Na adrese http://*****saweb.google.sk/kpisarcik/KralovaHola si môžete stiahnúť mapu KH s trasami MTB. V doc prílohe tohto príspevku sú opisy jednotlivých trás.
Táto téma nech slúži na lepšie zmapovenie kráľovohoľskej oblasti pre bajking.
Trasy, ktoré nájdete na mapke sú len pre vás, ak budete mať niekedy chuť sa vyblázniť. Prípadné doplnenia, úpravy, korekcie vybavíme.
Si veľmi vtipný, že? Koľkokrát si bol na Královej holi? Ja chodím na KH raz alebo dvakrat do roka, pracovne autom. A obcas na bajku. Vidím, akí ludia si požičiavajú tie ebajky, mnohí na tom sedia prvýkrát. Jedného dobitého ebajkera som už zvážal. Neprajem ti, vtipálkovi, ten zážitok, myslel som, že mi zomrie v aute.
Si veľmi vtipný, že? Koľkokrát si bol na Královej holi? Ja chodím na KH raz alebo dvakrat do roka, pracovne autom. A obcas na bajku. Vidím, akí ludia si požičiavajú tie ebajky, mnohí na tom sedia prvýkrát. Jedného dobitého ebajkera som už zvážal. Neprajem ti, vtipálkovi, ten zážitok, myslel som, že mi zomrie v aute.
A ako si to predstavuješ?
Zakazes podnikanie alebo dobrovoľnú súťaž o Darwinovu cenu?
Si veľmi vtipný, že? Koľkokrát si bol na Královej holi? Ja chodím na KH raz alebo dvakrat do roka, pracovne autom. A obcas na bajku. Vidím, akí ludia si požičiavajú tie ebajky, mnohí na tom sedia prvýkrát. Jedného dobitého ebajkera som už zvážal. Neprajem ti, vtipálkovi, ten zážitok, myslel som, že mi zomrie v aute.
A co je na tom? Zivot je plny rizik, chces eliminovat vsetky na svete? Kazdy za seba berie zodpovednost a nebudovat infrastrukturu kvoli tomu, ze sa niekto moze zranit akoby doteraz nemohol(jazdili na tych ebajkoch uplne rovnako). Toto hranie na city, lebo toto sa moze stat! je smiesne, ak chces za nieco bojovat tak lobuj za povinnu edukaciu na skolach, pri robeni vodicaku atd. Zakazes opravovat cesty lebo potom si ludia nedavaju pozor na jamy a idu rychlejsie a mozu sa zabit?
Chlapci, vy nečítate celé vlákna, komentujete iba len tak ... Táto diskusia je o mojej ironickej poznámke pred dvomi či tromi dňami, že tam rovno môžu spraviť stanicu záchranky. Alebo inak, pre menej chápavých: na novej ceste je väčšie riziko úrazov. Nič viac.
Nepísal som o žiadnom zakazovaní podnikania, o žiadnom zakazovaní výstavby ciest nič také, to sú už vaše konštrukcie. Novú cestu na KH vítam (dokonca mám na nej aj nejaké cyklo-pracovné záujmy), ale to neznamená, že si budem nekriticky myslieť, že sa na nej nikomu nič nestane. Naopak, predpokladám, že počet úrazov sa zvýši, keďže menej skúsení až neskúsení cyklisti si to po kvalitnej asfaltke budú púšťať rýchlejšie, ako keď tam bola rozbitá štrkovo-kamenná cesta.
Jaroh
Ono je to skor naopak. Menej skuseni su opatrnejsi.
A ta asfaltka im pomoze. Pretoze na sotoline v zakrtutach padnes ako nic aj ked pojdes pomaly a opatrne.
To skor ti skusenejsi si myslia, ze dokazu vsetko a lietaju ako o zivot a viac riskuju, pripadne nahanaju komy.
Stretavam takych bezohladnych, hulaka po Tebe na singletraily aby si mu uhol a je mu jedno ci sa da alebo nie..
Uraz moze mat ktokolvek, pre cokolvek. Z vlastnej viny alebo z cudzej. Ci uz cyklistu, ci uz zvierata, alebo dostanes defekt atd.
Tak tu nepausalizujte, ze ebikeri to tam vylemuju krizmi pri ceste.
Ta dojemna starostlivost je fakt smiesna. Inde vo svete sa tiez jazdi, chodite tam a nikto tam nehorekuje aby to zakazali.
Tu v BA mame dost asfaltiek z MK. Ci uz z BK, ci uz od Spariskej cez Peknu cestu, dole do Jura a niektori ludia tiez lietaju ako blazni.
A ze by tu bolo extremne vela urazov som si nevsimol.
Stane sa, aj umrtie ako naposledy z BK do Race, rok dva spat.
Ale proste taky je zivot. Ludia budu mat urazy a budu zomierat.
---
Ked uz sa teda vyjazdrujes kriticky, tak spis aj s ostatnymi kritikmi peticiu za tie spomalovace kazdych 200m ked vam tak velmi ide o to zdravie tych ostatnych.
Nepaušalizujem, že e-bikeri to tam vylemujú krížmi po ceste.
Inde sa tiež jazdí, ale nemajú rovno pod kopcom šesť požičovní e-bajkov.
Samozrejme, že úrazy a úmrtia sú súčasťou života, bajkovania zvlášť.
Nevyjadrujem sa kriticky. Som rád, že sa ľudia majú kde ísť hýbať.
Nemôžem si pomôcť, ale skrátka niektorým účastníkom zájazdu tu asi chýba schopnosť čítať s porozumením.
V podstate jediné, čo som napísal, či skôr vyjadril, je že tam očakávam viac úrazov. Bez akéhokoľvek hodnotiaceho úsudku. Reagujete na veci, ktoré som ani nenapísal, ani nevyplývajú z toho, čo som napísal, sú to iba vaše konštrukcie.
Väčšia koncentrácia cyklistov, väčšia pravdepodobnosť stretu dvoch cyklistov, aj pri najväčšej opatrnosti. A sviatoční? Tí to majú problém ukočírovať aj na rovnej ceste. Kráľová hoľa je najdlhšie stúpanie, kde si ľudia neuvedomia že následný bude aj zjazd. Motor ich hore vyvezie a problém nastane až potom. Často počuť škrípať brzdy, jazda do protismeru, alebo vidieť ísť ebajkerov pešo dole. Spomína sa to aj tu. https://vlado3.blogspot.com/2021/09/navrat-na-kralovu-holu.html
Pieniny sú tu off-topic, ale len pred doplnenie: tam sú podmienky ešte horšie ako na Kráľovke. V sezóne tam idú tisícky cyklistov denne a z toho je naozaj väčšina takých, ktorí nemajú žiadny skill. On je totiž spojený produkt - dole na plti a naspäť na e-bajku. Takže sa na e-bajk posadia aj ľudia, ktorí by mali problém na normálnom bicykli, nieto ešte na ťažkom a rýchlom e-bicykli. Strávil som na tej trase pár dní v letných sezónach a je neuveriteľné, čo som tam videl. Stovky ľudí naraz na trase, peší, skupiny, e-bajkeri, psíčkari, deti, kočíky a to všetko na trase, ktorá je miesta iba dva a pol metra široká. Ľudia nevedeli napríklad na e-bajku ani poriadne zastaviť, keď dobehli skupinu a museli počkať - skrátka ten ťažký e-bajk im pri pomalej jazde alebo keď zastavia padne na zem. Nevedeli sa rýchlo vyhnúť, videl som ako pani vrazila do skupiny ľudí, lebo skrátka nestihla zareagovať, keď k nim prišla. Je tam jedno neprehľadné miesto, kde je aj značka zosadnutia s bicykla - najprv briežok hore a potom briežok dole a na tom briežku dole to ľudia rozbehnú a potom sú konfliktné situácie, pretože je to tam úzke. A tam všade plno ľudí... Bolo aj zopár pádov dole z cyklotrasy, miestami sú to tri metre, aj tá Poľka, čo o nej píšu, že zomrela, vyletala z cyklotrasy k Dunajcu (inak Poliakov je tam podľa miestnych 90%). Ani neviem, že zomrela, keď som tam ja bol o pár dní, tak ešte bola v kóme.
Pieniny sú ešte horšie ako Kráľovka, tam je menej ľudí a širšia a prehľadnejšia trasa. Pieniny sú problém a zatiaľ ani národný park nevie, ako ho riešiť.
Koniec offto*****.
Poriadna reklama o vyasfaltovanej ceste na KH vie spôsobiť príchod turustov, ktorí predtým o tejto trase takmer nepočuli, viaceri z nich možno dlho nejazdili a z kopca vôbec. Štrk a nerovnosť vozovky aj keď pri nižšej rýchlosti, nie je žiaľ jediný parameter. Hladký asfalt je bezpečnejší, no vyššia rýchlosť a vyššia koncentrácia ľudí bez schopnosti to ovládať na pôžičanom ebajku zvyšuje nehodovosť ešte viac. Parťák s ktorým jazdím nenosí prilbu, ani vodu na 40km trase, a aj keď má fulla, na konci asfaltky to otáča, po poľňačke jazdiť nechce, brzdy základné, zavzdušnené, platničky zbrúsené. S nim by som sa tam bál ísť. Škrípu mu aj z malého kopca. A to ja nie som nijak zvlášť zdatný, bikeparky sú pre mňa náročné, tam kde ja prejdem on zosadá, najazdí cez 2000km ročne. Čo potom ľudia, ktorí nejazdia vôbec a idú si to vyskúšať. Otvorenie KH nie je otvorenie vážskej magistrály.
Na stastie sa vzdy najde organ co to skoriguje. Zeleznice Slovenskej republiky uspesne likviduju moznosti prepravy z Margecian do Cervenej skaly - takze z vychodu pristup len autom a to je omedzene moznostami parkovania. Stare zlate casy ked som v tych koncinach zacinal. Mnohi z vas este tahali za sebou auticka na spagatiku. Kosice - Margecany - Cervena skala bez problemov. Na Predne sedlo sotolinka a tam len plechova buda kde asi parkovali ratrak. Dalej rozbita asfaltka a hore pristup az na kotu. A na stanici v Cervenej skale fungovala krcma - to pivo pri cakani na vlak chutilo ako bozska mana. BTW Pri zjazdoch sa o hydraulickych kotucovych brzdach este nesnivalo, takze boli opatrnejsie.
A na stanici v Cervenej skale fungovala krcma - to pivo pri cakani na vlak chutilo ako bozska mana. BTW Pri zjazdoch sa o hydraulickych kotucovych brzdach este nesnivalo, takze boli opatrnejsie.
A tá krčma slúžila aj ako výdajňa cestovných lístkov
Tribulov vyjazd na e-bikoch s biskupom tusimze Trstenskym, okrem pohladov na stav asfaltky bola čerešnička Pán cyklista v rokoch, ktorý to vysiel za svoje (mozno obcas potlacil, nehanbí sa)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.facebook.com/katarina.kovacikova.tvjoj/videos/619737024476382/
Hlavne aby tam bola možnosť nabiť si električku. Ale, keď tam bude aj bufet, tak nárast motorizovaných tam bude 500% minimálne.
Najprv budú elektricke kolobežky, a v rámci gryňďýlu aj ebajky,ale to nám zamlčiavajú😄
A ako si to predstavuješ?
Zakazes podnikanie alebo dobrovoľnú súťaž o Darwinovu cenu?
A co je na tom? Zivot je plny rizik, chces eliminovat vsetky na svete? Kazdy za seba berie zodpovednost a nebudovat infrastrukturu kvoli tomu, ze sa niekto moze zranit akoby doteraz nemohol(jazdili na tych ebajkoch uplne rovnako). Toto hranie na city, lebo toto sa moze stat! je smiesne, ak chces za nieco bojovat tak lobuj za povinnu edukaciu na skolach, pri robeni vodicaku atd. Zakazes opravovat cesty lebo potom si ludia nedavaju pozor na jamy a idu rychlejsie a mozu sa zabit?
Nepísal som o žiadnom zakazovaní podnikania, o žiadnom zakazovaní výstavby ciest nič také, to sú už vaše konštrukcie. Novú cestu na KH vítam (dokonca mám na nej aj nejaké cyklo-pracovné záujmy), ale to neznamená, že si budem nekriticky myslieť, že sa na nej nikomu nič nestane. Naopak, predpokladám, že počet úrazov sa zvýši, keďže menej skúsení až neskúsení cyklisti si to po kvalitnej asfaltke budú púšťať rýchlejšie, ako keď tam bola rozbitá štrkovo-kamenná cesta.
Ono je to skor naopak. Menej skuseni su opatrnejsi.
A ta asfaltka im pomoze. Pretoze na sotoline v zakrtutach padnes ako nic aj ked pojdes pomaly a opatrne.
To skor ti skusenejsi si myslia, ze dokazu vsetko a lietaju ako o zivot a viac riskuju, pripadne nahanaju komy.
Stretavam takych bezohladnych, hulaka po Tebe na singletraily aby si mu uhol a je mu jedno ci sa da alebo nie..
Uraz moze mat ktokolvek, pre cokolvek. Z vlastnej viny alebo z cudzej. Ci uz cyklistu, ci uz zvierata, alebo dostanes defekt atd.
Tak tu nepausalizujte, ze ebikeri to tam vylemuju krizmi pri ceste.
Ta dojemna starostlivost je fakt smiesna. Inde vo svete sa tiez jazdi, chodite tam a nikto tam nehorekuje aby to zakazali.
Tu v BA mame dost asfaltiek z MK. Ci uz z BK, ci uz od Spariskej cez Peknu cestu, dole do Jura a niektori ludia tiez lietaju ako blazni.
A ze by tu bolo extremne vela urazov som si nevsimol.
Stane sa, aj umrtie ako naposledy z BK do Race, rok dva spat.
Ale proste taky je zivot. Ludia budu mat urazy a budu zomierat.
---
Ked uz sa teda vyjazdrujes kriticky, tak spis aj s ostatnymi kritikmi peticiu za tie spomalovace kazdych 200m ked vam tak velmi ide o to zdravie tych ostatnych.
Nepaušalizujem, že e-bikeri to tam vylemujú krížmi po ceste.
Inde sa tiež jazdí, ale nemajú rovno pod kopcom šesť požičovní e-bajkov.
Samozrejme, že úrazy a úmrtia sú súčasťou života, bajkovania zvlášť.
Nevyjadrujem sa kriticky. Som rád, že sa ľudia majú kde ísť hýbať.
Nemôžem si pomôcť, ale skrátka niektorým účastníkom zájazdu tu asi chýba schopnosť čítať s porozumením.
V podstate jediné, čo som napísal, či skôr vyjadril, je že tam očakávam viac úrazov. Bez akéhokoľvek hodnotiaceho úsudku. Reagujete na veci, ktoré som ani nenapísal, ani nevyplývajú z toho, čo som napísal, sú to iba vaše konštrukcie.
https://vlado3.blogspot.com/2021/09/navrat-na-kralovu-holu.html
Podobný nešvár
Vynovený chodník v Pieninách zrýchlil cyklistov, úrazov aj smrteľných pribúda.
https://spisgemer.korzar.sme.sk/c/23215613/horsky-zachranar-z-pienin-o-novom-cyklochodniku-zvadza-k-rychlej-jazde-urazov-pribuda.html
Nevedia ako reagovať pri kolíznej situácií, vyhodnotiť jazdnú stopu, bezpečnú rýchlosť, dodržovať odstup, zľaknú sa...
Pieniny sú ešte horšie ako Kráľovka, tam je menej ľudí a širšia a prehľadnejšia trasa. Pieniny sú problém a zatiaľ ani národný park nevie, ako ho riešiť.
Koniec offto*****.
Ja si ešte pamätám Červenú Skalu ako dedinu plnú ľudí. Prvýkrát som v tej oblasti pracoval tuším v deväťdesiatom prvom.
A tá krčma slúžila aj ako výdajňa cestovných lístkov
https://www.markiza.sk/relacie/televizne-noviny/video-bonus/128943-ikonicka-kralova-hola
https://mybystrica.sme.sk/c/23529420/dva-naliehave-telefonaty-z-kralovej-hole-zalarmovali-horskych-zachranarov-ratovali-turistu-aj-cyklistu.html