Kategórie
Bike-techE-diot
Myslim ze netreba vysvetlovat.
-31% Rock Machine Torrent e30-29 Easy Entry elektrobicykel, biela
1 649 €
-31%
MOC 2 399 €
Novinka CTM RUBY GX 29 dámsky elektrobicykel, matná čierna/lesklá staroružová
od 1 899 €
MOC 2 199 €
-23% Rock Machine Storm INT e70-29 elektrobicykel, červená/čierna/strieborná
1 699 €
-23%
MOC 2 199 €
Výpredaj -19% Rock Machine STORM INT e70-29 elektrobicykel, gloss silver/black/grey
1 449 €
-19%
MOC 1 789 €
Výpredaj -26% Raymon HardRay E 4.0 29 elektrobicykel, armor/black/mustard matt
2 149 €
-26%
MOC 2 899 €
Výpredaj -28% GHOST E-Teru Essential Ladies 27.5 EQ dámsky elektrobicykel, dark grey/light grey gloss
2 149 €
-28%
MOC 2 999 €
Výpredaj -17% Kellys Tayen R50 29 dámsky elektrobicykel, magic pink
2 149 €
-17%
MOC 2 899 €
Novinka -8% Raymon Hardray Select 29 elektrobicykel, mint/jade/cotton
1 649 €
-8%
MOC 3 199 €
-31% Lapierre Overvolt HT 7.6 29 elektrobicykel, žltá
od 2 399 €
-31%
MOC 3 499 €
Novinka CTM WIRE GX Xpert 29 elektrobicykel, matná kovová čierna/lesklá čierna
2 599 €
MOC 2 799 €
Výpredaj savings Bosch PowerTube BBP3760 Horizontal batéria, 625 Wh
467 €
savings
MOC 699,90 €
To sú už tie registrácie výkonnejších kolobežiek a električiek s povinnou zákonnou poistkou?
Samozrejme, že je tam na začiatku hrádze značka zákazu všetkým motorovým vozidlám, toho exota to nezaujímalo a pri našej rýchlosti cca 35 km/h musel na to podstatne viac dupnúť aby nás obehol.
Ja osobne síce žiadne odblokovania nerobím a ani nebudem (táto technika ako aj celé električky mi je úplne ukradnutá), ale proste nevidím dôvod odsudzovať niekoho, kto to urobiť vie. Nie som boľševik, aby som mal potrebu niečo niekomu zakazovať a niekoho obmedzovať.
Howgh
Dalo by sa polemizovať, či nelegálny zásah do softvéru výrobcu s cieľom obohatiť sa je alebo nie je porušovanie zákona.
pista: Ty si zas prosím Ťa kde vzal, že ja s niekým spolupracujem??? Vieš ty vôbec, čo ja robím a čím sa živím? Takže drž láskavo klapačku a nikoho neobviňuj.
Inak dalo by sa polemizovať, či výroba elektroakustických zariadení umožňujúcich pirátske kopírovanie diel spadajúcich pod ochranu autorských práv nie je náhodou ťažký zločin...nie nadarmo bolo vlastníctvo magnetofónu v ČSSR do polovice 50-tych rokov zakázané...povážte...
Aký je reálny rozdiel medzi žiletkárom, ktorý valí 45km/h a niekom na električke idúcej 35km/h? Viete aký?
Že na žiletke vám zatiaľ nikto nezakázal ísť rýchlejšie ako 25km/h a ani vám neprikazuje mať na ňom EVČ a platiť PZP.
Na uvod by bolo fajn si nastudovat paragrafy.
(1)
Bicykel s pomocným motorčekom musí spĺňať technické požiadavky podľa § 30 a technické požiadavky na konštrukciu bicyklov na elektrický pohon podľa technickej normy49) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami.
Kopírovať
(2)
Montáž pohonného systému, ako sú najmä motor alebo akumulátor, nesmie vyžadovať zásah do nosných konštrukcií bicykla.
(3)
Najväčší menovitý výkon pomocného motorčeka nesmie presiahnuť 0,25 kW, jeho výkon sa progresívne musí znižovať a nakoniec prerušiť vtedy, keď bicykel s pomocným motorčekom dosiahne rýchlosť 25 km · h-1 alebo aj skôr, ak cyklista prestane šliapať do pedálov.
(4)
Za bicykel s pomocným motorčekom sa nepovažuje vozidlo, ktoré je možné zaradiť do kategórie L.
Je jasne ako facka ze cipovanim uz to nesplna zakonne poziadavky, cize tym padom je to motorka...
A z toho vam vsetkym vyplyvaju povinnosti.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/2/usmernenie.pdf
Zabudol som, ze debata na slovensku musi obsahovat aj utok. Takze nez laskavo zacnem drzat klapacku by som ti odporucil precitat tvoje postoje. Pri pohlade zvonka vyzerali akoby si bol zainteresovany. BTW Dychanie zhlboka a pravidelne prachadzky vraj maju blahodarny vplyv na nervozitu.
Odbočím v tejto prekrásnej hejterskej téme a trochu sa povenujem ďalšiemu absurdnému ačohentizmu. Lebo hľadať spojitosti medzi neodblokovanými elektrobicyklami v 20-tych rokoch 21. storočia a magnetofónmi v 50-tych rokoch 20. storočia si skrátka zasluhuje našu maličkú pozornosť.
Takže.
Úprimne ma takéto absurdity minulosti zaujímajú, a tak som trochu pogooglil. Na stránkach Virtuálního musea historické radiotechniky som našiel toto:
"Československá radiotechnika se po válce věnovala jiným úkolům, než komerčním magnetofonům. Meopta Přerov začala v roce 1949 vyrábět magnetofon "Paratus" se záznamem na tenký ocelový drát, avšak pouze pro průmyslové účely. Až cca do roku 1954 byl na magnetofonovém poli klid. Teprve když se podařilo rok předtím zahájit vysílání Československé televize, což byl prvořadý úkol, bylo 7. května 1954 usnesením ÚV KSČ rozhodnuto o výrobě magnetofonů pro veřejnost."
Z iného zdroja (https://www.zones.sk/materialy/fyzika/historia-magnetofonu-21057.pdf) som vyčítal:
" V Československu sa začali vyrábať magnetofónové pásky v Československý film – filmové laboratórium Barandov, odštepný závod Gotvaldov pod značkou Emgeton v roku 1951. Tieto pásky sa svojou kvalitou nevyrovnali páskam zahraničných výrobcov, akými boli BASF, AGFA a Scotch. V roku 1954 v máji bolo rozhodnuté o výrobe magnetofónov pre verejnosť.
V Československu bola problémom skutočnosť, že na zakúpenie ste museli mať doklad z veliteľstva SNB (Štátnej Národnej Bezpečnosti), či ste spoľahlivý na to, aby ste mohli vlastniť magnetofón. Nastala i éra amatérskych konštrukcii a individuálneho dovozu magnetofónov z okolitých štátov najmä z NDR."
Ono to teda bolo celé trochu inak, ale to nevadí. Nebolo to do polovice 50-tych rokov, ale od polovice. A neboli zakázané, ale musel si mať špeciálne povolenie (absurdné, ale taká bola doba komunizmu).
Na záver skúsim parafrázovať citáciu z úvodu príspevku do dnešných časov: bežným ľudom štát zakazuje šoférovať autá! Lebo jazdenky sú síce megadostupné, ale problémom je, že na ich vedenie musíte mať špeciálny doklad z Ministerstva.
Ospravedlňujem sa tunajšiemu obecenstvu za dlhší OT. Hor´ sa do hejtenia električiek!
Týmto som tu skončil a viac sa v tejto téme vyjadrovať nebudem.
hlavne ze "sportuje"
A samozrejme je legálna možnosť odblokovaného bajku, a to s techničákom a ŠPZ, ale to už nikomu nevonia....
Vynikajúci motor pre ľudí, ktorí chcú cítiť pod nohami silu motora, prirodzenejšie bicyklovanie.
Nerozumeli sme si. " ... velki hajzli vsetci zacinali ako mali hajzli. Ty si pripisujes k dobru, ze spolupracujes len s tymi malymi ... " - ja som ta neoznacoval za hajzlika, pisal som o spolupraci s hajzlikmi. Je tam isty pomerne vyznamny rozdiel. Ale naozaj suhlasim, ze piplat sa v slovickach nema zmysel. Zakladny rozdiel je, ze tebe je jedno a mne nie ak niekto kto nedorastol k primeranemu zazivaniu cyklistiky dostane moznost vyznamne si navysit parametre biku. Pubertak bez vodicaku na motorke by ti predpokladam vadil, ze?
( My co sme boli este odchovani mayovkami si pametame, ako ukoncievali indiani dialog - Howgh! Uz asi nemame co k tomu dodat. )
Myslel som to tak, že málokto na Slovensku rozmýšľa, čo v konečnom dôsledku spôsobí jeho skutok, stačí keď sú z toho peniaze....
Alebo. Za peniaze sú ochotní predať aj vlastnú matku..
ATĎ ATP
To nás vedie do sračiek.
Môj brat - fanatický zástanca elektrobikov a všetkého, čo s nimi súvisí, taký ten typ s názorom, že sa nadrie viac, ako na bio iba ďalej zájde … Mimochodom technicky zdatný jazdec s fakt s dobrým skilom. Došiel do stavu, že chcel bio, lebo tri zničené elektrobiky za tri roky už aj na ňom nechali psichyckú ryhu (jeden zlomil a na dvoch mu zlyhali motory). Vyjadril sa, že chce klasický bike, lebo už ho to nebaví stále niečo riešiť, že chce len prísť domov, zobrať bike a ísť von. Vedel som, že toto nebude pre neho. Aby som mu v dobrej viere ukázal, že na ňom zub elektrického pohonu nechal svoju jazvu, požičal som môj Stumpjumper nech si to skúsi. Nech si ho nechá na pár dní, lebo som momentálne chorý, nech to skúsi a rozhodne sa.
Trvalo to asi 20 minút. Za dvadsať minút mi bike doviezol, odparkoval ho a zajtra si ide po nové Levo. On nevyšiel ani na Lietavský hrad bez toho, aby nepotreboval pomoc. Na elektre (keď mu fungovala pravdaže) robil výjazdy v desiatkach km, aj nejaké s blížiacou sa k stovke. Ale akonáhle mal ísť za svoje, stačilo 20 minút a jeho elektrické podvedomie (alebo “vyšportovaný” duch) ho dobehlo…
Ale elektrobiker sa namaká rovnako, ako biobiker !