Vidim, ze miestni borci ziadne realne cisla co sa tyka nakladov prevadzky EV nie su schopny vygenerovat, tak prispejem realnymi cislami aby sme si tu necucali z prsta.
eGolf kupeny v novembri 21 ako dvojrocna jazdenka z 10tis km za 23tis euro. V tej dobe som hladal automat do 2 rokov veku a nebolo k dispozicii za nizsiu cenu a podobnej vybave v podstate nic.
Nabijam v garazi v bytovke z 2.3kw zastrcky za 0.16e/kWh pri dlhodobej spotrebe 16.5kWh/100km. Manzelka na nom chodi denne 50km, z toho je cca 15km dialnica, rocne celkovo 20tis km. Kedze som bol pri prechode na EV sam zvedavy ako na tom budu naklady, sledujem si vsetky naklady na prevadzku.
Celkovo som na nabijani usetril 2300e oproti predchadzajucemi autu (Leon ST 1.2 TSI, 5.5l/100km realna dlhodoba spotreba).
Poistky stoja rovnako ako na Leona.
Naklady na
servis (bezne prehliadky) 550e. Pri Leone boli prehliadky s beznou udrzbou na urovni 700e za posledne dva roky a pri cenach pred rokom 2021. Dnes by to bolo velmi blizko 1000e ale mozno by som chodil do ineho, lacnejsieho servisu, kedze skoncila zaruka.
Z diagnosti vycitana degradacia
baterie je na urovni 5-6% pri najazde 53tis km. Posledny rok som nenameral uz ziadny pokles kapacity. Samozrejme ratam s tym, ze
bateria bude vekom dalej degradovat, ale zatial to vyzera, ze pokles kapacity nebude vacsi ako 1% za rok.
Minuly rok som potreboval kupit druhe auto do rodiny. Kedze to auto malo byt na dochadzanie do prace v ramci mesta, nechcel som investovat vela, ale podmienka bola automat do 5 rokov veku. Vsetky oturbene priamovstreky som si automaticky skrtol, pretoze to by velku zivotnost nemalo. Zostal v podstate na vyber hybridny Yaris alebo nejaka i10 (v automate na SK nezohnatelne auto). Ked som videl, ze hybridny Yaris stoji v podstate rovnako ako Citigo iV nebolo o com. U toho Citiga v podstate nema zmysel hovorit o nakladoch. Nabijam to 2-3x za mesiac za uplne smiesne peniaze.
Poznamka na zaver: Nemam potrebu jazdit 1000km trasy, ale dovolenky/vylety kdekolvel v ramci SK/CZ su bez problemov.