Nižšia váha- určite súhlas, otázka je ako má kto postavené priority
Kratší bowden- áno, ale pri použití kvalitných bowdenov a laniek tam bude rozdiel minimálny, niesu tam žiadne veľké ohyby a v rovnom bowdene to trenie nebude nijak kritické
Vyššia brzdná sila- priznám sa že úplne presne nerozumiem ako to súvisí so stavbou tela, ale kvalitná mechanika brzdí lepšie ako kvalitné véčko
Menšie prehrievanie- tak tu nesúhlasím. Pri správne zvolenej veľkosti kotúča s ohľadom na váhu jazdca a spôsob jazdenia na tom budú kotúče lepšie. Aj pri pomerne vysokej teplote budú brzdiť dobre a pri krátkom povolení brzdy celkom rýchlo schladnú. U véčiek trenie pôsobí na ráfik a ten sa môže tiež dosť zohriať. V extrémnom prípade môže prísť vplyvom vysokej teploty k takému zvýšeniu tlaku vzduchu v duši, že môže prasknúť. V prípade že to je počas zjazdu a na prednom kolese, tak to je naozaj nepríjemné. Rovnako prebrzdenie ráfku a jeho prasknutie, v prípade že nemá konštrukčne vyriešenú indikáciu opotrebenia alebo v prípade nadlimitného opotrebenia steny sa ráfik "otvorí" a brzdí.
Drobnosti ako kamienok zaseknutý v gumičke a následná drážka na ráfiku sú len tak na okraj.

Výhody mechanických kotúčov proti v-brzdám (podľa môjho názoru)
Stabilný brzdný výkon bez ohľadu na podmienky.
Žiadne opotrebenie ráfika.
Necitlivosť na rozcentrovanie ráfika, kým prejde koleso cez vidlicu, tak brzdy fungujú.
29.04.2009 - 13:15:44
00
Môžeš niektoré vymenovať?

u mechanik mas jednu dosticku staticku, cim sa ti opotrebovavaju nerovnomerne dosticky, ohyba sa ti pri brzdeni kotuc.. pri dlhsom zjazde mozes tu staticku dosticku ktora sa prisuva podla opotrebenia dosticiek zapiect a brzdy zahodit (resp vyhadzovat polovicne dosticky)
inak pri dobre nastavenych veckach a kotucoch nepoznas za beznych podmienok skoro rozdiel.. u hydry akurat ze sila ktorou musis posobit je daleko mensia.. okrem toho podla mna Vecka brzdia lepsie ako mechaniky (vlastna skusenost ked som zahodil volakedy hayes MX1 a nahradil ich Avid SD7)
Vecka ta ubrzdia aj ked budes mat 100kg, kdezto pri mech kotucoch by si musel dat minimalne 180mm co je vacsi napor na vidlu (a uprimne tie vidlice na tych bikoch niesu top)
29.04.2009 - 17:41:27
00
bob: v podstate nesuhlasim ani s jednou vetou, ktoru si v poslednom prispevku napisal. Nechce sa mi to rozoberat podrobnejsie, tato tema o tom neni.
29.04.2009 - 18:00:35
00
žigo: ok :wink:

CraObs: Áno, kotúč sa ohýba, ale to ničomu nevadí. Jedna doštička je statická, to nerovnomerné opotrebenie myslíš ako? Tak, že počas jazdy máš brzdovú páku stlačenú toľko, že pohyblivá došička už tlačí na kotúč ale ten sa ešte nedotýka pevnej? Je tam 0,2-0,3mm priestoru...
Tie bežné podmienky sú pre každého iné. Ja rozdiel poznám a myslím že aj ty.
Keď som hovoril o kvalitných mechanikách tak som nemal na mysli Hayes :P
Avid BB7 prípadne BB5 sú v tejto kategórii jediné o ktrých má zmysel debatovať.
S tými vidlicami súhlas a s prispôsobením veľkosti kotúča tiež súhlas.
29.04.2009 - 18:26:38
00
heh tak tomu priestoru pridaj.. tam musi byt minimalne 1mm priestor lebo inak sa zblaznis z toho cinkania kotucu.. to bude skrtat aj ked bude stat na mieste snad :D
je fakt ze som mal tie kotucovky tak 7-8 rokov dozadu ale princip ostal nezmeneny.. proste never more.. zvlast ked za cenu jednej mechaniky mam SD7 aj s packami napr..
ak si poznal rozdiel rad by som vedel co za brzdy si porovnaval..
29.04.2009 - 18:50:39
00
Tak ten priestor som nastavoval na hrúbku vizitky. A niesom si úplne istý či to číslo čo som dal je presné, ale 1mm sa mi zdá už veľa.
Porovnával so Avid BB7 s véčkami Avid SD5, rôznymi Tektro, Shimano vrátane XT. Špalky originálne, BBB, Author, Koolstop. Paralelogram som neskúšal.
Podľa mňa záleží najviac na špalkoch, potom aby sadol tvar páky a až potom čeluste :evil:
29.04.2009 - 19:18:35
00
V extrémnom prípade môže prísť vplyvom vysokej teploty k takému zvýšeniu tlaku vzduchu v duši, že môže prasknúť.

jezis ty trepes :lol:
29.04.2009 - 22:33:49
00

Výhody mechanických kotúčov proti v-brzdám (podľa môjho názoru)
Stabilný brzdný výkon bez ohľadu na podmienky.


:twisted:
Čítaj a čítaj:
http://www.mtbiker.sk/index.php?modul=clanky&id=1126
toto máš z reálu
29.04.2009 - 22:43:10
00
pekné :wink:
30.04.2009 - 19:40:35
00
jezis ty trepes :lol:

Ty ma bavíš... :mrgreen:
30.04.2009 - 19:41:34
00
tolko dristov pokope som uz davno nevidel...
proste hydra alebo Vcko, mechaniky su slepa ulicka uz len koli nastavovaniu...
kazdeho co poznam co ma mechaniky tak bud lutuje alebo caka na hydry...
ale toto nema cenu, ty si neas povedat... neriesim
02.05.2009 - 01:58:12
00
Miraculix - Ty si bol nejako dlho nezvestný :D
02.05.2009 - 08:23:18
00
tolko dristov pokope som uz davno nevidel...
proste hydra alebo Vcko, mechaniky su slepa ulicka uz len koli nastavovaniu...
kazdeho co poznam co ma mechaniky tak bud lutuje alebo caka na hydry...
ale toto nema cenu, ty si neas povedat... neriesim


Drístov je tu naozaj dosť... :(
Aký je problém s nastavovaním mechaniky oproti véčkam alebo hydrám? :shock:
Polohu prasiatka nastavíš rovnako ako u hydry, lanko rovnako ako u véčka. Keď máš slušné páčky, tak si môžeš nastaviť nielen vzdialenosť páky od gripu ale aj bod uchytenia lanka voči osi otáčania a tým upraviť dĺžku chodu páky(napr SD7, LX...)
Keď sa vyťahá lanko, tak ho znovu napneš rovnako ako u véčka. Šróbikom priamo na páčke aj počas jazdy a keď treba viac tak imbus priamo na brzde. Ako véčko.
Asi musím znova zopakovať, že hovorím stále o mechanikách od Avidu, konkrétne BB7. Jazdil som aj mech Shimano a tam spokojnosť veľká nebola. Ony tie mechanické brzdy naozaj niesu všetky rovnaké.

Nikdy som netvrdil, že niekomu nemôžu stačiť véčka. Sám ich na jednom bicykli mám a stačia mi tam. Poznám borcov, ktorí stále jazdia cantíky a nenadávajú. A to ani nespomínam torpédo...



Peace... :wink:

Prílohy:

Komentár súboru: Kopkovi to funguje aj v zime. Ale možno len čaká na hydry... :)
jan kopka kolo.JPG
jan kopka kolo.JPG 73.79 KiB thumb_up0thumb_down

02.05.2009 - 09:02:29
00
Rozoberate tu tie brzdy ako keby podstata celeho biku stala na nich. Nemyslite ze hlavny rozdiel medzi tymi dvomi bicyklami je skor v geometrii, resp. v ich urceni. Author je strihnuty vyslovene sportovo, Marin je univerzalnejsi a pohodlnejsi na dlhsie jazdy. Zalezi co s tym clovek planuje jazdit.
Vidlica je urcite lepsia na Marine, mozno aj ta RST chodi dobre, ale treba na to pozerat aj tak, ze pri pripadnom upgrade na nieco lepsie sa Marzocchi podstatne lepsie preda. Pri brzdach podobne. Chalan po case tak ci tak prejde na hydrauliku, ci bude mat author alebo marin, ale BB5 su atraktivnejsie ako V-cka aj ked brzdia trebarz rovnako dobre, navyse pri kupe hydraulik nemusi kupovat kotuce.
len tolko moj nazor :roll:
04.05.2009 - 12:08:10
00
no len otazka je ci sa oplati takyto bike upgradovat.. alebo radsej potom predat a kupit komplet novy..
cize siel by som cestou za malo penazi viac muziky..
04.05.2009 - 12:11:50
00
keyboard_arrow_up