nemám pocit že by som za tých 30+ rokov jazdenia pozoroval na sebe že to nejde, či už prejsť výškové metre , kilometre, alebo sadnuť na bike 5x týždenne. Zato tieto výhovorky - manželky, čas na iné aktivity, chatrné zdravie, zhoršená regen. sú tu recyklované dokola. Chudáci 20-tnici, 30-tnici, 40-tnici - čo sa vám to deje ? Vlastne viem - lenivosť
No lenivosť to určite nie je. Každé telo je inak stavané a po 40ke som ja napríklad šiel rapídne dolu a začínam pozerať aj ebajky. Sú krásne riešenia a nemusí to byť nabitý 25kg plnohodnotný stroj. Už 17kg LEVO SL ide hore kopcom v tom tempe ako jazdím na mechnike prakticky zadarmo, stačí len kývať nožičkami hore dolu bez námahy. Ťažké ebajky by som si musel doslova na trailoch udržať v stope. Tá energia ktorou to ide dopredu je problém pri zatáčaní, taký ebajk jednoducho tlačí predné koleso v priamke dopredu - je akoby nedotáčavý.
Manželky sú potom ďalšia kapitola, ktorá zničí aj lepšieho cyklistu. To sú už potom len také polovičné narýchlo jazdy, potom práca a predtým super jazdec je zrazu ako medzi mlynskými kameňmi. Skôr či neskôr je koniec takejto kariéry. Potom majú ľudia aj náročné práce, kde musia sedieť cez deň v práci, takže v zime nezajazdia nič a na jar a v lete len večerom. Potom ma kamaráti volajú či nejdem o 18.00 na traily...sa len pozriem či mu nevyhráva...potom sa tu čudujeme, že lesná zver nemá v lese kľud a musí chodiť kade-tade, keď v noci je plná hora ľudí, áut, cyklistov. Všetko aspoň 12000 lm osvetlenie samozrejme.
Takže s tou cyklistikou to nie je také jednoznačné...a keď niekomu cez deň urýchli ebajk to čo prejde za 2 hodiny, ktoré má medzi všetkým na povozenie sa, tak nech sa vozí. Táto téma je skôr na srandičky z iných elektro indivíduí, ktorých denne stretávam hodne. Rozoznajú sa ľahko - Pozdrav na 100% neexistuje, idú ako sochy na tom e-stroji, prilba nikde a sú aj v lete oblečení v nejakých hrubých šuštiačikoch
No ja mam 25kg a pokial traily a technicke veci urcite lahsi. Nehovorim ze sa to neda ale treba nato viacej sily a este vycibrenejsiu techniku. V tych reklamnych videach to jazdia jazdci svetovej urovne. Ten e-bike s tym taziskom dobre sedi pokial nepride problem. Siroke plaste ,vaha a dobre tazisko dava pocit bezpecia a rychlejsej jazdy, preto ked sa nejaky e-biker niekde vysype boli to viacej:) Viem otom svoje lebo aj moja mama si ho skusila a letela dole ze som dostal ja za nu strach. Len by vbehla do strku alebo ju vyniesla zakruta tak amen tma:)
Tak zrovna tato hladka asfaltova trasa absolvovana skoro zadarmo na e-motorke takmer urcite ziadna pomsta nebude. Ak sa chce niekto svokre pomstit, tak nech ju zoberie sem. To aspon trosku pocvici aj hornu polovicu tela.
princím je taký, že tam ju nedostaneš ale asfaltku hore dá ale dole sa jej stane určite nejaká zákruta osudná alebo nerovnosť:) snáď to tu manželka nečíta lebo budem mať problém ja:)
Od kedy idu ebiky potichu? Zvyklo to bzucat a vzdy som ich pocul. Dnes na strmine ked som siel dusu vyplut ma zrazu jeden starsi pan s usmevom opalil a ze ahoj. Skoro som infarkt dostal
A práve v tom 'porovnateľnom' je problém,čo sa ti snažím ukázať.
Tú istú trasu viem ísť na bicykli na pohodu aj nadoraz, čísla toho istého cyklistu na rovnakom bicykli budú výrazne odlišné. A to už nehovorím o vetre...Takže porovnateľné by bolo nechat ísť 'vedla seba' resp s odstupom cyklistu a ebikera. A netuším,čo by z tých čísel potom vyčítal, že motor funguje a robí dopomoc? A že vynaložená práca ebikera je nižšia ako cyklistu. To je snáď jasné.
Ďalej citujem len >>takto<<
>>A je to celkom jednoduché pochopiť ak si pluralitný demokrat.<<
Politiku sem netahaj, márny pokus o flame.
>>Každý leňoch a elektroodpad má v pluralitnej demokracii právo sa k hejtom na svoju komunitu vyjadriť, a tak nech aspoň vie k čomu konkrétne.<<
Na predch 300 stranách je to viac/veľa/krát,skús prečítať, skrátene: mladý zdravý nehendikepovany si nabije motorecku a šupsa jazdiť, niektori pri tom občas aj potocia pedálmi...
>>Myslím že žiadny slušný ebiker sa nehanbí za svoje štatistiky, a možno by sa i rád porovnal so svojimi kritikmi, len akosi niet s kým.<<
Prečo porovnávať hrušky s jablkami? Pozri prvú odpoveď.
A medzi cyklistami tiež nie všetci sú 'porovnávači'. Niekto možno cielene trénuje, iný jazdí a porovnáva svoje 'ciselka', ďalší iba jazdí a čísla má 'ma háku '.
>>A áno, keď ide o výkon motora, tak prečo nie aj o výkon jazdca.
Ono možno taký 55kg chrúst potrebuje na výšľap polovičný výkon, ako ebiker v eco režime.
Možno. <<
K tomuto nemám žiaden komentár. (Teda vlastne 'no a čo?';))
Ak si ešte stále myslis,že toto tvoje >>Nájde sa tu ehejter s meračom výkonu, ktorý sem vloží scan údajov o nejakom prevýšení, jeho dĺžke, čase zdolania, priemernom výkone a doplní ich o svoj vek, priemerný HRM a váhu súpravy (biker+bike)?<<
dáva nejaký zmysel,daj vedieť.
I keď sa neporpvnavam s ostatnými (dôvodov viacero), tak sa prekonám a vytiahnem/dám dáta z povedzme 2-3 jazd.
A nestaci, ak by si ebiker presiel nejake stupanie dlhsie bez motora uplne (resp. teda bez pomoci) a potom na eko ? Napr. to na Biely Kriz. Povedzme s dakou tepovkou cca rovnakou. V tom dni 2x by to mohlo cca byt porovnatelne. Alebo teda , ak to niekto spravil, tak 2 riadky udajov semka.
Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty. Proste bez elektriny zrazu nepouzitelny aj normalny bicykel. Kam tento svet speje?
tak zase el. radenie je fajn vec, napr :
-vidim ako mam zaradené prevody na klukach a kazete
-v dusl pákach tlačítkami rolujem obrazovky computra
-pípa mi po zaradení na posledný krajný pastorok
Dá sa isto bez toho žiť, sám na mtb jazdím mechanickú xtr sadu . Na druhej strane kto dnes jazdí bez mobilu, computra (pár ĺudí možno), alebo bez radaru (na cesťákoch to rastie každým rokom)
Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty. Proste bez elektriny zrazu nepouzitelny aj normalny bicykel. Kam tento svet speje?
Tak za seba sa priznám, že to elektrické radenie mám. Ale zase to je záležitosť nabíjania raz za 3 mesiace. A keby mi aj nabíjačka odišla, tak človek má svoju komunitu spolujazdcov, kde si viem požičať kým si nezoženiem náhradu. A nemusím vypisovať po fórach a zháňať.
Áno má to svoje nevýhod, že keď sa to vybije, tak je po radení. No to už človek musí byť aký tupoň, keď ignoruje hlásenia, že je slabý stav batérie radenia, ktoré mi pípa pri každej jazde, keď už mám len dve alebo jednu paličku. Ale tie výhody sú skôr prevažujúce. Žiadne trápenie sa s lankami a ich výmenou, štelovanie radenia, ktoré sa po čase používania rozladí, presnosť radenia, rýchly chod radenia. Áno dá sa existovať aj s mechanikou. No keď to človek okúsi tak mu odpadne kopa problémov a tým jediným je naozaj raz za 3 mesiace dobyť.
Je, ale aj anonymná. Napr. z celého fóra čo tu občas prispievajú, tak veľmi nepravidelne sa v roku stretávam s dvomi na jazde ak vôbec. Gro ľudí, s ktorými jazdím na toto fórum ani nechodia.
Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty. Proste bez elektriny zrazu nepouzitelny aj normalny bicykel. Kam tento svet speje?
Je to tak.
Naviac, ja som bol nútený minulý rok kúpiť elektrické osvetlenie na akumulátory, lebo Fox prestal pred dvomi rokmi vyrábať adaptéry na dynamá pre Fox 34, a mne sa ten môj adaptér zlomil pri doskoku z 5m dropu. Kúpil som si síce nový neorigo z Aliexpresu, ale nepasoval presne, tak som musel krížom prevŕtať pravú spodnú nohu na extra skrutku. Dynamo síce držalo super, ale zas kvôli skrutke mi nechcela vidlica chodiť hore-dole, a ešte mi cez novú dierku aj mierne vytekal olej.
Tak som musel adaptér aj skrutku vybrať a diery upchať korkovými štuplíkmi. Vidlica už ani moc neslizí, aj trochu chodí a aj prasklinka od novonavŕtanej dierky sa už nezväčšuje, takže pohoda, ale zas nemám normálne osvetlenie, iba to hnusné elektrické. Ach jo, staré dobré dynamo - svetlá sa ti nikdy nevybili (teda len, keď si sa vybil ty, ale to sa nám, klasickým bajkerom, nikdy nestáva).
Takže máš pravdu, bez elektriny je to naprd. Keď zabudnem nabiť, tak večerný výjazd sa nekoná.
Radar, tachometer, svetlo a pod. su len prislusenstvo, bez ktoreho je mechanicky bajk stale plne funkcny. Elektronicke radenie = priama zavislost na elektrine, bez ktorej uz bajk funkcny nie je. Ak niektori nedokazu pochopit ten rozdiel, tak ich problem. Ale zaujimave, ze zrazu ako obhajujete elektronicke radenie rovnako ako e-lenivci, ze elektro ma svoje vyhody. Aky je to pocit, ked e-hejtera niekto hejtuje, lebo vlastne aj on sam pouziva pripomoc na radenie?
Ja mám nábojové dynamo aj na dodatočne elektrifikovanom kargo bajku. So svetlom na baterky je strašná réžia, treba ho nabíjať, nevydrží "večne". Teoreticky by šlo svetlo napájať aj z batérie elektromotora, ale nie vždy musím jazdiť s batériou. Takže nábojové dynamo za mňa najlepšia voľba. Ten odpor naviac je zanedbateľný
Ale zase inú elektroniku na (mobil na navigáciu, cyklopočítač, radenie) na bicykloch nemám. Takže aj pri prípadnej vybitej batérii (ešte sa mi nestalo) môžem ísť bez problémov ďalej.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Manželky sú potom ďalšia kapitola, ktorá zničí aj lepšieho cyklistu. To sú už potom len také polovičné narýchlo jazdy, potom práca a predtým super jazdec je zrazu ako medzi mlynskými kameňmi. Skôr či neskôr je koniec takejto kariéry. Potom majú ľudia aj náročné práce, kde musia sedieť cez deň v práci, takže v zime nezajazdia nič a na jar a v lete len večerom. Potom ma kamaráti volajú či nejdem o 18.00 na traily...sa len pozriem či mu nevyhráva...potom sa tu čudujeme, že lesná zver nemá v lese kľud a musí chodiť kade-tade, keď v noci je plná hora ľudí, áut, cyklistov. Všetko aspoň 12000 lm osvetlenie samozrejme.
Takže s tou cyklistikou to nie je také jednoznačné...a keď niekomu cez deň urýchli ebajk to čo prejde za 2 hodiny, ktoré má medzi všetkým na povozenie sa, tak nech sa vozí. Táto téma je skôr na srandičky z iných elektro indivíduí, ktorých denne stretávam hodne. Rozoznajú sa ľahko - Pozdrav na 100% neexistuje, idú ako sochy na tom e-stroji, prilba nikde a sú aj v lete oblečení v nejakých hrubých šuštiačikoch
A práve v tom 'porovnateľnom' je problém,čo sa ti snažím ukázať.
Tú istú trasu viem ísť na bicykli na pohodu aj nadoraz, čísla toho istého cyklistu na rovnakom bicykli budú výrazne odlišné. A to už nehovorím o vetre...Takže porovnateľné by bolo nechat ísť 'vedla seba' resp s odstupom cyklistu a ebikera. A netuším,čo by z tých čísel potom vyčítal, že motor funguje a robí dopomoc? A že vynaložená práca ebikera je nižšia ako cyklistu. To je snáď jasné.
Ďalej citujem len >>takto<<
>>A je to celkom jednoduché pochopiť ak si pluralitný demokrat.<<
Politiku sem netahaj, márny pokus o flame.
>>Každý leňoch a elektroodpad má v pluralitnej demokracii právo sa k hejtom na svoju komunitu vyjadriť, a tak nech aspoň vie k čomu konkrétne.<<
Na predch 300 stranách je to viac/veľa/krát,skús prečítať, skrátene: mladý zdravý nehendikepovany si nabije motorecku a šupsa jazdiť, niektori pri tom občas aj potocia pedálmi...
>>Myslím že žiadny slušný ebiker sa nehanbí za svoje štatistiky, a možno by sa i rád porovnal so svojimi kritikmi, len akosi niet s kým.<<
Prečo porovnávať hrušky s jablkami? Pozri prvú odpoveď.
A medzi cyklistami tiež nie všetci sú 'porovnávači'. Niekto možno cielene trénuje, iný jazdí a porovnáva svoje 'ciselka', ďalší iba jazdí a čísla má 'ma háku '.
>>A áno, keď ide o výkon motora, tak prečo nie aj o výkon jazdca.
Ono možno taký 55kg chrúst potrebuje na výšľap polovičný výkon, ako ebiker v eco režime.
Možno. <<
K tomuto nemám žiaden komentár. (Teda vlastne 'no a čo?';))
Ak si ešte stále myslis,že toto tvoje >>Nájde sa tu ehejter s meračom výkonu, ktorý sem vloží scan údajov o nejakom prevýšení, jeho dĺžke, čase zdolania, priemernom výkone a doplní ich o svoj vek, priemerný HRM a váhu súpravy (biker+bike)?<<
dáva nejaký zmysel,daj vedieť.
I keď sa neporpvnavam s ostatnými (dôvodov viacero), tak sa prekonám a vytiahnem/dám dáta z povedzme 2-3 jazd.
https://www.mtbiker.sk/forum/elektro-bicykle-f33/nabijacka-pre-canyon-spectral-on-2023-t48685.html
Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty.
-vidim ako mam zaradené prevody na klukach a kazete
-v dusl pákach tlačítkami rolujem obrazovky computra
-pípa mi po zaradení na posledný krajný pastorok
Dá sa isto bez toho žiť, sám na mtb jazdím mechanickú xtr sadu . Na druhej strane kto dnes jazdí bez mobilu, computra (pár ĺudí možno), alebo bez radaru (na cesťákoch to rastie každým rokom)
https://www.mtbiker.sk/forum/elektro-bicykle-f33/nabijacka-pre-canyon-spectral-on-2023-t48685.html
Ale toto plati samozrejme aj pre tych, co si na normalny bicykel namontuju elektricke radenie, ktore im pomaha radit, lebo asi maju slabe prsty.
Tak za seba sa priznám, že to elektrické radenie mám. Ale zase to je záležitosť nabíjania raz za 3 mesiace. A keby mi aj nabíjačka odišla, tak človek má svoju komunitu spolujazdcov, kde si viem požičať kým si nezoženiem náhradu. A nemusím vypisovať po fórach a zháňať.
Áno má to svoje nevýhod, že keď sa to vybije, tak je po radení. No to už človek musí byť aký tupoň, keď ignoruje hlásenia, že je slabý stav batérie radenia, ktoré mi pípa pri každej jazde, keď už mám len dve alebo jednu paličku. Ale tie výhody sú skôr prevažujúce. Žiadne trápenie sa s lankami a ich výmenou, štelovanie radenia, ktoré sa po čase používania rozladí, presnosť radenia, rýchly chod radenia. Áno dá sa existovať aj s mechanikou. No keď to človek okúsi tak mu odpadne kopa problémov a tým jediným je naozaj raz za 3 mesiace dobyť.
Je, ale aj anonymná. Napr. z celého fóra čo tu občas prispievajú, tak veľmi nepravidelne sa v roku stretávam s dvomi na jazde ak vôbec. Gro ľudí, s ktorými jazdím na toto fórum ani nechodia.
Je to tak.
Naviac, ja som bol nútený minulý rok kúpiť elektrické osvetlenie na akumulátory, lebo Fox prestal pred dvomi rokmi vyrábať adaptéry na dynamá pre Fox 34, a mne sa ten môj adaptér zlomil pri doskoku z 5m dropu. Kúpil som si síce nový neorigo z Aliexpresu, ale nepasoval presne, tak som musel krížom prevŕtať pravú spodnú nohu na extra skrutku. Dynamo síce držalo super, ale zas kvôli skrutke mi nechcela vidlica chodiť hore-dole, a ešte mi cez novú dierku aj mierne vytekal olej.
Tak som musel adaptér aj skrutku vybrať a diery upchať korkovými štuplíkmi. Vidlica už ani moc neslizí, aj trochu chodí a aj prasklinka od novonavŕtanej dierky sa už nezväčšuje, takže pohoda, ale zas nemám normálne osvetlenie, iba to hnusné elektrické. Ach jo, staré dobré dynamo - svetlá sa ti nikdy nevybili (teda len, keď si sa vybil ty, ale to sa nám, klasickým bajkerom, nikdy nestáva).
Takže máš pravdu, bez elektriny je to naprd. Keď zabudnem nabiť, tak večerný výjazd sa nekoná.
Ale zase inú elektroniku na (mobil na navigáciu, cyklopočítač, radenie) na bicykloch nemám. Takže aj pri prípadnej vybitej batérii (ešte sa mi nestalo) môžem ísť bez problémov ďalej.