Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Asi tak. len niektoré sa s častými studenými štartami vedia vysporiadať lepšie, niektoré horšie.
12.06.2025 - 14:46:53
01
a sú motory (alebo ľudia?) ktorý s 2l dízlom chodia v centre bratislavy do/z práce a auto nemá problém už 13 rokov ... ale je teda pravda, že stým jazdí často aj dlhé trasy tak asi vtedy sa motor upokojí z toho stresu
12.06.2025 - 14:51:57
00
Ono to raz príde. Potom je to už len o tom, či sa s tým bude trápiť súčasný alebo budúci majiteľ. Viem z osobnej skúsenosti, keď som tak nútene prevádzkoval E220CDI. Potom som ho vymenil za 1.6 s kompresorom a klasickou MPI striekačkou.
Btw. nedávno sme mali na dielni kvôli oprave kabeláže a pretesneniu ventildekla starú klasiku - W202 s motorom M111. Najazdené asi 280 000 km viacmenej len na krátkych trasách. Olej menený poctivo každý rok (8-10kkm), sviečky každé 3 roky. Motor stále pekný čistý bez väčších náznakov karbonu, ventily tesné, reťaz absolútne OK, HC pri zvýšených otáčkach pod hodnotou 35ppm. Akurát tesnenie pod hlavou už po tých bezmála 30 rokoch bude vyžadovať výmenu. Priamovstreková M271 alebo aj M274 by to takto dlho v takomto režime rozhodne nedala. Tam by sa už 3. krát robili rozvody a minimálne raz hlava.
12.06.2025 - 15:05:24
00
Este je na mieste otazka, co su to kratke trasy. Lebo niektorym motorom staci na zohriatie par km a niektore potrebuju 10+ km.
12.06.2025 - 17:21:06
00
Za mňa krátke trasy sú tak do 7-8km a to sa nezohreje žiaden motor.
12.06.2025 - 18:19:47
00
Hmm, ale ako potom dokazu prezit hybridy napr v civicu, kde sa ten motor vypina dost casto ? V mestskej prevadzke v hybride bezi motor mozno 50%. V tom pripade by mal po 200k km umriet. Ale japonci to nejako zvladaju.
12.06.2025 - 20:12:03
00
imho úplne iné záťažové podmienky, porovnávaš hrušky s granátmi...
12.06.2025 - 20:21:07
01
will Hybridy sa po prvom štarte nevypínajú, až kým sa nezohrejú (katalyzátory?). Aspoň tie, na ktorých som jazdil.
12.06.2025 - 20:22:21
00
Ak mam brat ako bernu mincu teplotu chladiacej kvapaliny (v Yariske sa k inej teplote nedostanem), tak sa motor vypina aj ked je este studeny. V zime, kvoli kureniu, ide zasa viacmenej nonstop, az kym nevyhreje interier. V zime je preto spotreba (hlavne na kratkych trasach) +- 5.0l a v lete +- 3l.
12.06.2025 - 20:48:45
00
Veď to je ono - tie podstatné súčasti sa v teplách prehrejú hneď a na rozdiel od zimy chladnú len pomaly, preto ti v zime takmer nevypína. A pod určitou teplotou nevypne vôbec, ani sa nedá vynútiť EV režim. Trvá desiatky minút, kým sa celé auto a všetky systémy poriadne prehrejú. Myslím fullhybrid, PHEV má tú logiku nastavenú inak, o tom neviem nič.

Inak tá riadiaca elektronika HSD sleduje celkovo vyššie desiatky až vyše stovky parametrov, podľa verzie. Keď som sa o to pred kúpou prvého hybridu (tiež Yarisu) zaujímal, teplota motora nijako vysokú prioritu nemala, na rozdiel od teploty napríklad oleja alebo katalyzátorov. Medzi najdôležitejšie patrila teplota batérie, asi ochrana. A celé to je neuveriteľne zložité, niektoré parametre majú PID reguláciu, iným stačilo prekročiť alebo klesnúť pod nejakú hodnotu.
12.06.2025 - 23:44:50
00
arrow_leftZipsik napísal:
áno prevažná väčšina mojich trás je 75km+ :) inak, nie len dlhšie trasy... tomuto motoru (nepriamyvstrek s rozvodovým remeňom v oleji) veľmi pomáha práve LPG, oveľa nižšia kontaminácia oleja.... keď mi po 116k KM menili prvý krát rozovodový remeň napomínali ma že som extrémne prešvihol interval (100k KM a odporúča sa meniť po 60k km ) keď ho vybrali neverili že je v tak dobrom stave :D pri 200k KM otvárali aj olejovú vaňu aby skontrolovali sitko (ktoré sa rado drolinkami z remeňa upcháva) moja olejová vaňa a sitko boli úplne čisté.

chodí k nim ešteemed jedna C3 v LPG na servis a u nej to je rovnaké... ten motor je v podstate na hovno a ja s tým súhlasím (vzhľadom na to že je montovaný do mestských áut kde je predpoklad krátkych jázd) ale ak ho niekto používa v LPG a používa spôsobom ktorý nieje úplne bežný vzhľadom na typ auta v ktorom je... tak vie byť bezproblemový.

Taktiež si pamätám že mi niekto vravel že to nevydrží ani 100k KM a už vôbec nie s mojimi výmenami oleja až každých 20k Km... k tomu len toľko:
Olej, filtre a sviečky si mením sám na dvore každých 20k KM. Je to lacnejšie, a hlavne aj rýchlejšie ako zabiť čas cestou do / z servisu a čakaním 1-2 hoďky v servise.

atmo su nepriamostreky co je rapidny rozdiel aj v riedeni oleja palivom.
13.06.2025 - 09:10:07
00
tie atmo mali rovnaké problémy v mestkom použití ako oturbené 110koňové verzie :)
13.06.2025 - 10:59:20
00
https://magazin.autobazar.eu/autom-cez-rakusko-domaci-maju-novy-dovod-na-pokutu-pride-vam-postou-clanok9038.html
20.06.2025 - 09:08:04
01
Este ze do talianska vyrazame vzdy okolo polnoci aby sme boli v toskansku rano :) v zivote som nesiel na dovolenku v kolone 😇
20.06.2025 - 12:29:45
00
Parada, fasouni. Si to overim asi v sobotu aj ked v noci asi kolony velmi nebudu.
20.06.2025 - 12:30:18
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up