planujem kupovat novu hydraulicku brzdu a az som sa zdesil ked mi v servise povedali ze naplnenie a odvzdusnenie bude stat cez 20E. je to normalna cena? preto sa pytam.. ma niekto navod pripadne vie poradit ako nacvaknut hadicku, naplnit kvapalinou a odvzdusnit? jedna sa o prasa xt, hadica je originalna a packa je stara DC. pripadne.. je v nitre niekto sikovny a ochotny ?
Strmeň nemusíš rozobrat aby si vytlačil piesty. Blokmi jednu stranu vytlač opačnú. Vyčistí bez vybratia gumiciek ,zloz a rovnako opačnú stanu.
Nato aby si našiel prasknutý piest to stačí a bude ti jasne a hol van a kutya elásva.
Vyskusam rs955i , inac som vyskusal povolit vsetky sroby na ostatnych strmenoch, a vsetky sli (3 kusy). Na jednom som sice prekrutil vnutro drziaku bit srobovaku ale s parktool mini racnickou som to nakoniec dal... povoloval som priamo na biku, je tak lepsia paka, clovek vie aj na ten srob kolmo zvrchu tlacit.
Cize na tomto nestasnom jednom som asi len isiel trocha zo strany a vdaka tomu som to strhol.. inak ten srob je hrozny ten vyrez je plytky skoseny a aj spravna velkost torxu tam ma hned volu..
Mno chlapci mam jednu teoriu a privitam vase nazory.
Moja hypoteza je, ze zly chod brzdy sposobila rozperna pruzina od galferu.
Kupoval som take nove balenie, vid foto, a tie pruziny k tomu su dost tuhe a hodne roztiahnute vid foto.
Dovod na to mam taky, ze som teraz menil platnicky po 4tisic km na novej prednej brzde, ktora pred vymenou mala chod a kusala tak jak sa mi to paci. Vybral som zjazdene platne, vycistil co najviac piesty, dal lievik, zatlacil a reku buchnem tam tie galfery z tej predoslej prednej rozobratej brzdy aj s tou ich pruzinkou..mackam mackam, bublinky, chod nic moc..samozrejme to robim pred vyjazdom..tak netrpezlivy..vytocil som tocitko na max nech to ako tak zabera, ale spravalo sa to ako ta stara brzda zaberalo to velmi neskoro, a dala sa napumpovat a vtedy zas zabera dost skoro..cize cele zle... ale odjazdil som tak vcerajsok.
Nasraty, vrta mi to v hlave, sak to neni mozne... co ked ta pruzinka to robi.. dojdem domov, vyberem galfer pruzinu, nahodim povodnu, a hla takmer super chod, ziadne pumpovacky..tocitko dam niekde do polovice a pekne zabera.
Dosla mi teraz uplne nova predna brzda z Deutchlandu tak, svoju hypotezu otestujem. Su tam origo resin platne s klasickou pruzinou, tak to skusim nahodit, odvzdusnit a potom vyskusam dat Galfer pruzinu.
..lol. ja som chcel vymenit platnicky na brzde SRAM G2. vymenu som robil niekolko krat. v predu som ich vymenil bez naznaku komplikacie. vzadu som nevedel roztiahnut piesty ani za 30 minut pokusov. tak som s tym siel do servisu. vrazil tam srobovak a jak po masle isli piesty roztiahnut. bajk bol v kufri auta. pohrkalo s nim ? a preto to v servise uz islo ?
dalsia skusenost:
na brzdach avid elixir 3 mi uz predna brzda nebrzdila vobec, packa nadoraz a len minimalny brzdny ucinok. tak som spravil 200H servis vidly. prasa sa zatial volne kývalo v priestore, ked som on zavadil niečim. nahodil som zoservisovanu vidlu, potom brzdu a ta zase bez zasahu brzdi jak nova...
som z tych brzd jeleň
Keď zašróbuješ točítko na doraz, na niektorých brzdách spôsobí, že kvapalinu nepretlačíš zo strmeňa do expanzky, piest uzavrie prepúšťací otvor.
akoze moze byt ale ked som ho nechal v polovici, kde to zaberalo bez problemov aj s uplne zjazdenymi platnami.
Tak s novymi platnami a galfer pruzinou to muselo ist nadoraz, aby to bolo pouzitelne.
Ked som vratil povodnu pruzinu, mohol som opat vratit tocitko do polovice.
Dagger hehe tak to tiez potesi..asi nejake hlupe bublinky. Takze asi plati ze pred servisom najprv dobre pretrepat a promichat
No tuto mam video dokaz mojej hypotezy.. nahodil som uplne novu brzdu, odvzdusnil lievikom, paradny chod, nastavil tocitko tak ako mi vyhovuje a potom som vyskusal len vymenit rozpernu pruzinu medzi platnami za Galferacku a tragedia. Dal som povodnu pruzinku spat a opat super. Ciiize som asi nemusel kupovat novu brzdu.. nuz co uz
Dosť pochybujem že rozperna spružinka to vyriešila ktora viacmenej slúži na to aby nehrkali brzdové dosky ale tak ked si to vyriesil tak super
Asi sme sa nepochopili... mas uuuplne novu XT brzdu ktora funguje dobre... a jediny zasah, ktory som spravil bol, ze som vybral povodnu rozpernu pruzinku ktora bola instalovana v brzde s platnickami a dal som tam tu, ktoru dal galfer s novymi platnickami, a brzda prestala fungovat... dal som spat povodnu pruzinu a brzda opat funguje. Dava zmysel?
a nove platne boli sitmano ci galfer?
lebo može byť, že aj platne dru o telo strmena, už som sa s tým stretol , ale výrobcu nepamatam...
rovnako rozmery pružinky nemusia byť identicke
o tých pružinách som už aj ja niečo čítal ... niečo málo pravdy na tom bude
ale aj ako zihadlo 5 spomenul - tie platničny - ich tvar nie je uplne idetický s origo a to tiež môže pôsobiť na účinnosť (aj ked nie výrazne)
Prisla mi vcera uplne nova XT brzda s uplne novymi platnickami, ktore v nej boli uz naistalovane. Nahodil som ju, spojazdnil, isla dobre. To vidiet v prvych sekundach videa.
Potom som urobil LEN toto.. vybral som povodnu pruzinku na novych Shimano platniach a dal som tam Galferacku. To je cele, nic ine som nezmenil, uplne nove platne od shimana ale galferacka pruzina.
Galfer platne su samozrejme uplne v pohode, tych starych som uz par zjazdil, ani s ich pruzinkami (ak vtedy nejake davali, coz mozno nedavali) nebol problem..
Inak som fakt sokovany, ze to co som videl a natocil na video musim este obhajovat v dvoch dalsich prispevkoch Kazdopadne ak chce niekto iny otestovat pruzinku, mam dokopy myslim 5 kusov, milerad posuniem
Nazdar. Mám problém so zadnou brzdou. Poraďte ako začať hľadať závadu. 3x som preistotu ovzdušnoval. Aj prasiatko som demontoval dole z rámu aby hadička bola priamo. Brzda pocitovo je v poriadku no pri brzdení slabo brzdí. Vymenil som aj kotúč aj platničky nové. Trošilinku je to lepšie no nie úplne. Ako hľadať vadu. Strmeň? Hadička? Páčka??? Pokus omyl??? Dik za radu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nato aby si našiel prasknutý piest to stačí a bude ti jasne a hol van a kutya elásva.
Cize na tomto nestasnom jednom som asi len isiel trocha zo strany a vdaka tomu som to strhol.. inak ten srob je hrozny ten vyrez je plytky skoseny a aj spravna velkost torxu tam ma hned volu..
Moja hypoteza je, ze zly chod brzdy sposobila rozperna pruzina od galferu.
Kupoval som take nove balenie, vid foto, a tie pruziny k tomu su dost tuhe a hodne roztiahnute vid foto.
Dovod na to mam taky, ze som teraz menil platnicky po 4tisic km na novej prednej brzde, ktora pred vymenou mala chod a kusala tak jak sa mi to paci. Vybral som zjazdene platne, vycistil co najviac piesty, dal lievik, zatlacil a reku buchnem tam tie galfery z tej predoslej prednej rozobratej brzdy aj s tou ich pruzinkou..mackam mackam, bublinky, chod nic moc..samozrejme to robim pred vyjazdom..tak netrpezlivy..vytocil som tocitko na max nech to ako tak zabera, ale spravalo sa to ako ta stara brzda zaberalo to velmi neskoro, a dala sa napumpovat a vtedy zas zabera dost skoro..cize cele zle... ale odjazdil som tak vcerajsok.
Nasraty, vrta mi to v hlave, sak to neni mozne... co ked ta pruzinka to robi.. dojdem domov, vyberem galfer pruzinu, nahodim povodnu, a hla takmer super chod, ziadne pumpovacky..tocitko dam niekde do polovice a pekne zabera.
Dosla mi teraz uplne nova predna brzda z Deutchlandu tak, svoju hypotezu otestujem. Su tam origo resin platne s klasickou pruzinou, tak to skusim nahodit, odvzdusnit a potom vyskusam dat Galfer pruzinu.
dalsia skusenost:
na brzdach avid elixir 3 mi uz predna brzda nebrzdila vobec, packa nadoraz a len minimalny brzdny ucinok. tak som spravil 200H servis vidly. prasa sa zatial volne kývalo v priestore, ked som on zavadil niečim. nahodil som zoservisovanu vidlu, potom brzdu a ta zase bez zasahu brzdi jak nova...
som z tych brzd jeleň
akoze moze byt ale ked som ho nechal v polovici, kde to zaberalo bez problemov aj s uplne zjazdenymi platnami.
Tak s novymi platnami a galfer pruzinou to muselo ist nadoraz, aby to bolo pouzitelne.
Ked som vratil povodnu pruzinu, mohol som opat vratit tocitko do polovice.
Dagger hehe tak to tiez potesi..asi nejake hlupe bublinky. Takze asi plati ze pred servisom najprv dobre pretrepat a promichat
Coop ? Toto čítam prvý krát... Veď vzdialenosť páčky sa nastavuje nezavislo na polohe piestika...
No tuto mam video dokaz mojej hypotezy.. nahodil som uplne novu brzdu, odvzdusnil lievikom, paradny chod, nastavil tocitko tak ako mi vyhovuje a potom som vyskusal len vymenit rozpernu pruzinu medzi platnami za Galferacku a tragedia. Dal som povodnu pruzinku spat a opat super. Ciiize som asi nemusel kupovat novu brzdu.. nuz co uz
A teda urobila to nova verzia tychto platniciek:
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-platnicky/galfer-fd426-g1053-standard-brzdove-platnicky-organicke-p140047.html?itm_medium=forum#questions
Nevravím, že pri všetkých brzdách, ale ak sa páčka už oprie o teleso páky a točíš ďalej, tak kúsok stlačíš piestik v páke.....
Asi sme sa nepochopili... mas uuuplne novu XT brzdu ktora funguje dobre... a jediny zasah, ktory som spravil bol, ze som vybral povodnu rozpernu pruzinku ktora bola instalovana v brzde s platnickami a dal som tam tu, ktoru dal galfer s novymi platnickami, a brzda prestala fungovat... dal som spat povodnu pruzinu a brzda opat funguje. Dava zmysel?
lebo može byť, že aj platne dru o telo strmena, už som sa s tým stretol , ale výrobcu nepamatam...
rovnako rozmery pružinky nemusia byť identicke
ale aj ako zihadlo 5 spomenul - tie platničny - ich tvar nie je uplne idetický s origo a to tiež môže pôsobiť na účinnosť (aj ked nie výrazne)
Prisla mi vcera uplne nova XT brzda s uplne novymi platnickami, ktore v nej boli uz naistalovane. Nahodil som ju, spojazdnil, isla dobre. To vidiet v prvych sekundach videa.
Potom som urobil LEN toto.. vybral som povodnu pruzinku na novych Shimano platniach a dal som tam Galferacku. To je cele, nic ine som nezmenil, uplne nove platne od shimana ale galferacka pruzina.
Galfer platne su samozrejme uplne v pohode, tych starych som uz par zjazdil, ani s ich pruzinkami (ak vtedy nejake davali, coz mozno nedavali) nebol problem..
Inak som fakt sokovany, ze to co som videl a natocil na video musim este obhajovat v dvoch dalsich prispevkoch
Ze ked zmacknes packu je pekne tvrda a zabera?
Problem zacal kedy? Predtym fungovala dobre?