Kategórie
Bike-techPrechod 3 prevodník -> 2 prevodník # radenie # reťaz # výmena dielov # upgrade # poradenstvo # prevodník # kompatibilita # technické otázky
-15% Shimano Deore FC-M6000 kľuky 36-26z. 175 mm 10-k. čierny HTII bez ložísk
92,99 €
-15%
MOC 109 €
-15% Shimano Altus FC-MT101 kľuky, 170 mm 3x9, 36/22T, štvorhran
16,99 €
-15%
MOC 19,99 €
-15% Shimano Altus FC-M315-2 kľuky, 36/22T, 2x8, štvorhran, OEM
18,69 €
-15%
MOC 21,99 €
Výpredaj -14% Shimano FC-MT610-B kľuky, 175 mm, 36/26T, 2x12
36,99 €
-14%
MOC 42,99 €
Výpredaj -14% Shimano FC-MT610-B2 Boost kľuky, 175 mm, 36/26T, 2x12
36,99 €
-14%
MOC 42,99 €
savings Shimano Altus FC-MT101 kľuky, 175 mm, 2x9, 36/22T, štvorhran
20,99 €
savings
MOC 35,99 €
Shimano Cues FC-U4010-2 kľuky, 175 mm, 2x9/10/11, 36/22T, bez ložiska
41,99 €
MOC 48,99 €
Výpredaj -6% Shimano Deore FD-M5100 prešmykač, 2x11, Side Swing, max. 36T, na objímku
29,99 €
-6%
MOC 36,99 €
-39% Shimano Deore FD-M4100 prešmyk, 2x10, Side Swing, na objímku
22 €
-39%
MOC 35,99 €
-15% Shimano Altus FD-M2020 Top Swing prešmykač, 2x9, na objímku
19,49 €
-15%
MOC 22,99 €
-11% Shimano Altus FD-M371-6 prešmykač, 3x9, Duall Pull, na objímku
15,90 €
-11%
MOC 23,99 €
-20% Shimano Tourney FD-TY510 prešmykač 3x8, Top Swing, na objímku
7,90 €
-20%
MOC 14,99 €
-6% Shimano Acera FD-T3000 3x9 prešmykač, Top Swing, na objímku
16,90 €
-6%
MOC 29,99 €
savings Shimano Altus FD-M2000 prešmykač, 3x9, uni ťah, na objímku
13,90 €
savings
MOC 24,99 €
savings Shimano Altus FD-M313 prešmykač, 3x7, Down Swing, na objímku
14 €
savings
MOC 20,99 €
-11% Shimano Tourney FD-TY500 prešmykač, 3x8, uni ťah, Top Swing, na objímku
7,90 €
-11%
MOC 14,99 €
savings Shimano prešmyk Deore M6000 3x10 Side Swing, horná obj. (34,9/31,8/28,6mm)
21,99 €
savings
MOC 39,99 €
Výpredaj -14% Shimano Deore FD-M5100-E E-Type prešmykač, 2x11, na návarku
23,99 €
-14%
MOC 33,99 €
savings Shimano prešmyk Altus M315 2x7/8-k. uni ťah Top Swing (34,9/31,8/28,6mm) 36z.
11,49 €
savings
MOC 20,99 €
radsej mi porad(te) s tym 2prevodnikom, ako je to s presmykom, radenim a podobne, a potom sa rozhodnem, bud 2prevodnik, alebo cestna kazeta, alebo vsetko normalne
a naco je to akoze dobre, ked ti nejde o vahu? ci len tak z nudy?
"+"
- nemusis tolko radit vpredu, urcite rychlejsie a pohotovejsie radenie,
- pre XC preteky aj maratony dostatocny rozsah (co nevyjdes na 29-34 tak vacsinou nevyjdes kvoli "nejazditelnosti" (zavisi od jednotlivca) a nie kvoli chybajucemu prevodu),
- vynechanim najmensieho prevodniku setris retaz (mensi uhol vzajomneho pootocenia clankov voci sebe -> nizsie opotrebenie -> vyssia zivotnost
"-"
- prichadzas cca. o 2 najlahsie prevody (podla pouzitej kazety),
- 29-zubovy prevodnik vyzaduje stary 5-ramenny Compact standard (94mm rozstupova kruznica) a z toho rezultujuce obmedzenia vo vybere prevodnikov (mne sa osvedcil Middleburn + ocelovy 29z-Ritchey (prakticky neznicitelny))
- Middleburn robi aj nejaky svoj system 2-prevodniku s uchytenim na 3 body ale do toho by som asi nesiel kvoli dostupnosti nahradnych dielov a ocakavanej nizsej tuhosti uchytenia prevodnikov...
- na zaciatku sa niekedy treba pohrat s nastavenim presmykaca aby to radilo v pohode ale ziadne problemy som potom nezaznamenal (otestovane mam radenia Shimano XT, XTR, Sram 9.0SL smykace LX, XT, XTR (vsetko standard) a prevodniky Middleburn, RaceFace (44z oba s nabehmi), Ritchey (29z ocel), a momentalne Gebhardt (44+29 dokonca oba bez nabehov a radi to uplne v poho...)
...cestnu kazetu by som na bike neriesil lebo:
- opotrebenie pastorkov a retaze bude podla mna podstatne rychlejsie ako pri klasickej zostave (jazdil by si prevody kde je retaz prelozena cez kombinaciu mensich retazovych kolies -> vyssie opotrebenie + vyssi odpor trenim v capoch retaze)
- pri XC sa dynamicky meni sklon trate a potrebujes casto pomerne rychlo radit do pomala alebo do rychla, kym pri klasickej kombinacii Ti mozno staci zaradit o 3-4 pastorky, u cestnej kazety budes mozno musiet radit aj vpredu (aby si nekrizil retaz)
myslim ze kombinaciou 44-29 + 11-34 nic nepokazis lebo najazdene mas takze to by pre Teba bolo iba +
a ked budes mat najazdene este kus viac mozes hodit dopredu kombinaciu 44-32
ak by si to chcel vyskusat mozeme sa dohodnut na nejaky vyjazd (pripadne by som Ti mohol pozicat 2-prevodnik naskladany na klukach Ritchey (aj s oskou na 4-hran))
zivotnost hardcoatovanych middleburn prevodnikov je nad 10 000 km
samozrejme treba zacat prispevok utokom na ostatnych
Len doplnim, ze este na klasicky 4ramenny pavuk 104/64 mozes hodit extralite 30z prevodnik a nemusis kvoli tomu ani kluky menit. Prevodnik ma navyse integrovane maticky srobov takze to tiez este cosi zhodi na vahe. A co sa este vahy tyka:
- presmyk staci cestacky- 40-80g dole
- kazetou XTR 11-34 oproti XT 11-32- cca 20g dole
- maly prevodnik - 18g
Cize mne to dohromady spravilo okolo 100g a dostavili sa aj vyhody, ktore popisuje DI2F4Y.
To je čo za blbosť? A vzadu na 11ke to nevadí? A to nespomínam následné lomenie do prehadzovačky.
- u zivotnosti ide aj o to ako casto mas ten ktory prevodnik resp. pastorok zaradeny. u 22-zuboveho prevodnika je vacsi uhol vzajomneho pootocenia clankov retaze a okrem toho je vyssia sila prenasana retazou ako v pripade ak to mas prevesene cez vacsi par kolies -> vyssia trecia sila na dlhsej drahe -> vyssie opotrebenie
- co to je za blbost? to sa optam asi ja Teba lebo som este nezazil aby bola retaz lamana v napinacej kladke na zaberovej strane...?
To že a kde dostáva reťaz na ksicht bude skôr súvisieť s krížením a styčnou plochou - počtom zubov o ktoré sa môžu nity oprieť, teda na koľkých miestach sa rozkladá sila.
Daj, osobne to neberiem.
A trochu realnejsi argument k tomu opotrebeniu nez nejaky uhol natocenia clankov: Ano, pri jazdeni prevodnika s väcsim poctom zubov sa retaz aj ozubenie setria, ale nie kvoli nejakemu uhlu, ale kvoli tomu, ze sa sila posobiaca na pedale (tlak), rozklada na väcsiu stycnu plochu (viac clankov a zubov prenasa rovnaku silu) a teda sa väcsi pocet stycnych ploch opotrebovava vdaka mensiemu ciastkovemu tlaku menej, co v konecnom dosledku predlzuje zivotnost. Ale toto plati len ciastocne a funguje hlavne na ceste a v mierne zvlnenom terene pre MTB, lebo pri strmych stupaniach v MTB na ktorych by clovek normalne zaradil lahsi prevod (pri dvojprevodniku ho uz nema) zacina posobit na pedale väcsou silou a teda je potom tlak vyssi a ciastocne sa straca efekt rozkladania sily na väcsiu stycnu plochu.