Och, ten clanok. Ked nic ine:
* Ujec by mohol podlozit na zaklade coho tvrdi ze eko stopa priem cinana je omnoho horsia ako europana (len sem prosim nedavajte ze kolko co2 sa vyprodukuje v eu vs cine ked ani neodhadnete kolko vyrobkov europan potom dovezie z "ciny")
* Neviem co je podla neho vyssia stredna trieda, ale tuna v susedstve zdaleka niesme jedini 30-tnici s ev autom
* Taktiez, spravame sa strasne nerozumne/neekonomicky.... Auto sme kupovali s ocakavanym rocnym najazdom 30k km, coz by na palive znamenalo, trebars pri 6l/100km a aktualnej cene >2.1€ cca 3700€/rok. Tipujem ze priemernu spotrebu mame do 17kWh/100km, coz by bolo pri cene <0.22€/kwh cca 1200€. Za 1a3/4 roka sme rychlo/poulicne dobijanie pouzili mozno tak 15x, polovica z toho nakoniec itak zbytocne. Najblizsie porovnatelne auta sa tu v case kupy pohybovali o 5-10k€ lacnejsie, v lepsom pripade. Cize len na benzine by sme to dobehli 3-6rokov. Pravdaze, kedze mame nakoniec len cca 1/2 najazd tak doba navratnosti sa predlzila. (To iste auto s najazdom ako sme kupovali my sa teraz da kupit o cca 14k€ lacnejsie, do 20k eur, neviem ako su na tom spalovaky)
Ale ano, ako som povedal uz 1000x, ak niekto vytiahne auto 2x do roka, na chatu/rodinu na druhej strane republiky a vyzaduje 1000km najazd za 1 den, tak 20+r nemecke bawo/medved/audi garazovane po dochodcovi z 1500€ ho vyde zrejme lacnejsie.