Mám bicykel Scott strike eride 930 4 týždne. Je na ňom vidlica Marzochi Bomber Z2 aRAIL 140mm. Po 400 km na prázno bez záťaže sa vysunie iba na 90-95mm. Mal niekto takýto problém ? Mala by byť vysunutá na 140mm. Pruží, aj sa dá zaaretovať. V servise nevedia prečo. Museli by ju vraj poslať na reklamáciu. Nechcem čakať, chcem jazdiť.
Asi sa zalepil vyrovnavaci port medzi pozitivkou a negativkou, ak teda chapem spravne, ze sa vysunie len tolko po vyfucani pozitivky. Ak sa nafuci, tak je vysunuta ok ?
Mne toto urobila rockshox pike po preprave - v negatívnej komore bol moc veľký tlak. Čiže bicykel kolesami hore a skúsiť ju vytiahnuť takou primeranou silou - nervať to hlava nehlava, ale trochu sily to potrebuje.
Problem moze ale nemusi byt vacsi tlak v negativke voci pozitivke.
Ak to bude tento problem ... Normalne fukas pozitivnu komoru a do negativnej sa to dostane malym portom v stene vonkajsej nohy vidlice. Ked je v negativke vacsi tlak ako v pozitivke tak to stlaca vidlici do zdvihu a ta sa neda vysunut do maximalneho zdvihu. Cize potrebujes vyrovnat tie tlaky alebo vyfucat negativku. Neviem kde presne je ten port, ci na zaciatku zdvihu, na konci zdvihu alebo niekde medzi takze mozes skusat rozne sposoby. Pretoze medzi pozitivkou a negativkou je piest s tesnenim, ked sa dostane na miesto toho portu tak sa pozitivka a negativka cez ten port spoja a tlaky by sa mali vyrovnat. Problem moze byt napriklaad upchaty port alebo skor vela vazeliny nad ci pod piestom.
Skusit teda mozes
- Vyfucat pozitivnu komoru a do maxima stlacat i vysuvat vidlicu, kludne 20 i viac krat. Ale fakt sa to snazit vysunut do maxima. Lepsie ti to pojde ked budes tahat len vidlicu takze ak to nepojde normalne tak to pojde lepsie ked budes mat bicykel rajdami dole/ kolesami hore. Proste snazit sa dostat piest do tej spravnej polohy
- Mozes postupne po malych krokoch dofukovat alebo nafukovat vidlicu a zakazdym sa ju snazit stlacat a natahovat.
- Nafukat pozitivku na maximalny tlak a snazit sa ju tahat a stlacat takto, dakedy pomoze s takto nafuknutov vidlicou chvilu jazdit a celym telom na nej "skakat". Vyssi tlak moze precistit ten port alebo piest.
Z casti fixnuta vidlica bude ked ju budes vediet vysunut i stlacit na max ked bude vyfucana. Potom by malo stacit ju nafukat podla navodu, cize nie hned na pozadovany tlak ale po malych kuskoch a zakazdym ju par krat postlacat, 5 a viac (nie natahovat). Tym by sa to malo fixnut. Mozes mat problem ze ti bude klepat horny doraz, to je tym ze si tahal tu vidlicu a v negativke je mensi tlak, tak ju zase sfuknes a znovu nafuknes po este mensich castiach.
Hlavne asi to fukanie na max by som nechal na koniec ako poslednu moznost pretoze tym mozes tu negativku este viac natlakovat.
Ak toto nepomoze tak treba rozobrat vidlicu, bud doma, v servise alebo v ramci zaruky.
karolbb: aha, takze sa vratila na 140mm, ale nasledne padla naspat. No, daco tam bude nedobre, ale to asi tusis tiez tlaky by sa mali vyrovnavat cez taku kvazi dierku, alebo strbinu, je mozne, ze v negativke je plno oleja, alebo vazeliny a k tomu portu sa vobec nedostane, cize len rozobrat.
To a - biker and Ito. Áno vytiahol som to na 140 mm, ale ostalo to znova iba na 110 mm. A na tých 140 sa to nedalo ani zaaretovať. Až na 110 sa to dalo. Aj som trochu pojazdil, ale nič sa nezmenilo. Takže to bude asi fakt, že tie tlaky sa nevyrovnajú. Ja sa do toho nechcem púšťať, aj keď som našiel návod. (https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1052)Treba na to skúsenosti nástroje a pod. Poznáte niekoho tak do 50 km od B.B kto má fortiel, skúsenosti a robí to na úrovní ?
Nejde o to dostat sa do krajnych poloh ale dostat piest na spravne miesto. Preto musis prechadzat celym zdvihom alebo si najdi kde ten port je, v ktorej casti a prechadzaj len tou castou. A nestaci tadial prejst raz, hlavne ak tam mas bordel, musis tadial prejst viackrat, 5x nestaci. Ked je s tym problem tak 30+ krat alebo kym sa to nefixne. Mne to robili rozne vidlice a najcastejsie tomu pomohlo to vozenie sa okolo domu na nafuknutej vidlici a stlacanie celou silou. Ale vsetky mali port tak ze bolo treba vidlicu stlacat. Napr viem ze nejaka rs ho ma tak ze ju treba vytahovat. Inak ked sa toto stalo tak som musel vidlicu rozoberat 2x z x pripadov. Viditelny bordel tam nikdy nebol.
Ale ako pisem nemusi to byt tymto ale ked to vies vytiahnut rukov a vsetko dalsie funguje tak ako ma tak mi nic ine nenapada. Ak by ti stiekol olej z open bath patrony tak ju nepritvrdis a mozno ani nestlacis. Ak by si nieco prerazil tak to citis, a hlavne prerazis skor tlmenie.
a-biker. ďakujem za podrobný návod. Skúsim to. Aký je tvoj názor, ak by som to nechal a jazdil tak ako je. Bude to mať vplyv iba na komfort, alebo môže dôjsť k poškodeniu vzduchovej pružiny ako takej.
Dlhodobo by som to nejazdil, nevies aky tlak tam je alebo aky je problem. Ak je to tou nafuknutou negativkou tak to bude mat vplyv na komfort a to pozitivne - vidlica by mala byt citlivejsia. Na druhu stranu co najhorsie sa asi moze stat je ze strhnes hranu vonkajsej nohy vidlice ktora drzi plastovy diel s tesnenim/tesneniami a ten plast ti vyskoci a negativka sa otvori do vonkajsej nohy. Nedrzi to tam segerka ale len pliesok ktory nema taku pruznost ako segerka, ked tam bude nejaka velka sila tak ti moze pliesok vyskocit a cestou vezme kusok hrany ktora ho drzi.
Ešte by ma zaujímalp ako sa vytvorí pretlak v zápornej komore. To by tam musel prejsť cez tesnenie pri dákom extrémnom ráze. Ja som rátal, že záporná komora má asi o 30% vyšší tlak ako kladná, ( je ponorená o 40mm zo 140mm cca 29%) Kde je nastavených 86 Psi na moju váhu 84 kg. Teda v zápornej je podľa toho cca 120 PSi, čo je maximálka. Trochu veľká zhoda náhod ? Ja som vidlicu nedofukval, robili mi to v servise.
Tak som to fixol. Nedalo mi to a riskol som. Použil som zdvihák z auta. Vložil som ho medzi koleso vrch vidlice pod hlavou vidlice. Pomaly som rozťahoval až na 150mm a začul som krátke zasyčanie. To sa vyrovanli tlaky. Teda kanálik je úplne hore. To iba potvrdilo moju domienku, že pretlak vznikol pri extrémnom náraze, na ktorý som si spomenul až teraz. Pri jazde dole kopcom som vrazil do výmoľa a vidlica šla až na doraz a vtedy asi prešiel tlak popri o krúžku do zápornej komory. Inakšie sa tam dostať nemohol.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mne toto urobila rockshox pike po preprave - v negatívnej komore bol moc veľký tlak. Čiže bicykel kolesami hore a skúsiť ju vytiahnuť takou primeranou silou - nervať to hlava nehlava, ale trochu sily to potrebuje.
https://www.mtbr.com/threads/new-marzocchi-bomber-wont-extend-fully.1197396/
Ak to bude tento problem ... Normalne fukas pozitivnu komoru a do negativnej sa to dostane malym portom v stene vonkajsej nohy vidlice. Ked je v negativke vacsi tlak ako v pozitivke tak to stlaca vidlici do zdvihu a ta sa neda vysunut do maximalneho zdvihu. Cize potrebujes vyrovnat tie tlaky alebo vyfucat negativku. Neviem kde presne je ten port, ci na zaciatku zdvihu, na konci zdvihu alebo niekde medzi takze mozes skusat rozne sposoby. Pretoze medzi pozitivkou a negativkou je piest s tesnenim, ked sa dostane na miesto toho portu tak sa pozitivka a negativka cez ten port spoja a tlaky by sa mali vyrovnat. Problem moze byt napriklaad upchaty port alebo skor vela vazeliny nad ci pod piestom.
Skusit teda mozes
- Vyfucat pozitivnu komoru a do maxima stlacat i vysuvat vidlicu, kludne 20 i viac krat. Ale fakt sa to snazit vysunut do maxima. Lepsie ti to pojde ked budes tahat len vidlicu takze ak to nepojde normalne tak to pojde lepsie ked budes mat bicykel rajdami dole/ kolesami hore. Proste snazit sa dostat piest do tej spravnej polohy
- Mozes postupne po malych krokoch dofukovat alebo nafukovat vidlicu a zakazdym sa ju snazit stlacat a natahovat.
- Nafukat pozitivku na maximalny tlak a snazit sa ju tahat a stlacat takto, dakedy pomoze s takto nafuknutov vidlicou chvilu jazdit a celym telom na nej "skakat". Vyssi tlak moze precistit ten port alebo piest.
Z casti fixnuta vidlica bude ked ju budes vediet vysunut i stlacit na max ked bude vyfucana. Potom by malo stacit ju nafukat podla navodu, cize nie hned na pozadovany tlak ale po malych kuskoch a zakazdym ju par krat postlacat, 5 a viac (nie natahovat). Tym by sa to malo fixnut. Mozes mat problem ze ti bude klepat horny doraz, to je tym ze si tahal tu vidlicu a v negativke je mensi tlak, tak ju zase sfuknes a znovu nafuknes po este mensich castiach.
Hlavne asi to fukanie na max by som nechal na koniec ako poslednu moznost pretoze tym mozes tu negativku este viac natlakovat.
Ak toto nepomoze tak treba rozobrat vidlicu, bud doma, v servise alebo v ramci zaruky.
Ale ako pisem nemusi to byt tymto ale ked to vies vytiahnut rukov a vsetko dalsie funguje tak ako ma tak mi nic ine nenapada. Ak by ti stiekol olej z open bath patrony tak ju nepritvrdis a mozno ani nestlacis. Ak by si nieco prerazil tak to citis, a hlavne prerazis skor tlmenie.