RL Bola donedávna len OEM vidla, teraz sa robia Talasy RL aj normálne na predaj.
Podstatný rozdiel je len v absencií nastavenia nízkorýchlostnej kompresie a v nastavení účinnosti lockoutu. Tieto dve veci však nie su nejak extra potrebné a funkčne poslúži rovnako RL ako RLC.
Pozor však ak ide o vidlice ročník 2010. Tam sa robia RL vidlice s klasickým systémom tlmenia > open oil bath. Od roku 2010 sa začali však vyrábať aj vidlice s tlmením FIT, kde je
olej uzavretý a izolovaný olej od vzduchu v tlmiči. Je to novšia verzia vidlice a funkčne by mala byť podľa všetkého na tom lepšie ako tá stará s klasickou > open oil bath. Nemal som zatiaľ možnosť skúsiť FIT. Rozoznať sa to dá hlavne podľa umiestnenia nastavenia reboundu. Ak je červené kolečko na spodu pravej nohy ide o FIT ak je na vrchu pravej ide o klasický systém otvoreného tlmiča. Od roku 2010 budú teda RL vidlice zatiaľ s otvoreným tlmičom a RLC s FIT uzavretým tlmičom.
Teda ak by bola tá RLC
vidla s FIT tlmením uprednostnil by som ju pred RL s klasikou, pravdepodobné však je, že ide o obé vidlice s klasickým ešte otvoreným tlmičom (rebound vpravo na korunke). V tom prípade by som uprednostnil RL v prípade priaznivejšej ceny, ak je cena rovnaká tak potom RLC.