Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftrs955i napísal:
:D este ze Martinske hole asfaltovali pred sto rokmi...a ty dolamany električkari už v škarpách zarástli žihlavou :y:


Pod Martinkami nie je šesť požičovní e-bajkov.
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 11:25:25
00
arrow_leftJezus napísal:
Podla planov ma byt hore v budove aj ubytovna (zupa chce odkupit cast budovy), tak potom urcite bude aj bufet.

https://www.facebook.com/katarina.kovacikova.tvjoj/videos/619737024476382/

Hlavne aby tam bola možnosť nabiť si električku. Ale, keď tam bude aj bufet, tak nárast motorizovaných tam bude 500% minimálne.
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 11:50:39
01
arrow_leftJaroh napísal:
Pod Martinkami nie je šesť požičovní e-bajkov.

Najprv budú elektricke kolobežky, a v rámci gryňďýlu aj ebajky,ale to nám zamlčiavajú😄
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 12:15:02
00
Aby ti ebajkri čo ti prežijú žrali malé deti biobikerov
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 12:17:08
00
Si veľmi vtipný, že? Koľkokrát si bol na Královej holi? Ja chodím na KH raz alebo dvakrat do roka, pracovne autom. A obcas na bajku. Vidím, akí ludia si požičiavajú tie ebajky, mnohí na tom sedia prvýkrát. Jedného dobitého ebajkera som už zvážal. Neprajem ti, vtipálkovi, ten zážitok, myslel som, že mi zomrie v aute.
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 12:39:59
01
Sú aj nejaké oficialne údaje o zraneniach ebikerov a biobikerov na KH?
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 12:58:24
00
arrow_leftJaroh napísal:
Si veľmi vtipný, že? Koľkokrát si bol na Královej holi? Ja chodím na KH raz alebo dvakrat do roka, pracovne autom. A obcas na bajku. Vidím, akí ludia si požičiavajú tie ebajky, mnohí na tom sedia prvýkrát. Jedného dobitého ebajkera som už zvážal. Neprajem ti, vtipálkovi, ten zážitok, myslel som, že mi zomrie v aute.

A ako si to predstavuješ?
Zakazes podnikanie alebo dobrovoľnú súťaž o Darwinovu cenu?
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 16:55:01
00
arrow_leftJaroh napísal:
Si veľmi vtipný, že? Koľkokrát si bol na Královej holi? Ja chodím na KH raz alebo dvakrat do roka, pracovne autom. A obcas na bajku. Vidím, akí ludia si požičiavajú tie ebajky, mnohí na tom sedia prvýkrát. Jedného dobitého ebajkera som už zvážal. Neprajem ti, vtipálkovi, ten zážitok, myslel som, že mi zomrie v aute.

A co je na tom? Zivot je plny rizik, chces eliminovat vsetky na svete? Kazdy za seba berie zodpovednost a nebudovat infrastrukturu kvoli tomu, ze sa niekto moze zranit akoby doteraz nemohol(jazdili na tych ebajkoch uplne rovnako). Toto hranie na city, lebo toto sa moze stat! je smiesne, ak chces za nieco bojovat tak lobuj za povinnu edukaciu na skolach, pri robeni vodicaku atd. Zakazes opravovat cesty lebo potom si ludia nedavaju pozor na jamy a idu rychlejsie a mozu sa zabit?
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 17:20:13
03
Chlapci, vy nečítate celé vlákna, komentujete iba len tak ... Táto diskusia je o mojej ironickej poznámke pred dvomi či tromi dňami, že tam rovno môžu spraviť stanicu záchranky. Alebo inak, pre menej chápavých: na novej ceste je väčšie riziko úrazov. Nič viac.

Nepísal som o žiadnom zakazovaní podnikania, o žiadnom zakazovaní výstavby ciest nič také, to sú už vaše konštrukcie. Novú cestu na KH vítam (dokonca mám na nej aj nejaké cyklo-pracovné záujmy), ale to neznamená, že si budem nekriticky myslieť, že sa na nej nikomu nič nestane. Naopak, predpokladám, že počet úrazov sa zvýši, keďže menej skúsení až neskúsení cyklisti si to po kvalitnej asfaltke budú púšťať rýchlejšie, ako keď tam bola rozbitá štrkovo-kamenná cesta.
Zobraziť komentár 21.06.2025 - 17:37:30
04
Jaroh
Ono je to skor naopak. Menej skuseni su opatrnejsi.
A ta asfaltka im pomoze. Pretoze na sotoline v zakrtutach padnes ako nic aj ked pojdes pomaly a opatrne.

To skor ti skusenejsi si myslia, ze dokazu vsetko a lietaju ako o zivot a viac riskuju, pripadne nahanaju komy.
Stretavam takych bezohladnych, hulaka po Tebe na singletraily aby si mu uhol a je mu jedno ci sa da alebo nie..

Uraz moze mat ktokolvek, pre cokolvek. Z vlastnej viny alebo z cudzej. Ci uz cyklistu, ci uz zvierata, alebo dostanes defekt atd.
Tak tu nepausalizujte, ze ebikeri to tam vylemuju krizmi pri ceste.
Ta dojemna starostlivost je fakt smiesna. Inde vo svete sa tiez jazdi, chodite tam a nikto tam nehorekuje aby to zakazali.

Tu v BA mame dost asfaltiek z MK. Ci uz z BK, ci uz od Spariskej cez Peknu cestu, dole do Jura a niektori ludia tiez lietaju ako blazni.
A ze by tu bolo extremne vela urazov som si nevsimol.
Stane sa, aj umrtie ako naposledy z BK do Race, rok dva spat.
Ale proste taky je zivot. Ludia budu mat urazy a budu zomierat.
---

Ked uz sa teda vyjazdrujes kriticky, tak spis aj s ostatnymi kritikmi peticiu za tie spomalovace kazdych 200m ked vam tak velmi ide o to zdravie tych ostatnych.
Zobraziť komentár 22.06.2025 - 11:59:31
00
Skúsim ešte raz:

Nepaušalizujem, že e-bikeri to tam vylemujú krížmi po ceste.
Inde sa tiež jazdí, ale nemajú rovno pod kopcom šesť požičovní e-bajkov.
Samozrejme, že úrazy a úmrtia sú súčasťou života, bajkovania zvlášť.
Nevyjadrujem sa kriticky. Som rád, že sa ľudia majú kde ísť hýbať.

Nemôžem si pomôcť, ale skrátka niektorým účastníkom zájazdu tu asi chýba schopnosť čítať s porozumením.

V podstate jediné, čo som napísal, či skôr vyjadril, je že tam očakávam viac úrazov. Bez akéhokoľvek hodnotiaceho úsudku. Reagujete na veci, ktoré som ani nenapísal, ani nevyplývajú z toho, čo som napísal, sú to iba vaše konštrukcie.
Zobraziť komentár 22.06.2025 - 12:33:43
03
Väčšia koncentrácia cyklistov, väčšia pravdepodobnosť stretu dvoch cyklistov, aj pri najväčšej opatrnosti. A sviatoční? Tí to majú problém ukočírovať aj na rovnej ceste. Kráľová hoľa je najdlhšie stúpanie, kde si ľudia neuvedomia že následný bude aj zjazd. Motor ich hore vyvezie a problém nastane až potom. Často počuť škrípať brzdy, jazda do protismeru, alebo vidieť ísť ebajkerov pešo dole. Spomína sa to aj tu.
https://vlado3.blogspot.com/2021/09/navrat-na-kralovu-holu.html

Podobný nešvár
Vynovený chodník v Pieninách zrýchlil cyklistov, úrazov aj smrteľných pribúda.
https://spisgemer.korzar.sme.sk/c/23215613/horsky-zachranar-z-pienin-o-novom-cyklochodniku-zvadza-k-rychlej-jazde-urazov-pribuda.html

Nevedia ako reagovať pri kolíznej situácií, vyhodnotiť jazdnú stopu, bezpečnú rýchlosť, dodržovať odstup, zľaknú sa...
Zobraziť komentár 22.06.2025 - 12:50:11
00
Pieniny sú tu off-topic, ale len pred doplnenie: tam sú podmienky ešte horšie ako na Kráľovke. V sezóne tam idú tisícky cyklistov denne a z toho je naozaj väčšina takých, ktorí nemajú žiadny skill. On je totiž spojený produkt - dole na plti a naspäť na e-bajku. Takže sa na e-bajk posadia aj ľudia, ktorí by mali problém na normálnom bicykli, nieto ešte na ťažkom a rýchlom e-bicykli. Strávil som na tej trase pár dní v letných sezónach a je neuveriteľné, čo som tam videl. Stovky ľudí naraz na trase, peší, skupiny, e-bajkeri, psíčkari, deti, kočíky a to všetko na trase, ktorá je miesta iba dva a pol metra široká. Ľudia nevedeli napríklad na e-bajku ani poriadne zastaviť, keď dobehli skupinu a museli počkať - skrátka ten ťažký e-bajk im pri pomalej jazde alebo keď zastavia padne na zem. Nevedeli sa rýchlo vyhnúť, videl som ako pani vrazila do skupiny ľudí, lebo skrátka nestihla zareagovať, keď k nim prišla. Je tam jedno neprehľadné miesto, kde je aj značka zosadnutia s bicykla - najprv briežok hore a potom briežok dole a na tom briežku dole to ľudia rozbehnú a potom sú konfliktné situácie, pretože je to tam úzke. A tam všade plno ľudí... Bolo aj zopár pádov dole z cyklotrasy, miestami sú to tri metre, aj tá Poľka, čo o nej píšu, že zomrela, vyletala z cyklotrasy k Dunajcu (inak Poliakov je tam podľa miestnych 90%). Ani neviem, že zomrela, keď som tam ja bol o pár dní, tak ešte bola v kóme.
Pieniny sú ešte horšie ako Kráľovka, tam je menej ľudí a širšia a prehľadnejšia trasa. Pieniny sú problém a zatiaľ ani národný park nevie, ako ho riešiť.
Koniec offtopicu.
Zobraziť komentár 22.06.2025 - 14:12:59
01
Poriadna reklama o vyasfaltovanej ceste na KH vie spôsobiť príchod turustov, ktorí predtým o tejto trase takmer nepočuli, viaceri z nich možno dlho nejazdili a z kopca vôbec. Štrk a nerovnosť vozovky aj keď pri nižšej rýchlosti, nie je žiaľ jediný parameter. Hladký asfalt je bezpečnejší, no vyššia rýchlosť a vyššia koncentrácia ľudí bez schopnosti to ovládať na pôžičanom ebajku zvyšuje nehodovosť ešte viac. Parťák s ktorým jazdím nenosí prilbu, ani vodu na 40km trase, a aj keď má fulla, na konci asfaltky to otáča, po poľňačke jazdiť nechce, brzdy základné, zavzdušnené, platničky zbrúsené. S nim by som sa tam bál ísť. Škrípu mu aj z malého kopca. A to ja nie som nijak zvlášť zdatný, bikeparky sú pre mňa náročné, tam kde ja prejdem on zosadá, najazdí cez 2000km ročne. Čo potom ľudia, ktorí nejazdia vôbec a idú si to vyskúšať. Otvorenie KH nie je otvorenie vážskej magistrály.
Zobraziť komentár 22.06.2025 - 14:58:14
00
Na stastie sa vzdy najde organ co to skoriguje. Zeleznice Slovenskej republiky uspesne likviduju moznosti prepravy z Margecian do Cervenej skaly - takze z vychodu pristup len autom a to je omedzene moznostami parkovania. Stare zlate casy ked som v tych koncinach zacinal. Mnohi z vas este tahali za sebou auticka na spagatiku. Kosice - Margecany - Cervena skala bez problemov. Na Predne sedlo sotolinka a tam len plechova buda kde asi parkovali ratrak. Dalej rozbita asfaltka a hore pristup az na kotu. A na stanici v Cervenej skale fungovala krcma - to pivo pri cakani na vlak chutilo ako bozska mana. BTW Pri zjazdoch sa o hydraulickych kotucovych brzdach este nesnivalo, takze boli opatrnejsie. :lol:
Zobraziť komentár 22.06.2025 - 20:58:10
04
keyboard_arrow_up