Lokalizácia
Formulár sa odosiela
no mozno sa mylim ale spomenul som si na vlastnu skusenost z roku 2001.. jazdil som vtedy authora a mal nanom vidlu RS Judy. Tam asi za 2 mesiace prdlo tesnenie, tak som siel reklamovat tam kde som ho kupil (wika bike) a oni to posielali do oslan (s tym ze mozem si to tam v pripade problemov posielat aj sam, je tam autorizovany servis).. ale co viem biky sa komplet cele dovazaju z ciech..
takze by ma zaujimalo ako je to so servisom napr vidlic RS alebo FOXu ked tyto maju na svk vlastne zastupenie a su namontovane napr na bikoch SCOTT ktore sa maju dovazat od ceskeho dovozcu.. a vobec ked nieco kupujem priamo na biku tak dovozca znacky danych komponentov je z tohto obchodu vynechany nie?
Zobraziť komentár 27.05.2009 - 12:24:47
00
nie. Nie je z toho vynechaný. Na bicykli zakúpenom na SVK ak sa Ti v záruke poškodí vidla trebárs Rock Shox tak sa môže zaslať výhradnému dovozcovi na SVK ktorý ju v záruke opraví alebo vymení. Dovozca bicyklov aj tak zvyčajne nemá zaškolený presonál a náradie aby vidlu zoservisoval.
Zobraziť komentár 27.05.2009 - 13:24:46
00
to ano, ale ide mi o to ze je vynechany z penazneho toku za tovar.. neverim ze ma nejake percento z ceny kupeneho biku.. cize zasa ma len naklady na servis daneho komponentu..
Zobraziť komentár 27.05.2009 - 13:49:42
00
Náklady má iba v pracovnej sile, ktorú tak či tak k dispozícii musí mať. Výhradný dovozca posiela potom reklamovaný tovar výrobcovi daného komponentu a ten im samozrejme tovar-menenú súčiastku spätne dodá.
Zobraziť komentár 27.05.2009 - 13:53:23
00
2JOKO: Pri zmluve vyrobca - distibutor nespominas, ci distributor musi zabezpecit garancne veci vseobecne, alebo len pre vyrobky, ktore presli priamo cez neho. Aj to urcite hodne zavazi na spravani distributora. Myslis si, ze keby to bolo naopak (kupis na SK a reklamujes inde), ze by si nedopadol podobne?

Anyway, pokial zvazujem vyhodnost kupy v zahranici, tak vzdy ratam s tou najhorsou alternativou (=reklamacia v zahranici).


2Kidak: Jednalo sa o reklamaciu - opravu v zaruke , ak to bude mimo zaruky, nemaju dovod odmietnut peniaze od teba :)
Inak pri FOX tlmicoch je vymenu/udrzbu tesneni vzduchovej komory oficialne mozne robit aj DIY, navod je na stranke, tesnenie stoji cca. 250Sk.


2Warzone: A ty sa pochval, co sa ti stalo s vahadlom. Loziska su spotrebak, tam toho asi moc nevyreklamujes.
Zobraziť komentár 27.05.2009 - 16:18:39
00
Náklady má iba v pracovnej sile, ktorú tak či tak k dispozícii musí mať. Výhradný dovozca posiela potom reklamovaný tovar výrobcovi daného komponentu a ten im samozrejme tovar-menenú súčiastku spätne dodá.

len tieto iste naklady bude mat aj ked je komponent zo zahranicia.. suciastku vymeni vyrobca za inu.. preto sa neviem zbavit trocha pocitu ze ide trocha o tvrdohlavost.. alebo este niekde bude pes zakopany, resp nebude vyrobca kryt vsetky suciastky..
Zobraziť komentár 27.05.2009 - 18:34:22
00
2JOKO: Pri zmluve vyrobca - distibutor nespominas, ci distributor musi zabezpecit garancne veci vseobecne, alebo len pre vyrobky, ktore presli priamo cez neho. Aj to urcite hodne zavazi na spravani distributora. Myslis si, ze keby to bolo naopak (kupis na SK a reklamujes inde), ze by si nedopadol podobne?

Pravdepodobne áno.
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 00:30:42
00


Inak pri FOX tlmicoch je vymenu/udrzbu tesneni vzduchovej komory oficialne mozne robit aj DIY, navod je na stranke, tesnenie stoji cca. 250Sk.


Mozes mi to ,,DIY" blizsie vysvetlit?!...vdaka
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 13:00:33
00
Do It Yourself - urob si sam
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 13:05:00
00
ja som tiez na reingne nedavno zlomil srobu na vahadle a ked ze som z BB a progresscycle ma sidlo tu tak som to chcel vybavit cez nich nie sa motat a obiednavat cez obchod a zbytocne platit postovne a tak no proste mohol by som tam zbehnut priamo k nim a hotovo.Zavolal som tam tiez telefonicky a spytal som sa ci sa to da u nich zohnat a ten co ma zvihol nervozny bol daky a kde som kupil bajk sa spytal a povedal ze mam ist tam.Proste uplne surovo ma odbil drzy bol, keby som mohol tak by som mu cez telefon pritrtkal zo 2 :evil:
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 18:57:55
00
no nech sa paci... :evil:
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 20:04:49
00
pokial som to spravne pochopil tak progresscycle sk co je v BB je len akasi pobocka toho co je v cesku nie? keby som mal takuto skusenost s neslusnym spravanim tak by som poslal jeden teply mail do ceska, ze ci si myslia, ze toto robi dobre meno firme.
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 21:37:29
00
Možno sa vám nebude páčiť čo tu napíšem, ale aj tak skúsim :wink:

Takže treba si najskôr uvedomiť že socializmus už skončil a nikto dnes nič nedostane zadarmo. Každý čo niečo robí tak to robí preto, aby prežil. Potrebuje uživiť seba, rodinu, podnikateľ potrebuje zaplatiť zamestnancov, nájomné, dane a milión ďalších vecí. Kto z vás v práci robí zadarmo?

Aby to teda celé mohlo fungovať, tak každý obchodník sa snaží maximalizovať svoje výnosy a minimalizovať náklady. No a tým že si niekto kúpi bajk (alebo čokoľvek iné) u konkurencie a ide ho reklamovať u iného predajcu, robí presne to, čo je proti jeho záujmom a škodí mu to. Jednoducho aj to, že musí napr. použiť telefón, zaplatiť kuriéra za dovoz zásielky alebo len jednoducho musí stráviť čas a má robotu s reklamáciou ho stojí peniaze a pritom na predaji bicykla zarobil niekto iný.

Nechcem sa nikoho dotknúť, ale mne sa to zdá voči takémuto predajcovi tak trochu nefér. V podstate sme na ňom ušetrili a následne ho reklamáciou nútime míňať jeho vlastné peniaze. Je naivné myslieť si, že výrobca mu vykompenzuje všetky náklady. Niečo samozrejme ano ale s ostatným ho odkáže na rabat, ktorý mu na tovar poskytol.

Na záver musím priznať, že ja by som sa zrejme pri kúpe správal úplne rovnako ako väčšina. Mám samozrejme záujem kúpiť čo najlacnejšie a ak sa to oplatí tak to aj urobím. Kľudne si kúpim bajk cez net alebo v zahraničí. Ale urobím to s tým rizikom, že si budem prípadnú poruchu hradiť z vlastného. Otázka či sa to oplatí riskovať alebo nie je na zvážení každého z nás.

P.S.: A neslušné správanie predajcu je jeho vizitkou. Toto sa dá zákazníkovi vysvetliť aj slušne.

Tak a teraz ma kameňujte :)
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 21:51:19
00
Prečo? Však máš pravdu...
Zobraziť komentár 28.05.2009 - 22:30:11
00
v podstate suhlas,len je tu maly detail,ktory meni iste veci-nieje to len taky bikeshop,ale oficialny zastupca Giant pre SK.
Zobraziť komentár 29.05.2009 - 13:41:09
00
keyboard_arrow_up