a este posledna vec - ja na 90% chodim do roboty, na treningy aj nakupovat na biku, na takej starej hajtre co ju mozem opret a nikto ju nevezme. akurat k tomu nepotrebujem nezmyselne pruhy za este nezmyslenejsie peniaze (to sa este ukaze).
To je chvályhodné, len potom veľmi nesedí, čo si spomínal vyššie, že jedného syna vozíš na tréningy na Veľký Zemník a druhého na Kolibu... Či aj to všetko na tej starej hajtre zvládaš?
To je chvályhodné, len potom veľmi nesedí, čo si spomínal vyššie, že jedného syna vozíš na tréningy na Veľký Zemník a druhého na Kolibu... Či aj to všetko na tej starej hajtre zvládaš?
to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
Na zaklade tejto diskusie som dospel k zaveru, ze zmysluplnejsie by tam boli bus pruhy a cyklistov tahat cez Fajnorovo nabrezie. To by malo viac benefitov - aj urychlenie MHD, aj by cyklisti nemuseli dychat tak napriamo vyfuky a neboli by zbytocne tercom nenavisti vodicov.
sak to nikto nechape preco to ti blazni takto neurobili, aj tak polka stale chodi tade.
to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... A tých babiek cestujúcich z Námestova do Bratislavy na dialýzu myslím si tiež nebude toľko, že by to nejako zásadnejšie ovplyvnilo dopravné pomery, ak by išli hoci aj všetky naraz autami priamo cez Vajanského. Takých ale myslím si nikto z diskutujúcich z áut nevyháňa.
Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým... ), ktorí chodia autom skutočne absolútne všade, aj keď by ozaj nemuseli. Jasné, žijeme (zatiaľ) v slobodnej krajine a nikoho nemožno nútiť, no s mindsetom "môj čas je drahý a nebudem ho tráviť v zaprdenej električke" sa imho ako spoločnosť veľmi neposunieme.
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... A tých babiek cestujúcich z Námestova do Bratislavy na dialýzu myslím si tiež nebude toľko, že by to nejako zásadnejšie ovplyvnilo dopravné pomery, ak by išli hoci aj všetky naraz autami priamo cez Vajanského. Takých ale myslím si nikto z diskutujúcich z áut nevyháňa.
Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým... ), ktorí chodia autom skutočne absolútne všade, aj keď by ozaj nemuseli. Jasné, žijeme (zatiaľ) v slobodnej krajine a nikoho nemožno nútiť, no s mindsetom "môj čas je drahý a nebudem ho tráviť v zaprdenej električke" sa imho ako spoločnosť veľmi neposunieme.
edm Wrote:to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta,…
...Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. - to teda je hombre, neviem kde zijes
FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... tak co si narobis to musis aj obriadit, niekto ma na to sliepku domacu co to odvozi a len to cele zivi, niekto ne.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Predpokladám, že si čítal aj zvyšok. Mňa zaujalo, že hlasovalo len 56 500 voličov z 1,391 milióna a za bolo 66%, čo je 37 290 osôb, čo predstavuje 2,68% To mi nepríde zrovna ako väčšina. Tak isto, nikde neexistuje žiaden projekt, proste nič. To je jedna stránka veci. Druhá, že VHD v Paríži je už teraz katastrofálna a ľudia sa vo veľkom sťažujú, že sa čoraz horšie dostávajú do práce. Nedostatok šoférov, riedi sa interval na linkách, nedostatok údržbárov, plošná 30 spôsobila, že priemerný pracujúci cestuje do roboty o 20 minút dlhšie VHD. Samotné vedenie dopravného podniku priznáva, že nedokáže zohnať personál na riadenie autobusov. Priemerný vek šoférov v 2023 dosahoval 51 rokov, do 10 rokov sa im má odísť do dôchodku cca 23% šoférov a tým pádom budú musieť aj redukovať výkony, odhad je cca 25% výkonov, ale už teraz je časť liniek preplnená kapacitne sa nestíha a mesto si s tým nevie rady. Aby sme boli férový, nejde len o Paríž, ale týka sa to všetkých miest. Paríž má cca 2,5 milióna obyvateľov, celá aglomerácia má 12,5 milióna obyvateľov. V roku 2021 spomínali, že v celej aglomerácii klesla prepravná kapacita VHD o 8% za posledných 10 rokov, ale počet cestujúcich stúpol o 12%. Vzhľadom na to, že silná generácia šoférov bude v dohľadnej dobe odchádzať do dôchodku, je to problém. Parížska aglomerácia má rozlohu 18 941km2 (predstavte si územie tvorené kruhom o polomere 77,8km) Pre predstavu, Bratislavský, Trnavský, Trenčiansky a Nitriansky kraj majú dohromady rozlohu 17 044km2. Podľa prieskumov, cca 25-31% ľudí v tej aglomerácii cestuje do práce na vzdialenosť väčšiu ako 20km. V celej EU+GB+Nórsko v roku 2023 bol nedostatok 520 tisíc profesionálnych šoférov, v 2028 ich má byť 750 tisíc. Len pre info, na Slovenku chýba 16 600 vodičov ku dnešnému dňu a Slovenský priemer je 47 rokov. Ešte pred 3 rokmi nám chýbalo len 6000 vodičov. Na čo upozorňujú odborníci všade, či Londýn (za 10 rokov poklesla prepravná plánovaná kapacita o 7% z dôvodu nedostatku šoférov. Každý rok Londýn nevypraví cca 5-7% plánovaných spojov v dôsledku nedostatku personálu. Paríž je na tom podobne).
Takže sumár je taký, že mestá nechcú IAD (nikto nemá rád kolóny) a aktívne ju obmedzujú a robia pre to všetko, čo sa dá (ak sa to robí správne, nemám s tým problém), na druhú stranu sú neschopné zabezpečiť kvalitnú VHD a dokonca jej výkony klesajú, aj keď počet cestujúcich narastá. Zatiaľ to nie je také alarmujúce, keďže do dôchodkového veku nedorazili pomerne silné ročníky, ale tie začnú odchádzať v najbližších rokoch (v realite to už začalo pomaly, ale prepuknúť to má tak do 10 rokov je odhad). Len na príklade Bratislavy, tak denne sem prichádza podľa sčítania SIM kariet do školy, či práce cca 200-250 tisíc ľudí a vozidiel je cca 40 tisíc. Teda väčšina prichádza busom, či vlakom. Bratislavská MHD denne prepraví nejak 326 tisíc ľudí (podľa SIM kariet je tu cez pracovný deň cca 800-850 tisíc ľudí). Takže nedostatok šoférov = pokles kapacity VHD, či dokonca rušenie liniek. Je jedno, či to bude Paríž, Londýn alebo Bratislava, každé z tých miest má ten istý problém. Chcú ľudí vo VHD, ale nevedia zabezpečiť dostatok personálu pre dopravu. A aj v posvätnom Holandsku len cca 27% obyvateľov využíva bicykel na cestu do práce a z toho cca 80% ľudí to nemá ďalej ako 9km. Takže áno, Fero čo býva v Dunajskej Strede, čo má uhloriečne 5 km to zvládne na biku do práce v rámci Dunajskej Stredy. Ale napríklad ako sa priznal fokel, tak trasa Devín - Ružinov (uvažujem, že stred je Štrkovec), tak najkratšia trasa má cca 17km po cestách, po cyklotrasách prevážne je to cca 19,5km a vieme, že to nie je ochotný absolvovať na bicykli. Ak by bol tak zásadový ako sa rozčuľoval, tak by použil MHD a nie IAD. Ale z keďže situácia so šoférmi je aká je a lepšia v asi nebude, len horšia, tak mu reálne hrozí, že z Devína sa možno MHD nebude vedieť dostať do Ružinova. Čo mu potom ostáva? Buď bike, alebo auto. Samozrejme, nie je to len o ňom, do BA prichádzajú ľudia z dosť veľkých vzdialeností a taký Imro či Cepo si si to dávali denne do MTbikera na Nivoch zo Stupavy, Senca, Kvetoslavova atď bikom, ale bežný človek nie a ak nebude k dispozícii VHD, proste bude nútený použiť IAD. A to je proste realita. Isto príde niekto, že však Kodaň, Utrecht, a neviem čo všetko, ale faktom je, že máloktoré z tých miest má uhlopriečku väčšiu ako 15km a napriek tomu aj v super pokrokovom Holandsku ochota ľudí jazdiť bikom do práce viac ako 9km je dosť nízka.
FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... tak co si narobis to musis aj obriadit, niekto ma na to sliepku domacu co to odvozi a len to cele zivi, niekto ne.
Človeče, ak to skutočne vnímaš takto, tak si s prepáčením na tak nízkej úrovni, že akákoľvek diskusia s tebou je zbytočná.
preco? len ste mi ti absolutne nekriticki obdivovatelia sv. valla a budovania cyklochodnikov co netusia o realite nic lebo citaju len sme a dennik N mierne smiesni. dockajme do volieb, potom sa tu k tomu mozeme vratit, myslim ze bude rad ak to skonci cele zahranim do autu v style skutok sa nestal.
(...)
na mhd asi neostane ale neva, sak vlastne podporujeme cyklodpravu.
V tejto debate zaznieva, že Vallo nejako výrazne buduje cyklotrasy a aj vďaka tomu má obdivovateľov. Ale práve budovanie cyklotrás je jednou z vecí, kde si súčasný primátor objektívne zaslúži kritiku, keďže tu výrazne zaostáva za svojím volebným sľubom (ktorý mu zabezpečil 36.5% hlasov v roku 2016 a 60.2% v 2022):
Bezpečnejšiu cyklodopravu prinesú nové oddelené cyklotrasy (25 km do roku 2022, ďalších 50 km do roku 2026)
Valla možno oprávnene kritizovať za cyklotrasy, ale nie za to, že ich robí veľa, ale naopak málo, voči tomu, čo sľuboval.
PS: Ak si pozrieš staršie diskusie k Vajankého, všetky moje prispevky boli, že celé to nie je postavené podľa normy, ak sa bavíme o technickej stránke veci
Celé to nie je podľa normy? Alebo len čiastočne niektoré veci? Aj by som sa spätne pozrel, ale príspevkov máš veľa a dlhých, ťažko hľadať, keď neviem presne čo. Nevedel by si buď odkázať na konkrétne z nich, alebo stručne zopakovať čo konktrétne a ktorú normu porušuje? (Ideálne napríklad vo formáte: na mieste X je šírka A a podľa normy N má byť B - nech sa to dá overiť.)
Dieta moze chodit do najblizsej skolky / skoly v pesej dostupnosti alebo do takej, co je 2-3 zastavky MHD. To iste aj kruzky. Nie je nutne, aby rodic denne vozil dieta autom na druhy koniec mesta. A o strednej skole sa hadam bavit netreba, to su mladi ludia s OP, ti su schopni sami cestovat MHD aj cez pol mesta ked si vyberu strednu co nie je pri ich dome. Verim, ze postupne sa rozmyslanie ludi zmeni tymto smerom a nebudu stracat cas v tych kolonach kedze to nie je nutne.
Ja len doplním, že OP je až v 15 rokoch. Dcéra mi už ako 11 ročná chodila na osemročné gymnázium do inej mestskej časti. A úplne bez problémov zvládla. Teoreticky by som ju mohol voziť aj autom, ale tým smerom sú neskutočné zápchy, takže na to nemám ani chuť, ani čas. A je tam aj bus pruh, takže to má rýchlejšie, než autom. Ale občas (ak idem neskoro) ju zveziem na bicykli, to je ešte rýchlejšie
Často sa v debate spomína, že jazda autom je časovo efektívnejším riešením oproti použitiu MHD alebo bicykla, aj kvôli rozvážaniu detí. Ale podľa mňa dopracovanie sa do stavu, že je deti potrebné neustále rozvážať, je nevážením si svojho času. (Určite je fajn ísť niekedy s nimi, ale ak je odvoz rodičmi jediná možnosť, ako sa vedia niekde dostať, tak je niečo zle.)
Predpokladám, že si čítal aj zvyšok. Mňa zaujalo, že hlasovalo len 56 500 voličov z 1,391 milióna a za bolo 66%, čo je 37 290 osôb, čo predstavuje 2,68% To mi nepríde zrovna ako väčšina. Tak isto, nikde neexistuje žiaden projekt, proste nič. To je jedna stránka veci. Druhá, že VHD v Paríži je už teraz katastrofálna a ľudia sa vo veľkom sťažujú, že sa čoraz horšie dostávajú do práce. Nedostatok šoférov, riedi sa interval na linkách, nedostatok údržbárov, plošná 30 spôsobila, že priemerný pracujúci cestuje do roboty o 20 minút dlhšie VHD. Samotné vedenie dopravného podniku priznáva, že nedokáže zohnať personál na riadenie autobusov. Priemerný vek šoférov v 2023 dosahoval 51 rokov, do 10 rokov sa im má odísť do dôchodku cca 23% šoférov a tým pádom budú musieť aj redukovať výkony, odhad je cca 25% výkonov, ale už teraz je časť liniek preplnená kapacitne sa nestíha a mesto si s tým nevie rady. Aby sme boli férový, nejde len o Paríž, ale týka sa to všetkých miest. Paríž má cca 2,5 milióna obyvateľov, celá aglomerácia má 12,5 milióna obyvateľov. V roku 2021 spomínali, že v celej aglomerácii klesla prepravná kapacita VHD o 8% za posledných 10 rokov, ale počet cestujúcich stúpol o 12%. Vzhľadom na to, že silná generácia šoférov bude v dohľadnej dobe odchádzať do dôchodku, je to problém. Parížska aglomerácia má rozlohu 18 941km2 (predstavte si územie tvorené kruhom o polomere 77,8km) Pre predstavu, Bratislavský, Trnavský, Trenčiansky a Nitriansky kraj majú dohromady rozlohu 17 044km2. Podľa prieskumov, cca 25-31% ľudí v tej aglomerácii cestuje do práce na vzdialenosť väčšiu ako 20km. V celej EU+GB+Nórsko v roku 2023 bol nedostatok 520 tisíc profesionálnych šoférov, v 2028 ich má byť 750 tisíc. Len pre info, na Slovenku chýba 16 600 vodičov ku dnešnému dňu a Slovenský priemer je 47 rokov. Ešte pred 3 rokmi nám chýbalo len 6000 vodičov. Na čo upozorňujú odborníci všade, či Londýn (za 10 rokov poklesla prepravná plánovaná kapacita o 7% z dôvodu nedostatku šoférov. Každý rok Londýn nevypraví cca 5-7% plánovaných spojov v dôsledku nedostatku personálu. Paríž je na tom podobne).
A neni nahodou povolanie sofer jedno z tych, ktore do buducna mozu byt nahradene umelou inteligenciou? Ak je pravda, ze je taky zasadny nedostatok soferov, o to vacsia by mala byt motivacia statov v tejto oblasti inovovat. Tam, kde niekto vidi problem, moze niekto sikovny vidiet prilezitost.
Jezus máš pravdu, električka tam v kolóne nestojí. Ale zmenou preferencií na križovatkách, aby cyklisti mali dlhšie zelenú, tak električky dlhšie čakajú a svoju zelenú. A potom tam máš takú drobnosť, že časť ľudí musí chodiť aj autobusmi, lebo električka nejde všade.
Kde caka elektricka koli cyklistom?
Na safku stojim kolko krat aj 5 minut a prejdu 2 elektricky a aj auta niekolko krat.
Elektricka tam ma prioritu pred vsetkymi.
Na Šafárikovom námestí je dynamická preferencia električiek (príde električka a naskočí jej voľno) mimo rannej a poobednej ***** V ***** je tam pevný signálny plán, teda jednotlivé smery idú cyklicky za sebou. Tým sa samozrejme môže stať, že električky čakajú dlhšie, ak netrafia do správnej fázy.
Táto úprava bola však spravená ani nie tak kvôli cyklistom, ale kvôli autám a autobusom v priečnom smere. Pred touto úpravou sa tu čakalo aj takmer 2 minúty na zelenú, čo malo vplyv aj na meškania autobusov MHD. (Takéto nepravidelné zdržania autobusov tam boli aj pred zriadením cyklopruhov.)
Na porovnanie sa treba prejsť na Rybné námestie, kde je je cyklistický (a peší) priechod cez električkovú trať a súbežnú cestu, ale nemá žiadnu preferenciu. Kvôli čo najväčšej priepustnosti pre autá je tu väčšinu času voľno pre cestu a električku, aj v časoch, keď žiadne autá nejdú. A chodci a cyklisti čakajú. Alebo prebiehajú, keďže často je to úplne bez rizika.
blackpyros ešte stále nemáme autonómne vlaky, lebo železnice nevedia zabezpečiť bezpečnosť a to je oveľa jednoduchšie na železnici ako na ceste.
tr3mp možno niečo spravili dobre, trocha hyperbolizacie, ale hlavné dôvody ostávajú (a vypísal som ich)
1/ nedodržanie šírkových parametrov, kde podľa normy je minimálna šírka pruhu keď tam má jazdiť autobus, či nákladné auto 3m. Ak tam je na strane prekážka, napríklad obrubník, tak od prekážky má byť 0,5m bezpečnostný odstup. Takže si môžeš zobrať meter ak mi neveríš a môžeš si ísť odmerať, či sú tam tie minimálne šírky a odstupy, čo tam majú byť.
2/ ak sú 2 pruhy vedľa seba, ich šírka musí byť rovnaká. Nemôžeš spraviť jeden pruh užší ako druhý. Teda môžeš, ale musíš tam umiestniť značku, že ten pruh je zúžený
3/ to že TP117 zrušila povinnosti mať vodiace prúžky pri krajnici (na čo ma upozornil istý člen fóra) neznamená, že potrebný bezpečný odstup od prekážky netreba dodržať. Treba, ale nemusíš tam maľovať tú čiaru
- to sú tie hlavné dôvody
- ďalšie veci čo som vytýkal:
4/ chýbajúce zvislé značenie cyklotrasy (tá modrá kruhová značka s bielym bicyklom, presné číslo neviem z hlavy), keďže podľa zákona 8/2009 pokiaľ to tam nie je, cyklista nemá povinnosť využiť cyklotrasu, môže si jazdiť aj v pruhoch pre autá.
5/ v čase vzniku tam napríklad nebolo potrebné označenie ostrovčeka pri priechode pre chodcov pred Slovenský národným múzeom, bolo to doplnené až oveľa neskôr.
6/ označenie tých protitankových obrubnikov, kde si nevedel, kde začínajú a končia, keďže ich mesto schovalo so bielej čiary pri cestách, čo sa pripájali/odpájali z hlavnej trasy. Tie oranžové tyčky pribudli až oveľa neskôr.
Ak chceš ešte viac vecí, prosím, pošli mi dokumentáciu skutočného vyhotovenia (buď neexistuje, alebo ju nikto nechce dať z ruky z dôvodov, že proste by sa zistilo, že to nespĺňa parametre, ktoré to má spĺňať. Vyber si čo sa ti hodí) a pošli mi to a ja ti do toho zaznačím všetky miesta konkrétne.
Profesionálny názor mňa, aj všetkých kolegov cestárov ohľadom TP117 je to, že to je neskutočný nedorobený alibistický paškvil, ktorý nemal ani vzniknúť.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
To je chvályhodné, len potom veľmi nesedí, čo si spomínal vyššie, že jedného syna vozíš na tréningy na Veľký Zemník a druhého na Kolibu... Či aj to všetko na tej starej hajtre zvládaš?
to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
sak to nikto nechape preco to ti blazni takto neurobili, aj tak polka stale chodi tade.
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... A tých babiek cestujúcich z Námestova do Bratislavy na dialýzu myslím si tiež nebude toľko, že by to nejako zásadnejšie ovplyvnilo dopravné pomery, ak by išli hoci aj všetky naraz autami priamo cez Vajanského. Takých ale myslím si nikto z diskutujúcich z áut nevyháňa.
Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým...
zacinas sklzavat do slusnej demagogie...kaslime radsej na to
Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým...
edm Wrote:to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta,…
...Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. - to teda je hombre, neviem kde zijes
FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... tak co si narobis to musis aj obriadit, niekto ma na to sliepku domacu co to odvozi a len to cele zivi, niekto ne.
stare mapy vravis,,,,1873 overlay a 1939 overlay(ta hruba cervena a cierna ciara)
ano v r. 1873 tam bola len elektricka ...(cierna ciara) , boli eko vtedy no...
"Paříž pokračuje ve své zelené vizi. Aut se zbaví dalších pět set ulic"
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/francie-pariz-auta-ulice-parkovaci-mista-ekologie.A250325_125409_eko-zahranicni_rie
Takže sumár je taký, že mestá nechcú IAD (nikto nemá rád kolóny) a aktívne ju obmedzujú a robia pre to všetko, čo sa dá (ak sa to robí správne, nemám s tým problém), na druhú stranu sú neschopné zabezpečiť kvalitnú VHD a dokonca jej výkony klesajú, aj keď počet cestujúcich narastá. Zatiaľ to nie je také alarmujúce, keďže do dôchodkového veku nedorazili pomerne silné ročníky, ale tie začnú odchádzať v najbližších rokoch (v realite to už začalo pomaly, ale prepuknúť to má tak do 10 rokov je odhad). Len na príklade Bratislavy, tak denne sem prichádza podľa sčítania SIM kariet do školy, či práce cca 200-250 tisíc ľudí a vozidiel je cca 40 tisíc. Teda väčšina prichádza busom, či vlakom. Bratislavská MHD denne prepraví nejak 326 tisíc ľudí (podľa SIM kariet je tu cez pracovný deň cca 800-850 tisíc ľudí). Takže nedostatok šoférov = pokles kapacity VHD, či dokonca rušenie liniek. Je jedno, či to bude Paríž, Londýn alebo Bratislava, každé z tých miest má ten istý problém. Chcú ľudí vo VHD, ale nevedia zabezpečiť dostatok personálu pre dopravu. A aj v posvätnom Holandsku len cca 27% obyvateľov využíva bicykel na cestu do práce a z toho cca 80% ľudí to nemá ďalej ako 9km. Takže áno, Fero čo býva v Dunajskej Strede, čo má uhloriečne 5 km to zvládne na biku do práce v rámci Dunajskej Stredy. Ale napríklad ako sa priznal fokel, tak trasa Devín - Ružinov (uvažujem, že stred je Štrkovec), tak najkratšia trasa má cca 17km po cestách, po cyklotrasách prevážne je to cca 19,5km a vieme, že to nie je ochotný absolvovať na bicykli. Ak by bol tak zásadový ako sa rozčuľoval, tak by použil MHD a nie IAD. Ale z keďže situácia so šoférmi je aká je a lepšia v asi nebude, len horšia, tak mu reálne hrozí, že z Devína sa možno MHD nebude vedieť dostať do Ružinova. Čo mu potom ostáva? Buď bike, alebo auto. Samozrejme, nie je to len o ňom, do BA prichádzajú ľudia z dosť veľkých vzdialeností a taký Imro či Cepo si si to dávali denne do MTbikera na Nivoch zo Stupavy, Senca, Kvetoslavova atď bikom, ale bežný človek nie a ak nebude k dispozícii VHD, proste bude nútený použiť IAD. A to je proste realita. Isto príde niekto, že však Kodaň, Utrecht, a neviem čo všetko, ale faktom je, že máloktoré z tých miest má uhlopriečku väčšiu ako 15km a napriek tomu aj v super pokrokovom Holandsku ochota ľudí jazdiť bikom do práce viac ako 9km je dosť nízka.
Človeče, ak to skutočne vnímaš takto, tak si s prepáčením na tak nízkej úrovni, že akákoľvek diskusia s tebou je zbytočná.
(...)
na mhd asi neostane ale neva, sak vlastne podporujeme cyklodpravu.
V tejto debate zaznieva, že Vallo nejako výrazne buduje cyklotrasy a aj vďaka tomu má obdivovateľov. Ale práve budovanie cyklotrás je jednou z vecí, kde si súčasný primátor objektívne zaslúži kritiku, keďže tu výrazne zaostáva za svojím volebným sľubom (ktorý mu zabezpečil 36.5% hlasov v roku 2016 a 60.2% v 2022):
Valla možno oprávnene kritizovať za cyklotrasy, ale nie za to, že ich robí veľa, ale naopak málo, voči tomu, čo sľuboval.
Celé to nie je podľa normy? Alebo len čiastočne niektoré veci? Aj by som sa spätne pozrel, ale príspevkov máš veľa a dlhých, ťažko hľadať, keď neviem presne čo. Nevedel by si buď odkázať na konkrétne z nich, alebo stručne zopakovať čo konktrétne a ktorú normu porušuje? (Ideálne napríklad vo formáte: na mieste X je šírka A a podľa normy N má byť B - nech sa to dá overiť.)
Ja len doplním, že OP je až v 15 rokoch. Dcéra mi už ako 11 ročná chodila na osemročné gymnázium do inej mestskej časti. A úplne bez problémov zvládla. Teoreticky by som ju mohol voziť aj autom, ale tým smerom sú neskutočné zápchy, takže na to nemám ani chuť, ani čas. A je tam aj bus pruh, takže to má rýchlejšie, než autom. Ale občas (ak idem neskoro) ju zveziem na bicykli, to je ešte rýchlejšie
Často sa v debate spomína, že jazda autom je časovo efektívnejším riešením oproti použitiu MHD alebo bicykla, aj kvôli rozvážaniu detí. Ale podľa mňa dopracovanie sa do stavu, že je deti potrebné neustále rozvážať, je nevážením si svojho času. (Určite je fajn ísť niekedy s nimi, ale ak je odvoz rodičmi jediná možnosť, ako sa vedia niekde dostať, tak je niečo zle.)
A neni nahodou povolanie sofer jedno z tych, ktore do buducna mozu byt nahradene umelou inteligenciou? Ak je pravda, ze je taky zasadny nedostatok soferov, o to vacsia by mala byt motivacia statov v tejto oblasti inovovat. Tam, kde niekto vidi problem, moze niekto sikovny vidiet prilezitost.
Na safku stojim kolko krat aj 5 minut a prejdu 2 elektricky a aj auta niekolko krat.
Elektricka tam ma prioritu pred vsetkymi.
Na Šafárikovom námestí je dynamická preferencia električiek (príde električka a naskočí jej voľno) mimo rannej a poobednej ***** V ***** je tam pevný signálny plán, teda jednotlivé smery idú cyklicky za sebou. Tým sa samozrejme môže stať, že električky čakajú dlhšie, ak netrafia do správnej fázy.
Táto úprava bola však spravená ani nie tak kvôli cyklistom, ale kvôli autám a autobusom v priečnom smere. Pred touto úpravou sa tu čakalo aj takmer 2 minúty na zelenú, čo malo vplyv aj na meškania autobusov MHD. (Takéto nepravidelné zdržania autobusov tam boli aj pred zriadením cyklopruhov.)
Na porovnanie sa treba prejsť na Rybné námestie, kde je je cyklistický (a peší) priechod cez električkovú trať a súbežnú cestu, ale nemá žiadnu preferenciu. Kvôli čo najväčšej priepustnosti pre autá je tu väčšinu času voľno pre cestu a električku, aj v časoch, keď žiadne autá nejdú. A chodci a cyklisti čakajú. Alebo prebiehajú, keďže často je to úplne bez rizika.
tr3mp možno niečo spravili dobre, trocha hyperbolizacie, ale hlavné dôvody ostávajú (a vypísal som ich)
1/ nedodržanie šírkových parametrov, kde podľa normy je minimálna šírka pruhu keď tam má jazdiť autobus, či nákladné auto 3m. Ak tam je na strane prekážka, napríklad obrubník, tak od prekážky má byť 0,5m bezpečnostný odstup. Takže si môžeš zobrať meter ak mi neveríš a môžeš si ísť odmerať, či sú tam tie minimálne šírky a odstupy, čo tam majú byť.
2/ ak sú 2 pruhy vedľa seba, ich šírka musí byť rovnaká. Nemôžeš spraviť jeden pruh užší ako druhý. Teda môžeš, ale musíš tam umiestniť značku, že ten pruh je zúžený
3/ to že TP117 zrušila povinnosti mať vodiace prúžky pri krajnici (na čo ma upozornil istý člen fóra) neznamená, že potrebný bezpečný odstup od prekážky netreba dodržať. Treba, ale nemusíš tam maľovať tú čiaru
- to sú tie hlavné dôvody
- ďalšie veci čo som vytýkal:
4/ chýbajúce zvislé značenie cyklotrasy (tá modrá kruhová značka s bielym bicyklom, presné číslo neviem z hlavy), keďže podľa zákona 8/2009 pokiaľ to tam nie je, cyklista nemá povinnosť využiť cyklotrasu, môže si jazdiť aj v pruhoch pre autá.
5/ v čase vzniku tam napríklad nebolo potrebné označenie ostrovčeka pri priechode pre chodcov pred Slovenský národným múzeom, bolo to doplnené až oveľa neskôr.
6/ označenie tých protitankových obrubnikov, kde si nevedel, kde začínajú a končia, keďže ich mesto schovalo so bielej čiary pri cestách, čo sa pripájali/odpájali z hlavnej trasy. Tie oranžové tyčky pribudli až oveľa neskôr.
Ak chceš ešte viac vecí, prosím, pošli mi dokumentáciu skutočného vyhotovenia (buď neexistuje, alebo ju nikto nechce dať z ruky z dôvodov, že proste by sa zistilo, že to nespĺňa parametre, ktoré to má spĺňať. Vyber si čo sa ti hodí) a pošli mi to a ja ti do toho zaznačím všetky miesta konkrétne.
Profesionálny názor mňa, aj všetkých kolegov cestárov ohľadom TP117 je to, že to je neskutočný nedorobený alibistický paškvil, ktorý nemal ani vzniknúť.