hlboko sa ospravedlnujem :) ze tu davam tolko tem no ale nevedel som kde zaradit tuto otazku ::: jake brzdy su lepsie "V" (celustove) alebo disc-ove mechanicke ???
15.09.2008 - 12:52:39
00
http://forum.mtbiker.sk/search.php toto tu nie je pre srandu :!:


Naposledy upravil danix64 dňa 15.09.2008 - 12:55:56, celkovo upravené 1 krát.

15.09.2008 - 12:55:21
00
Pred tym, nez zacnes nieco niekam zaradovat, zacni hladat.
15.09.2008 - 12:55:33
00
hlboko sa ospravedlnujem :) ze tu davam tolko tem no ale nevedel som kde zaradit tuto otazku ::: jake brzdy su lepsie "V" (celustove) alebo disc-ove mechanicke ???


no veru mas sa aj zaco ospravedlnovat, za taketo nazvy tem by som daval bann. "brzdy" co tato tema ma komu povedat ?
15.09.2008 - 21:35:39
00
hlboko sa ospravedlnujem :) ze tu davam tolko tem no ale nevedel som kde zaradit tuto otazku ::: jake brzdy su lepsie "V" (celustove) alebo disc-ove mechanicke ???

podla tvojich znalosti. Radsej si kup ¨V¨ecka
15.09.2008 - 21:40:08
00
ani jedny ! najlepsie hydrauliky disc 8)
15.09.2008 - 21:49:31
00
už sa to tu riešilo viackrát, ale dá sa to zhrnúť:
- mechanické diskové brzdy sú tak trochu slepá ulička, neodstraňujú problém zvaný vyťahovanie bovdenov, jedine sa oplatia, ak plánuješ neskôr prejsť na hydry, ale momentálne na ne nemáš - aj to len pri kúpe nového biku. Získaš tým totiž náboje s mountom na disky. Ten je zhodný pre hydrauliky aj mechaniky. Inak by si musel pri prechode na hydry riešiť nové kolesá, minimálne náboje (odhliadnuc od toho, že Včkový ráfik s diskovým nábojom vyzerá trochu divne, ale dohodli sme sa, že chlap nerieši ako čo vyzerá, ale ako čo funguje);
- Včka ti môžu v pohode stačiť, ak jazdíš ortodoxné XC v oblastiach kde nie sú nejaké drsné sklony a prevýšenia - je rozdiel pár desiatok m prevýšenia/pár sto m zjazdu a pás sto m prevýšenia/dlhé km zjazdu, v druhom prípade by som uprednostnil hydry (a aj to so sintrovanými platničkami). Čiže také Malé Karpaty, Považský Inovec, drvivá väčšina Česka - stačí. To je samozrejme hrubo povedané, lebo aj v MK ti nájdem pri troche snahy freeride terén kde to budeš brzdiť padákom a zastaneš v takom khaki igeliťáku na zips... Ušetríš vstupné náklady, hmotnosť a servis je úplne jednoduchý. Inzerovaná nevýhoda v mokrom, bahnistom prostredí, prípadne v mraze je diskutabilná. Pozri si viewtopic.php?f=6&t=16977 a zistíš že v drastických podmienkach nepomohlo nikomu nič. Na druhej strane som x-krát išiel z výjazdu v daždi a nikdy som nemal problémy. Takisto gumičky stoja menej ako platničky a kotúče;
- hydry - sú ľahšie ovládateľné čo sa týka dávkovania ako čokoľvek ostatné, a ak sa nič nepotentuje, sú fakticky bezúdržbové (ak si odmyslíme výmenu platničiek a rotorov). Ak začnú blbnúť - spravidla vďaka zavzdušneniu - tak je riešenie o kus zložitejšie ako nejaké dotiahnutie bovdenu. Aj keď napriek všetkému to nie je nič až také zložité, hlavne pri troche zručnosti a občas sa hodí pár rúk navyše :). Samozrejme na veľké sklony, dlhé zjazdy, veľké prevýšenia by som im dal prednosť. Po zjazde z Krížnej, ktorý je hore aj dosť sklonený a celý má VEĽA km, budeš totiž určite meniť zgrilované gumičky...

PS. ešte existujú ráfkové hydraulické brzdy, účinnosť zaujímavá, hmotnosť tiež a hlavne v spojení s vidlou od Magury... dnes je to skôr exotika, ale kedysi som zažil ako tým kamoš rozdrvil ráfik


Naposledy upravil tulenik dňa 15.09.2008 - 22:22:12, celkovo upravené 1 krát.

15.09.2008 - 22:15:34
00
už sa to tu riešilo viackrát, ale dá sa to zhrnúť:
- mechanické diskové brzdy sú tak trochu slepá ulička, neodstraňujú problém zvaný vyťahovanie bovdenov, jedine sa oplatia, ak plánuješ neskôr prejsť na hydry, ale momentálne na ne nemáš - aj to len pri kúpe nového biku. Získaš tým totiž náboje s mountom na disky. Ten je zhodný pre hydrauliky aj mechaniky. Inak by si musel pri prechode na hydry riešiť nové kolesá, minimálne náboje (odhliadnuc od toho, že Včkový ráfik s diskovým nábojom vyzerá trochu divne, ale dohodli sme sa, že chlap nerieši ako čo vyzerá, ale ako čo funguje);
- Včka ti môžu v pohode stačiť, ak jazdíš ortodoxné XC v oblastiach kde nie sú nejaké drsné sklony a prevýšenia - je rozdiel pár desiatok m prevýšenia/pár sto m zjazdu a pás sto m prevýšenia/dlhé km zjazdu, v druhom prípade by som uprednostnil hydry (a aj to so sintrovanými platničkami). Čiže také Malé Karpaty, Považský Inovec, drvivá väčšina Česka - stačí. To je samozrejme hrubo povedané, lebo aj v MK ti nájdem pri troche snahy freeride terén kde to budeš brzdiť padákom a zastaneš v takom khaki igeliťáku na zips... Ušetríš vstupné náklady, hmotnosť a servis je úplne jednoduchý. Inzerovaná nevýhoda v mokrom, bahnistom prostredí, prípadne v mraze je diskutabilná. Pozri si viewtopic.php?f=6&t=16977 a zistíš že v drastických podmienkach nepomohlo nikomu nič. Na druhej strane som x-krát išiel z výjazdu v daždi a nikdy som nemal problémy. Takisto gumičky stoja menej ako platničky a kotúče;
- hydry - sú ľahšie ovládateľné čo sa týka dávkovania ako čokoľvek ostatné, a ak sa nič nepotentuje, sú fakticky bezúdržbové (ak si odmyslíme výmenu platničiek a rotorov). Ak začnú blbnúť - spravidla vďaka zavzdušneniu - tak je riešenie o kus zložitejšie ako nejaké dotiahnutie bovdenu. Aj keď napriek všetkému to nie je nič až také zložité, hlavne pri troche zručnosti a občas sa hodí pár rúk navyše :). Samozrejme na veľké sklony, dlhé zjazdy, veľké prevýšenia by som im dal prednosť. Po zjazde z Krížnej, ktorý je hore aj dosť sklonený a celý má VEĽA km, budeš totiž určite meniť zgrilované gumičky...



isiel si ten zjazd z Kriznej smerom na Kralovu studnu a odtail po zltej do Gaderskej doliny ?


Ja som tam zapiekol brzdu na tej zltej :D
15.09.2008 - 22:18:50
00
Kamoška to išla a spomínala šťavnato, a to je taká tvrdá žena, že tá keď má šťavnatú spomienku, to MUSELO byť mäso!
Ja som končil v Tureckej, cez Ramžinú, miestami som radšej niesol :shock:
15.09.2008 - 22:34:17
00
Kamoška to išla a spomínala šťavnato, a to je taká tvrdá žena, že tá keď má šťavnatú spomienku, to MUSELO byť mäso!
Ja som končil v Tureckej, cez Ramžinú, miestami som radšej niesol :shock:



tiez som sa tam vselijako vyjadroval, no miestami sa to nedalo niekedy ani pesi ! ale hreben stal za to :D
15.09.2008 - 22:37:54
00
ja som vacsinou chodil hore aj dole po zelenej z Horneho Harmanca. raz som to ale spustil do Rybovskeho sedla a to je chutovka - kilometer dlhy zjazd s 25% klesanim :twisted: .

Takze pre autora tohto prispevku - ak jazdis nieco taketo a chces si to vychutnat, tak potrebujes hydraulicke kotuce napr. od Shimana min. XT (myslim ze mne pri mojich skoro 90kg by ani tie nestacili) - tym chcem povedat ze v takomto pripade treba vyssie resp. najvyssie rady hydraulik brzd.
Mechanicke by som nekupoval iba v pripade, ze namas prachy a neskor chces zainvestovat do hydraulik.
Hydraulicke Vecka su urcene skor pre XC pretekarov - maju o dost nizsiu hmotnost ako kotuce, ale zase nizsi brzdny ucinok a su dost drahe.
Takze ak chces usetrit, kup si dobre Vecka napr. SH XT, pokial nechces jazdit trate takeho typu ako som tu spominal.
16.09.2008 - 12:02:42
00
Len by som sa opovazil doplnit/opravit tulenika,za mechaniky (nove) das +- tolko ako za niektore hydry,za BB5 das 2400.- za par a ak mas stastie tak hydry BR-M485 zozenies za 2100CZK takze asi 2450.-SK 8)
16.09.2008 - 15:45:43
00
tak tak, v praxi sa to viacmenej scvrkáva na V kontra hydry, zvyšné možnosti sú marginálne
inak ráfkové hydrauliky sa mi páčia (je ťažšie, ale tiež možné, prehriať "kotúč", teda ráf), ale dnes je to už skôr exotina
ale silné je to riadne - kamoš ich mal
16.09.2008 - 18:08:44
00
Ceny sa daju porovnavat,ale ta cena nie je stala,akurat mozno MOC ale to viacej obchodnikov nedodrziava,okrem par vynimiek,z ktorymi sa da dohodnut (matt...) 8) Este som zabudol doplnit k tym brzdam,ci uz mech. alebo hydry,pri vacsine nie je kotuc,vynimkami su drahsie modely ako AJ5,Hayes HFX-9 apod. Pri BR-M485 ani BB5 nemas kotuce :)


Naposledy upravil winprog15 dňa 16.09.2008 - 20:09:36, celkovo upravené 1 krát.

16.09.2008 - 19:46:08
00
Ceny sa daju porovnavat,ale ta cena nie je stala,akurat mozno MOC ale to viacej obchodnikov nedodrziava,okrem par vynimiek,z ktorymi sa da dohodnut (matt...) 8) Este som zabudol doplnit k tym brzdam,ci uz mech. alebo hydry,pri vacsine nie je kotuc,vynimkami su drahsie modely ako AJ5,Hayes HFX-9 apod. Pri BR-M485 ani BB5 nemas platnicky :)

To čo si mal zas za výplod? Objasni mi to brouku. Asi Ťa fakt dám vymazať Mužom v čiernom. hehe


Naposledy upravil Turbi dňa 16.09.2008 - 20:06:11, celkovo upravené 1 krát.

16.09.2008 - 20:04:19
00
keyboard_arrow_up