no vedecky to podlozene nemam, ale myslim si to, iny problem subjektivne vylucujem, po par sekundach a vychladnuti opat brzdili ako povodne, bavim sa o AJ7 160-160, po mesiaci som povodny zniceny kotuc AJ7 vyhodil a kupil odolnejsi Ventidisc, ako aj vymenil platnicky orig. za Koolstopy... to ze
brzdy nezatazujem sa neobavam, spominany zazitok je z Gardy, predtym som dlhe roky jazdil Magury Luisy 160-160 a Julie 180-160, kde som ziadne problemy nemal... preto inklinujem viac k olejovym brzdam. (vazim 80 kg)
a trufnem si povedat, ze Julie su vlastnostami minimalne porovnatelne so spominanym vyberom, avsak za trosku inu cenu
Samozřejmě vyloučit přehřátí kapaliny se nedá a stát se to mohlo. Dle tvého popisu je to dost pravděpodobné, že příčina nebyla jinde. Jen mi není jasné, jak je možné, že si nikdy žádné problémy s klasickým vadnutím od přehrátých destiček neměl s tak malými kotouči u těch J7, když jak píšeš si náročné sjezdy pro brzdy jezdil. Další z kamarádů, co vozí J7 s 203/185 kotouči (ale váží už téměř 100kg), tak se na mírné vadnutí párkrát letos v Beskydech dostal. A bylo to opět klasické vadnutí kvůli přehrátým deskám (tedy ani náznak prodloužení chodu páky).
Tohle skoro vypadá, že ta kapalina u těch tvojich J7 opravdu nebyla v pořádku.
Dá se to přibližně ověřit saháním na třmen, ale v případě kdyby podezření na přehřátí kapaliny bych i na ten třmen nejdřív zkusil kápnout vodu než se spálit.
Jenom ještě pro zajímavost a pro srovnání doplním k tomu kamarádovi, že teď na těch J7 s těmi většími kotouči to je paráda a ten náznak vadnutí byl jen ve dvou sjezdech v Beskydech (v tom jednom sjezdu hned dvakrát, nejeli jsme ho celý v kuse). Předtím před pár lety jezdil nějaký čas mechanické kotouče se 160/160 (už ani nevim co to bylo zač, žádné slušné typu BB7 se nebyly) a to byla tragédie. Tenkrát jsme ještě žádné takové náročné prudké a současně technické sjezdy, kde se téměř nedá přerušovat brždění nejezdili, ale stačil trošku prudší sjezd na Šumavě po šotolině a brzdy uvařil tak, že to bohužel dole vůbec nedobrzdil (naštěstí nic váždného a letěl už v minimální rychlosti), kotouč vypadal opravdu zajímavě (a toho smradu).
A tenhle případ byl jednoduchý, tady o přehřátí kapaliny jít opravdu nemohlo
A ještě musím zmínit jeden případ dalšího kamaráda z party. Také patří k těm těžším (téměř 100kg) a jezdí LX hydry (tedy minerální olej), bohužel pořád se 160/160 kotouči (a to 6-ti děrové, protože má na Treku Bontrager kola) a to jsou jediné brzdy v partě, se kterémi má problémy dlouhodobě pořád a nedaří se to vyřešit. Brzdy má trvale na hranici přehřívání (naštěstí nikdy se kvůli tomu nic nestalo, což se divim když se mu každou chvíli stane že na chvilku jedna
brzda moc nebrzdí nebo téměř vůbec) k čemu se mu přidává občasné rozdrnčení kotouče z mírného pokroucení (což většinou vydrží ještě tak 30s po tom co pustí brzdu). Zkoušel už různé desky i měnit kotouč. Vše seřízené a zkontrolované, dosedací plochy ofrézované. Větší kotouč zkoušel také, přehřívání téměř pryč, ale bordel mu ten kotouč dělal ještě větší. Podezření už máme pouze na
rám (Trek), ale výměnu rámu se mu řešit nechce (a ani není jasné, zda by mu ho vyreklamovali).