No cca asi 0,7 kg . . . kabel ratam tak 0,2
Nejazdim na doraz alebo nejak planovane, a ked sa niekde zastavim a vidim nabijacku, a mat kabel, tak preco sa na jednu kofolu / pivo nepripojit, hlavne ked este neviem kade pojdem naspet domov :-) - to z mojho pohladu. A uz toho nesiem dost, nejake to naradie, dusu, nejaka ta lekarnicka . . . takze este skoro kilo navyse....
Druhy pohlad je ten ze ak ide skupina, nie vsetci maju rovnako velku bateriu, nie vsetci ju maju v rovnakej kondicii a nie vsetci vyuzivaju dopomoc rovnako . . . Takze niekto moze mat est 70% a niekto 20 . . . to sa potom tazko hlada nejaka spolocna cesta. Ak by vyrabali aj nejake mensie nabijacky, co aj pomalsie, tak jednu pribalim. Nepotrebujem zase byt na 100% za pol hodinu . . .
06.07.2025 - 22:55:53
00
rozmýšľaš dobre, ale realita je iná. na nabíjacích staniciach u nás sú konektory na Bosch staršej generácie, na Spešle Turbo dačo a Brose. v zahraničí, kde sme čo to pojazdili, nabíjacie stanice nie sú vôbec, všade sú nachystané zásuvky. už od základu je somarina, že každý motor systém má iný konektor. snáď sa to niekedy zjednotí
07.07.2025 - 08:37:41
01
Nehladiac na to, ze vaha nabijacky je jedna vec, ale aj priestor ktory zabera je druha. Ta moja na crussis panasonic je rozmerovo jak tehla . . .
07.07.2025 - 08:56:15
00
asi 4 sezóny som vozil druhú baterku v batohu, aby som občas mohol zrobiť aj 100 km bez hodín sedenia niekde v bufete a nabíjania. nabíjačka na chrbte naozaj nie je až taký problém :)


Naposledy upravil sorcerer dňa 07.07.2025 - 09:13:47, celkovo upravené 1 krát.

07.07.2025 - 09:05:34
02
Prečo by nemohli byť oba káble k nabíjačke odnímateľné ? ... tak ako sa pripája k nabíjačke kábel 230V tak by sa mohol pripájať aj kábel do e-biku / akumulátoru. Káble s rovnakou koncovkou do nabíjačky. Keď sme už v takejto situácii čisto teoreticky :) či by nešlo rozdeliť / rozrezať kábel k akumulátoru a potom holé konce opatriť nejakou štandardnou spojkou pre spojenie ? To by sa na výjazd zobrala jedna nabíjačka a každý by si zobral svoj kábel - na jednej strane s dohodnutou štandardnou spojkou ku káblu nabíjačky a druhá koncovka k svojmu akumulátoru ...
Ako sa po 100% nabití odpája automaticky akumulátor ? Niekde sa odpája akumulátor niekde nabíjačka ? ... u Boschu podľa cvaknutia nabíjačka ? Ako je to v nabíjacích staniciach ? Každá "koncovka" má svoju nabíjačku ?
07.07.2025 - 09:11:18
00
Nabíjacie stanice s originálnymi nabíjačkami v krátkej budúcnosti nahradia už len klasické zásuvky... Zabezpečiť totiž nabíjačku na každý elektrosystém je v podstate nereálne, to by tie stanice boli veľké ako garáže... Len Panasonic a Yamaha používajú v súčasnosti tri typy nabíjačiek, Bosch a Shimano po dva, plus jeden Bafang - to máme hneď jedenásť kúskov, ktoré navzájom nefungujú... A nie, nezjednotí sa to, odpoveď z EP bola jasná - nezaujíma ich to (ale také vysávače a žiarovky áno)... A iba meniť káble nestačí - niektoré nabíjačky (Bosch, Yamaha) komunikujú a riadia nabíjanie softvérovo a každá značka má svoj softvér... A preto áno - každá "koncovka" má svoju nabíjačku... Niečo ako univerzálna nabíjačka je Svätý grál...
07.07.2025 - 09:16:32
02
Pre pozornosť nabíjačka na Donovaloch pri pivovare už nie je! Ale sú tam tri zásuvky na 220V. A radšej aj ja vozím 6Ah nabíjačku v batohu ako sa spoliehať na nabíjaciu stanicu. Nabíjacia stanica má svoje limity jednak v počte nabíjačiek jednotlivých výrobcov ale aj v nabíjacom výkone osadených zásuviek. Lepšie ak bude na každej chate, bufete a pod. vonku vyvedených niekoľko ističom predimenzovaných zásuviek kde sa dá strčiť aj rozdvojka.
07.07.2025 - 09:35:25
02
Preto je (bolo by) idealne, ak by si cele nabijanie riadila bateria, ktora je sucastou bajku. V tom pripade by stacila uplne jednoducha "blba" nabijacka (vlastne len zdroj), ktora ma pozadovany vystup vo V . . . A stacila by jedna na vsetky mozne kombinacie konektorov . . .
07.07.2025 - 09:49:47
01
možno sa veci trochu hýbu dopredu, Qore, nový Brose motor, odnedávna patriaci pod Yamahu (aj tak som z toho *****, lebo majú motory aj pod svojimi značkami), predstavili v nejakom bajku na Eurobike a má aj možnosť nabíjania cez USB C.

arrow_leftcipo11 napísal:
bude na každej chate, bufete a pod. vonku vyvedených niekoľko ističom predimenzovaných zásuviek kde sa dá strčiť aj rozdvojka.


predimenzované byť nemôžu, lebo keď je odber káble sa hrejú a môžu začať horieť. jeden 10A istený zásuvkový obvod pojme šesť Bosch 4A nabíjačiek so vstupom 1,65A, čo je celkom fajn.
07.07.2025 - 10:18:26
02
Mslel som to tak aby sa dalo nabíjať niekoľko ebikov naraz bez horenia:-) Nevyznám sa v elektrike:-)Pamätáš sa keď sme šli cez 5 chát na Senneshutte? Tam bolo tých zásuviek snáď dvadsať :clap:
07.07.2025 - 11:49:02
01
jj, takto sa to robí v Dolomitoch. medzi každými dvomi stojanmi pre bajky bola dvojzásuvka. elektricky to určite majú správne, lebo by im bilo ističe pri plných stojanoch :)

Prílohy:

20240725_115306.jpg
20240725_115306.jpg 466.47 KiB 12.0597,46.6537 thumb_up0thumb_down

07.07.2025 - 12:44:28
01
Ak uvazujes pre 4A nabijacku vstupny prud 1,65A, tak zasuvkove obvody sa bezne istia 16A, tak ich mozes hodit na jeden istic 9
Ale nieje to rozumne, ak sa nieco stane a vyhodi istic, tak je cela vetva bez . . . lepsie je to rozdelit povedzme na 3x3, v pripade poruchy na jednej vetve zostanu este 3x3 zasuvky funkcne
A kedze je to vonku, tak v kazdom pripade chranic, a to je podobne . . .
07.07.2025 - 20:04:22
01
Presne tak, stačili by zásuvky, nabijacku treba nosiť (ja nosím 6A). A aj tak su káble krátke na to aby stálo pri jednom stojane 6-8 bicyklov naraz. Je to zle navrhnuté.
12.07.2025 - 10:13:45
01
keyboard_arrow_up