ja netvrdim, ze je to tak :) mam trenazer a som spokojny. a cely zmysel tychto zimnych peddalovani nie je dokonale simulovat jazdu na ceste, ci sa mylim ?
23.09.2008 - 17:15:29
00
neviem, ci ste videli niekoho na valcoch....

http://www.youtube.com/watch?v=Utnbzwge5b0&feature=related

Neviem, či ste si to všimli, ale tento tam má vzadu ešte pridané také malé čierne válčeky, aby nevybehol dopredu alebo dozadu, keď ide zo sedla! :shock:
A ešte sa mu jemne pohybuju dopredu a dozadu, alebo sa mi to iba zdá?
28.09.2008 - 21:27:52
00
valce a full to už fakt nejde dohromady
keby som mal safe place aj by som si ich nechal, ale za existujúcich okolností jedine trenažér... tak aby som sa po nejakom poobzeral...

Už si ich predal? Daj nejaké foto a cenu. Dík
28.09.2008 - 21:30:45
00
Za chvilku tu mame zimu a v ramci pohybovych aktivit riesim dilemu. Co je vhodnejsie Spining alebo valce ( mam miestnost, moznost prist k valcom za smiesnu cenu ). Na valce samozrejme polozim HT s nejakymi cestnymi plastami. Viac ma zaujimaju prakticke skusenosti ako spekulativne dohady.
28.09.2008 - 22:07:12
00
..ale sak toto sme tu riesili nedavno... :lol: a trt sme vyriesili.
28.09.2008 - 22:13:51
00
Valce viacej dajú, spinning je zaujímavejší a zábavnejší...
28.09.2008 - 22:16:40
00
..ale sak toto sme tu riesili nedavno... :lol: a trt sme vyriesili.

trt vyriešil Trek :D :wink:
28.09.2008 - 23:20:43
00
cicamica hodil som ich do rodnej diery, kde mám niečo ako podmienečnú žiletku
(a aj priestor na prípadnú katapultáž, muhehe)


Naposledy upravil tulenik dňa 29.09.2008 - 17:39:46, celkovo upravené 1 krát.

29.09.2008 - 12:12:42
00
Tak nič, asi teda zostanem počas daždivých dní pri trenažéri. 8)
29.09.2008 - 17:06:24
00
mne sa vidí , že tu niekto ( je ich viac ? ) ani netuší
čo je zmysel zimnej prípravi :cry:
( za iyčka neručim 8) )
:wink: ok :lol:


Naposledy upravil FLEGMA dňa 01.10.2008 - 17:20:55, celkovo upravené 2 krát.

01.10.2008 - 15:56:33
00
...a niekto ani len netusi ake i/y sa kedy pise... :lol:
01.10.2008 - 16:11:09
00
takto sa šlape v žltom tričku :

http://www.youtube.com/watch?v=gwSR93rwb_Y


dobra hudba :wink:
daj link :?:
01.10.2008 - 16:58:47
00
ta hudba, to je klasika :) mozem mailnut ak velmi chces :)
01.10.2008 - 20:06:07
00
ano ano 8) :lol:
01.10.2008 - 21:42:53
00
Nepročet jsem zpětně ten thread úplně celý, takže se možná budu opakovat. Napíšu svoje zkušenosti z praxe jak z válců, tak z trenažeru. Na válcích jsem odjezdil poctivě celou jednu zimu, na trenažeru jen pár týdnů, to byl pro mě hrozný opruz.
Válce jsem měl hliníkové Roto, trenažer Elite Crono Fluid elastogel.

Dvě společné vlastnosti: nuda a problém s pocetím když chybí foukající vzduch jako venku. A to jsem u obojeho měl na sebe puštěný aspoň velký větrák.

válce:
- vynikající na techniku a i když mě ježdění na nich moc nebavilo, tak té jedné zimy nelituju, hodně mi to pomohlo pro ježdění na fullu, nemám teď problémy s větším pohupováním ani na systémech, které se více houpají + upraveném supercitlivém RP23, který sice skvěle žehlí, ale samozřejmě zvyšuje pohupování.
- cca 2 hodiny mi trvalo než jsem se vůbec naučil udržet na válcích, při prvním vyzkoušení jsem si připadal, že neumím jezdit na kole (trošku podobné jako když jsem se jako malý učil jezdit na kole)
- po dalších cca 10 hodinách sjem získal jistotu a už dokázal se i věnovat současně něčemu jinému, aniž bych z nich spadnul, ale ani po celé zimě to nikdy nebylo takové jako na trenažeru, vždy je nutné aspoň trošku dávat pozor, což třeba omezuje koukání na filmy (koukat se nějak dá, ale když je to zajímavé a zakoukám se do toho, tak je problém)
- ke konci když se technika zlepšila a měl jsem už jistotu jsem zvlándul i věci typu ježdění bez držení
- jízda ze sedla mi chvilku trvala, tak cca až po 15 hodinách jsem ji zvládnul, pak s ní ale žádný problém nebyl, tedy nějaké vyjíždění z válců se nekonalo (tady je důležité nastavení vzdálenosti válců, příliš blízko u sebe a dojde snáze k vyjetí, ale zase to lépe jede)
- pro výkonnější jedince jsou nebržděné válce (dělají se i s brzdou) nedostatečné a nejtěžší převod nebude stačit pro vyšší zatížení (pro základní vytrvalost by to mělo stačit každému), mě pro mojí nižší výkonnost to stačilo bez problémů i na vysokou intenzitu, ona nárůst odporu pro těžší převody narůstá mnohem méně než v reálu, protože tam chybí odpor vzduchu
- válce jsou šetrnější ke kolu (nedochází k takovému kroucení rámu jako na trenažeru, kde je jízda ze sedla kvůli záhulu a kroucení rámu už na hranici únosnosti pro rám, na pěkném rámu bych ze sedla na trenažeru vůbec raději nejezdil)
- pocit jízdy je velmi podobný jízdě venku
- hlučnost závisí hodně na konkrétních válcích a jsou dobře vycentrované; dobře vycentrované válce jsou tižší než slušné trenažery
- na válce doporučuju silničku, na biku to se slicky (musí být zcela hladké) také půjde, ale už to nebude úplně ono

trenažer:
- pevně upnuté kolo dovoluje dělat cokoliv jiného včetně věcí, kde je třeba soustředění
- techniku šlapání to nezlepšuje, ale naopak kazí
- s pocitem jízdy venku to nemá naprosto nic společného, není to vůbec extra plynulé, ani na slušném trenažeru
- rám jak je fixovaný dostává slušný záhul s rizikem jízdy ze sedla (rizikem pro rám)
- mě jízda na trenažeru zcela otrávila a více než 20 hodin jsem na něm najet nedokázal
- lze použít zcela libovolné kolo, jen je nutný hladký plášť, i když fulla bych tu už vůbec netrápil kvůli fixaci a následném kroucení rámu a záhulu na čepy

Když už něco jako trenažer, tak bych mnohem raději spinner, tam je jízda na kvalitním spinneru alespoň mnohem plynulejší, libovolně se může jezdit ze sedla (což je ale stejně divné, jak je spinner fixovaný). Ale zase je slušný spinner výrazně dražší než trenažer.
02.10.2008 - 13:53:38
00
keyboard_arrow_up