Ahojte, hladal som v ostatnych príspevkoch ale nič podobné som nenašiel takže skusim to v novom príspevku. Pred mesiacom som kúpil novy bicykel Focus Jam 6.8 Pred prvou jazdou som prekontroloval všetky šroby, odtedysom najazdil asi 450km a zistil som že zadné koleso má velmi malú vôlu, neni to ani milimeter, ledva cítit. Vybral som koleso som prekontroloval dotiahol všetko, stále má to maličkú volu. Som v oprave amatér a prvy krát mám bicykel s pevnou osou a s priemyselnimy ložiskami takze sa radsej pytam vas. Je ta vôla normalna alebo to mam riešit? Dakujem za odpoved:)
v mojom pripade vymena oboch lozisk na strane kotuca nepomohla....jedno z nich islo lahucko von uz pri vyberani....zrejme je poskodene samotne lozko naboja, mozno zle nalisovane vo fabrike....inak vymena kolesa ako bolo spominane vyssie potvrdila, ze je to v kolese...aspon to, koleso ide na vymenu. Dik za rady
Ahojte, prosím o radu: Na zadnom kolese cestného bicykla mám miernu vôľu. Rýchloupinák je pritiahnutý poriadne, koleso nehádže a na jeseň tam boli menené ložiská (priemyselné). Čím to môže byť? Vadí mi to, nakoľko predné koleso je napevno a nerád by som to ešte zhoršil. Ďakujem.
Ahojte, prosím o radu: Na zadnom kolese cestného bicykla mám miernu vôľu. Rýchloupinák je pritiahnutý poriadne, koleso nehádže a na jeseň tam boli menené ložiská (priemyselné). Čím to môže byť? Vadí mi to, nakoľko predné koleso je napevno a nerád by som to ešte zhoršil. Ďakujem.
Zacal by som kontrolou utiahnutia matic na oske. Ak by boli citelne uvolnene (hlavne vonkajsie), moze to sposobit popisany efekt...
Treba zistiť tolersnciu ložísk použitých pri vymene. Predajcovia radi predavajú tie s vôľou C3(alebo m3) ktoré sú do elektromotorov a kompenzujú tepelné rozpinanie pri prevadzke. Tie za studena majú takuto vôľu.
Preto je nutné do kolesa kúpiť bezvôľové ložiská.