ten groot je uplna novinka.. neviem ci ho niekto mal moznost nazivo vidiet. ale vyzera pekne, na tom decathlone sa mi nepaci ten tenky ram ale to je vec subjektivna. Groot ma vedenie bowdenov upratane popod predstavec. Ja ho vnimam ako taky az expedicnejsi bike, ram/vidlcia pojme aj sirsie plaste. Ked tu bolo video o nom sa mi zda ze spomenuli ze ma ram z 7005 hlinika co by tereticky implikovalo lahsi ram oproti 6005 lebo trubky z 7005 mozu mat tensiu stenu. Vyhoda u grootu je tiez celokarbonova vidlica. Ak karbonova vidlcia tak celokarbon je urcite lepsi lebo ten hlinikovy stlpik je tazsi, spojenie hlinik/karbon v jednom produkte kedysi byvalo rizikove, cize je to nachylne na dobre spracovanie a ten hlinikovy stlik okrem vyssej vahy zabija aj halvnu vyhodu karbonovej vidlice a to je snaha o jemne zvysenie komfortu
//Tu je to video od 8:35
https://youtu.be/ZfPZg6EX8kE?si=IV02OaNSPJzqjiJd


Naposledy upravil Mikee dňa 10.06.2025 - 16:06:31, celkovo upravené 1 krát.

10.06.2025 - 14:55:57
00
Za mňa - keď sa na každý z vybraných posadíš - na každom budeš mať diametrálne iný pocit... Takže nepýtaj názory a snaž sa vyskúšať...
10.06.2025 - 16:04:34
00
Potom ešte pozor na pohon, VR má nové 12 rýchlostné GRX a kazetu s vyšším rozsahom, Kellys má 10 rýchlostné
10.06.2025 - 17:24:12
00
.


Naposledy upravil xyz dňa 12.06.2025 - 20:30:33, celkovo upravené 2 krát.

10.06.2025 - 18:40:47
00
a aj nám povieš, ktoré akože gravely reálne myslíš? 1900€ nie je v ponuke žiadny gravel, takže neviem, čo konkrétne myslíš? Nehovoriac o 32mm plášťoch...

Edit: Akurát mi skáču v rôznych témách upozornenia na nové príspevky a všade sú od tuto xyz a všade sú voláke uletené :D
10.06.2025 - 18:42:22
20
arrow_leftMikee napísal:
ten groot je uplna novinka.. neviem ci ho niekto mal moznost nazivo vidiet. ale vyzera pekne, na tom decathlone sa mi nepaci ten tenky ram ale to je vec subjektivna. Groot ma vedenie bowdenov upratane popod predstavec. Ja ho vnimam ako taky az expedicnejsi bike, ram/vidlcia pojme aj sirsie plaste. Ked tu bolo video o nom sa mi zda ze spomenuli ze ma ram z 7005 hlinika co by tereticky implikovalo lahsi ram oproti 6005 lebo trubky z 7005 mozu mat tensiu stenu. Vyhoda u grootu je tiez celokarbonova vidlica. Ak karbonova vidlcia tak celokarbon je urcite lepsi lebo ten hlinikovy stlpik je tazsi, spojenie hlinik/karbon v jednom produkte kedysi byvalo rizikove, cize je to nachylne na dobre spracovanie a ten hlinikovy stlik okrem vyssej vahy zabija aj halvnu vyhodu karbonovej vidlice a to je snaha o jemne zvysenie komfortu
//Tu je to video od 8:35
https://youtu.be/ZfPZg6EX8kE?si=IV02OaNSPJzqjiJd

Okay, vďaka za radu, že lepšia je celokarbónova vidlica. Tým pádom Van Rysel škrtám zo zoznamu.

Btw, pozrel som aj video na novinky od Kellys. Na ten gravel Groot spomínali, že je to gravel orientovaný viac do lesa, ideálny na adventure cycling alebo horský bikepacking. A samozrejme, že má na tomto celom postavenú geometriu.
Máte niekto skúsenosti, že aká je takáto geometria (orientovaná na les), oproti bežnej/typickej gravelovej geometrie?
10.06.2025 - 20:11:50
00
Cize komfortny bike s milion uchytmi a pohodlnejsimi sirsimi gumami. Obutim dokazes modulovat velmi vela. Endurance/Gravel biky su proste pohodlna non-race geometria. Niesi poskladany na tom aby si zjazdoval v aero posede Alpy, ale mas komfortnejsiu geo ze obsedis dlhe vyjazdy. Podla mna je to dnes vsetko podobne v tejto kategorii. Siroke gumy ti davaju istotu, ze do ramu napchas cokolvek na co ti pride na chut pocas celej zivotnosti bicykla. Kedysi boli ramy limtom a nedali sa dat sirsie plaste. Groot ma 50mm, cize miesta habadej. Plaste su spotrebak takze s obutim sa da velmi spekulovat podla toho co a ako chce clovek casom jazdit. Dnes sa preferuje pohodlie, priechodnost, aby si zvladol odbocit ked potrebujes, preto je dnes in sirsie obutie.
10.06.2025 - 20:52:26
00
keyboard_arrow_up