Lokalizácia
Formulár sa odosiela
V tejto téme si môžme písať o skúsenostiach s týmto motorom-ako sa vám pozdáva,aké nastavenie výkonu a krútiaceho momentu cez aplikáciu používate,prípadne či sa vyskytnú nejaké problémy a pod.

web výrobcu:

https://www.tq-ebike.com/en/e-bike-system/hpr60/

Mám tento model Trek:

https://www.najsport.sk/elektrobicykel-trek-fuel-ex-9.7-gen-2-carbon-smoke-lithium-grey-marble-2026

Prečo som ho kúpil? mal som 2 plnohodnotné e biky zo "silným motorom a velkou baterkou" ale oba mali cca 27 kilo a stále mi vŕtalo hlavou,že chcelo by to niečo ĺahšie,ale zasa aby to aj čosi ťahalo a aby aj baterka nebola úplne mini :)
Parametre motora sú:

krútiaci momentom 60 Nm,maximálny výkon 350 watt,váha motora 1,9 kg.

Mám ho len týždeň,ale nejaké postrehy už môžem napísať-takže:

Motor ťahá hladko a veľmi ticho.
Nastavil som si ho cez apku Trek trochu inak,ako bol od výrobcu-a trafil som sa na prvý krát-neskôr pridám foto obrazovky mobilu,ako sú režimy 1. 2. 3. nastavené.

Aktuálna váha 21,3 kg-tak ako je pripravený na výjazd-t.j.

s pedálmi :D
bezdušový tmel spolu 2 deci
držiak na svetlo držiak na mobil
zadná blikačka
Fidlock Twist základňa na fľašu

Váha pôjde dole,už mám objednané lahšie karbónové kolesá,plášte atď.

Foto,prvý výjazd ;) (tam ešte neboli namontované držiaky svetla,mobilu,flaše)

Prílohy:

P9260010.JPG
P9260010.JPG 293.58 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down


Naposledy upravil Dano5 dňa 02.10.2025 - 12:26:35, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 02.10.2025 - 07:58:59
02
https://www.trekbikes.com/sk/sk_SK/HPR60/

Ako to celé funguje

V harmonických kolíkových prevodovkách sa nachádzajú tri sústredné presné časti – generátor eliptických vĺn, vnútorný ohybný drážkový hriadeľ a kruhový drážkový hriadeľ, ktoré spoločnými silami poháňajú bicykel dopredu. Táto kompaktná konštrukcia je ľahšia a menšia ako väčšina motorov pre elektrobicykle a keďže nevyužíva ozubené ani remeňové prevody, je zároveň aj plynulejšia a odolnejšia. Motory TQ s harmonickými kolíkovými prevodovkami sa vďaka svojej presnosti a odolnosti využívajú prakticky všade – od pristávacích lunárnych modulov až po chirurgické roboty – a presne pre tieto dôvody sú výbornou voľbou aj pre elektrobicykle.
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 08:11:25
00
Super téma Dano ?. Len škoda, že na tomto fóre si tu budeme písať asi len my dvaja. Ja tak trochu už dlhšie celkom pochybujem o väčšine na tomto fóre. Že či sa vôbec aktívne venujú cyklistike prípadne aspoň elektrocyklistike.
No ale keď už to tu je, tak nezostanem mimo tému aj keď riešenie problému nenájdem. Na FB skupine TQ HPR50&60 users ale tento problém bol zaznamenaný. Ale bez výsledného riešenia. No . Celé to bolo tak že si idem a zrazu mi skoro utrhlo nohy. Motor sa sekol a napísalo na displeji chybu čo je na priloženej foto. Toto mi urobilo počas výjazdu asi 10 krát. Niekedy som prešiel väčší kus cesty niekedy menší. V servise sme rozobrali konektory, vytiahli batériu a robila sa diagnostika. Ja servisnú diagnostiku TQ celkom poznám. Čakal som či ten črep aspoň načíta pamäť závad. Samozrejme ako som čakal diagnostika absolútne čistá. Keby som nemal fotku, tak si myslia, že som blázon. Stiahol sa len nejaký upgrade na motor. Celé sa to zložilo , kabeláž tam je z výroby hrozne poskrúcaná. No a včera som šiel netypicky na Polom kompletne na boost čo ja normálne nerobievam. A bicykel držal celých 600vm v pohode. Trochu akoby šiel pohon nejako nerovnomerne v niektorých pasážach, ale po asi 3 km sa už akoby vyhladil.

Takže aby si tu mal už aj nejaký problém. Odpovedať nemusí nikto. Ja si s tým poradím a potom dám možno vedieť. ??

Prílohy:

IMG_8459.jpeg
IMG_8459.jpeg 288.75 KiB 3 Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 02.10.2025 - 09:21:17
01
No to ma teda nepotešilo-len viem,že predchádzajúce verzie TQ-HPR50 boli dosť poruchové,aj známemu menili na tom staršom Treku motor-a asi nedostal tento novší,tak sa uvidí,čo bude ďalej :^)
Mrzelo by ma to riadne,keby sa ten pohon kazil-ten e-bike mi náramne sadol do ruky,radosť jazdiť 8)
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 10:01:51
00
To aj keby sa to kazilo, tak to nie je problém. Ak máš teda možnosť to servisovať niekde vo svojom okolí. Na HPR50 boli často mechanické problémy, kde si ale na bicykli mohol jazdiť. Potom, keď prišla nová jednotka ťa zavolali a tak do 3 hodín bol bicykel zas plne pojazdný. Ale horšie sú tieto chyby elektroniky, tie som na HPR50 mal len čiastočne - absolútne zle čítajúci powermeter. Akože mne nechýbal, lenže ukazoval bludy a tie bludy sú ako podklad pre reguláciu dopomoci. Na tomto HPR60 to ukazuje v podstate ako keby si mal normálny powermeter. Idem do kopca a ukazuje to 220-270W môjho vstupu, keď sa nahnevám v strmšej pasáži 350-370W.
Takže ja napriek tomu, že TQ nie je ideál spoľahlivosti pri ňom zostávam. V spojení s FUELOM+ ide o celkom ideálny bicykel na dobré pojazdeníčko. Tu som urobil aj videjko ako to jazdí na takých trochu menej flow trailoch u nás v lesoch.
https://www.youtube.com/watch?v=o6FU5e6H-eY
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 10:17:47
02
áno,to sa aj mne páči,mám zapnutú už len tú obrazovku,kde meria môj výkon a výkon motora-vyzerá,že to meria dobre.
Mám 1. stupeň nastavený na max 120 W motora,a viac nedá,aj keby som dával ja 250 W.
Na 2. stupeň mám nast. max 240 W a tiež nedá viac.
Na 3. stupeň mám max 350 a občas skočí aj na 360 W.
Takže super.
Pridám neskôr foto obrazovky.
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 10:33:34
00
Ono to dá aj trochu viac, keď do neho viac dupeš. Ale ide skôr o určitú toleranciu tej dopomoci. V extrémoch to napríklad na booste vyskočí až na 370 niekedy. Tu ide aj o presnosti, ktoré má merač výkonu. Ja som veľmi spokojný, že teraz sa ten údaj napríklad zobrazí na Strave a nie je to len také akože číslo, ale reálna hodnota, ktorú jazdec šiel v stúpaniach a samozrejme s tým súvisí aj presnosť regulácie. Na HPR50 som kvôli tomu musel umelo zvyšovať na režimoch 1 a 2 percento dopomoci, lebo inak motor driemkal.
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 10:50:29
00
Takto to mám

Prílohy:

Screenshot_20251002_105718_Trek Central.jpg
Screenshot_20251002_105718_Trek Central.jpg 80.84 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Screenshot_20251002_105734_Trek Central.jpg
Screenshot_20251002_105734_Trek Central.jpg 80.85 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Screenshot_20251002_105939_Trek Central.jpg
Screenshot_20251002_105939_Trek Central.jpg 82.96 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 02.10.2025 - 11:06:25
02
Ja mám starší model TQ - HPR 50, povedal by som že tak 50% času jazdím úplne bez pomoci (nad 25 km/h motor nezaberá), 45% jazdím na 100W /prvý stupeň/ a zvyšok zapnem 200W resp. 300W. Nemám s motorom žiadny problém (možno preto že ho vlastne v podstate nepoužívam :-)), v podstate by som ho možno ani nepotreboval, ale bez neho je to nuda - tých 100W mi úplne postačuje na to, aby som vyšlapal hocijaký kopec v podstate bezbolestne s tým, že zjazd je raz tak lepší. Moje jazdenie sa v podstate v porovnaním s mechanikou príliš nezmenilo, stále si zamakám, len konečne môžem prejsť aj ťažšie zjazdy, nakoľko môj Lumen v konfigu 140/130mm váži len 17 kg, takže stále je to bajk. V podstate je to také radostné jazdenie. Máme doma ešte jeden ďalší, plnohodnotný ebike a to je už čistá motorka, tam nemám dobrý pocit ani cestou hore a cestou dole už vôbec.
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 11:26:59
03
Rovnako HPR50 mam nastaveny na 80/160/240W, ostatne hodnoty default. Zvacsa som jazdil na 80, pripadne 160W.
Za 2400km a absolutne ziadny problem. Ale uz na nom nejazdim. Bio bike ma viac bavi. Ale mozno ked nasnezi, tak ho zas vytiahnem, ak sa nepreda :p
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 11:55:40
01
Hello. Ja mám tiež 50ku, takže budem sledovať túto tému (mohol by si upraviť názov témy 50+60) 😁

Som len zelenáč, môj prvý ebike. Prvé dojmy sú skvelé, väčšinou stačí najslabšia pomoc.

Neodolal som zľavám a kúpil Spectral ON:FLY CF8.
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 12:07:20
01
ok názov témy upravený ;)

dajte aj info,kolko km máte najazdené,aké problémy ste riešili v záruke-po záruke a pod. 8)
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 12:28:11
00
arrow_leftDano5 napísal:
ok názov témy upravený ;)

dajte aj info,kolko km máte najazdené,aké problémy ste riešili v záruke-po záruke a pod. 8)

Ahoj Dano, stale rozmyslam nad tým trekom:) vies mi realne povedat kolko na nom najazdis za vyjazd? km a vyškove? ci budem stihat v partii kde ma kazdy 750wh baterku. dakujem
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 18:46:44
02
Ahoj,mám len cca 130 km,dalo by sa to asi aj s tou baterkou 580 Wh na Eco aj na jedno nabitie,ale rátaj s tým,že pôjdeš pomalšie ako parťáci na silných motoroch a velkých baterkách,jedine že by aj oni šli len na Eco,ale aj tak zájdu ďalej alebo to prejdú rýchlejšie
Toto je e-bike o inom,tá nižšia váha = zábava na trailoch,ostré vracačky,malé dropíky čiastá radosť,to som na tých 27 kilových e-bikoch nemal ;)
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 18:51:43
01
Ano jazdil som len eco a max tour na fullebajku a preto som rozmyslal nieco lahke len mam aj obvavy lebo som nidky nemal tu čest vyskusat taky bajk.Je rozdiel šlapat pri vypnutom motore napr s porovnanim s bosch gen4 je tam odpor? stale neviem či počkat na nove kellys s maxxpro co pridu na jar alebo daky DJI ale tie treky sa mi pacia riadne :)
Zobraziť komentár 02.10.2025 - 18:56:02
00
keyboard_arrow_up