Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Ja to odjakziva delim… ak je to diel ktory neviem vymenit sam a vyzaduje si podstatne viac naradia, znalosti atd… (napriklad rozvody) nechavam to na autorizak a chcem origo diely…
Ale ak su to veci ktore si viem vymenit sam brzdy, vyfuk, filtre, olej atd.. nakupujem na gafaauto a autodoc vzdy aspon strednu triedu nie uplny shit a menim si ti sam…
A ak su to komfortne komponenty ktore si ale neviem vymenit sam (klimakompresor) volim tiez gafaauto/ autodoc vyberam zname znacky ako naoriklad bosch v tomto pripade a vymenu nechavam na servis
Ja nevravim ze clovek nema vobec platit servisu za komponenty… ale za mna je rozdiel ci sa jedna o motorove casti kde je extremne dolezita presnost atd… alebo sa jedna o stredny diel vyfuku co je len pletenec + rura + stredny tomic vyfuku… ziadne pohyblive diely a odchylka +/- par mm nehra rolu ? tam mi cena 530€ vs. 100€ cez autodoc pride ako riadny priestrel…
Specialne vyfuky z druhovyroby su samostatna kategoria. Lacne mozu mat na svedomi vyssiu hlucnost aj spotrebu, a o ich zivotnosti v porovnani s originalom ani nema zmysel hovorit. Treba vediet kde setrit a kde sa to naozaj neoplati.
https://youtu.be/krqXUi9m3Zs?si=0BUQqw8GBgJV221L tu napríklad dobre vidno, že ak si pozrieš tie diely cez autogafa, autodoc, dokonca elite či Kelly, či ako sa to volajú teraz, tak proste cca 100% prirážka na diely.
Jezus: výfuky sú dosť ošemetná záležitosť. Otcovi na jeho Nissane odhníva origo výfuk po cca 5 rokoch KO. 2x sa mu to stalo. Naposledy kúpil nejakú poľskú druhovýrobu a drží 8 rokov a minimum hrdze.
Takže v princípe je teda jedno, či kúpim originál v autorizáku, alebo originál v overenej predajni za polovicu, stále to môže byť fake, alebo nepodarok.
Tak v autorizáku alebo veľkého distribútora dielov ako napr. Intercars nedostaneš fake, pretože oni tie diely nenakupujú na aliexpresse, ale spravidla u výrobcu/brandera. Nepodarok sa ale môže vlúdiť vždy...námatkovo diferenciálny snímač tlaku výf. plynov kúpený priamo v autorizáku, ktorý bol úplne mŕtvy.
Výfuky...no...to je kapitola sama pre seba. Zohnať slušný výfuk, ktorý výraznejšie nezmení zvuk auta býva občas fuška. Osobne mám dobré skúsenosti a snažím sa držať značiek Eberspächer, Fenno a Imasaf. Naopak vyhýbam sa značkám Bosal a Walker (príde mi, že to si už človek môže kúpiť rovno Asmet alebo Polmostrow). Málo prebádané mám značky Ernst a MTS, ale vraj sú vcelku OK...
Ešte horšia situácia je s DPF a niektorými katmi.
Zvuk mam rovnaky ako som mal predtym je to rovnaka hola rura ako predtym… zadny tlmic vyfuku ostaval povodny… menila sa len rura od katiku (pletenec+ rura) citron nieje sportove auto kde by bol nejaky pekny zvuk ? citroen je presuvsdlo a ma byt co najtichsi
Kupoval som aj polmostrow aj bosal a nic sa nezmenilo 😄
A ked si spomeniem na brigosku vo faurecii kde som likvidoval a lisoval stovky az tisicky dielov ktore nemohli ist do predaja lebo tam nejaka smuha a tento odtien nie je ok a neviem aka somarina tak tieto reci vyznievaju dost smiesne 😄
na starom aute -polmostrow sice pasoval, ale ohyby neboli riadne spravene, co potom krutilo cely vyfuk a tahalo gumove diely
ohladom autorizaku-napr olej je v knizke napisany, a teda vies si zsitit ze flasa stoji 8e ale tebe to daju za 20e/liter...
racia ist do riti, viem pochopit ze si nauctuje za hodiny, lebo typek v monterkach sa musi s tym natrapit, ale neakceptujem odrb este za material....
60€/h je ešte vcelku super cena.
Polmostrow je niečo, čo som ochotný namontovať možno tak na jedničkovú fábiu alebo octu 1.9TDI, aby oprava nepresiahla hodnotu auta. Na lepšie auto možno ozaj len tú rúru. Pomocou zadného tlmiča výfuku od Polmo sme benzínovú Mazdu 6 premenili na žigulák.
Tak uvedomte si, ake naklady ma autorizak, ake standardy musi splnat, platy mechanici tiez nemaju nizke.
Povinne skolenia na kazdy novy model, pripravky na takmer vsetko co vyrobca ponuka atd.
Zas mate istotu ze pouziju spravne postupy, spravia vsetky servisne akcie o com casto ani zakaznik nevie a pod.
Ano jednoduche mechanicke veci v neautorizaku OK, ale komplikovanejsie veci casto clovek v neautorizaku nemusi usetrit.
Ale nedavno mal otec cudny zvuk najma na volnobehu, kde po cca hodine zistili ze nie je problem s nicim co sa tyka motora, ale slabo utiahnute sruby na 2 kolesach - po dlhej dobe prezuval kolesa nie u autorizaku ale v lokalnom pneuservise a nedotiahli ich - nechybalo vela a mohlo jedno koleso odpadnut.
Autorizak ma na to standardizovany proces, ze este manualne klucom ma mechanik skontrolovat kazdy srub, nie len pneumaticky dotiahnut a tym konci.
Inak autorizaky zvycajne nie su v strate, no ked maju vo finale okolo 5% zisku tak su spokojni. V Zapadnej Europe sa to casto hybe dokonca na 0-2% a automobilky to riesia ako jednu z priorit, aby posilnili financnu stabilitu autorizovanej siete.
Len jeden kamienok z mozaiky autorizáku.
Zariadenie na meranie geometrie za 20k€. Za službu si vie účtovať cca 30€. Len na návrat investície do zariadenia potrebuje urobiť 666 áut. V malom meste to nie je jednoduché.
Autorizák je povinný vlastniť a používať rôzne takéto zariadenia a prípravky.
Samozrejme, že nepodnikajú kvôli strate. Takže, keď nevie vypýtať adekvátnu cenu za geometriu (lebo konkurencia nedovolí), tak tie peniaze musí niekde získať.
mozno ma tu zhejtujete: odisla mi riadiaca jednotka v xenone - vyhorela. Novu som objednal z aliexpressu. cena 18e, u nas 100vka. prisla mi taka ista ako mam v aute, vyrobena v spanielsku, do tyzdna doma.
Len jeden kamienok z mozaiky autorizáku.
Zariadenie na meranie geometrie za 20k€. Za službu si vie účtovať cca 30€. Len na návrat investície do zariadenia potrebuje urobiť 666 áut. V malom meste to nie je jednoduché.
Autorizák je povinný vlastniť a používať rôzne takéto zariadenia a prípravky.
Samozrejme, že nepodnikajú kvôli strate. Takže, keď nevie vypýtať adekvátnu cenu za geometriu (lebo konkurencia nedovolí), tak tie peniaze musí niekde získať.
v ktorych 10tich najmensich mestach sa nachadzaju autorizaky neboj sa,kazdy jeden autorizak,co poznam v okoli je zahojeny jak prasa
Ja som kúpil na aliexpresse viacero vecí...za všetky spomeniem zadné vzduchové mechy na W211 s airmatic-om...250€ za oba. Pokiaľ viem, už sú tam tretí rok a 60 000 km. Pokus vyšiel.
Pred dvomi rokmi som robil geometriu na svojom youngtimerovi (W124 300E-24)...vo hvezdárni...cca 160€ s DPH. Ja viem, je to dosť. Ale čo narobím, keď tú geošku vie málokto na tých zadokolách urobiť korektne...ak teda vôbec.
preco, ved je to fakt...dokonca 15, nie 10 najmensich miest ma menej obyvatelov ako dediny Smižany, Ivanka pri Dunaji, Beluša, Oščadnica, Jarovnice, Čaňa alebo Bernolákovo či Chorvátsky Grob a dalsie.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale ak su to veci ktore si viem vymenit sam brzdy, vyfuk, filtre, olej atd.. nakupujem na gafaauto a autodoc vzdy aspon strednu triedu nie uplny shit a menim si ti sam…
A ak su to komfortne komponenty ktore si ale neviem vymenit sam (klimakompresor) volim tiez gafaauto/ autodoc vyberam zname znacky ako naoriklad bosch v tomto pripade a vymenu nechavam na servis
Ja nevravim ze clovek nema vobec platit servisu za komponenty… ale za mna je rozdiel ci sa jedna o motorove casti kde je extremne dolezita presnost atd… alebo sa jedna o stredny diel vyfuku co je len pletenec + rura + stredny tomic vyfuku… ziadne pohyblive diely a odchylka +/- par mm nehra rolu ? tam mi cena 530€ vs. 100€ cez autodoc pride ako riadny priestrel…
Jezus: výfuky sú dosť ošemetná záležitosť. Otcovi na jeho Nissane odhníva origo výfuk po cca 5 rokoch KO. 2x sa mu to stalo. Naposledy kúpil nejakú poľskú druhovýrobu a drží 8 rokov a minimum hrdze.
Tak v autorizáku alebo veľkého distribútora dielov ako napr. Intercars nedostaneš fake, pretože oni tie diely nenakupujú na aliexpresse, ale spravidla u výrobcu/brandera. Nepodarok sa ale môže vlúdiť vždy...námatkovo diferenciálny snímač tlaku výf. plynov kúpený priamo v autorizáku, ktorý bol úplne mŕtvy.
Výfuky...no...to je kapitola sama pre seba.
Ešte horšia situácia je s DPF a niektorými katmi.
A ked si spomeniem na brigosku vo faurecii kde som likvidoval a lisoval stovky az tisicky dielov ktore nemohli ist do predaja lebo tam nejaka smuha a tento odtien nie je ok a neviem aka somarina tak tieto reci vyznievaju dost smiesne 😄
ohladom autorizaku-napr olej je v knizke napisany, a teda vies si zsitit ze flasa stoji 8e ale tebe to daju za 20e/liter...
racia ist do riti, viem pochopit ze si nauctuje za hodiny, lebo typek v monterkach sa musi s tym natrapit, ale neakceptujem odrb este za material....
Normalne ceny dielov a nie ze na dieloch nahodia estw raz/ dva/ tri krst tolko 😂🙈
Polmostrow je niečo, čo som ochotný namontovať možno tak na jedničkovú fábiu alebo octu 1.9TDI, aby oprava nepresiahla hodnotu auta. Na lepšie auto možno ozaj len tú rúru. Pomocou zadného tlmiča výfuku od Polmo sme benzínovú Mazdu 6 premenili na žigulák.
Povinne skolenia na kazdy novy model, pripravky na takmer vsetko co vyrobca ponuka atd.
Zas mate istotu ze pouziju spravne postupy, spravia vsetky servisne akcie o com casto ani zakaznik nevie a pod.
Ano jednoduche mechanicke veci v neautorizaku OK, ale komplikovanejsie veci casto clovek v neautorizaku nemusi usetrit.
Ale nedavno mal otec cudny zvuk najma na volnobehu, kde po cca hodine zistili ze nie je problem s nicim co sa tyka motora, ale slabo utiahnute sruby na 2 kolesach - po dlhej dobe prezuval kolesa nie u autorizaku ale v lokalnom pneuservise a nedotiahli ich - nechybalo vela a mohlo jedno koleso odpadnut.
Autorizak ma na to standardizovany proces, ze este manualne klucom ma mechanik skontrolovat kazdy srub, nie len pneumaticky dotiahnut a tym konci.
Inak autorizaky zvycajne nie su v strate, no ked maju vo finale okolo 5% zisku tak su spokojni. V Zapadnej Europe sa to casto hybe dokonca na 0-2% a automobilky to riesia ako jednu z priorit, aby posilnili financnu stabilitu autorizovanej siete.
Zariadenie na meranie geometrie za 20k€. Za službu si vie účtovať cca 30€. Len na návrat investície do zariadenia potrebuje urobiť 666 áut. V malom meste to nie je jednoduché.
Autorizák je povinný vlastniť a používať rôzne takéto zariadenia a prípravky.
Samozrejme, že nepodnikajú kvôli strate. Takže, keď nevie vypýtať adekvátnu cenu za geometriu (lebo konkurencia nedovolí), tak tie peniaze musí niekde získať.
Zariadenie na meranie geometrie za 20k€. Za službu si vie účtovať cca 30€. Len na návrat investície do zariadenia potrebuje urobiť 666 áut. V malom meste to nie je jednoduché.
Autorizák je povinný vlastniť a používať rôzne takéto zariadenia a prípravky.
Samozrejme, že nepodnikajú kvôli strate. Takže, keď nevie vypýtať adekvátnu cenu za geometriu (lebo konkurencia nedovolí), tak tie peniaze musí niekde získať.
Ale geometria sa mu nezaplatí.
Edit: canopus spústa dedín má viac obyvateľov, ako 10 najmenších miest.
Spomínal som menšie mesto, nie najmenšie.
https://slovenskovkocke.sk/mesta/zoznam-miest-podla-poctu-obyvatelov?page=6
Pred dvomi rokmi som robil geometriu na svojom youngtimerovi (W124 300E-24)...vo hvezdárni...cca 160€ s DPH. Ja viem, je to dosť. Ale čo narobím, keď tú geošku vie málokto na tých zadokolách urobiť korektne...ak teda vôbec.
hod bidonom by som ti uznal
Ale geometria sa mu nezaplatí.
Edit: canopus spústa dedín má viac obyvateľov, ako 10 najmenších miest.
Spomínal som menšie mesto, nie najmenšie.
https://slovenskovkocke.sk/mesta/zoznam-miest-podla-poctu-obyvatelov?page=6
spusta dedin ma viacej obyvatelov ako 10 najmensich miest .... wtf wtf odje444balo mi dekel