobny vykon... :)
Ja nevravim, ze je elektroauto idealnou volbou pre kazdeho ci prave pre teba, ale tie jednostranne pohlady su o nicom.
06.05.2024 - 21:46:53
01
trionq napísal:
čoskoro na vašich cestách :lol:

cyber nie je sposobily pre eu premavku a porusuje zakony..
vela stastia pri procese prihlasenia a homologizacie.
06.05.2024 - 23:30:31
02
Vidim, ze miestni borci ziadne realne cisla co sa tyka nakladov prevadzky EV nie su schopny vygenerovat, tak prispejem realnymi cislami aby sme si tu necucali z prsta.

eGolf kupeny v novembri 21 ako dvojrocna jazdenka z 10tis km za 23tis euro. V tej dobe som hladal automat do 2 rokov veku a nebolo k dispozicii za nizsiu cenu a podobnej vybave v podstate nic.
Nabijam v garazi v bytovke z 2.3kw zastrcky za 0.16e/kWh pri dlhodobej spotrebe 16.5kWh/100km. Manzelka na nom chodi denne 50km, z toho je cca 15km dialnica, rocne celkovo 20tis km. Kedze som bol pri prechode na EV sam zvedavy ako na tom budu naklady, sledujem si vsetky naklady na prevadzku.

Celkovo som na nabijani usetril 2300e oproti predchadzajucemi autu (Leon ST 1.2 TSI, 5.5l/100km realna dlhodoba spotreba).
Poistky stoja rovnako ako na Leona.
Naklady na servis (bezne prehliadky) 550e. Pri Leone boli prehliadky s beznou udrzbou na urovni 700e za posledne dva roky a pri cenach pred rokom 2021. Dnes by to bolo velmi blizko 1000e ale mozno by som chodil do ineho, lacnejsieho servisu, kedze skoncila zaruka.

Z diagnosti vycitana degradacia baterie je na urovni 5-6% pri najazde 53tis km. Posledny rok som nenameral uz ziadny pokles kapacity. Samozrejme ratam s tym, ze bateria bude vekom dalej degradovat, ale zatial to vyzera, ze pokles kapacity nebude vacsi ako 1% za rok.

Minuly rok som potreboval kupit druhe auto do rodiny. Kedze to auto malo byt na dochadzanie do prace v ramci mesta, nechcel som investovat vela, ale podmienka bola automat do 5 rokov veku. Vsetky oturbene priamovstreky som si automaticky skrtol, pretoze to by velku zivotnost nemalo. Zostal v podstate na vyber hybridny Yaris alebo nejaka i10 (v automate na SK nezohnatelne auto). Ked som videl, ze hybridny Yaris stoji v podstate rovnako ako Citigo iV nebolo o com. U toho Citiga v podstate nema zmysel hovorit o nakladoch. Nabijam to 2-3x za mesiac za uplne smiesne peniaze.

Poznamka na zaver: Nemam potrebu jazdit 1000km trasy, ale dovolenky/vylety kdekolvel v ramci SK/CZ su bez problemov.
07.05.2024 - 08:16:35
18
vdaka za pohlad realneho uzivatela, ktory EV aj jazdi
07.05.2024 - 08:33:41
01
Este ale treba dodat pre objektivnost, ze tieto statistiky nakladovosti dobijania su podmienene vlastnictvom garaze alebo garazoveho statia s vlastnou elektrickou pripojkou, co napr. v BA znamena cenu dalsieho noveho vozidla. Alebo musis byvat na nejakom nizsom podlazi a mat moznost parkovat pod oknom tak, ze nebude chodcom zavadzat predlzovacka a nebude ten visiaci kabel obtazovat susedov. :D
07.05.2024 - 08:49:32
01
700€?? riadne bomby v koncerne..
07.05.2024 - 08:58:58
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up