Samozrejme, že máš na električke energetický výdaj. Otázkou je, aký. Ak sa bavíme o tých turistických jazdcoch (ktorých je na električkách väčšina; aspoň zo subjektívnych pozorovaní), obávam sa, že to nebude také dobré.
Postreh z mojich niekoľkoročných meraní zápästným Fitbit-om, ktorý v meraní tepu vychádzal v testoch dosť presne v porovnaní s hrudným pásom. Nie je to wattmeter, ale obraz to dá. Som bežný nadšený amatérsky cyklista, aktuálne 5 rokov s nájazdom cca 5,5t km ročne.
Priemerný výdaj energie mimo bazálu za celé trvanie aktivity pre môj organizmus:
Pomalšia chôdza po meste: 3-4 kCal/min.
Svižná chôdza (5,5 až 6 km/h, prípadne v kopcovitom teréne): 6-8 kCal/min.
Bicykel so ženou v jemnom tempe, kde sa ja v podstate nezadýcham: 3-4 kCal/min.
Bicykel svižným tempom: 8-11 kCal/min.
Bicykel bomby-šupy: 12-14 KCal/min.
(z Fitbitu som viac nevydoloval, hoci aktuálny zápästný Garmin Vivosmart 5 mi vie namerať na výjazde v pohode priemerne aj 20 kCal/min. To som sa musel ohromne zlepšiť )
Na porovnanie môj bazálny metabolizmus: 1,12 kCal/min.
Väčšinu električiek, čo obieham, idú pomalším tempom. Bežne po rovine tak 20-25 aj s nemalou elektrodopomocou (súdiac podľa posedu a kadencie), takže na základe mojich hodnôt to odhadujem tak okolo 4 kCal/min. Ťažší/ľahší jazdci odo mňa to budú mať vynásobené nejakým koeficientom, ale to nič nemení na celkovom obraze.
Čo som tým celým chcel povedať?
Že mnoho električkárov si myslí, ako si dáva do tela, takže si potom doprajú energeticky výdatnejšie jedlo, no v reáli spaľujú o dosť menej, ako keby šli rezko pešo. Vzniká pocit psuedopohybu, lákajúci jesť viac, lebo "veď sa hýbem". Potom sa ľudia dostávajú do kalorických prebytkov a priberajú, napriek tomu, že "sa hýbu". Je toto aj pri normálnych bicykloch? Je. Ale vzhľadom na dva fakty (1. turistický plebs vo veľkom prechádza na električky; 2. len vďaka motoru prejdú viac, tak si myslia, že sa aj viac hýbu oproti normálnemu bajku) vzniká nebezpečný návyk, ktorý bude viesť (vedie?) k tomu, že aj napriek "hýbaniu sa" začne plebs priberať a zanevrie na pohyb. Hovorím o väčšinovom e-cykloplebse, nie o údajných makačoch, ktorí aj na električke potia krv. A áno, ja viem, chudnutie je hlavne o jedle, až sekundárne o pohybe, ale nehýbanie sa nie je dobré ani pri ideálnej strave.
Ono najrozšírenejšia lož čo od nových alebo to-be elektrikárov počúvam je, že nemajú čas a chcú jazdiť viac alebo častejšie. V čom im e-bike má akože pomôcť.
A nakoniec jazdia to isté, tak isto často ale na turbe...
Presne, 1000násobne by urobili pre výdaj energie lepšie ako keby namiesto 20 km v kopci s ečkom si dali 40 km po rovine s bicy. A nemusia dupať ani žiadne priemerky cez 30. Stačí pravidelnosť a jazda v kuse bez troch zastávok v bufetoch. Tých 40 km síce nemusia dosiahnuť hneď na jednu šupu, ale postupnosťou aj pomalšou rýchlosťou by sa k nej dopracovali. A potom si mohli pridávať kilometre a dopriať si na dlhšom výjazde aj tú jednu-dve pauzy.
Ale načo by to robili keď ich cieľom nie je športovať a vylepšovať kondíciu či postavu. Takže vśetky tie reči ako by to bolo pre nich lepšie sú úplne zbytočné.
dnes na kroske som sa zavesil za, a potom aj potiahol cestaka. tymto stylom sme sundali niekolko elektrikarov.
som zvedavy kolko z nic sa nasere a daju cip
Dnes okolo obeda som išiel z výjazdu (lebo však dôchodca), po Košickej od mostu Apollo. Ostal som stáť na červenú na križovatke s Mlynskými nivami - Prievozská. Zrazu popred mňa po prechode prešiel elektrický Wolťák... Niečo mi na ňom bolo čudné. A potom som si to uvedomil, keď na konci prechodu musel spomaliť, lebo chodci. Keď mal voľnú cestu, tak ani nepretočil nohami, ale neuveriteľne zrýchlil... A pekne po cyklochodníku na e-motorke. Aj popred mňa prešiel bez točenia nožičkami a preto som si ho všimol namiesto švárnych babeniek smerujúcich do/z Nív. Elektrikár sa ponáhľal, aby mu jedlo v batohu nevychladlo a pritom bol posraný ísť po ceste.
Tym chcem povedat ze on ide efektivne za cielom. Viac neriesi kym niekde nenarazi na problem. Nehodnotim spravnost, uprimne je mi to jedno, v tomto state v tejto spolocnoti duplom
Vcera sa u mna zastavil kamos +/- stary ako ja a prisla debata na bajky. Spomenul ze ma elektriku, tak som sa ho opytal ci ma este aj klasiku. Jeho odpoved bola: Ano mam, ale uz vacsinu jazdim na elektro. Ked to clovek vyskusa, tak si na to rychlo zvykne a aj som zlenivel.
to zaleží od povahy človeka. Ak človek potrebuje byt fyzicky v dobrej kondícii vie,že len e-bike mu to nezabezpečí tak si najde bud iné aktivity alebo k e-biku má aj klasiku.
Len ebajk mu to nezabezpečí?
Skôr by som povedal že ebajk robí pre kondíciu gulové..
Asi toľko ako sedenie pred telkou, akurát že pri tom nehlcú čipsy
Aj keď už som videl aj chlapa na ebajku ládovať do seba bagetu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ved prave, ze ebajk ma vydaj
Postreh z mojich niekoľkoročných meraní zápästným Fitbit-om, ktorý v meraní tepu vychádzal v testoch dosť presne v porovnaní s hrudným pásom. Nie je to wattmeter, ale obraz to dá. Som bežný nadšený amatérsky cyklista, aktuálne 5 rokov s nájazdom cca 5,5t km ročne.
Priemerný výdaj energie mimo bazálu za celé trvanie aktivity pre môj organizmus:
Pomalšia chôdza po meste: 3-4 kCal/min.
Svižná chôdza (5,5 až 6 km/h, prípadne v kopcovitom teréne): 6-8 kCal/min.
Bicykel so ženou v jemnom tempe, kde sa ja v podstate nezadýcham: 3-4 kCal/min.
Bicykel svižným tempom: 8-11 kCal/min.
Bicykel bomby-šupy: 12-14 KCal/min.
(z Fitbitu som viac nevydoloval, hoci aktuálny zápästný Garmin Vivosmart 5 mi vie namerať na výjazde v pohode priemerne aj 20 kCal/min. To som sa musel ohromne zlepšiť
Na porovnanie môj bazálny metabolizmus: 1,12 kCal/min.
Väčšinu električiek, čo obieham, idú pomalším tempom. Bežne po rovine tak 20-25 aj s nemalou elektrodopomocou (súdiac podľa posedu a kadencie), takže na základe mojich hodnôt to odhadujem tak okolo 4 kCal/min. Ťažší/ľahší jazdci odo mňa to budú mať vynásobené nejakým koeficientom, ale to nič nemení na celkovom obraze.
Čo som tým celým chcel povedať?
Že mnoho električkárov si myslí, ako si dáva do tela, takže si potom doprajú energeticky výdatnejšie jedlo, no v reáli spaľujú o dosť menej, ako keby šli rezko pešo. Vzniká pocit psuedopohybu, lákajúci jesť viac, lebo "veď sa hýbem". Potom sa ľudia dostávajú do kalorických prebytkov a priberajú, napriek tomu, že "sa hýbu". Je toto aj pri normálnych bicykloch? Je. Ale vzhľadom na dva fakty (1. turistický plebs vo veľkom prechádza na električky; 2. len vďaka motoru prejdú viac, tak si myslia, že sa aj viac hýbu oproti normálnemu bajku) vzniká nebezpečný návyk, ktorý bude viesť (vedie?) k tomu, že aj napriek "hýbaniu sa" začne plebs priberať a zanevrie na pohyb. Hovorím o väčšinovom e-cykloplebse, nie o údajných makačoch, ktorí aj na električke potia krv. A áno, ja viem, chudnutie je hlavne o jedle, až sekundárne o pohybe, ale nehýbanie sa nie je dobré ani pri ideálnej strave.
A nakoniec jazdia to isté, tak isto často ale na turbe...
som zvedavy kolko z nic sa nasere a daju cip
Čo mám závidieť? Že e-motorkár jazdí po chodníkoch, prechodoch pre chodcov a po cyklochodníkoch?
A to ho opravňuje jazdit na motorovom vozidle po chodnikoch, prechodoch pre chodcov a cyklochodnikoch?
Kde si to videl napisane?
Skôr by som povedal že ebajk robí pre kondíciu gulové..
Asi toľko ako sedenie pred telkou, akurát že pri tom nehlcú čipsy
Aj keď už som videl aj chlapa na ebajku ládovať do seba bagetu
https://www.facebook.com/photo?fbid=122114397248320562&set=pcb.122114397332320562