Caute

nanestastie este stale vyberam EN/AM bike. Stale sa neviem rozhodnut ci chcem 140/140 alebo 160/160. Neviem sa rozhodnut hlavne z dovodu ako sa bude ktory bike spravat pri vyslapoch do kopca. Rozhodujem sa medzi Scott Genius MC, Cube Stereo, Cube Fritzz, Trek Remedy 8, Commencal Meta 55,
Samozrejme jednym z mojich favoritov je Cube Fritzz. Avsak potrebujem vyskusat ako slape horekopcom a v globale ci je to skor XC posed alebo skor zjazdovy posed. Ten bike chcem mat ako druhy bike na slapanie a vylety s priatelkou. Zjazdaka mam zaparkovaneho v pivnici takze zjazd si uzivam tiez ale na inom biku avsak pri vyjazdoch s priatelkou sa tiez co to podari dolekopcom a tak nexem sa trapit na XC biku :)

A tak sa pytam: (nakolko pochybujem ze niekde na predajni maju Fritzzka na vyskusanie)
Poznate niekoho v BA a blizkom okoli, do 20km, co jazdi Cube Fritzz?
Ze by dal nejake referencie a podelil sa o skusenosti z Fritzzka, pripadne ked ho pekne poprosim ze by mi ho na par minut pozical :)

Pripadne moze kludnen iekto napisat aj z dalej ako z BA ake ma skusenosti s Fritzzom....

Dakujem za vasu pomoc.
27.02.2009 - 09:41:23
00
Ja som jedného Friitzka videl v Žiline :-). Skús sa pohrabať na bike-magazin.de v starších testoch, ktoré sú už zadarmo na stiahnutie. Niekoľko krát sa tam objavil aj Fritzz. Pamätám si, že ho zhodnotili dobre, ale na veľmi tvrdé EN im nevyhovoval.
Fritzz sa nedá otestovať ani v Slovkolexe, ponúkali mi na test výpredajový kus r.2006 (asi) pri zaplatení zálohy vo výške ceny biku ... :roll: :lol: . Samotný rám je len na objednanie.
27.02.2009 - 12:06:17
00
čaf Evo. našiel som ti testy:
http://spravy.pravda.sk/testy-potvrdili-ze-fritzl-je-otcom-aj-dedom-fe0-/sk_svet.asp?c=A080429_171439_sk_svet_p12
:mrgreen: dobré ňi?
27.02.2009 - 12:50:23
00
Toto sa ti podarilo :P
27.02.2009 - 12:52:46
00



Marek hehe :lol: este ze nebudem musiet jazdit na takom fritzlovi....

a chalani ja uz nexem testy ani reviews o Fritzzkovi. Tie uz pomaly poznam naspat. Vsetko co je na nete mam precitane. Chcem to proste vyskusat aby som sam videl ako sa mi na tom sedi.
Bojim sa totizt trochu toho uhlu sedlovky.
27.02.2009 - 13:31:09
00
a chalani ja uz nexem testy ani reviews o Fritzzkovi. Tie uz pomaly poznam naspat. Vsetko co je na nete mam precitane. Chcem to proste vyskusat aby som sam videl ako sa mi na tom sedi.
Bojim sa totizt trochu toho uhlu sedlovky.


Tak sa ozvi do Slovkolexu a sprav si výlet na sever ...
27.02.2009 - 15:12:53
00
tiez som riesil cube (stereo), a stestovanim problem. v BA mi ho akurat ponukol predajca na jazdu okolo predajne, ked si objednam a zaplatim zalohu. zalohu by vratil, ked by mi nesadla velkost :?

volal som aj so slovkolexom, nepochodil som. mozno budes mat viac stastia, ked pridu prve modely na slovensko.
btw. skus sa popozerat po viedenskych obchodoch, videl som v akciach nejake cube (2008 modely) vramci kamennych obchodov...
27.02.2009 - 17:55:26
00
Fritzze jsem pořádně také nejezdil, takže do podrobnějšího srovnání se Stereem se pouštět nemůžu. I když je to stejný systém, tak u tohoto systému stačí nepatrně posunout jeden čep a už se významně mění vlastnosti.
Úplně základní vlastnosti by ale měl být stejné.

Když to vezmu dle Sterea, tak to jde za pedálem velmi slušně, na horstlink (i když atypický) a daný zdvih až překvapivě dobře. Vděčí za to tomu specifickému průběhu.
Dále jde ta stavba velmi ochotně do zdvihu, tedy křivka průběhu je do cca 3/4 zdvihu velmi položená, což dělá to kolo velmi pohodlným a žehlivým. Nemusí to ale až tak sedět na časté větší skákání, tam by to mohlo být na škodu, že tak ochotně chodí do 3/4 zdvihu. Konec zdvihu je pak progresivnější, což je dobře.
A právě proto na velmi tvrdé EN ten průběh nebude tak ideální. Na lehčí EN a AM je to ale zase super. Takže tady hodně záleží, co kdo preferuje za styl jízdy.
U Fritzze bude více znát negativní projev geometrie fulla ve výjezdu (tím myslím zvýšení sagu na tlumiči větším zatížením zadního kola ve výjezdu a zmenšení sagu vidlice), což už může být poměrně výrazné (je to právě dané tou plochou křivkou průběhu, tedy i změna zatížení zadního kola více změní sag). Nadruhou stranu v případě Talase 36 je větší snižování zdvihu na kompenzování.

Posed má Stereo a Fritz dost podobný, sjezdový rozhodně není, chrtí XC také ne. Prostě takový AM posed něco mezi těmi dvěma extrémy, tedy i na celodenní dlouhé vyjížďky v pohodě.
I když 09 Stereo má trošku jinou geometrii, snížili střed oproti 08 (trošku mám obavu, že už skoro moc), tedy Stereo 08 je ještě více podobné geometrii Fritzze.

Co se týká úhlu sedlovky, tak na ten je opravdu třeba dát velký pozor. Tady je rozhodující jakou kdo vezme velikost a jak moc bude mít vytažené sedlo. Je tedy třeba, aby velikost sedla opravdu dobře. Při příliš hodně nebo příliš málo vytažené sedlovce může být problém a sedlo pak nepůjde předozadně správně nastavit.
Já mam pro 18tku rám a 84,5cm nohy rezervu v posunu sedla ještě na obě strany, takže žádný problém.

A když je teď Stereo s 15mm osou + 12mm osou u zadního kola, tak se ten rozdíl mezi Stereem a Fritzzem zmenšuje a jsou si ta kola ještě o něco blížší.

Trošku zásadnější rozdíl bych viděl u vidlic mezi Stereem a Fritzzem. Pokud se pro 09 modely nic nezměnili, tak Talas 36 je na tom s citlivostí hodně bídně a ani nejde pořádně upravit, tady je na tom Talas 32 mnohem lépe. A Lyrik má horší snižování zdvihu (jen jeden větší skok) a navíc se ten systém snižování u Lyrika často kazil.

Já o Fritzzu také trošku už delší dobu uvažuju, že bych ho měl ke Stereu místo AMS 125tky. Ale právě ta vidlice mi odrazuje, Talas 36 (ten by se mi líbil, kdyby šel upravit na citlivost Talasu 32, což ale do 08 modelů nešlo, tak uvidíme, co ty novější, zda tam není nějaká zásadní změna) ani Lyrika bych určitě nechtěl. Van 36 by byla skvělá co se týká citlivosti, ale zase chybí snižování zdvihu a navíc by mi neseděl průběh pružiny. Takže jediná volba, která by pro mě připadala v úvahu je upravený Durolox.
28.02.2009 - 11:08:13
00
A ještě jedna podstatná věc co se týká interního nastavení tlumiče, která 100% platí pro Stereo, pro Fritzze to už může být trošku jinak, protože Fritzz je konstruovaný na o něco větší sag než Stereo.
Compression tune na max u Sterea výrazně omezuje citlivost a je to znát díky tomu průběhu ještě o něco více než u jiných staveb.
Já mám upraven tlumič v TF tuned na ještě menší kompresi než je compression tune min, takhle je to paráda. S compression tune na max. to s citlivostí byla dost bída.
28.02.2009 - 11:16:24
00
A posed na Stereu vlastně vidíš na mojí fotce.
28.02.2009 - 11:33:17
00
O koľko cm máš tak asi prdel nad úrovňou rajdov?
28.02.2009 - 11:46:37
00
Řídítka v místě úchopu mám naopak o cca 1cm výše než sedlo. To je pro nezatížený bike, sag zadní stavby vozím spíše o pár mm větší nebo cca stejný jako na vidlici, tedy za jízdy to bude podobné.
Fotka trochu klame.

Jinak dostat řídítka níže (a to i výrazně) by nebyl žádný problém. Mám tam řídítka s 40mm zdvihem a ještě jednu podložku pod představcem. Směrem výše by už byl problém.
Mám hodně krátké ruce, potřebuju řídítka výše. Stejně vysoký člověk když bude mít průměrné ruce, tak na totožný posed s mojím mu budou stačit řídítka níže.
28.02.2009 - 12:16:18
00
mlok dik moc za tvoj pripsevok. hodne mi pomohol.

Teraz sa uz naozaj len rozhodnut ci stereo alebo Fritzz. Zrejme to nechame na osud a nahodu. reps na to co dostanem za lepsiu cenu :)
02.03.2009 - 14:04:40
00
Rozumne riesenie...Fakt dobry pristup :)
02.03.2009 - 14:22:33
00
arcrue: pokiaľ si napr. v rozmedzí zdvihov 120/100-140/140 tak sa dokážeš aj ty prispôsobiť biku :D ja som tiež robil podobný výber
a ak nejdeš dupať na bedňu, more býva často better
02.03.2009 - 16:43:27
00
keyboard_arrow_up