ahojte nechcem zakladat nove temu. chcel by som vychadzat z toho co tu bolo napisane. rozhodol som sa nieco zo sebou robit lebo uz to bolo neunosne a pri vyske 174 cm som siel zo 132kg na momentalnych 103kg za rok ale uz zacinam stagnovat a chcem pridat bajk aby to slo na cielovych 85. jazdil som naposledy pred 15 rokmi odvtedy gauč a cipsy... potreboval by som nejaky bajk s rozumnym rozpoctom primerany mojej vyske a vahe s tym ze vaha sa bude casom dufam ! znizovat. cesta/teren 50/50. kedze mam doma insportline bajk trenazer je pre mna podstatne dobre sedlo alebo prilis tenke sa mi bude zarezavat az prilis hadajte kam/:-))...
opravujem svoj nazor na kubicu velmi dobre som sa dnes porozpraval a mozem povedat ze pani majitelka bola velmi ochotna a vysiel mi zatial FOCUS Whistler 3.9 2022/2023 za 750e . neviem sa rozhodnut medzi velkostami niekto kto ma odjazdene vela km ako je to v dekaci hovoril predavac ze by siel do vacsieho ako si on sam kupil po roku. mne pride M take sikovnejsie na manevrovanie a v terene asi lepsie ale na asfalte kde budem cca 50% z najazdenych km mi pride lepsie velkost L. neviem sa rozhodnut. mal aj niketo z vas ze si kupil bajk a po case prisiel na to ze lepsia by bola o stupen vacsia velkost? co sa tyka rockridera ten prekvapil komfort jazdy bol blizko focusu aj ked ma nizsiu vybavu ten focus ma shimano SLX . kedze je uz o viac ako 100 e drahsi aj oproti focusu bude to focus otazka ostava velkost.
Vyrobca nepredpoklada nic, on namontuje nieco, co lacno kupi, pretoze na 700e htcku v rozbitom terene a vysokej rychlosti by si vela nenajazdil
chobuz43: dnes sa to predava takto, je to trend, rajdy su robene tak, aby si si ich skratil ako potrebujes, ak niekto chce sirsie, aby nemusel kupovat nove. Je to nieco ako s pedalmi, tie si das akopotrebujes.
nechapem co mudruju... 20 rokov dozadu som jazdil mozno zjazdy a trasy o ktorych oni ani nesnivali a mal som uzky uchop... a v pohode stacil... tieto uchopy a'la texasky byk to je proste zase podla mna modny vystrelok..
Tak ja som mal vzdy siroky uchop (relativne), aj ked sa mi smiali, ze ho mam jak DH jazdec a to boli iba 680ky . V case, ked ficali 580ky a niektori si to zrezavali na 480 . Ale vtedy boli bezne 10-12cm predstavce, dnes su tak 4-5cm, takze miminalne o dlzku predstavca musis predlzit rajdy. Takze ak si jazdil 600mm a 12cm, tak dnes pri 5cm potrebujes aspon tych 680 cca, plus minus uz len z dovodu zmeny dlzky paky. Ale velmi to zalezi co jazdis, ako jazdis, nacom jazdis. Mne niekde sedia uzsie, niekde sirsie. Ale je dnes trend orezavat stromy na chodnikoch a trailoch, lebo sa tam nezmestia
ja budem teraz len cisto rekreacny jazdec . preto idem do toho focusu whistler 3,9. tie riaditka sa budu zrezavat to je viacmenej iste. len mam dilemu ci zobrat M alebo L... nechcem od va mesiace zistit ze som si mal zobrat vacsiu velkost.
praveze je...174 ale L mi vobec nerobilo problemy. zatial som pocul od dvoch ludi ze po roku pouzivania bajku by sli do vacsej velkosti. s M sa mi lahsie manevrovalo ale L zase po asfalte lepsia volba...budu aj 70km tury kde bude vacsina asfalt a budu opacne kde kusok asfalt a 60-70km les teren.
nechapem co mudruju... 20 rokov dozadu som jazdil mozno zjazdy a trasy o ktorych oni ani nesnivali a mal som uzky uchop... a v pohode stacil... tieto uchopy a'la texasky byk to je proste zase podla mna modny vystrelok..
...pred xx rokmi auta nemali posilnovac riadenia a ludia na tom v pohode jazdili aj neskutocne dlhe trasy
M ci L, to je veru vecna dilema, ale veru, pokial chhces jazdit priamo a netocit sa pomedzi stromy, alebo kamene , tak asi Lko. Ale potom este, ak chces teleskop, aby sa tam vliezol taky, aky potrebujes.
nechapem co mudruju... 20 rokov dozadu som jazdil mozno zjazdy a trasy o ktorych oni ani nesnivali a mal som uzky uchop... a v pohode stacil... tieto uchopy a'la texasky byk to je proste zase podla mna modny vystrelok..
Ides si sem po radu a nakoniec si majster sveta do bicyklov. Dnes sa uz tie "zjazdy a trasy o ktorych sa nam ani nesnivalo" jazdia s daleko vacsou istotou a vo vyssej rychlosti za co clovek vdaci aj sirsim rajdam. Ale ked tebe "v pohode staci" jazdit ako pred 20 rokmi tak smelo skrat aj o pol metra. Lutujem, ze som cloveku ako ty vobec nieco napisal.
Ak sa auto hybe co i len krokom, tak posilnovac riadenia ti je nanic.
Akukolvek dlhu trasu prejdes aj bez neho. Iba hovorim.
Ale inak pocitovo. Treba skusit M aj L, pripadne ozaj polaborovat s predstavcom a riaditkami.
nechcem aby sa zase rozbehol plamenomet ale pre mna aj pri zjazde aj pri vyjazde aj pri manevrovani pomedzi stromy jednoznacne uzky uchop a texasky byk pre mna cista saskaren presne ako s posilnovacom riadenia
Odporucana velkost je len odporucana, aj pri rovnakej vyske moze jednemu sadnut jedna velkost a druhemu druha. Tak ako ma niekto dlhsie nohy a kratsi trup, niekto iny naopak kratsie nohy a dlhsi trup, tak kazdy ma ine preferencie na jazdenie - niekto ma radsej natiahnutejsi/sportovejsi posed, niekto pohodlnejsi, niekto radsej stabilitu a niekto naopak zivost bicykla. Na dlhe trasy sa ale beru pohodlnejsie posedy, casto mensie velkosti ak je clovek na rozhrani. Take M-ko so sirsimi rajdami by mohlo byt fajn.
nechapem co mudruju... 20 rokov dozadu som jazdil mozno zjazdy a trasy o ktorych oni ani nesnivali a mal som uzky uchop... a v pohode stacil... tieto uchopy a'la texasky byk to je proste zase podla mna modny vystrelok..
Pred 40 rokmi ľudia na cesťákoch mali 19mm široké pneu fukané na 12+ barov. Doba pokročila, teraz s 28mm plášťom nafúknaným na 4 bary pri váhe jazdca závodného chrta je ten človek rýchlejší a odvezie sa oveľa pohodlnejšie ako na tom 19mm pľúvanci na rafku. Skrátenie rovných riaditok na požadovanú šírku je záležitosť 10 minút a vie ti to spraviť každý seriózny servis, či predajňa na počkanie, majú na to aj krásne rezacie nástroje, že to vyzerá ako od výroby. Ak nie, pílka existuje. Hľadáš problém kde nie je. Ak chceš jazdiť na 560mm rovnýh riaditkách, prosím, kľudne jazdi.
chobuz43 BTW som pozrel specifikaciu a ten Focus 3.9 - NIE JE na SLX. Je komplet len na Deorecku a ma jedine prehadzovacku SLX. Brzdy ma dokonca uplne najzakladnejsie Shimana MT200, ktore jazdi moj 20 kg syn, tomu to sice staci, ale na dospelaka, no neviem...
Pri tejto cene lepsie brzdy nedostanes, mozes to riesit vascimi kotucmi.
Kedze ale ides po retro, tak je to v pohode. K riaditkam ktore skratis zo 720, uz tak vysokemu ramu ktoremu este pridas Lkom a uzkym plastom sa rozhodne hodia slabsie brzdy
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
chobuz43: dnes sa to predava takto, je to trend, rajdy su robene tak, aby si si ich skratil ako potrebujes, ak niekto chce sirsie, aby nemusel kupovat nove. Je to nieco ako s pedalmi, tie si das akopotrebujes.
nechapem co mudruju... 20 rokov dozadu som jazdil mozno zjazdy a trasy o ktorych oni ani nesnivali a mal som uzky uchop... a v pohode stacil... tieto uchopy a'la texasky byk to je proste zase podla mna modny vystrelok..
...pred xx rokmi auta nemali posilnovac riadenia a ludia na tom v pohode jazdili aj neskutocne dlhe trasy
Akukolvek dlhu trasu prejdes aj bez neho. Iba hovorim.
Ale inak pocitovo. Treba skusit M aj L, pripadne ozaj polaborovat s predstavcom a riaditkami.
Ides si sem po radu a nakoniec si majster sveta do bicyklov. Dnes sa uz tie "zjazdy a trasy o ktorych sa nam ani nesnivalo" jazdia s daleko vacsou istotou a vo vyssej rychlosti za co clovek vdaci aj sirsim rajdam. Ale ked tebe "v pohode staci" jazdit ako pred 20 rokmi tak smelo skrat aj o pol metra. Lutujem, ze som cloveku ako ty vobec nieco napisal.
Akukolvek dlhu trasu prejdes aj bez neho. Iba hovorim.
Ale inak pocitovo. Treba skusit M aj L, pripadne ozaj polaborovat s predstavcom a riaditkami.
nechcem aby sa zase rozbehol plamenomet ale pre mna aj pri zjazde aj pri vyjazde aj pri manevrovani pomedzi stromy jednoznacne uzky uchop a texasky byk pre mna cista saskaren presne ako s posilnovacom riadenia
Pred 40 rokmi ľudia na cesťákoch mali 19mm široké pneu fukané na 12+ barov. Doba pokročila, teraz s 28mm plášťom nafúknaným na 4 bary pri váhe jazdca závodného chrta je ten človek rýchlejší a odvezie sa oveľa pohodlnejšie ako na tom 19mm pľúvanci na rafku. Skrátenie rovných riaditok na požadovanú šírku je záležitosť 10 minút a vie ti to spraviť každý seriózny servis, či predajňa na počkanie, majú na to aj krásne rezacie nástroje, že to vyzerá ako od výroby. Ak nie, pílka existuje. Hľadáš problém kde nie je. Ak chceš jazdiť na 560mm rovnýh riaditkách, prosím, kľudne jazdi.
Kedze ale ides po retro, tak je to v pohode. K riaditkam ktore skratis zo 720, uz tak vysokemu ramu ktoremu este pridas Lkom a uzkym plastom sa rozhodne hodia slabsie brzdy