https://www.mojapeticia.sk/campaign/dajme-sancovej-sancu-na-zivot/0ee2bb76-042e-4f22-969b-d88922f5fd7d
posledný komentár: 20. 11. 2025 o 20:20
posledný komentár: 23. 5. 2025 o 8:07
posledný komentár: 20. 11. 2025 o 20:20
posledný komentár: 23. 5. 2025 o 8:07
To je chvályhodné, len potom veľmi nesedí, čo si spomínal vyššie, že jedného syna vozíš na tréningy na Veľký Zemník a druhého na Kolibu... Či aj to všetko na tej starej hajtre zvládaš?
to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
sak to nikto nechape preco to ti blazni takto neurobili, aj tak polka stale chodi tade.
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... A tých babiek cestujúcich z Námestova do Bratislavy na dialýzu myslím si tiež nebude toľko, že by to nejako zásadnejšie ovplyvnilo dopravné pomery, ak by išli hoci aj všetky naraz autami priamo cez Vajanského. Takých ale myslím si nikto z diskutujúcich z áut nevyháňa.
Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým...
zacinas sklzavat do slusnej demagogie...kaslime radsej na to
Na druhej strane, to že sa dá nájsť, resp. vymyslieť si scenár, pri ktorom bude čokoľvek okrem auta výrazne dominovaná alternatíva ešte neznamená, že to tak je aj v ostatných prípadoch. "Oblekári," rozvážači detí, cestujúci z jedného konca mesta na druhý nech kľudne jazdia autom, no sú aj ľudia typu Jezusov otec (nemýliť si s Duchom Svätým...
edm Wrote:to je tych 10% zbyvajucich. btw to bol priklad ale riesim nieco podobne
Človeče, len tieto tvoje príklady sú také, ako by som to... povedzme že dosť extrémne. Bývať na jednom konci mesta,…
...Bývať na jednom konci mesta, pracovať na druhom, jedno dieťa voziť na tréningy na tretí a druhé na štvrtý koniec, to asi nebude typický obraz fungovania nejakej významnejšej časti obyvateľstva. - to teda je hombre, neviem kde zijes
FWIIW, ja by som pri takom režime asi do pár týždňov zbesnel... tak co si narobis to musis aj obriadit, niekto ma na to sliepku domacu co to odvozi a len to cele zivi, niekto ne.
stare mapy vravis,,,,1873 overlay a 1939 overlay(ta hruba cervena a cierna ciara)
ano v r. 1873 tam bola len elektricka ...(cierna ciara) , boli eko vtedy no...
"Paříž pokračuje ve své zelené vizi. Aut se zbaví dalších pět set ulic"
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/francie-pariz-auta-ulice-parkovaci-mista-ekologie.A250325_125409_eko-zahranicni_rie
Takže sumár je taký, že mestá nechcú IAD (nikto nemá rád kolóny) a aktívne ju obmedzujú a robia pre to všetko, čo sa dá (ak sa to robí správne, nemám s tým problém), na druhú stranu sú neschopné zabezpečiť kvalitnú VHD a dokonca jej výkony klesajú, aj keď počet cestujúcich narastá. Zatiaľ to nie je také alarmujúce, keďže do dôchodkového veku nedorazili pomerne silné ročníky, ale tie začnú odchádzať v najbližších rokoch (v realite to už začalo pomaly, ale prepuknúť to má tak do 10 rokov je odhad). Len na príklade Bratislavy, tak denne sem prichádza podľa sčítania SIM kariet do školy, či práce cca 200-250 tisíc ľudí a vozidiel je cca 40 tisíc. Teda väčšina prichádza busom, či vlakom. Bratislavská MHD denne prepraví nejak 326 tisíc ľudí (podľa SIM kariet je tu cez pracovný deň cca 800-850 tisíc ľudí). Takže nedostatok šoférov = pokles kapacity VHD, či dokonca rušenie liniek. Je jedno, či to bude Paríž, Londýn alebo Bratislava, každé z tých miest má ten istý problém. Chcú ľudí vo VHD, ale nevedia zabezpečiť dostatok personálu pre dopravu. A aj v posvätnom Holandsku len cca 27% obyvateľov využíva bicykel na cestu do práce a z toho cca 80% ľudí to nemá ďalej ako 9km. Takže áno, Fero čo býva v Dunajskej Strede, čo má uhloriečne 5 km to zvládne na biku do práce v rámci Dunajskej Stredy. Ale napríklad ako sa priznal fokel, tak trasa Devín - Ružinov (uvažujem, že stred je Štrkovec), tak najkratšia trasa má cca 17km po cestách, po cyklotrasách prevážne je to cca 19,5km a vieme, že to nie je ochotný absolvovať na bicykli. Ak by bol tak zásadový ako sa rozčuľoval, tak by použil MHD a nie IAD. Ale z keďže situácia so šoférmi je aká je a lepšia v asi nebude, len horšia, tak mu reálne hrozí, že z Devína sa možno MHD nebude vedieť dostať do Ružinova. Čo mu potom ostáva? Buď bike, alebo auto. Samozrejme, nie je to len o ňom, do BA prichádzajú ľudia z dosť veľkých vzdialeností a taký Imro či Cepo si si to dávali denne do MTbikera na Nivoch zo Stupavy, Senca, Kvetoslavova atď bikom, ale bežný človek nie a ak nebude k dispozícii VHD, proste bude nútený použiť IAD. A to je proste realita. Isto príde niekto, že však Kodaň, Utrecht, a neviem čo všetko, ale faktom je, že máloktoré z tých miest má uhlopriečku väčšiu ako 15km a napriek tomu aj v super pokrokovom Holandsku ochota ľudí jazdiť bikom do práce viac ako 9km je dosť nízka.
Človeče, ak to skutočne vnímaš takto, tak si s prepáčením na tak nízkej úrovni, že akákoľvek diskusia s tebou je zbytočná.
(...)
na mhd asi neostane ale neva, sak vlastne podporujeme cyklodpravu.
V tejto debate zaznieva, že Vallo nejako výrazne buduje cyklotrasy a aj vďaka tomu má obdivovateľov. Ale práve budovanie cyklotrás je jednou z vecí, kde si súčasný primátor objektívne zaslúži kritiku, keďže tu výrazne zaostáva za svojím volebným sľubom (ktorý mu zabezpečil 36.5% hlasov v roku 2016 a 60.2% v 2022):
Valla možno oprávnene kritizovať za cyklotrasy, ale nie za to, že ich robí veľa, ale naopak málo, voči tomu, čo sľuboval.
Celé to nie je podľa normy? Alebo len čiastočne niektoré veci? Aj by som sa spätne pozrel, ale príspevkov máš veľa a dlhých, ťažko hľadať, keď neviem presne čo. Nevedel by si buď odkázať na konkrétne z nich, alebo stručne zopakovať čo konktrétne a ktorú normu porušuje? (Ideálne napríklad vo formáte: na mieste X je šírka A a podľa normy N má byť B - nech sa to dá overiť.)
Ja len doplním, že OP je až v 15 rokoch. Dcéra mi už ako 11 ročná chodila na osemročné gymnázium do inej mestskej časti. A úplne bez problémov zvládla. Teoreticky by som ju mohol voziť aj autom, ale tým smerom sú neskutočné zápchy, takže na to nemám ani chuť, ani čas. A je tam aj bus pruh, takže to má rýchlejšie, než autom. Ale občas (ak idem neskoro) ju zveziem na bicykli, to je ešte rýchlejšie
Často sa v debate spomína, že jazda autom je časovo efektívnejším riešením oproti použitiu MHD alebo bicykla, aj kvôli rozvážaniu detí. Ale podľa mňa dopracovanie sa do stavu, že je deti potrebné neustále rozvážať, je nevážením si svojho času. (Určite je fajn ísť niekedy s nimi, ale ak je odvoz rodičmi jediná možnosť, ako sa vedia niekde dostať, tak je niečo zle.)
A neni nahodou povolanie sofer jedno z tych, ktore do buducna mozu byt nahradene umelou inteligenciou? Ak je pravda, ze je taky zasadny nedostatok soferov, o to vacsia by mala byt motivacia statov v tejto oblasti inovovat. Tam, kde niekto vidi problem, moze niekto sikovny vidiet prilezitost.
Na safku stojim kolko krat aj 5 minut a prejdu 2 elektricky a aj auta niekolko krat.
Elektricka tam ma prioritu pred vsetkymi.
Na Šafárikovom námestí je dynamická preferencia električiek (príde električka a naskočí jej voľno) mimo rannej a poobednej ***** V ***** je tam pevný signálny plán, teda jednotlivé smery idú cyklicky za sebou. Tým sa samozrejme môže stať, že električky čakajú dlhšie, ak netrafia do správnej fázy.
Táto úprava bola však spravená ani nie tak kvôli cyklistom, ale kvôli autám a autobusom v priečnom smere. Pred touto úpravou sa tu čakalo aj takmer 2 minúty na zelenú, čo malo vplyv aj na meškania autobusov MHD. (Takéto nepravidelné zdržania autobusov tam boli aj pred zriadením cyklopruhov.)
Na porovnanie sa treba prejsť na Rybné námestie, kde je je cyklistický (a peší) priechod cez električkovú trať a súbežnú cestu, ale nemá žiadnu preferenciu. Kvôli čo najväčšej priepustnosti pre autá je tu väčšinu času voľno pre cestu a električku, aj v časoch, keď žiadne autá nejdú. A chodci a cyklisti čakajú. Alebo prebiehajú, keďže často je to úplne bez rizika.
tr3mp možno niečo spravili dobre, trocha hyperbolizacie, ale hlavné dôvody ostávajú (a vypísal som ich)
1/ nedodržanie šírkových parametrov, kde podľa normy je minimálna šírka pruhu keď tam má jazdiť autobus, či nákladné auto 3m. Ak tam je na strane prekážka, napríklad obrubník, tak od prekážky má byť 0,5m bezpečnostný odstup. Takže si môžeš zobrať meter ak mi neveríš a môžeš si ísť odmerať, či sú tam tie minimálne šírky a odstupy, čo tam majú byť.
2/ ak sú 2 pruhy vedľa seba, ich šírka musí byť rovnaká. Nemôžeš spraviť jeden pruh užší ako druhý. Teda môžeš, ale musíš tam umiestniť značku, že ten pruh je zúžený
3/ to že TP117 zrušila povinnosti mať vodiace prúžky pri krajnici (na čo ma upozornil istý člen fóra) neznamená, že potrebný bezpečný odstup od prekážky netreba dodržať. Treba, ale nemusíš tam maľovať tú čiaru
- to sú tie hlavné dôvody
- ďalšie veci čo som vytýkal:
4/ chýbajúce zvislé značenie cyklotrasy (tá modrá kruhová značka s bielym bicyklom, presné číslo neviem z hlavy), keďže podľa zákona 8/2009 pokiaľ to tam nie je, cyklista nemá povinnosť využiť cyklotrasu, môže si jazdiť aj v pruhoch pre autá.
5/ v čase vzniku tam napríklad nebolo potrebné označenie ostrovčeka pri priechode pre chodcov pred Slovenský národným múzeom, bolo to doplnené až oveľa neskôr.
6/ označenie tých protitankových obrubnikov, kde si nevedel, kde začínajú a končia, keďže ich mesto schovalo so bielej čiary pri cestách, čo sa pripájali/odpájali z hlavnej trasy. Tie oranžové tyčky pribudli až oveľa neskôr.
Ak chceš ešte viac vecí, prosím, pošli mi dokumentáciu skutočného vyhotovenia (buď neexistuje, alebo ju nikto nechce dať z ruky z dôvodov, že proste by sa zistilo, že to nespĺňa parametre, ktoré to má spĺňať. Vyber si čo sa ti hodí) a pošli mi to a ja ti do toho zaznačím všetky miesta konkrétne.
Profesionálny názor mňa, aj všetkých kolegov cestárov ohľadom TP117 je to, že to je neskutočný nedorobený alibistický paškvil, ktorý nemal ani vzniknúť.