Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Na 180cm určite Lko. tam nemáš ani prečo špekulovať. Ja mám 185cm a dlhé nohy a mám tiež Lko. Ale mohol by som mať aj XLko, ale mám radšej menší bicykel, len potom musím voziť 240ku teleskopku. Ale na 180cm je Lko úplny ideál. To hádam aj dizajnujú na také postavy. Vtedy by som nemusel ani sériovú 200ku teleskopku meniť a všetko by som mal tak v strede nastavené. Takto to mám upravené plus vymenené kľuky za 165mm. U Vlada sú na predajni. Dokonca už má aj nové skladom, také LXko ako mám ja, len na mechanickom Srame a aj MX mullet dokonca by tam mal byť. Ale tie nie sú na predvádzačku. Treba rebrá dať dokopy, alebo zabudnúť na bolesť a testovať. Genie tlmič nepotrebuješ, ja to mám na nejakom novom FOX DHX2 2026 a nechal som to tam, ale nemám moc rád FOX tlmiče. Ale nevidím problém, keď sa pokazí pôjde iný :)
Zobraziť komentár 05.10.2025 - 18:53:08
02
Pôjdem si na to aspoň sadnúť, ako sadne do ruky. Dik za info 👍
Zobraziť komentár 05.10.2025 - 20:06:13
00
To si určite choď pozrieť, to je fajný bicyglík. V prípade problémov ti to vedia potom pomerne expresne vyriešiť. Nemusíš nič nikam posielať ani sa naťahovať. Donesieš, pozrú, vyreklamujú - medzitým môžeš ak to nie je úplne odpálené sa voziť, potom príde diel, donesieš - vymenia a jazdíš ďalej. 👌👌
Zobraziť komentár 05.10.2025 - 20:14:22
00
Včera som bol skúsiť na mojom testovacom okruhu výdrž baterky.
Ja,oblečenie,batoh,voda a e-bike spolu cca 105 kg,v lese po nočnom daždi trochu mäkší,lepkavejší terén,plášte tiež trochu pomalšie.
Záznam trasy som začal na konci ul.Potočná a skončil na lúke na BK.Potom to už mám len dole kopcom domov,zvedavý som bol na dojazd v lese a výškové metre nahor.
Používal som len 1. a 2. stupeň pomoci motora (1. stupeň max 120 W a 2. stupeň max 240 W)
Výsledok podla www.mapy.com nájazd 41,1 km a 1466 nastúpaných metrov.V baterke zostalo ešte 29%.
Takže pre predstavu,kolko sa dá aj s 580 Wh baterkou to stačí,nešetril som ju,celú trasu som prešiel s podporou motora.

Trasa:

https://mapy.com/sk/zakladni?moje-mapy&cat=aktivity&mid=68e276b8420f3247b9529ec7&x=17.1724463&y=48.2841295&z=12

Foto

Prílohy:

Screenshot_20251005_154411_Mapycom.jpg
Screenshot_20251005_154411_Mapycom.jpg 66.05 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20251005_154711.jpg
20251005_154711.jpg 258.34 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 06.10.2025 - 07:43:09
00
Mal som cca pred rokom moznost skusit Fuel EXe 9.8 XT. Cas bol iba na jedno doobedie. Baterka full nabita, vyuzival som vsetky mody, traily TBK. Zacinal som pri amfiku v raci. Za 3 hodiny 1600 vm, baterka prazdna. Za mna splnil ocakavania na 100%
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 07:51:52
02
Na tejto stránke je graf efektivity pre HPR 50 https://www.testmybike.com/en/general/como-interpretar-una-grafica-de-potencia-y-torque/?utm_source=perplexity podobne by to vraj malo byť aj pre HPR 60 čo sa týka závislosti od kadencie.
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 11:31:23
00
Mám ešte otázku-kúpil som ten Trek v CZ,lebo u nás nebol dostupný-bude treba ísť na nejakú záručnú kontrolu? Nepošlú ma do prdele,nech idem tam kde som to kúpil?
Jasné že by som šiel ofic.predajcovi Treku tu v BA,len ma zaujíma,po cca kolko km treba ísť-dík za každé info.
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 11:45:07
00
Ja som šiel teraz po asi 600km...S chybou, včera som mal zas ďalšiu chybu a inú, reset pomohol. Som ti tuším spomínal, že si máš ochočiť nejakého BA predajcu, že aby ti to ošéfoval. Jediné čo ti z toho môže odpadnúť sú kľuky.
Ešte k tomu grafu...zaujímavé, že v špičkách namerali 60Nm a 400W na HPR50. A aj tie kadencie sú zvláštne. Pod 80 s tým bolo peklo stúpať 30% technického terénu.
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 11:52:31
00
čo sa týka efektivity, na staršom HPR 50 motore to mám spočítané tak, že pri mojej váhe 100 kg jazdec + bike mi na plnú batrerku robí na kapacitu 360 Wh cca 1500 výškových (rekord mám tuším okolo 1600), samozrejme za podmienky držať to len na 1.stupni a jazdiť kadenčne
takže pri batérii 580 Wh by pri podobnej váhe jazdca a podobnom štýle jazdy byto mohlo urobiť cca 2400 výškových metrov, teda o 60% viac
Dano vyššie deklaruje 29% navýšenie, takže buď je tam priestor na zvýšenie efektívnosti jazdy prostredníctvom zmeny kadencie alebo využívať motor len na prvý stupeň, alebo ten HPR 60 má trochu nižšiu efektivity
Pozor, teraz nehejtujem, len konštatujem!
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 11:59:05
00
Mam Scott lumen eride 910 model 24 a pri cca 90kg mam opakovane vystup cca 1200m v Malych Karpatoch na 99% 1. stupen znizeny na 100w. S extendrom na hladsich gumach po asfalte som dokazal jednorazovo 1900m
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 12:07:50
00
Ako som spomínal, tak moc dôležité na výškové metre je aj koľko kilometrov je do začiatku stúpania. Vtedy sa výškové metre ukrajujú na presun a tam zas by mohli mať bicykel ako ScottLumen čo majú sériovo okolo 16 kíl na hladkých efektívnych plášťoch hodne navrch. Ja som na HPR50 urobil max 2300vm, ale ja mám k začiatku lesného stúpania z domu 800m a potom už len 20km do kopca a potom traily a zas stúpania. A na lahkých úsekoch musím občas aj úplne vypnúť dopomoc ak idem s nejakými slimákmi a potom úsek na Minčol sa asi 100vm aj tlačí. Ale na dojazd domov mi potom posledných asi 6 km zostávalo ešte 20% na čom by sa dalo urobiť ešte ďalších 400vm keby som mal ešte kopce.
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 12:21:38
00
arrow_leftJeliah napísal:
čo sa týka efektivity, na staršom HPR 50 motore to mám spočítané tak, že pri mojej váhe 100 kg jazdec + bike mi na plnú batrerku robí na kapacitu 360 Wh cca 1500 výškových (rekord mám tuším okolo 1600), samozrejme za podmienky držať to len na 1.stupni a jazdiť kadenčne
takže pri batérii 580 Wh by pri podobnej váhe jazdca a podobnom štýle jazdy byto mohlo urobiť cca 2400 výškových metrov, teda o 60% viac
Dano vyššie deklaruje 29% navýšenie, takže buď je tam priestor na zvýšenie efektívnosti jazdy prostredníctvom zmeny kadencie alebo využívať motor len na prvý stupeň, alebo ten HPR 60 má trochu nižšiu efektivity
Pozor, teraz nehejtujem, len konštatujem!


Áno,dalo by sa aj viac tých výškových,ale ja som to vôbec nešetril,väčšinu trasy bola podpora motora na 2. stupeň teda do 240 W.
Bol úplne mäkký podklad,nešlo to ani dolekopcom,to dosť spapalo z baterky.
Je tam dosť veľa premenných,určite pôjdem skúsiť tú istú trasu keď bude sucho,na lahkých rýchlych plášťoch a motor skúsim len na 1. stupeň,teda max 120 W z motora,a na rovinkách ho úplne vypnem.
Očakávam podstatne väčší zostatok baterky,ako bolo teraz tých 29 % ;)
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 12:42:33
00
arrow_leftrasto_t napísal:
Mam Scott lumen eride 910 model 24 a pri cca 90kg mam opakovane vystup cca 1200m v Malych Karpatoch na 99% 1. stupen znizeny na 100w. S extendrom na hladsich gumach po asfalte som dokazal jednorazovo 1900m
.

Je to podľa mňa o tom akú kadenciu dokážeš držať v kopci a určite aj o tom, aké kopce chodíš (sklon, odpor a podobne). To porovnávanie pipíkov že kto koľko na tom najazdil si tu robíme len pre vlastnú srandu. Mimochodom mám rovnaký model, len trochu vytúnovaný (zmena zo shimano na GX AXS, vidlica zmenaná na 36tku bez lockoutu, kolesá zmenené na karbónové DT 1501 HXC, zmenené sedlo na Specialized)
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 12:53:06
00
Ja som dnes testoval koľko batérie žerie najslabšia pomoc.

Zapnutá celý výjazd. 44 km, 800 vm, 21% ostalo. Už som viac nevládal trailovať. Taká pomoc mi úplne postačuje a samotný motor ma núti točiť, lebo čím viac točím, tým viac pomáha. ? Baví ma to.

No, ale mal som aj jeden fail. Skúsil som režim walk, keď som sa kúsok musel vracať kvôli vývratom. Mal by byť aktívny keď podržím horné tlačidlo. Ale nejak to nešlo, začala tam blikať nejaká hláška, na 2 obrazovky. Nejaký error 505, či čo.

Sadol som na bike, začal točiť, fúkol zase najslabší režim a všetko sa vrátilo do normálu.
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 17:43:03
00
Na walk treba mat zaradeny tazky prevod, potom ako tak funguje. Inak je to celkovo na nic, iba ta boli palec.
Zobraziť komentár 06.10.2025 - 18:02:44
00
keyboard_arrow_up