Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Podaktori diskutujuci su zda sa tak silno za archaicke spalovacie motory, ze by tusim nedbali na tom jazdit aj keby to malo interny kabinovy vyfuk.
09.12.2024 - 10:05:46
03
Vždy je efektívnejšie aj "zelenšie" jedna elektráreňa ako mnoho malých zdrojov na uhlie. To je hádam jasné.
09.12.2024 - 10:06:33
00
ak sa bavime o euro5/6 normach a ekvivalentnych, tak vplyv na zdravie je takmer nula. este lepsie je spalovanie plynu, co2 je -20%
uhlie casto obsahuje aj tazke kovy ako ortut, cize palit uhlie je vazny problem.
09.12.2024 - 10:07:06
02
arrow_leftpeter120 napísal:
ak sa bavime o euro5/6 normach a ekvivalentnych, tak vplyv na zdravie je takmer nula.


Toto myslis vazne? |(
09.12.2024 - 10:20:26
02
arrow_leftennio napísal:


Och, ten clanok. Ked nic ine:
* Ujec by mohol podlozit na zaklade coho tvrdi ze eko stopa priem cinana je omnoho horsia ako europana (len sem prosim nedavajte ze kolko co2 sa vyprodukuje v eu vs cine ked ani neodhadnete kolko vyrobkov europan potom dovezie z "ciny")
* Neviem co je podla neho vyssia stredna trieda, ale tuna v susedstve zdaleka niesme jedini 30-tnici s ev autom
* Taktiez, spravame sa strasne nerozumne/neekonomicky.... Auto sme kupovali s ocakavanym rocnym najazdom 30k km, coz by na palive znamenalo, trebars pri 6l/100km a aktualnej cene >2.1€ cca 3700€/rok. Tipujem ze priemernu spotrebu mame do 17kWh/100km, coz by bolo pri cene <0.22€/kwh cca 1200€. Za 1a3/4 roka sme rychlo/poulicne dobijanie pouzili mozno tak 15x, polovica z toho nakoniec itak zbytocne. Najblizsie porovnatelne auta sa tu v case kupy pohybovali o 5-10k€ lacnejsie, v lepsom pripade. Cize len na benzine by sme to dobehli 3-6rokov. Pravdaze, kedze mame nakoniec len cca 1/2 najazd tak doba navratnosti sa predlzila. (To iste auto s najazdom ako sme kupovali my sa teraz da kupit o cca 14k€ lacnejsie, do 20k eur, neviem ako su na tom spalovaky)

Ale ano, ako som povedal uz 1000x, ak niekto vytiahne auto 2x do roka, na chatu/rodinu na druhej strane republiky a vyzaduje 1000km najazd za 1 den, tak 20+r nemecke bawo/medved/audi garazovane po dochodcovi z 1500€ ho vyde zrejme lacnejsie.
09.12.2024 - 10:21:31
02
Hehe, a ked si pozriem, tak take golfy a pola (nepoznam vybavy, jedine filtre su automat, do 80kkm, a od 2019rv) su tu za rovnake ceny ako elektricke 64kWh hyundaie (dokonca aj id.3 som tam videl za 20k€). Nom nic, idem si zaplakat do vankusa za 14k eurami, snad rychlejsie vyzdravieme :D
09.12.2024 - 10:36:54
00
Ekonomika je pre mna druhorada, ak by islo o skutocne zelene riesenie, mna zaujima skor vplyv na ziv. prostredie EV za cely zivotny cyklus k comu sa je tazko dopatrat (bez marketingovych zvastov).
Ale neviem kde si prisiel na tie ceny, ked idem na sluzobku benzin stoji cca 1.5e a rychlonabijanie neviem presne ale isto nie 0.22e.
09.12.2024 - 10:41:15
00
pisem "tu", coz nie su 'horne uhry', ako oblast slovenska nazyva super kamarat a spojenec nasho milovaneho premiera. zobral som ich ale z tadeto, teraz na pc vidim ze to je "stredna odporucana cena", nie nevyhnutne najnizsia, https://www.unitedconsumers.com/tanken/brandstofprijzen
A taktiez som nepisal ze 0.22e stoji rychlonabijanie - nakolko to + poulicne dobijanie (<11kW) sme pouzili ako pisem do 15x za 1a3/4 roka, tak som to odignoroval. Dobijame doma, na "nudzovej" dobijacke, <2.2kW, za miestnu domacu cenu ktoru mame znova na 3 roky <0.22e/kWh.

A roznych studii na porovnanie vplyvu ev vs ice je uz dost, niekolko ich bolo linkovanych aj tuna, naposledy jezusom tusim.
09.12.2024 - 10:55:03
00
Nezhodneme sa, ale ved o tom je diskusia. Mozem vyzerat ako spiatocnik, ale opak je pravdou. Zial neskreslenych informacii je malo, obavam sa ze v pripade EV este nemame vsetky aspekty.
09.12.2024 - 11:03:12
00
arrow_leftblackman napísal:
Toto myslis vazne? |(

napr dpf/gpf filtre ktore podla studie zachytia aj castice ktore vypustili predosle starsie auta.
mocovina riesi zas nox ktory ma na svedomi respiracne choroby.
09.12.2024 - 11:59:58
00
Zavri sa na pol hodiny do garaze k nastartovanemu autu plniacemu normu Euro 5 alebo 6 a uvidime, ci potom este napises "vplyv na zdravie je takmer nula".
09.12.2024 - 12:05:32
09
Rovnaku vec mozem povedat na vase uholne elektrarne..
Porovnavat smrt udusenim, s emisiami je take ze :tmi:


Naposledy upravil peter120 dňa 09.12.2024 - 12:18:03, celkovo upravené 1 krát.

09.12.2024 - 12:13:03
01
tak sa zavri s elektrom do garáže a porovnaj :)
09.12.2024 - 12:15:30
02
arrow_leftMarosHe napísal:

myslim ze toto bolo to co som mal v pamati, takze nie jezus, ale MarosHe. No, a kedze je to uz 2r stare, tak letme hladanie na green ncap stranke ma doviedlo iba k reportu z roku 2024. Otvoril som len uvod [quote=https://www.greenncap.com/wp-content/uploads/Ricardo_FIA-Region-I_Final-report_Environmental-Sustainability-and-Energy-Efficiency-of-EVs_23-Sep-2024.pdf]tohoto reportu[/quote], kde je bev maju 'potencial globalneho oteplovania' vycisleny na rok 2020 na urovni 100(gCO2), kdezto ICE su na 200+.

Taktiez si clovek moze skusit interaktivny nastroj na vypocet potrebnej energie a celozivotnych CO2 nakladov: https://www.greenncap.com/lca-tool/
a ked si tam dam napr. tesla model 3, vw golf 1.0tsi, hyundai kona electric 64kWh, tak CO2-eq je 23 vs 45 vs 23 ton (slovensky energ mix). A to aj vratane toho ze na elektricke auta pocitaju vyssie vyrobne naklady (baterka je separatne) o 1.5-2.5 tony, coz by som tipol ze je kvoli 'economy of scales'?
No a sice je recyklacia u ev 'vyhodnejsia' - vratia 2t miesto iba 1t u golfa, ale ak som spravne zachytil/pamatam si, tak pri recyklovanych baterkach sa odhaduje buduca narocnost na urovni nizsich desiatok % oproti dnesku, cize miesto 5.5t pre tieto 2 ev by to bolo mozno <~1t.

Takze ak ma niekto tu report z 2022, tak som zvedavy kde su tie rozdiely :)
09.12.2024 - 13:55:35
00
Zdravie ovplyvňuje hlavne fakt, či na zdravotnú starostlivosť človek má alebo nie a nie či sa k lekárovi privezie na elektromobile. Čína rástla posledné dekády len na fosílnych palivách, mestá tam boli plné smogu a rástla tam stredná dĺžka dožitia až na úroveň Európy.
To isté priemyselný sever Talianska. Pádska nížina má najznečistenejšie ovzdušie v Európe a ľudia tam majú jednu z najvyšších stredných dĺžok dožitia v Európe.
Príloha:
life-expectancy.png
life-expectancy.png 129.03 KiB thumb_up0thumb_down


Príloha:
air-polution-in-europe.png
air-polution-in-europe.png 184.11 KiB thumb_up-2thumb_down

09.12.2024 - 14:30:56
11

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up