Dijck: AM.EN.
Myslím, že Maťku ... ehm ... tak trošku podceňujete :D
02.06.2009 - 12:32:32
00
Ked uz sa tu kazdy vyjadruje.

Pokial sadla s 15kg Ht na 12,5kg full kalibru zesty tak verim ze bola uvelicena a na rovinu pravom. V tych zdvihoch spracovani dizajne tazko hlada konkurenciu.
neviem kolko stoji u nas ci kde to vsetci kupujete zatial som po tom nepidil ale ked je cely bajk do 1900 tak klobuk dole ked si uvedomim kolko stoja blur a tracer
A na rovinu zesty je v podstate xc bajk tak neviem co sa riesi. To ze ma zdvihy ho nejak zle jazditelnym nerobi, priebeh prepakovania je na zaciatku dost necitlivy ale na konci moze dorazat, takze klasicka rp2 s nastavitelnym propedalom + pohrat sa s tlakmi, asi radsej malu komoru, urobit co najprogresivnejsim.

Zas ale co tu vravia coco a jezus obsahuje vela mudrosti, nevidime do nej takze nevieme k comu viac inklinuje, radsej by som povedal pozicaj si zestyho este parkrat aj na dlhe vyjazdy a na to co jazdis alebo by si chcela a daj mu nazrat. Je velka vyhoda ked si clovek moze bike vyskusat aj niekede v terene a na dlhsi cas, proste nasimuluj jak s tym budes jazdit. Mozno nebudes mat taku radost potom z noveho ale budes presne vediet co ta s tym bajkom caka a este to mozno skorigujes.(tulenik nenapadne ti tu nahravam sancu si splhnut :D

Ale s tou vahou a komponentami nevidim problem ani horekop. teda neviem ake mas parametre ako vyska a vaha. Jasne ze 45kg 155cm by som zestyho neodporucal. Tiez by sa mi pacil taky LT xc bajk designo ma nadherny.

edit: Tulenik ma predbehol. das aj mne vyskusat? :mrgreen:
02.06.2009 - 12:34:57
00
stqeno: Maťka má výhodu, že so svojimi proporciami môžeme pokojne počas jazdy vymeniť biky, akurát ja musím opatrnejšie jazdiť trošku sfúknuté odpruženie - dal som jej to na ortodoxné AM, takže čo sa týka tých akože strát síl, zažíva vlastne ich maximum, takže práve k tomuto bodu sa vie veľmi kompetentne vyjadriť (to bol aj úmysel, aby to videla v tomto smere z horšej strany - nie je problém pritvrdiť na ten almost XC setup, ale zatiaľ to tak nešla, hoci pumpa v batohu to istí a prifúknutý Zesty trošku zraketovatie) a vždy sa snažím vybrať pár úsekov, kde vynikne, na čo je Zesty určený. Mimochodom, nejazdíme 2 h šteky... berte ako priemer 50 km s tým, že s časových dôvodov sme zatiaľ boli skôr na takých poobedných či večerných 3-4 h pohodičkách. A nemám obavu z celodenného výjazdu. Bubu má Zestyho aj s rybožrútom on request k dispozícii, takže iste si na ňom ešte niečo prejde.
Spomenul si jednu vec, ktorú tu ja, Mlok, Dijck a v podstate kedysi po vianočnej testovačke aj matt spomíname, a to, že Zesty je vlastne veľmi špecifický bike, takže pokiaľ sa k jazde na Zestym vyjadruje niekto, kto si vo viac či menej vzdialenej budúcnosti plánuje kúpiť fulla a možno na fulle (a tejto triedy!!!) ešte v živote nesedel, príde mi to trošku od veci, hlavne ak napíše o tom polstranovú litániu o stratách síl a nabaľovaní únavy. Mohol by som oponovať stranou o vytrasenom chrbte, naklepanej riti a tepajúcich lýtkach ako bandasky po dlhých technických pasážach na HT, ale načo - kto skúsil, vie, o čom hovorím. Asi jediný, o kom viem, že mu Zesty až tak nesadol a pustil ho, je robikka... a to je samozrejme o individuálnych sklonoch a možno zvyku - železnej košeli a o tom, čo mi rastie okolo bydliska, každému sadne niečo iné, inak je Zesty na XC setupe v podstate XM bike (tu by som súhlasil, že s malou hmotnostnou ujmou - ale zasa s rezervou zdvihu pre prípad potreby) a na AM setupe je to veľmi slušná žehlička aj do náhlych problémov, kde jazdcovi veľa odpustí (dôležité napr. aj v prípade nejakej únavy, či zvratu počasia), takže ideálny bicykel na túry, hrebeňovky, jazdu "kam ma oči povedú", proste "adventure riding". A výjazd okolo 100 km naozaj na ňom nie je žiadny problém.
02.06.2009 - 13:44:41
00
tulen robis peknu reklamu ;-] zacnem hadam setrit na nejakeho toho tracer ci blura ;-] nak mam aj ja vyssie zdvihy ;-]
02.06.2009 - 13:56:41
00
lapaloma: hm, mám v živej pamäti môj výber a to do istej miery tápanie a bobky aby som ho nepo...kakal, ale výsledkom je, že som spokojný... chcel som slušný univerzál, mám ho... univerzálne veci sú väčšinou praštené, ale toto sadlo :D a credits idú uvedeným ľuďom a okrem nich ešte stax a Lapierre mali významný poradný hlas.
No a čo viem - dávam ďalej.
02.06.2009 - 14:11:28
00
Takže hneď na začiatok.... neviem akým zázrakom ste tu zatiahli HT a 80mm zdvihy. Pod 120 ma určite nedostanete.
Ad.skúšanie: robím čo môžem, zisťujem kde sa dá čo vyskúšať, ale bolo by blbé skúšať Specialized, keď mám vo výbere Lapierre. Specialized bude mať určite iné jazdné vlastnosti, takže to nemôžem porovnávať. V najbližšej dobe sa ale asi chystám do Partizánskeho skúsiť X-Controla, keďže v Kaktuse majú len Lko rám, čo je na mňa veľké.
Ad.terén. Jazdím všetko čo je v oblastí Karpát. Minule som sa trošku vyblbla na AMkovej trase(samozrejme na tuleníkovom Zestym :twisted: ), zjazdím všetko pokiaľ sa dá a pokiaľ ma nevykotí.
Ad.pohodvé jazdenie...pre mňa je to jazdenie kedy sa trošku odviažem, sem tam niečo pustím rýchlejšie, ale samozrejme mám aj pud sebazáchovy, ktorý je dvojnásobný keď idem sama... takže pohodové jazdenie pre mňa znamená zbytočne sa pri výšlapoch neprepáliť a užívať si technické chodníčky a zjazdy... Rozhodne nie som typ, ktorý mačká celý zjazd brzdy!!!
Chalani(predovšetkým coco), viem, že som baba, ale niektorí ma tu dosť podceňujete...keď nevieš ako jazdím, radšej sa prv opýtaj...niektoré baby by sa mohli dokonca uraziť!!!
Ad.môj vývoj...aktívnejšie som začala jazdiť na konci minulého leta(dokopy za sezónu som mala okolo 500km) a nikdy som nejazdila nejako extrémne opatrne, vždy si treba dať pozor, ale matematicky je vcelku nízka pravdepodobnosť pádu a často sa mu dá predísť. Základ je sledovať na čo sa chystáš vyletieť a držať riaditká, lebo tie keď ti vyletia z rúk, si v momente na hube... Mimochodom za circa 700km čo mám túto sezónu pojazdené som sa ešte v hline neváľala... zatiaľ... klop-klop
Ad.šliapanie na Zestym do kopca s plným pružením... pokiaľ som nešla zo sedla, bolo všetko v pohode

Myslím, že je tu asi všetko čo ste tu riešili.


Naposledy upravil MedGambit dňa 02.06.2009 - 22:46:14, celkovo upravené 1 krát.

02.06.2009 - 22:37:22
00
AM.EN
02.06.2009 - 22:42:49
00
Chalani(predovšetkým coco), viem, že som baba, ale niektorí ma tu dosť podceňujete...keď nevieš ako jazdím, radšej sa prv opýtaj...niektoré baby by sa mohli dokonca uraziť!!!

veď som písal že si to nešpecifikovala presnejšie.a keď veľmi chceš tak sa uraz.ta so? :mrgreen: specialized ee?bol to len návrh na vyskúšanie aj niečoho iného
No a čo viem - dávam ďalej.

díky za popísané cenné skúsenosti užívateľa ZESTY-ho ;)
02.06.2009 - 22:48:51
00
2coco: ja sa neurážam len tak pre nič za nič a rozhodne nie kvôli nevedomosti druhých... a spešl nie je bike pre mňa...
02.06.2009 - 22:58:35
00
Tak teraz vidim ze asi to mas odskusane uz az az.
Co tu este riesite kde je nova fotka v galerii bajkov?!

Este trochu nahlodam taky kontrovac k bluru a traceru sice jednocap s prepakovanim ale nadherny.
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/Frames/Fullsuspension-Frame/Yeti-Cycles-575-Carbon-frame-FOX-Float-RP23-2008::11985.html
myslim ze bude nehupavy az az. Nadherny 4x by s toho bol v Sku

skoda ze do 1900eur to asi rozumne nepojde vyskladat.
Ozaj kde berete tie lapieery za take ceny? sa mi nezda ze do 1900 to pojde.

edit: uz pozeram, 314ka by sla tiez, vazi 12,8 co je len o 0,5kg viac jak 514ka no zhruba tisicka dole.


Naposledy upravil stqeno dňa 03.06.2009 - 00:09:17, celkovo upravené 2 krát.

02.06.2009 - 23:43:37
00
okolo 2000 to bude, ale ešte neviem ktorý model... ja som tam ešte počítala aj s rezervou v prípade kupovania zo zahraničia


Naposledy upravil MedGambit dňa 03.06.2009 - 00:02:27, celkovo upravené 2 krát.

02.06.2009 - 23:53:30
00
No ona tá 514 by "asi" bola nad tento limit, ale 314 by sa s milosrdenstvom predajcovým zmestiť mohla...
02.06.2009 - 23:54:05
00
Takže hneď na začiatok.... neviem akým zázrakom ste tu zatiahli HT a 80mm zdvihy. Pod 120 ma určite nedostanete.
Ad.skúšanie: robím čo môžem, zisťujem kde sa dá čo vyskúšať, ale bolo by blbé skúšať Specialized, keď mám vo výbere Lapierre. Specialized bude mať určite iné jazdné vlastnosti, takže to nemôžem porovnávať. V najbližšej dobe sa ale asi chystám do Partizánskeho skúsiť X-Controla, keďže v Kaktuse majú len Lko rám, čo je na mňa veľké.
Ad.terén. Jazdím všetko čo je v oblastí Karpát. Minule som sa trošku vyblbla na AMkovej trase(samozrejme na tuleníkovom Zestym :twisted: ), zjazdím všetko pokiaľ sa dá a pokiaľ ma nevykotí.
Ad.pohodvé jazdenie...pre mňa je to jazdenie kedy sa trošku odviažem, sem tam niečo pustím rýchlejšie, ale samozrejme mám aj pud sebazáchovy, ktorý je dvojnásobný keď idem sama... takže pohodové jazdenie pre mňa znamená zbytočne sa pri výšlapoch neprepáliť a užívať si technické chodníčky a zjazdy... Rozhodne nie som typ, ktorý mačká celý zjazd brzdy!!!
Chalani(predovšetkým coco), viem, že som baba, ale niektorí ma tu dosť podceňujete...keď nevieš ako jazdím, radšej sa prv opýtaj...niektoré baby by sa mohli dokonca uraziť!!!
Ad.môj vývoj...aktívnejšie som začala jazdiť na konci minulého leta(dokopy za sezónu som mala okolo 500km) a nikdy som nejazdila nejako extrémne opatrne, vždy si treba dať pozor, ale matematicky je vcelku nízka pravdepodobnosť pádu a často sa mu dá predísť. Základ je sledovať na čo sa chystáš vyletieť a držať riaditká, lebo tie keď ti vyletia z rúk, si v momente na hube... Mimochodom za circa 700km čo mám túto sezónu pojazdené som sa ešte v hline neváľala... zatiaľ... klop-klop
Ad.šliapanie na Zestym do kopca s plným pružením... pokiaľ som nešla zo sedla, bolo všetko v pohode

Myslím, že je tu asi všetko čo ste tu riešili.


kto nepada jazdi pod svoje moznosti heh :) ale inac sa mi to lubi, viac pocitane ako pojazdene, ten roman sedi presne na tych odjazdenych 500+700km. Drzim palec a hlavne nech si ty spokojna. Papierom zdar 8)
03.06.2009 - 01:13:48
00
...bez urazky, ale na zaklade odjazdenych 1200km odhadovat ako sa bude spravat nejaky bike od nejakej znacky ma asi taku vypovednu hodnotu ako predpoved vestice Theodory :wink:
odhliadnuc od toho ze odlisnym nastavenim a osadenim toho isteho ramu sa celkove vlastnosti mozu velmi lisit. co sa tyka techniky jazdy, myslim ze nic neda cloveku viac ako kilometre odjazdene na HT.

Bubu limitovat vyber na jednu znacku a argumentovat jazdnymi vlastnostami znie tak trochu insitne. daju sa pochopit argumenty typu "paci sa mi, atd." ale je zvlastne ak sa tu obcas hodnoti technicka stranka bikov takpovediac "z brucha".

neber ako utok iba mi nedalo ked sa to tu tak zosiroka "hodnoti". ja ziadnym odporucanim neprispejem lebo mam na fulloch odjazdene malo (a "zadubene" zotrvavam pri HT).

takze nech Ti "Papier" dlho sluzi k kplnej spokojnosti. :)
03.06.2009 - 09:33:30
00
Bubu už som tu písal, že sa môžeš povoziť na NinetySix 3000-D velkosť 18". Nechcem robiť nátlak ani propagandu, ale aspoň povedz, že Ťa to nezaujíma. Cena by spadala do tvojich možností aj keď to tak možno nevyzerá.
Len tolko som chcel povedať. hehe

Prílohy:

178060_ninety-six-hfs-3000-d-09_main_large.jpg
178060_ninety-six-hfs-3000-d-09_main_large.jpg 51.86 KiB thumb_up0thumb_down

03.06.2009 - 09:50:25
00
keyboard_arrow_up