tak ma napadlo, ze by som to mozno skusil, co k tomu budem potrebovat? okrem prevodnika (29?), ako je to s presmykom, radenim, retazou? bol by som rad keby niekto prispel informativnym prispekvom na tuto problematiku ;] nejake + a - a podobne tiez. dik
po prve - klobuk dole pred DI2F4Y
po druhe - fakt ma tato tema zaujala, lebo tiez uvazujem nad prechodom na 2 placky ale riesim skor to ci to utocim v extremnych vyslapoch, ako opotrebenie retaze
po tretie - moj dovod prechodu je, ze ocakam zvysenie rychlosti, ale obavam sa extremnych vyslapov, som totiz zvyknuty tocit vyssiu kadenciu ( odpozorovane pri vyslapoch, kde iny
tocia menej, tazsie prevody pri rovnakej rychlosti )a asi by mi tie 2 najlahsie prevody ( ako tu niekto spominal ) chybali, aj teraz mam 12-34z
toto hovorim od začiatku "uloha pri zalamovani retaze hra priblizne rovnaku rolu ako narast sily na mensom prevodniku"
Rasťo na hrad!
to DI2F4Y: nebolo to myslené tak, že články reťaze od určitého uhlu zalomenia už nie sú v zábere a teda pri väčšom ozubenom kolese napr. 54 sa sila rozkladá na napr. desať článkov reťaze, ale pri 11 len na dva? (čísla strielam od pása)
Len asi nesúhlasím s tým opotrebením iba puzdier, podľa mňa sa reťaz vyťahá celá! Voľakedy dávno sme nemali mierku na reťaz, meralo sa to len tak, že si prstom odtiahol reťaz od prevodníku a podľa medzery medzi reťazou a prevodníkom sa povedalo: "tá je už vyťahaná, treba dať novú", alebo aj nie. A to ti iba puzdrá neurobia!
to Dudo: žiaden compact, 53/39 nech to môžeme poriadne osoliť
Nič si z toho nerob, ani ja tomu nerozumiem...
***** viem, že treba zobrať ešte aj do úvahy mieru zasrania reťaze od prachu a blata a mieru starostlivosti o ňu... Lebo je úplne jedno, aké prevody jazdíš, keď počuť na 100 metrov, ako reťaz vreští.
Voľakedy dávno sme nemali mierku na reťaz, meralo sa to len tak, že si prstom odtiahol reťaz od prevodníku a podľa medzery medzi reťazou a prevodníkom sa povedalo: "tá je už vyťahaná, treba dať novú", alebo aj nie. A to ti iba puzdrá neurobia!
Ale urobia... Snáď si nemyslíš, že sa natiahne celá? Však nie je z gumy!
Nehovor mi, že za tie roky si nikdy neporovnal dĺžku starej reťaze s novou?! Je dlhšia....?
Opotrebením puzdier som myslel styčné plochy s prevodníkom alebo pastorkami, takže asi som sa len zle vyjadril.
No..., keby bola z gumy, mohla by sa teoreticky vrátiť do pôvodnej podoby a nemusela by sa tak často meniť. Aj keď, zase by sa viac opotrebovávala! Viď klinové remene...
Pozor, DI2F4Y je biker-vyvojovy pracovnik s dlhorocnou praxou v zahranici v jednej z nemeckych automobiliek, takze co sa tyka teorie, a myslim ze aj praxe, ma nam co vysvetlit co sa tyka pohonov. Dokazuju to aj jeho prispevky ... klobuk dole.
milion prispevkov a furt ste usetrili iba 500,- Sk za rok ... retaz je spotrebny material na autach aj bicykloch...to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy
vnimam to podobne. maximalne to vystihuje posledna veta: "to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy".
debata by mala zmysel, ak by sa spravnym vedenim retaze usetrilo na retazi rocne min 5000.- Sk. v pripade ze DI2F4Y pracuje v automoblilke, tak chapem jeho zanietenie. pri autach je asi nezmysel menit retaz kazdych 2500 - 3000 km (priemerna vydrz na biku). tam sa musi hladat naoptimalnejsie riesenie pre maximalnu zivotnost.
no pri bikoch tato tema straca uplne vyznam. ja som sa napriklad stale nedozvedel aky je vyznam prechodu z 3 na 2-prevodnik ak uzivatelovi nejde o vahu. sak ked nechces tak neprehadzuj na najmensi prevodnik.
ja som sa napriklad stale nedozvedel aky je vyznam prechodu z 3 na 2-prevodnik ak uzivatelovi nejde o vahu. sak ked nechces tak neprehadzuj na najmensi prevodnik.
ja_michalko, Derailleur:
- pytal sa "Steju = chrt" a chce to na "chrtenie" mozno to bude dovod preco asi niektori povazuju tuto temu za zbytocnu (inak tema je myslim 2-prevodnik vs. 3-prevodnik) ja sa takisto "nehrabem" do tem kde ide o zdvih 100mm a viac
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), v neposlednom rade to bol iba jeden z pozitivnych faktorov ktory sa spominal, tomuto sa vsak podarilo prerazit v hitparade a rozputala sa okolo neho debata
- a ja uz vazne musim aj trochu pracovat...
ja_michalko, Derailleur:
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), ...
ad maly prevodnik: tak to asi tazko nie? ved o to ide aby nepouzival maly lebo ho "nepotrebuje" - nebude ho musiet menit.
ja len uvazujem logicky (uvaha): mam klasicky 3-prevodnik, a chcem len bezhlavo silovo tocit pedalmi (chrtit). no co teraz budem robit? logicky nebudem pouzivat najmensi 22 zubovy prevodnik, lebo ako chrt ho nepotrebujem.
takze teraz prichadzam k moznostiam:
1. jednoducho si ponecham 3-prevodnik ktory mam s tym, ze nebudem vyuzivat maly prevodnik, nebudem spekulovat a budem tahat + usetrim na novu kvalitnu retaz, alebo
2. kupim si novy 2-prevodnik za ktory vyhodim peniaze, budem mat sitce super pocit jaky som najsamdobry ze mam len 2 prevodniky, ALE budem musiet navyse kupit kvalitnu retaz + ***** sa s nastavenim 3-stupnoveho radenia aby mi fungovalo na 2 prevody a MOZNO raz zistim ze 3-prevodnik nieje len tak prenic-zanic a budem zase menit.
tak ja neviem, ale ak hovorime o studentovi, tak by som si vyberal moznost c. 1.
proste mi to nejak nesedi. ale ja som mozno "nechapavy"
ja_michalko: Ak nebudem pouziavat maly prevodnik, tak ho tam mam zbytocne- tvori rotujucu zataz, ktoru neporebujem a musim kvoli nemu mat dlhsiu osku, co moze zhorsit retazovu linku vzhladom na to, ze zvysne, pouzivane prevodniky musia byt dalej od ramu. Navyse stredny prevodnik ma stadardne 32z, co je v slusnom vyjazde stale dost velky rozdiel oproti 29z. A potom este aj rozdiel medzi velkym a malym prevodnikom je lepsie, ked je o cosi vacsi, aby aj bolo citi, ze som vobec prehodil zo 44 na cosi mensie.
ja_michalko: zbytocne sa vrtas v detailoch. pre isty typ jazdenia jednoducho je 2-prevodnik celkom dobra alternativa... ked napr. zistis ze na Lajosku si schopny ist frekvencne na strednom prevodniku tak ten maly Ti tam je naozaj zbytocny... je nas tu kopa ludi a kopa chuti a ako ja nerozumiem tomu preco jazdit na 15kilach so zdvihom 160mm vpredu aj vzadu (ale chapem ze tu taki su a nebudem im do toho rozpravat lebo nemam vlastne skusenosti) tak je urcite kopa ludi ktori nebudu rozumiet tomu ze pre mna 2-prevodnik ma vyhody.
do tejto temy som prispel lebo:
- 2-prevodnik jazdim uz dost dlhe roky (od cias ked s tym prisiel Ritchey a Coda) a mam za sebou aj experimenty s cestnymi kazetami a pod. takze dajake skusenosti uz asi budu nazbierane
- si myslim ze Steju pravdepodobne riesi to iste co som pred rokmi riesil ja a pytal sa na nazor. samozrejme ze to jemu nemusi sediet tak ako niekomu inemu ale preto som ponukol moznost vyskusat, ja som si to kedysi "vyskusal" tak ze som jednoducho neradil maly prevodnik a ked som videl ze stiham aj bez neho tak som do toho isiel... v sucasnosti je to uz bohuzial tak ze ten 2-prevodnik sice zvladam ale obcas za cenu dost siloveho krutenia bo kondicne uz to ani zdaleka nie je to co byvalo
co si spominam este na starom zeleze som mal 28-48 + 14-28 +17kilo vahy a ten posledny strmak pod spominanou Lajoskou som mal trochu problem vyslapat : ) ale 29+34 je o dost lahsi prevod + lahky bike, tak tam by som sa toho nebal , na chrtenie myslim ze bohate postacuje lebo co sa na tom nevyslape sa rychlejsie vytlaci : )
mna tato tema zaujala, tiez som nad takym niecim uvazoval, len mi chybali nejake konkretne skusenosti, ktore prave DI2F4Y popisuje, za co si vysluzil celkom slusnu davku pochybovacnosti a kritiky napriek tomu, ze to podporil dokonca aj vypoctami...ale zase, nebyt pochybovacov, tka tu to vysvetlenie nie je...len nechapem, na co to pokracuje aj dalej, ved ked niekto v tom nevidi zmysel, tak je zbytocne nad tym spekulovat a presviedcat, ze je to blbost...je jasne, ze su ludia, co jazdia trojprevodnik a aj taki, co jazdia dvojprevodnik a urcite to nie je preto, aby sa odlisovali...
ja tych 20 tis. km najazdim rocne akurat tak na aute, takze sa touto myslienkou asi rozlucim, ale vyskusam to (no, mozno u mna aj tie tri zuby navyse su vela), inak, vdaka, za tie skusenosti
j v sucasnosti je to uz bohuzial tak ze ten 2-prevodnik sice zvladam ale obcas za cenu dost siloveho krutenia bo kondicne uz to ani zdaleka nie je to co byvalo
Tak to si ma pobavil, ze nemas kondicku . Na maratone v Slovenskom raji si vysiel rozbity stupak na strednej pile, co ostatnych 95% ludi tlacilo a nestacila im ani mala pila, vratane mna.
takze sa touto myslienkou asi rozlucim, ale vyskusam to
Urcite treba vyskusat. Ja som to parkrat minuly a tento rok skusal tak klasicky bez hardware-ovych uprav, teda stredna pila a najväcsi pastorok (32-32) a ma to nieco do seba. Spravil som si tak zbierku niektorych kopcov (Stuhleck, Kralova hola, Sliezsky dom, Sitno). Problem je akurat v tom, ze moj full vazi s flasou 15+ kg a prevod 1:1 bol na niektore useky fakt hranicny a ani dost pracujuca zadna stavba tomu prave nepomaha. Rocne spravim cca 3000-3500 km a pri takomto objeme je to naozaj o silovom slapani a nie o kadencii, treba lepsiu kondicku. Ale keby som siel do dvojplacky, tak urcite na lahkom XC biku a asi by som skusil trosku nestandardne prevody (40 + 27 vpredu / 12 - 34 vzadu).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
po druhe - fakt ma tato tema zaujala, lebo tiez uvazujem nad prechodom na 2 placky ale riesim skor to ci to utocim v extremnych vyslapoch, ako opotrebenie retaze
po tretie - moj dovod prechodu je, ze ocakam zvysenie rychlosti, ale obavam sa extremnych vyslapov, som totiz zvyknuty tocit vyssiu kadenciu ( odpozorovane pri vyslapoch, kde iny
tocia menej, tazsie prevody pri rovnakej rychlosti )a asi by mi tie 2 najlahsie prevody ( ako tu niekto spominal ) chybali, aj teraz mam 12-34z
Rasťo na hrad!
to DI2F4Y: nebolo to myslené tak, že články reťaze od určitého uhlu zalomenia už nie sú v zábere a teda pri väčšom ozubenom kolese napr. 54 sa sila rozkladá na napr. desať článkov reťaze, ale pri 11 len na dva? (čísla strielam od pása)
Len asi nesúhlasím s tým opotrebením iba puzdier, podľa mňa sa reťaz vyťahá celá! Voľakedy dávno sme nemali mierku na reťaz, meralo sa to len tak, že si prstom odtiahol reťaz od prevodníku a podľa medzery medzi reťazou a prevodníkom sa povedalo: "tá je už vyťahaná, treba dať novú", alebo aj nie.
to Dudo: žiaden compact, 53/39 nech to môžeme poriadne osoliť
Nič si z toho nerob, ani ja tomu nerozumiem...
***** viem, že treba zobrať ešte aj do úvahy mieru zasrania reťaze od prachu a blata a mieru starostlivosti o ňu... Lebo je úplne jedno, aké prevody jazdíš, keď počuť na 100 metrov, ako reťaz vreští.
Ale urobia... Snáď si nemyslíš, že sa natiahne celá? Však nie je z gumy!
Opotrebením puzdier som myslel styčné plochy s prevodníkom alebo pastorkami, takže asi som sa len zle vyjadril.
No..., keby bola z gumy, mohla by sa teoreticky vrátiť do pôvodnej podoby a nemusela by sa tak často meniť. Aj keď, zase by sa viac opotrebovávala! Viď klinové remene...
preto ju nemazem
vnimam to podobne. maximalne to vystihuje posledna veta: "to sa mozte bavit o tom ako udrzat rozok 2roky cerstvy".
debata by mala zmysel, ak by sa spravnym vedenim retaze usetrilo na retazi rocne min 5000.- Sk. v pripade ze DI2F4Y pracuje v automoblilke, tak chapem jeho zanietenie. pri autach je asi nezmysel menit retaz kazdych 2500 - 3000 km (priemerna vydrz na biku). tam sa musi hladat naoptimalnejsie riesenie pre maximalnu zivotnost.
no pri bikoch tato tema straca uplne vyznam. ja som sa napriklad stale nedozvedel aky je vyznam prechodu z 3 na 2-prevodnik ak uzivatelovi nejde o vahu. sak ked nechces tak neprehadzuj na najmensi prevodnik.
možno psychika
- pytal sa "Steju = chrt" a chce to na "chrtenie" mozno to bude dovod preco asi niektori povazuju tuto temu za zbytocnu (inak tema je myslim 2-prevodnik vs. 3-prevodnik)
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), v neposlednom rade to bol iba jeden z pozitivnych faktorov ktory sa spominal, tomuto sa vsak podarilo prerazit v hitparade a rozputala sa okolo neho debata
- a ja uz vazne musim aj trochu pracovat...
- co sa tyka "setrenia": chrt najazdi rocne v terene tak 15-20tis km (aspon tak byvalo dobrym zvykom za mojich studentskych cias) a vacsinou je to student bez sponzora (aspon si myslim bo pracujuci si na to hlada cas kus tazsie) takze ak iba na retaziach usetri napr. 1000SK/rocne tak to pociti (okrem toho usetri aj na malom prevodniku ktory by asi musel za sezonu menit), ...
ad maly prevodnik: tak to asi tazko nie? ved o to ide aby nepouzival maly lebo ho "nepotrebuje" - nebude ho musiet menit.
ja len uvazujem logicky (uvaha): mam klasicky 3-prevodnik, a chcem len bezhlavo silovo tocit pedalmi (chrtit). no co teraz budem robit? logicky nebudem pouzivat najmensi 22 zubovy prevodnik, lebo ako chrt ho nepotrebujem.
takze teraz prichadzam k moznostiam:
1. jednoducho si ponecham 3-prevodnik ktory mam s tym, ze nebudem vyuzivat maly prevodnik, nebudem spekulovat a budem tahat + usetrim na novu kvalitnu retaz, alebo
2. kupim si novy 2-prevodnik za ktory vyhodim peniaze, budem mat sitce super pocit jaky som najsamdobry ze mam len 2 prevodniky, ALE budem musiet navyse kupit kvalitnu retaz + ***** sa s nastavenim 3-stupnoveho radenia aby mi fungovalo na 2 prevody a MOZNO raz zistim ze 3-prevodnik nieje len tak prenic-zanic a budem zase menit.
tak ja neviem, ale ak hovorime o studentovi, tak by som si vyberal moznost c. 1.
proste mi to nejak nesedi. ale ja som mozno "nechapavy"
Skusal som na 15kg bajku a v dlhsich vyjazdoch to bolo uz dost otravne. Ked sa s fullom dostanem aspon na 12kg mozno skusim znova.
do tejto temy som prispel lebo:
- 2-prevodnik jazdim uz dost dlhe roky (od cias ked s tym prisiel Ritchey a Coda) a mam za sebou aj experimenty s cestnymi kazetami a pod. takze dajake skusenosti uz asi budu nazbierane
- si myslim ze Steju pravdepodobne riesi to iste co som pred rokmi riesil ja a pytal sa na nazor. samozrejme ze to jemu nemusi sediet tak ako niekomu inemu ale preto som ponukol moznost vyskusat, ja som si to kedysi "vyskusal" tak ze som jednoducho neradil maly prevodnik a ked som videl ze stiham aj bez neho tak som do toho isiel...
ja tych 20 tis. km najazdim rocne akurat tak na aute, takze sa touto myslienkou asi rozlucim, ale vyskusam to (no, mozno u mna aj tie tri zuby navyse su vela), inak, vdaka, za tie skusenosti
Tak to si ma pobavil, ze nemas kondicku
Urcite treba vyskusat. Ja som to parkrat minuly a tento rok skusal tak klasicky bez hardware-ovych uprav, teda stredna pila a najväcsi pastorok (32-32) a ma to nieco do seba. Spravil som si tak zbierku niektorych kopcov