teraz si trosku zakonspirujem. ocividne muskovi nevadi strsta hodnoty firmy/akcii (ma ich malo)..
sme si isti ze sa jedneho dna nerozhodne zneprijemnit zivot majitelom tesiel napriklad v europe? vypnutim niecoho/celeho auta? pred dvoma rokmi by som povedal razne nie, ved je to jeho dieta blablabla, teraz?
ked porovnavame zavesenie a jazdne vlastnosti povedzme prosim, ze su to len najnovsie modely tesla 3 highland a nova Y (S,X neberiem do uvahy). predosle sice mali superfancy zavesenie ale odladene na prd (tvrde nerovna sa automaticky sportove) a hluk v kabine stoji za vsetky drobne. posilovac este horsi ako koncern..
Zavesenie kolies:
Predná náprava: Nezávislé zavesenie typu MacPherson s vinutými pružinami a tlmičmi. Je to jednoduché, spoľahlivé a cenovo efektívne riešenie, ktoré sa dobre hodí na bežné jazdenie.
Zadná náprava:
U základných modelov s pohonom zadných kolies (RWD) je použitá torzná tyč – jednoduchšia a ľahšia konštrukcia, ktorá šetrí miesto a hmotnosť.
U modelov s pohonom všetkých kolies (AWD, napr. ID.4 GTX) je zadná náprava viacprvková (multi-link), čo zlepšuje handling a komfort, najmä pri vyššom výkone.
nové Tesly Zavesenie kolies:
Predná náprava: Nezávislé zavesenie s dvojitými priečnymi ramenami (double wishbone), čo je pokročilejšie riešenie ako MacPherson u VW ID. Poskytuje lepšiu presnosť riadenia a stabilitu pri vyšších rýchlostiach.
Zadná náprava: Nezávislé viacprvkové zavesenie (multi-link) na oboch modeloch, bez ohľadu na konfiguráciu pohonu (RWD alebo AWD). Toto zavesenie zlepšuje ovládateľnosť a komfort aj pri dynamickej jazde.
Porovnanie
Komfort vs. Dynamika:
VW ID: Podvozok je ladený na pohodlie a univerzálnosť. Torzná tyč v základných modeloch je menej sofistikovaná, ale postačuje na bežné používanie. Modely s DCC a multi-link zadnou nápravou sa približujú Tesle, no stále preferujú komfort pred športovosťou.
Technická sofistikovanosť:
VW ID používa jednoduchší MacPherson vpredu a torznú tyč vzadu (u RWD), čo je menej pokročilé ako riešenie Tesly. Multi-link u AWD modelov je však solídnym kompromisom.
Tesla používa dvojité ramená vpredu a multi-link vzadu univerzálne, čo je technicky náročnejšie a zvyšuje jazdné vlastnosti.
ked som mal 10-14 rokov robil som si porovnania aut v exceli podla texhniciych udajov z katalogov.
Ked som mal po 20 a pristup ku roznym autam zacal som chapat ze samotne technicke udaje a realne spravanie auta v premavke su niekedy velmi rozdielne veci.
Toto co ti dala AI (navyse zhrnula ID do jedneho modelu) je totalne mimo.
Podvozok ID7 je sofistikovanostoh a kultivovanostou na mile vzdialeny Tesle M3 a trufam si povedat ze jeden z najlepsich minimalne medzi nepremiovymi znackami (a +- na urovni premie v danej triede).
Na 3ko je tesle to riadne búchalo na hrboch a dierach našich ciest... O komforté sa hovoriť nedá ,vystúpil som z nej naklepany ako šnicla.rany hlučnejšie ako v mojej dacii
Takže to potvrdzuje písané že síce podvozok je pokročilý ale tvrdo naladený aby sa nekolisal a držal ťažké auto v stope.rovnako obutie s nižším profilom podporuje tuhosť podvozku
teraz si trosku zakonspirujem. ocividne muskovi nevadi strsta hodnoty firmy/akcii (ma ich malo).. sme si isti ze sa jedneho dna nerozhodne zneprijemnit zivot majitelom tesiel napriklad v europe? vypnutim niecoho/celeho auta? pred dvoma rokmi by som povedal razne nie, ved je to jeho dieta blablabla, teraz?
Nad tym som rozmyslal aj ja. Ved Musk uz UA vypina Starlink podla nalady a od toho je uz len krocik k vypinaniu Tesiel. A vlastne to ani nie je konspiracia, ved Tesla uz davno na dialku aktualizaciami vypina alebo upravuje niektore funkcie. Cize riziko tu je a moze to byt aj zneuzitelne hackermi. Tesla je asi najrizikovejsia z tohto hladiska prave kvoli psychopatovi (hacknutie je menej pravdepodobne ako to, ze mu prepne).
toto je potencialny problem vsetkych aut napojenych na internet. Proste nas vypnu a bude. Alebo obmedzia vykon, ci uz globalne, alebo podla polohy GPS v nejakej oblasti, pripadne dalsie veci od vymyslu sveta. A ked je sef automobilky autoritarsky excentricky idiot, to riziko je mnohonasobne vyssie. Je to dalsi faktor, ktory treba zvazovat pri kupe auta. Napriklad aj macko Pu moze povypinat cinske auta. Ochromit tak ekonomiku, zamedzit pohybu ludi a pod. Otazka je tiez bezpecnost zaberov z kamier, alebo skeny radarov. Kde sa to uklada, aky je k tomu pristup, kto to spracuva a pod. Vsetko toto su/budu nastroje vojny, ci uz ekonomickej, alebo tej skutocnej. Za mna bude pri kupe dalsieho auta rozhodujuce nie len to, ci mi technicky a cenovo vyhovuje, ale aj odkial je dana automobilka.
U beznych znaciek to take lahke podla mojho nazoru nie je, ze by sa jednoducho obmedzili veci ako max rychlost, vykon a pod, nakolko aj s omnoho mensimi vecami sa zatial dost boria automobilky na dialku a trva to.
Ale hrozba hacknutia je pre nich velky strasiak, v takom pripade musia do 8 tyzdnov vyvinut novsiu bezpecnu versiu SW a v ramci toho casu ju aj nahrat do aut... u vacsej automobilky mozu byt naklady na jeden takyto incident aj 500 mil €, co je aj na automobilku extremne vela.
toto je potencialny problem vsetkych aut napojenych na internet....
potencionalne... neviem ako to maju ostatni ale Tesla ma vstavanu 4G/5G kartu a otazka je kolko dni "prezije" bez pristupu na servery.. mozno to chapem zle, ale dlhodobo je tesla bez netu nepouzitelna.
Neviem ako to ma BMW, Meda, VW. ci su tie auta zavisle od netu alebo je to "nice to have" na updaty radia/map a podobnych blbosti..
ochta 4 bola na nete len ked jej ho majitel "zdielal" ale priznavam ze to bola len stredna vybava.
cinske auta apriori bojkotujem kvoli dvom veciam - vacsina veci bola na hulvata ukradnuta/odkukana + data poskytovane cinskej strane...
jasne ze automobilky vedia "ked chcu". Nie tak davno bola zverejnena analyza niecoho ako "moralny kompas zmluv s diablom" ohladom spracovania osobnych udajov. Automobilky z toho vysli velmi, velmi zle - sice "Over the air" updaty su pre ne 'neprekonatelny problem' a update sw robia len v servise a este to aj spoplatnuju, ale update licencnych podmienok (a nepochybujem ze aj sw na to ze co a ako sa zbiera), aby napr. polohu/rychlost/navyky mohli zdielat s tretimi stranami, tak to sme museli za tie 2 roky na vyuzivanie 'online konektivity' akceptovat zo 10x. hyundai.
jak ze nie - vypol ho minimalne na utoky v ciernom mori, mozno aj kryme. Otazne su spravy o veciach ako rychle utoky na jednotky po tom co zapli terminaly. A vyhrazal sa zrusenim celeho sat internetu pre ua uz minimalne 2x - 1.x niekedy v pociatkoch vojny, ked sa tvaril ze to robi zadarmo; 2.x teraz s polskou vladou
EU nariadenie/smernica ak to dobre chapem.
Ochrana spotrebitela.
Napr VW nie je zavisly na nete, auto dokaze fungovat plnohodnotne bez netu, teda okrem samotnych online sluzieb.
Ved aj teraz sa v EU postupne vypinaju 2G/3G siete pricom auta este co cca 2020-21 mali integrovane 3G modemy a po vypnuti nebudu mat pristup na internet.
Zase si treba uvedomiť, že tesla 3-ka 4x4 má skoro 500koní. Nemožeš tam mať húpací podvozok ako na škodovkách. Samozrejme na zlých cestách je podvozok tvrdý. Ale nie je to zase nepríjemné
nova Y je podstatne maksia a rovnako vykonna. mozes tam dat podvozok aky chces len to musis vediet urobit. podla tohto by mali mat 750 konove supersporty roxory miesto pruzin:) treba si proste priznat ze do poslednej generacie to v tesle nevedeli.. bud sa to naucili alebo prijali cloveka s fachu co to vie
naladit podvozok aby bol makky nie je az taky problem, ani naladit aby drzal, ale bol tvrdy.
Veda je naladit podvozok aby bol stabilny a zaroven komfortny - teda dokazal filtrovat nerovnosti.
To je narocnejsie ako vyvinut elektromotor, s tym sa stale bori aj mnoho tradicnych znacik.
Hoci u BEV je to paradoxne o nieco lahsie aj vdaka hmotnosti a nizkemu tazisku v strede oproti spalovakom kde je velka vaha casto pred prednou napravou.
Zda sa, ze Tesla je velmi daleko od splnenia podmienok pre autonomnu jazdu. Pri ich technickom rieseni vlastne nekonecne daleko kedze kamery samozrejme vobec nefunguju v hmle a pod. Lexus s lidarom ju totalne zahanbil.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
sme si isti ze sa jedneho dna nerozhodne zneprijemnit zivot majitelom tesiel napriklad v europe? vypnutim niecoho/celeho auta? pred dvoma rokmi by som povedal razne nie, ved je to jeho dieta blablabla, teraz?
ked porovnavame zavesenie a jazdne vlastnosti povedzme prosim, ze su to len najnovsie modely tesla 3 highland a nova Y (S,X neberiem do uvahy). predosle sice mali superfancy zavesenie ale odladene na prd (tvrde nerovna sa automaticky sportove) a hluk v kabine stoji za vsetky drobne. posilovac este horsi ako koncern..
Zavesenie kolies:
Predná náprava: Nezávislé zavesenie typu MacPherson s vinutými pružinami a tlmičmi. Je to jednoduché, spoľahlivé a cenovo efektívne riešenie, ktoré sa dobre hodí na bežné jazdenie.
Zadná náprava:
U základných modelov s pohonom zadných kolies (RWD) je použitá torzná tyč – jednoduchšia a ľahšia konštrukcia, ktorá šetrí miesto a hmotnosť.
U modelov s pohonom všetkých kolies (AWD, napr. ID.4 GTX) je zadná náprava viacprvková (multi-link), čo zlepšuje handling a komfort, najmä pri vyššom výkone.
nové Tesly
Zavesenie kolies:
Predná náprava: Nezávislé zavesenie s dvojitými priečnymi ramenami (double wishbone), čo je pokročilejšie riešenie ako MacPherson u VW ID. Poskytuje lepšiu presnosť riadenia a stabilitu pri vyšších rýchlostiach.
Zadná náprava: Nezávislé viacprvkové zavesenie (multi-link) na oboch modeloch, bez ohľadu na konfiguráciu pohonu (RWD alebo AWD). Toto zavesenie zlepšuje ovládateľnosť a komfort aj pri dynamickej jazde.
Porovnanie
Komfort vs. Dynamika:
VW ID: Podvozok je ladený na pohodlie a univerzálnosť. Torzná tyč v základných modeloch je menej sofistikovaná, ale postačuje na bežné používanie. Modely s DCC a multi-link zadnou nápravou sa približujú Tesle, no stále preferujú komfort pred športovosťou.
Technická sofistikovanosť:
VW ID používa jednoduchší MacPherson vpredu a torznú tyč vzadu (u RWD), čo je menej pokročilé ako riešenie Tesly. Multi-link u AWD modelov je však solídnym kompromisom.
Tesla používa dvojité ramená vpredu a multi-link vzadu univerzálne, čo je technicky náročnejšie a zvyšuje jazdné vlastnosti.
Ked som mal po 20 a pristup ku roznym autam zacal som chapat ze samotne technicke udaje a realne spravanie auta v premavke su niekedy velmi rozdielne veci.
Toto co ti dala AI (navyse zhrnula ID do jedneho modelu) je totalne mimo.
Podvozok ID7 je sofistikovanostoh a kultivovanostou na mile vzdialeny Tesle M3 a trufam si povedat ze jeden z najlepsich minimalne medzi nepremiovymi znackami (a +- na urovni premie v danej triede).
Takže to potvrdzuje písané že síce podvozok je pokročilý ale tvrdo naladený aby sa nekolisal a držal ťažké auto v stope.rovnako obutie s nižším profilom podporuje tuhosť podvozku
Nad tym som rozmyslal aj ja. Ved Musk uz UA vypina Starlink podla nalady a od toho je uz len krocik k vypinaniu Tesiel. A vlastne to ani nie je konspiracia, ved Tesla uz davno na dialku aktualizaciami vypina alebo upravuje niektore funkcie. Cize riziko tu je a moze to byt aj zneuzitelne hackermi. Tesla je asi najrizikovejsia z tohto hladiska prave kvoli psychopatovi (hacknutie je menej pravdepodobne ako to, ze mu prepne).
Ale hrozba hacknutia je pre nich velky strasiak, v takom pripade musia do 8 tyzdnov vyvinut novsiu bezpecnu versiu SW a v ramci toho casu ju aj nahrat do aut... u vacsej automobilky mozu byt naklady na jeden takyto incident aj 500 mil €, co je aj na automobilku extremne vela.
potencionalne... neviem ako to maju ostatni ale Tesla ma vstavanu 4G/5G kartu a otazka je kolko dni "prezije" bez pristupu na servery.. mozno to chapem zle, ale dlhodobo je tesla bez netu nepouzitelna.
Neviem ako to ma BMW, Meda, VW. ci su tie auta zavisle od netu alebo je to "nice to have" na updaty radia/map a podobnych blbosti..
ochta 4 bola na nete len ked jej ho majitel "zdielal" ale priznavam ze to bola len stredna vybava.
cinske auta apriori bojkotujem kvoli dvom veciam - vacsina veci bola na hulvata ukradnuta/odkukana + data poskytovane cinskej strane...
preco 8 tyzdnov?
Nevypína.
jak ze nie - vypol ho minimalne na utoky v ciernom mori, mozno aj kryme. Otazne su spravy o veciach ako rychle utoky na jednotky po tom co zapli terminaly. A vyhrazal sa zrusenim celeho sat internetu pre ua uz minimalne 2x - 1.x niekedy v pociatkoch vojny, ked sa tvaril ze to robi zadarmo; 2.x teraz s polskou vladou
EU nariadenie/smernica ak to dobre chapem.
Ochrana spotrebitela.
Napr VW nie je zavisly na nete, auto dokaze fungovat plnohodnotne bez netu, teda okrem samotnych online sluzieb.
Ved aj teraz sa v EU postupne vypinaju 2G/3G siete pricom auta este co cca 2020-21 mali integrovane 3G modemy a po vypnuti nebudu mat pristup na internet.
Pozri cerstvu reportaz od Tomáša Forróa na denniku N, satelitne telefony fungujuce/nefungujuce na fronte, rozhrani bojov
Veda je naladit podvozok aby bol stabilny a zaroven komfortny - teda dokazal filtrovat nerovnosti.
To je narocnejsie ako vyvinut elektromotor, s tym sa stale bori aj mnoho tradicnych znacik.
Hoci u BEV je to paradoxne o nieco lahsie aj vdaka hmotnosti a nizkemu tazisku v strede oproti spalovakom kde je velka vaha casto pred prednou napravou.
https://www.facebook.com/reel/1317803042860754/
Aj Front assist vyuziva ich kombibaciu s kamerou