Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Rozumiem sentimentu, ale konkrétne elektrické radenie oboch značiek jednoducho zďaleka nie je taká starosť. (Tie výhody, to nastavenie, to si opísal výborne, to je u mňa najväčšia výhoda.)

Len v téme o prvom cesťáku to vážne môžu byť kontraproduktívne rady, preto tu dookola píšem.

Nedávno som predával cesťák. Ráfik brzdy, mechanika. Inak ale Ultegra, karbón bajk, 7.7 kg, prakticky nové karbón kolesá FFWD Tyro 2.0. Predal som ho za 900 eur (!), o dosť lacnejšie ako ma stáli len kolesá. Ráfik brzdy mali iste väčší vplyv, ale určite ho mala aj tá mechanika. Ľudia to už nechcú skrátka, preto keď si niekto kupuje prvý bajk, nech to aspoň zváži a nebojí sa nabíjania.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 13:20:05
02
Prvy cestny bicykel bud hlinik na Sore/Tiagre/105 do 1000 eur alebo karbon z bazaru v rovnakej cene, podla osobneho postoja k novym/pouzivanym veciam. Je rozumne, ked si clovek prejde prirodzenym vyvojom, a dalsi bajk uz bude presne vediet sam co chce a kolko investovat, podla vytvoreneho vztahu k novemu konicku.

Ak cloveku nerobi problem zaplatit uz na zaciatku 2500 eur za nieco nove nezname, nebudu to predpokladam jeho hranicne moznosti a dalsie styri stovky za elektriku v dnesnej dobe IMHO ma zmysel (su tu toho min 2 strany preco, nekazi sa to predsa kazdy druhy vyjazd) a upgrade kolies pokojne za pol roka za rok, nech aspon nohy maju sancu spoznat rozdiel.

Ludsky konzum nepozna hranic, tiez jeden den mam chut nasledovat trendy, druhy den vyskladat taliansku "klasiku" na styl Pogacara 2020 a treti den vytiahnem stary rozhrkany bajk z garaze :D
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 17:55:38
00
Toto ale nie je konzum v tomto pripade ale prirodzeny vyvoj... Ked ide kupit niekto prvy bicykel a kupi si hned s elektrikym radenim nie je na tom nic konzumne skorej by som povedal ze je to racionalne. Ano ludsky konzum nema hranic suhlasim,vsetci sme pod denno dennou palbou nových "nástrah"....pokial by si kupil prvy bike a za rok si kupi dalsi lebo prisiel novši model,ktory má aero toto a este aj hento,tak to je pre mna konzum...
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 18:30:14
02
60 rokov jazdím autom s manuálnym radením. Vozil som sa aj na "automatoch", ale ten pocit fyzického spojenia s motorom - rukou na rýchlostnej páke - keď cítim vibrácie motora, je pre mňa nenahraditeľný. Je pravda, že som začínal ešte, keď sa radilo s "medziplynom", na tojstupňovej prevodovke, potom štvor-, päť-, traz šesť, Ale tie príjemné vibrácie si vychutnávam naďalej. A podobne sa dívam aj na mechanické vs. elektrické/elektronické radenie na bicykli. Ako hobbíkovi mi to mechanické plne vyhovuje aj za cenu oželenia niektorých predností nových vychytávok. Dobre vyladené mechanické radenie u mňa vyžaduje raz za 1-2 roky kontrolu, premazanie, doladenie. Ale pri jazde s "mechanikou" mám rovnaký pocit spojenia s bicyklom. U hobbíkov preto voľbu mechanika/elktrika vnímam ako menej podstatnú. Honbu za najnovšími objavmi a vychytávkami u hobbíkov považujem do istej miery za nenáležitú. Jazdím na 9-ročnom Ghoste a ročne najazdím v priemere 6000km. Rešpektujem v prvom rade moje schopnosti zdolať alebo vyšľapať kopce, užiť si zjazdy a byť si vedomý toho, čo môj bicykel zvládne/dovolí. Dnes už viem, čo by som od nového bicykla očakával, čo vylepšil a pod. Ale držím sa pri zemi. Hlavne si užívam každý výjazd rovnako ako mládenci, ktorí ma na karbónoch - určite aj s Di2 a na karbónových kolesách predbiehajú. Idú si svoje... Ale ja tiež.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 18:54:30
06
Prepac, ale mlady chalan si ide kupit novy cestak a podla rozpoctu nehlada prave najlacnejsi bowdenami ovesany model. Tu nostalgia nas starsich nehra ulohu. Ja som tiez mal 30 rokov na aute manual (a rad), ale casy sa menia, jazdi sa inak, cesty same zapchy, uz by som z automatu spat nesiel.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 19:47:27
05
S tou myslienkou - "mam na to, doprajem si to" uplne suhlasim.
Len aby po dalsej kupe vybavicky od Garminu alebo PNS niekto nevyplakaval v teme Aliexpress...
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 20:01:53
00
arrow_leftivanio napísal:
Toto ale nie je konzum v tomto pripade ale prirodzeny vyvoj... Ked ide kupit niekto prvy bicykel a kupi si hned s elektrikym radenim nie je na tom nic konzumne skorej by som povedal ze je to racionalne. Ano ludsky konzum nema hranic suhlasim,vsetci sme pod denno dennou palbou nových "nástrah"....pokial by si kupil prvy bike a za rok si kupi dalsi lebo prisiel novši model,ktory má aero toto a este aj hento,tak to je pre mna konzum...


Urcite sa da suhlasit v tom, ze sa jedna o kupu prveho cestneho bicykla a je v kazdeho financnych moznostiach, kde si zvoli startovaciu ciaru, ale prirodzenym vyvojom, zatial dnes v 2025, by som to nenazyval pokym Di2 nebude sucastou aj vstupnych najlacnejsich sad. Co ma motivuje kupit si hned elektriku za 2700, ked mozem na zaciatok "zrecyklovat" karbon z bazaru za 900? Nacat otazku konzumu bolo tak trochu OT aj z mojej strany.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 20:02:08
00
arrow_lefttotti7210 napísal:
Prepac, ale mlady chalan si ide kupit novy cestak a podla rozpoctu nehlada prave najlacnejsi bowdenami ovesany model. Tu nostalgia nas starsich nehra ulohu. Ja som tiez mal 30 rokov na aute manual (a rad), ale casy sa menia, jazdi sa inak, cesty same zapchy, uz by som z automatu spat nesiel.

Amen. A týmto by sa nostalgické OT mohlo uzavrieť ?
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 20:09:34
01
Zhrniem to takto (aby som nepôsobil ako premúdrený starec):
Keď sa človek v cyklistike ešte len hľadá, nemá zmysel nevyhnutne jazdiť od začiatku na profesionálnych strojoch. Cyklistu totiž nerobí cyklistom to, na čom jazdí, ale to, čo má v nohách a v hlave. Nehovoriac o tom, že správne návyky sa práve na takých "raketách" nenaučí, lebo práve tie mnohé chybné návyky do istej miery dokážu eliminovať. Ak sa nájde v tom, čo od cyklistiky očakáva (možno už po prvom roku), ujasní si, či jeho očakávania spĺňa bicykel, ktorý má alebo potrebuje niečo lepšie. Lacnejší model v takom prípade predá s menšou stratou a môže kúpiť nový, lepší alebo investovať do prerábky. Alebo ďalej sa zlepšovať a o rok si svoje prefeerencie znovu vyhodnotiť.
Vnuk začal pred 5-6 rokmi jazdiť MTB XC a hneď "slintal" po celoodpruženom bicykli. Dal som mu prečítať v tunajšom magazíne články o rozdieloch medzi HT a "full", reportážne z rôznych pretekov a maratónov od imromana (ktorého hltá). Dva roky ešte jazdil na HT. Teraz jazdí na "fulle" a tréneri ho veľmi chvália za jeho cit k stope a skvelú techniku.
Zobraziť komentár 01.09.2025 - 07:54:48
02
Hýbeme sa v cene okolo 2500,-čo ani zďaleka nie je kategória profi, možno tak nadšený amatér. Nebolo by od veci prečítať si všetko od začiatku a nepísať len aby si písal. Najlepšie by bolo ak by si mal tip na niečo okolo spomínanej ceny čo by sa oplatilo kúpiť, pre človeka s výškou 184cm. Nuž a schopnosť pohybu v balíku sa najlepšie získa praxou a nie bicyklom na ktorom sa jazdí. Na techniku jazdy je najlepší cyklokros a pre deti rôzne disciplíny BMX či ako sa to teraz nazýva.
Zobraziť komentár 01.09.2025 - 08:46:03
01
arrow_leftJustMike napísal:
Ahojte,

minule leto ste mi poradili pri vybere HT (https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-80-2024/) a za sezonu jazdenia som si uvedomil ze 95% casu jazdim po asfalte, takze na buducu sezonu rozmyslam nad kupou cestaku. Povodne som chcel kupovat az na jar, ale zacinaju vypredaje a radsej usetrim par stoviek/tisic, aj ked by mal bike par mesiacov v zime chytat prach.

- zakladne miery - 27r, cca 80kg, vyska 184cm, inseam 85cm
- na cestaku som nikdy v zivote nesedel
- aktualne pravidelne jazdim cca 50-60km trasy (hradza okolo BA, Rakusko), ked je pocas vikendu viac casu tak obcas 100-120km
- budget nemam uplne striktne stanoveny, ale mohli by sme sa hybat okolo 2.5k (kupa neponahla, takze kludne pockam co prinesu vypredaje)
- na designe ani znackach si az tak nepotrpim, takze sa zatial neobmedzujem na konkretne farby lakovania ani napisy na ramoch

Podla vsetkych odporucani co som sa docital by pre mna mal byt idealny nejaky Endurance model s nie az tak agresivnou geometriou, takze tymto smerom som aj pozeral na moznych kandidatov:

1. Giant Defy Advanced 2, 2090€ - https://www.heliasport.sk/bicykel-giant-defy-advanced-2-l-mars-dust
- Podla velkostnych tabuliek som medzi ML a L, skladom maju ale iba L
- Karbon + Alu kolesa, mechanicka 105
- Priestor pre sirsie plaste - 38mm

2. Giant Defy Advanced 1, 2860€ - https://www.heliasport.sk/bicykel-giant-defy-advanced-1
- To iste ako prva moznost, akurat namiesto mechanickej 105 je tu Di2 - nazory ci sa oplati priplatit oproti mechanickej sa dost lisia a ludia su rozdeleni na 2 protichodne tabory
- Podla tabuliek maju skladom vhodnejsiu velkost ML

3. Canyon Endurace CF7, 2500€ - https://www.canyon.com/en-sk/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-ltd/4375.html
- Karbon + Alu kolesa, mechanicka 105
- Mensi priestor na plaste - 35mm
- Oproti Defy celkom vyrazne navysenie ceny pri podobnej vybave

4. Scott Addict 40, 2560€ - https://www.endorphinrepublic.sk/p/scott-addict-40-cestny-bicykel/423384/8098
- Karbon + Alu kolesa, 105 Di2
- Nikde som sa nedocital ohladom priestoru pre plaste
- V recenziach mu velakrat vycitali prilis dlhy reach, az na urovni Race bikov

5. Cube Agree C:62 ONE, 2900€ - https://www.bike-discount.de/en/cube-agree-c-62-one-foggrey-n-grey
- Karbon + Alu kolesa, 105 Di2
- Na prvy pohlad mi uplne nepasuje velkost, online kalkulacka tvrdi 58/60, co je oproti Giant/Canyon velkostiam podstatne vacsi bike

Bonusova moznost - Giant TCR, 2770€ - https://www.najsport.sk/bicykel-giant-tcr-advanced-1-pc-mars-dust-2025
- Karbon + Alu kolesa, 105 Di2
- Jedna sa o Race bike (agresivnejsia geo, tazsie prevody), takze by som urcite musel osobne vyskusat, ci nieco take zvladnem z pohladu flexibility a komfortu
- Castokrat som videl odporucania tohto modelu ako najuniverzalnejsi bike na truhu pre vsetky urovne jazdcov, ale mam predsudky voci geo


Ktory bike by ste odporucali pozriet? Ci uz zo zoznamu vyssie, alebo aj uplne mimo neho. Urcite by som pred kupou este chcel behnut na bikefit (bud MTBiker alebo Najsport, obidva v BA), ale zatial si robim aky taky prehlad, nech tam nejdem uplne naprazno.


Skús sa pozrieť ešte na tieto dva bajky od Meridy (zväčša má Merida najlepší pomer/cena/výkon, povedal by som ešte lepší, ako Canyon.
Ak hľadáš viac "zrelaxovanú" geometriu pozri si https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/4868/scultura-endurance-6000 (cca.2799€, 105 Di2)

alebo závodnú geometriu (ktorú jazdia na TdF, Giro a pod.) https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/3254/scultura-6000-di2 (cca.2499€ 105 Di2)
Zobraziť komentár 01.09.2025 - 09:09:46
01
arrow_leftJustMike napísal:
Cena vyzera velmi prijemne :) Kalkulacka na Cube stranke mi odporuca 58 alebo 60, ale podla rozmerov geometrie v porovnani s ostatnymi znackami (Giant, Canyon) by som to skor videl medzi 56 a 58. Jeden Attain vo velkosti 58 som nasiel v predajni v BA, tak ho zbehnem pozriet a hned uvidim ci nebude prilis velky.

Vzhladom na karbonovy ram ma trochu prekvapila vyssia hmotnost, ale pri pohlade na cenu asi nemozem ocakavat specifikacie bicyklov za 2-3-4 nasobok ceny.



Mam podobne miery ako ty, 185cm,75kg, inseam 86 a ak budes brat nahodou giant, urcite ML pri defy a aj tcr, mal som tcr L a bol mi velky aj pri skratenom predstavci, co sa tyka cube , tak ten som prave zohnal ako nahradu za giant tcr, mam agree c62 race v 56 a je to presne na mna, je to endurance model s jemne aero ramom a geometriu k viac k race modelom, ovela pohodlnejsi ako giant, zvazoval som aj attain, a ten ak, urcite 58 na tvoju vysku, 56 ked som porovnaval a agree,tak by bol prilis vzpriameny posed a skor uz sedenie ako na graveli a a nie na cestaku. ten attain je v porovnani s konkurenciou jasna volba. co sa tyka di2, tak by som sa toho nebal, presiel som si tiez vyvojom a zacinal na hlinikovom biku na sore 2x10 myslim, potom carbon ram rival 2x11 , potom som kupil karbonove kolesa, potom som chcel elektriku skusit,tak som vzal giant na 105di2 a dal karbonove kolesa,ale nesadla velkost a nakoniec som skoncil na cube carbone,na di2ultegre, integrovany kokpit a skryte bowdeny, 49/53 vysoke carbon rafky a ten bike mi neuveritelne sadol a robi radost a leti to skoro same :-D
co sa tyka nabijania, tak raz za 2tisic staci nabit a baterky v packach preventivne raz za rok vymenit a nemusis sa bat, ovela castejsie treba dobijat telefon,wahoo a radar...takze nabit di2 raz za 2 mesiace je uplne v pohode
Zobraziť komentár 01.09.2025 - 17:06:06
03
Celkom sa to tu zvrhlo na 3-stranovu vojnu medzi Di2 a mechanikou :D Skusim odpovedat na vsetko co tu zaznelo, ale nejdem po jednom tagovat a spatne dohladavat kto co pisal.

Mechanika vs Di2
Ani zdaleka sa nebranim Di2, podla recenzii ponukaju zaujimave QoL featury navyse, ale ziadny must-have podla mojho nazoru. Takze v pripade, ze je tam rozumny doplatok oproti mechanike, nemam najmensi problem par stoviek prihodit. Ale v porovnani voci linknutemu Attainu (za 1570€), ktory vyzeral velmi slusne, je priplatok snad 900€, co uz mi pride az prilis. SRAM sa mi uplne nepaci, viem si predstavit ze neraz zabudnem baterku doma na nabijacke, takze "zabudovana" Shimano bateria (ktora sa da v krajom pripade dobit aj mobilom niekde na vyjazde) by pre mna bolo plus. Aj tak ma drviva vacsina bikov relativne v budgete osadene Shimano, takze to vobec nie je obmedzujuce kriterium.

Bazar
Bazarovu ponuku som preletel, ale nepadlo mi tam nic extra zaujimave do oka. Plus teda mam moznost nakupu bez dane, takze kupa bazaroveho biku takmer straca hlavnu vyhodu, ktoru vie poskytnut.

Alu cestak
Kupovaniu lacneho hlinikoveho cestaku (lebo prvy cestak, prirodzeny vyvoj a podobne dovody) sa chcem vyhnut, pretoze uz teraz je mi jasne, ze by som ho v dohladnej dobe aj tak vymienal za nieco lepsie. Pre dovod zistovania som kupoval minule leto HT, aby som vyskusal co od biku ocakavam v buducnosti a akym smerom sa zamerat pri kupe niecoho drahsieho. Vyslo mi z toho, ze kupujem Endurance cestak.

Merida
Pozriem obidva modely, dakujem za tip. Skusim pohladat ci niekde v okoli BA maju skladovky, ze by som ich vedel rovno aj skusit.

Giant
Najsport mal na sklade obidva Giant biky - Defy aj TCR, ale kym som si nasiel cas tam zbehnut a skusit osobne, obidva sa vypredali a uz su iba na objednavku z hlavneho skladu. Takze vyskusanie velkosti zostava akurat tak na moznostiach bikefit stolice. Ale dobre vediet, ze pri vyske 185cm ti bolo L-ko velke, nemusim dalej hladat tymto smerom.

Cube
Dnes sa mi ale podarilo zbehnut do Cube predajne v BA.
- Agree 56 (https://fenixbike.sk/cube-agree-c62-slx-p15577_g15574/) mi na prvy pocit prisiel az trochu prilis natiahnuty (ale relativne komfortny). Pripisujem to prvej skusenosti s inym posedom oproti HT. Predavac tiez usudil, ze tato velkost by mi vzhladom na vysku/inseam sedela viac ako 58 odporucana na stranke vyrobcu.
- Attain nemali na predajni ziadny, takze ten sa mi bohuzial nepodarilo vyskusat. Koncom septembra by im mali prist nove 2026 modely, takze potom by bola sanca na vyskusanie vyssia. Ked ale porovnavam geo Agree vs Attain (https://bikeinsights.com/compare?geometries=67d0a2d4f2a9db001afc9823,66deaa348a8b6b001bbb75b6,), pri velkosti 56 maju +- rovnaky reach, akurat Attain trochu vyssi stack, takze by prave tento model mohol byt idealny kompromis. Co je na jednej strane trochu skoda kedze vypadava budgetovy Attain osadeny mechanickou 105 pod 1600€, ale radsej to zistim vopred, ako az po doruceni biku cez pol Slovenska a riesit vratku. V mensej velkosti sa mi ho nepodarilo najst (skladom), iba SLX na Di2, ktory ma v porovnani s ostatnymi znackami stale zaujimavu cenovku https://www.cykloabc.sk/p/32866/bicykel-cube-attain-c62-slx-cotton-2025
- Podla info co som nasiel, maju v stredu predstavit 2026 modely, takze som zveadavy na cenovky. Ked sa to bude niest v podobnom duchu ako predchadzajuce roky, mohol by tam byt cenovo prijatelny bike na mechanike, alebo Di2 v nizsej cene ako konkurencia.
Zobraziť komentár 01.09.2025 - 19:13:54
03
JustMike Meridu majú vo VeloCity v BA (naposledy tam mali práve Scultura Endurance 6000 Di2 aj klasickú Sculturu 6000 Di2), potom Dolomitybike na Bolečkova 7 v Nitre (ja som kupoval práve tu) a nakoniec čo poznám v Banskej Bystrici priamo v Meride.
Zobraziť komentár 01.09.2025 - 20:28:22
01
Všetko sú merida predajcovia

Prílohy:

obrázok_2025-09-01_203017472.png
obrázok_2025-09-01_203017472.png 236.53 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 01.09.2025 - 20:30:29
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up