... nech zide pomalym krokom zjazdik z kamenneho hrbu na alpinku... ... Nieje to moc dlhe ale so 160mm kotucmi som musel zastat lebo uz sa ta
paka ledva dala stlacit a nic to nebrzdilo...
Stanley, odcitoval som len to, na zaklade coho si snad vsimnes, preco si mal problem s brzdami. Inak povedane, ziadna kotucova
brzda pre Teba nebude vhodna ked brzdis neustale a chodis dole kopcom pomaly. Radsej si kup V-cka, tie pri Tvojom style brzdenia budu fungovat v pohode.
A k tomu, ze vyjadrujes svoj subjektivny nazor - to je pekne, ale na zaklade Tvojich VELMI skreslenych informacii sa tu potom este niekto menej skusenejsi ma rozhodovat o tom, co si ma kupit? Prepac, ale ak nevies porovnat parametre objektivne a byt rovnako kriticky ku vsetkym brzdam, tak potom tazko moze Tvoja rada pomoct.
Peace.
Co ma vsak skor serie na tejto brzde je minimalna moznost nastavenia kroku+neustale dotahovanie cerva na packach. To ze ma v zime packa chladi tiez nie je bohvieco.
Ziadna z entry level kotucovych brzd nema moznost nastavenia kedy ma zacat brzda zaberat, maju to len drahsie typy. Ale da sa to prezit, ved princip
hydrauliky fźabezpecuje automaticke nastavenie vzdialnenosti, cize za beznych okolnosti vobec nie je potrebne to nastavovat a staci nastavit vzdialenost paky od gripu, co kazda brzda samozrejme ma. Rovnako su na tom vsetky zakladne brzdy (napr. Shimano Deore, Avid Juicy 3 - 5, Formula ORO K18 atd.)
To neustale dotahovanie nastavovacej skutky sa tyka len fakt starych brzd (myslim, ze len modelov z roku 2004), ale je jednoducha finta ako to vyriesis - staci nastavit vzdialenost paky tak ako si predstavujes a na zvysny zavit kvapnut napr. obycajny lak na nechty. Samozrejme su na to aj zavitove tmely, ale je zbytocne kupovat tmel len kvoli tej skrutke.
K studenej pake v zime mozem napisat len tolko, ze toto som zatial fakt nezistil - pouzivam totiz rukavice.
Btw. kazda kovova suciastka na kazdom
biku bude v zime studena, to nie je problem konkretnej znacky brzd!
Celkovo sa HAYESi podla mna daju na bezne jazdenie bez problemov pouzivat, v porovnani s inymi brzdami sa odlisuju hlavne v tom, ze maximalny brzdny ucinok je o kusok nizsi (vyssi ma vyznam v tom, ze paku staci stlacat nizsou silou) a "nehryzu", tzn. clovek moze silou stlacania paky plynulo regulovat brzdny ucinok, co pri je pri inych brzdach niekedy trosku tazsie, nakolko maju tendenciu rychleho narastu brzdnej sily. Inak povedane, HAYES sa svojou charakteristikou narastu brzdnej sily viac priblizuje Vckam, co moze byt pri prechode z Vciek celkom pozitivne (clovek pri zabrzdeni prednou proste nepreleti).
Inak podla mna je uplne jedno, ktore z tych zakladnych brzd clovek kupi, su dost porovnatelne.