Lokalizácia
Formulár sa odosiela
No mne sa zda velmi divné, že cestou do Číny budeš deklarovat že máš bike aj ked ho nemáš, to by som sa moc nespoliehal, že to neskontrolujú...
Zobraziť komentár 26.05.2025 - 10:14:10
00
A nemôžu pýtať doklad,že je ten bike tvoj? A ako si ho nadobudol,predsa aj u nás ta môžu zastaviť policajti ,aby si zdokladoval vlastníctvo.
Zobraziť komentár 26.05.2025 - 10:15:16
00
Najjednoduchsia forma sa zda byt DPD, ale tak videl som uz na letisku a nie raz s obrovskymi taskami (kajaky a tak) a nejako v tom musi byt system. Dalsi oficialny postup je pri kupe v CN spravit tax refund a na letisku v EU ist na deklaraciu a spravit colne konanie clo+dph (snad nie je na kompletny bike este nejake antidumpingove clo). Idealnejsie je si samozrejme poziciat prepravny vak, v CN trosku pojazdit a domov sa vratit s pouzitym bikom a nejako to na letisku doklepat s taxami ako za jazdenku

OnTops dik za linky, ten druhy kufor ma 10 kg, akurat presahuje rozmery pre podpalubnu a musel by ist ako nadrozmerna. Takze musim si zistit aj toto

EDIT: AirChina to ma za 85 €

Prílohy:

NB.jpg
NB.jpg 102.79 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 26.05.2025 - 12:23:29
01
arrow_leftOnTops napísal:
Osobne chcem podobnú vec riešiť podobne ako ty ale Japonsko a to luxusné hodinky, ktoré sú tam markantne lacnejšie v butikoch ako u nás.


Ahoj, tie hodinky ma zaujali...mozes prosim konkretizovat ake presne chces? Kludne aj do sukromnej spravy, nech nespamujem tuto temu. Dakujem.
Zobraziť komentár 26.05.2025 - 16:35:07
00
letel som s bikom niekolkokrat do/z Azie (Cina, Tadzikistan, Filipiny, India) a nikdy nebol ziaden problem. Ale vzdy som letel tam aj naspat a bolo to s cestovkou (az na Filipiny), cize nas bola skupina s bikmi (neviem, ci to nejak zavazi). Po EU som lietal bez cestovky a takisto nic. Na colnej kontrole som sa nikdy nezastavoval. Nemyslim si, ze by nejak riesili, ci si tam letel s bikom, alebo nie, no garantovat ti to samozrejme neviem. Mozno keby ta namatkovo zastavili a bike by bol v originalnom baleni a uplne cisty, mali by otazky. Niektore krajiny, ako napriklad Australia, maju dost prisne poziadavky na cistotu bikov, hlavne hlinu a nejake stebla travy a pod. Mozes sa vyhovorit, ze preto je vypucovany, lebo si nechcel mat problemy v exotickej cudzine. Ale nejaku spinku by to na nom chcelo. Lebo cisto technicky je dovoz noveho biku asi brany ako import tovaru a podlieha dani. Ale ak na nom v Cine co-to pojazdis, zaspinis kolesa, retaz, tak by si mohol by v pohode.

Zakladom uspechu je prejst okolo colnika sebavedomo, akoby nic. Ziaden ocny kontakt, proste "poker face" :-) Naposledy ma kontrolovali, lebo som pred colnikom cukol. Spomenul som si, ze si chcem vybrat z batoziny bundu, tak som par metrov pred nim zastavil a potom si povedal, ze si ju vyberiem az za kontrolou. No on to bral ako ze som zavahal, lebo nieco pasujem. A hned ze: "Vylozte si kufor na stol a otvorte ho."
Zobraziť komentár 26.05.2025 - 19:14:11
01
Ide Dežo s Araňou na bicykli cez hranice a na nosiči nahodené veľké vrece. Zastaví ich colník s otázkou, čo máte v tom vreci? Dežo vraví kamene. Policajt: Neverím ukážte mi ich. Dežo otvorí vrece a tam samé kamene. Keď prejdú cez hranicu, otočí sa Dežo na Araňu a hovorí, vidíš, takto sa pašujú bicykle.
Zobraziť komentár 26.05.2025 - 21:55:48
15
@skorpion dik za reakciu. Filipiny, ani ostatnu Aziu ma tiez nikdy nikto nekontroloval, ale Cinu vyzera, ze kontroluju vsetko, takze asi by bolo lepsie letiet "oblukom" cez Istanbul, alebo Dohu. Teraz si uz len zratat naklady, ci sa mi to oplati ... kedze v povodnom vlakne tam pribudol ten celokarbonovy Canyon (o ktorom som netusil) a pre paru stovak uz nemusi davat moja cesta (okrem dovolenky) zmysel.
Zobraziť komentár 27.05.2025 - 17:01:23
00
keyboard_arrow_up