Lokalizácia
Formulár sa odosiela
ono z devínskej sa dá ísť smerom na policajnú akadémiu, po širokej krajnici k metru, pri boroch popod želenicu, k popod dúbravku okolo záhrad, polianky, patrónka, okolo horského parku dolu hlbokou ... a som skoro v práci :P a autá riešim len tam v dúbravke

tu som našiel dokonca alternatívu ako aj tie autá v dúbravke minimalizovať

https://www.strava.com/activities/12243676504


Naposledy upravil lapaloma dňa 10.04.2025 - 10:31:13, celkovo upravené 1 krát.

10.04.2025 - 10:28:18
00
Sihot sa nebude realizovat. Takze moznost posunut cyklistov uplne mimo aut sa nevyuzije. Na predstaveni v Devine minuly tyzden som nebol, takze detaily mam len sprostredkovane od susedov. Celkovo to hodnotia dost negativne, najma v kontexte nutnosti kompletnej opravy Devinskej cesty - ktora sa nebude realizovat. V blizkosti rodinnych domov, bude este dlhsi cas lievik, tento usek sa bude realizovat az niekedy neskor.
10.04.2025 - 10:30:17
01
arrow_leftiron.hide napísal:
keby to nevyslo, tak aspon keby konecne opravili tie krajnice :facepalm: ved ony su tak strasne rozbite ze aj na fulle ma tam hrka :D (to preto lebo mam vsetko dost natvrdo, aj odpruzenie aj gumy)

Ano, dost by pomohlo, keby opravili cestu, mozno trocha aj rozsirili, aspon na usekoch, kde sa to da, a uplny gol by bol zakazat tranzit z Devinskej cez Devin do mesta a naopak (aspon v case spicky a vikendy), s vynimkou MHD.

A uplna fantasmagoria, ale stale mozno lacnejsie ako separatny cyklochodnik veduci po nejakych etakadach/plosinach (na miestach kde medzi cestou a ramenami Dunaja fakt nie je miesto), by bol cyklomost ponad Dunaj v Devine, ktory by sa plynule napojil na cestu L2024 v smere na Hainburg a pred nim sa da uz plynule po separatnej cyklotrase ist do Petrzalky (len by bolo este treba doriest Wolfstahl). Pripadne spravit z L2024, ktora ide cely cas popri Dunaji ako strkova, cyklotrasu a nasledne ju potiahnut az po hranicu s SVK, kde uz ide len lesna cesta. Na rakuskej strane je miesta habadej.
10.04.2025 - 10:40:18
02
arrow_leftlapaloma napísal:
ono z devínskej sa dá ísť smerom na policajnú akadémiu, po širokej krajnici k metru, pri boroch popod želenicu, k popod dúbravku okolo záhrad, polianky, patrónka, okolo horského parku dolu hlbokou ... a som skoro v práci :P a autá riešim len tam v dúbravke

tu som našiel dokonca alternatívu ako aj tie autá v dúbravke minimalizovať

https://www.strava.com/activities/12243676504


Dat sa da, ale aj tak je ta trasa na ho..o z hladiska cyklodopravy pre siroku verejnost. :-D
Trasa by mala optimalne viest spodom, po rovine.
10.04.2025 - 11:07:03
02
arrow_leftlapaloma napísal:
ono z devínskej sa dá ísť smerom na policajnú akadémiu, po širokej krajnici k metru, pri boroch popod želenicu, k popod dúbravku okolo záhrad, polianky, patrónka, okolo horského parku dolu hlbokou ... a som skoro v práci :P a autá riešim len tam v dúbravke

tu som našiel dokonca alternatívu ako aj tie autá v dúbravke minimalizovať

https://www.strava.com/activities/12243676504

Ako alternativa zaujimava moznost, ale pre sirsie vyuzitie vidim dva zadrhle: prvy drobnejsi - na rozdiel od trasy cez Devin je to uz cez kopceky a druhy horsi - niektore useky su na cestak nevhodne, pokial viem od policajnej skoly popri Mlake to nie je asfalt, rovnako ani od Borov popod zeleznicu. Druhy zadrhel sa ale da odstranit, ak by mesto chcelo.
10.04.2025 - 11:14:26
02
Doteraz nechápem, že sa vôbec nezapodievajú na magistráte projektom paralelnej cyklocesty medzi DNV a Bormi popri hlavnej spojnici s DNV. Lebo presne čo píše blackpyros, to okolo Mláky je tak pre cykloturistov, ale nie na pravidelné dochádzanie na bicykli smer Dúbravka alebo Lamač a na najrýchlejšie priame jazdy do Rakúska z týchto štvrtí.
Osobne ak mám okruh cez cyklomost v DNV, tak volím túto cestu a hore do Dúbravky po Agátovej. Radšej ako po rozbitej Devínskej ceste a Kremeľskej.
10.04.2025 - 11:21:47
03
nuž takto ... ak to bude cestička pre širokú populáciu tak vám tam zase budú zavadzať deti a kočíky ... vy žiletkári vôbec nemusíte cyklocestu/chodník/značku riešiť
10.04.2025 - 13:52:59
01
preco nie? akoze mna to auto menej ohrozuje? preco na segregovanej cykloceste vyhradenej len a len pre cyklistov stale viac a viac zavadzaju chodci ktori tam nemaju co robit? preco sa to stale toleruje? nepopularne riesenie? a? politicky nekorektne? takze na ceste ma nechcu plechovkari, na cykloceste ma nechcu turisti s deckami.
10.04.2025 - 14:15:02
02
ja nemám rád ľudí ... ja som prvý čo by bol radšej keby všetko bolo segregované a každý mi dal pokoj ... ale holt ... nie je a nebude to tak vždy niekto oravuje a zavadzia ... ale preboha práve ty scarinko budeš najviac kričať ako ti turisti zavadzajú ako tam deti chodia krížom zľava doprava a ty chúdatko si nemohol ísť 50 ... jazdil som výhradne žiletku cca 10 rokov keď žiadne cykloznačky, nieto ešte cyklocesty nejestvovali takže je mi jasné, že sú potrebné a sú skvelé ... len proste nie pre teba nie pre joliho ... tak to prijmite alebo neriešte ako vám kto zavadzia a ako je kde výtlk ... tu nejde o korektnosť ale o to, že ak sa to vybuduje tak pre koho ... pre verejnosť alebo pre teba?
10.04.2025 - 14:53:49
05
arrow_leftlapaloma napísal:
nuž takto ... ak to bude cestička pre širokú populáciu tak vám tam zase budú zavadzať deti a kočíky ... vy žiletkári vôbec nemusíte cyklocestu/chodník/značku riešiť


ja budem rád s tebou súhlasiť, že keď idem na žiletke, nechcem ísť po ceste pre cyklistu, ak je preplnená - plná ľudí. avšak sme žiaľ na Slovensku, že pokiaľ nepríde aspoň k zmene mysleniu ľudí, tak ľudia nešportujúci sediaci v autách ma budú z tej cesty vyháňať a úplne by pomohlo k zmene legislatívy v tejto veci, že cyklista na cestnom bicykli nemusí využívať primárne cestu pre cyklistov ak nie je obmedzený dopravnou značkou.

Pre príklad uvediem, pred približne troma týždňami som šiel po Račianskej ceste smerom od Račianskeho mýta. Po približne 300 m je pred novou výstavbou Urban residence asi 200 m separátnej cyklotrasy. Zrazu, auto pribrzdí, stiahne okienko a pán s pani v Land roveri začnú, že mám ísť na tú cyklotrasu, že tu je. Na otázku, či si myslia a či to je lepšie, že mám ísť na týchto 200 m mimo cestu, tak áno. Nakoniec odbočili do nemenovanej mäsiarni.
10.04.2025 - 15:13:09
02
arrow_leftlapaloma napísal:
ja nemám rád ľudí ... ja som prvý čo by bol radšej keby všetko bolo segregované a každý mi dal pokoj ... ale holt ... nie je a nebude to tak vždy niekto oravuje a zavadzia ... ale preboha práve ty scarinko budeš najviac kričať ako ti turisti zavadzajú ako tam deti chodia krížom zľava doprava a ty chúdatko si nemohol ísť 50 ... jazdil som výhradne žiletku cca 10 rokov keď žiadne cykloznačky, nieto ešte cyklocesty nejestvovali takže je mi jasné, že sú potrebné a sú skvelé ... len proste nie pre teba nie pre joliho ... tak to prijmite alebo neriešte ako vám kto zavadzia a ako je kde výtlk ... tu nejde o korektnosť ale o to, že ak sa to vybuduje tak pre koho ... pre verejnosť alebo pre teba?

cize ty suhlasis ze ludia nemusia respektovat dopravne znacenie a napriek tomu ze tam maju zakaz tak tam mozu labzovat lebo ved no a co, tak?
10.04.2025 - 15:28:10
00
Nie, nesúhlasím. Mne je to skôr väčšinou jedno
10.04.2025 - 15:41:48
00
Lebo mna to tiez nijak netesi sa motat medzi rodicmi s detmi aj ked na bikoch, ale tiez musia niekadial jazdit a vacsina ludi nie je uplne bike zdatna ako ta mensina co jazdime dlho a rychlo. Ale bud budu trpiet oni alebo my. Ja skor pojdem po ceste lebo som sam a ich je viac ale nech ma laskavo za to nikto nebuzeruje ze po tom cyklochodniku nejazdim lebo je to tak v zakone ze by som mal.
10.04.2025 - 15:52:11
00
A mne je "takmer" jedno kto čo tam bude chodiť či jazdiť ( aj u nás v Pezinku sa značená cyklotrasa využíva pre chodcov, dôchodcov, kočíkovanie, bežcov, psíčkarov až nakoniec pre cyklistov). Aj kolízie boli, aj pár "milých" slov sme prehodili. Ale to je len pár chvíľ a potom je dlhšie kľud.
Dôležitejšie, že nemusím jazdiť so synom po ceste a keď idem sám tak nemám problém na chvíľu zbehnúť na cestu a potom sa vrátiť na cyklochodník.
Takže budem rád ak sa do Devína napr. pri výlete na hrad konečne v bezpečí dostaneme.
10.04.2025 - 16:21:50
02
Niekto si tu dookola myli bezpecnost vsetkych s pohodlnostou jeho sameho. Cyklotrasy, cesty, chodniky sa v prvom rade robia kvoli benefitom co najvacsej masy ludi. A najma z pohladu logistiky a bezpecnosti. Pohodlie nejakeho individualneho ziletkara, ktori navyse robi svoju volnocasovu aktivitu, je medzi tymito kriteriami niekde na absolutne poslednom mieste. A opravnene, pretoze z pohladu celkoveho poctu ludi v doprave a ich potrieb je narcistickych "ja ja ja jenom ja" ziletkarov trhajucich komy skutocne minimum. A aj jeho potreba ist "vsade" a co "najrychlejsie" a " pohodlne" je objektivne daleko za potrebami vsetkych ostatnych. Pretoze ti ostatni zvacsa nemaju problem a na vyber ist zavse aj pomalsie, dlhsou trasou, rozbitym usekom. Hlavne aby ich nikto neprizabil.
11.04.2025 - 08:28:08
18
keyboard_arrow_up