Dudo tie Aligatory som pozeral,len sa mi zdali nejake krehke,takze su ok?
Jesus co znamena:...brzdi to relativne dobre ...?A ako si s tym diskom spokojny?
Original Hayes v-cut kotuce su myslim hrube 1,8 mm (väcsina kotucov ma hrubku 2 mm) a naozaj nie su bohvieco - velmi rychlo (uz pocas prvej sezony) sa v strede brzdnej plochy vybrzdili vyrazne viac ako na okrajoch a potom zacali kvoli nerovnomernemu opotrebovaniu kotuca rychlejsie odchadzat platnicky a tieto sa potom nedali zjazdit cele, bolo ich treba castejsie menit. Taktiez je problem v tom, ze oficialna bezpecna hrubka Hayes v-cut kotucov je 1,52 mm a v strede sa tie kotuce dostanu velmi rychlo pod tuto hodnotu. Jazdil som ich do hrubky v strede cca 0,9 mm a to uz zacal byt
bike pri plnom brzdeni prednou brzdou nervozny a do paky aj vidly sa zacali prenasat vibracie a vobec to nebolo bezpecne, aj ked na okrajoch mal kotuc este stale cca 1,6 mm. Nechcem tie kotuce zatracovat, ale ja ich uz nekupim - sice sa dobre chladia vdaka mensej hrubke a viac otvorom, ale prave preto, ze je v strede brzdovej plochy menej materialu, sa stred rychlejsie vybrzdi (stenci).
Inak cast problemu s original kotucmi v-cut podla mna sposobilo aj original Hayes semimetallic oblozenie - ma agresivnejsiu zmes / zerie kotuc viac ako oblozenie BBB. S BBB oblozenim tie v-cut kotuce brzdili porovnatelne, mozno len o maly kusok slabsie, ale prestali sa tak rychlo opotrebovavat.
Alligator Wave som kupil ako lacnu alternativu (Kaktus ich ma za 400 abo 450 Sk/kus) a uz som si daval pozor na to, aby som nekupil kotuc, ktory ma v strede vyrazne menej materialu ako na okrajoch (jednoducho povedane - chcel som kotuc, ktory sa bude opotrebovavat rovnomerne na celej ploche).
Teraz mam uz spominany Alligator Wave (hrubka 2 mm), oblozenie BBB a nemam problem. Urcite sa netreba obavat pevnosti toho kotuca - je subjektivne pevnejsi a odlonejsi voci ohybu (a aj o nieco tazsi) ako Haes v-cut. Ja som nikdy nemal problem s prehrievanim brzd (nebrzdim ked netreba)
ale povedal by som, ze Alligator sa moze zohrievat vzhladom na mnozstvo materialu a menej otvorov o kusok viac, ale ak niekto chodi dole kopcom nonstop so stlacenou brzdou, tak tomu nepomoze ani ultra vrtany a odvetrany kotuc. Brzdi to dobre, ale urcite by to brzdilo lepsie keby som mal väcsi kotuc (180mm), lenze väcsi ta moja Marzocchi
vidla zial oficialne nezvlada, takze kym ju nevymenim (snad do zaciatku buducej sezony), tak jazdim 160mm.