Samy odbornik, chalani zjavne maju na 29ke odjazdene, tazko ich presvedcis.
Obratnost bajku je dana pomermi razvoru, dlzky zadnej stavby, hlavoveho uhla a zavleku vidlice. To ake mas velke kolesa ho neobratnejsim este nerobi aj ked uznavam vacsie koleso sposobuje vacsi gyroskopicky efekt takze kto sa nerad naklana do zataciek a spolieha na soferovanie riadidlami moze mat problem. Problem moze mat aj clovek s malym razvorom na technickych switchbackoch kde treba davat pozor ktora noha je vpredu. Vacsie koleso nedovoli zhotovit tak kratku zadnu stavbu jak na 26ke. Vacsie koleso je pri vacsej vahe menej tuhsie. Toto su veci ktore sa daju dost ovlivnit kvalitnymi materialmi, konstrukciou. No nedaju sa odstranit uplne a potom mas veci ktore ti prinasa 29ka naviac ako lepsia priechodnost terenu vdaka mensiemu zakriveniu kolesa tym aj hladsi chod terenom, vacsi
grip vdaka vacsej kontaktnej ploche s tym spojena je teoreticky vacsia odolnost proti precvaknutiu, vacsia stabilita celeho bajku proti noselandingu alebo pristatiu na zadku. urcite som na nieco zabudol ale v globale pokial si vyssi tak by som sa toho vobec nebal a naplno vyuzil vyhody ktore to ponuka. Dolezite je zvolit si kvalitne
komponenty kolies, pevne a zaroven lahke rafky, notubes.
Chalan pise o xc pretekoch, maratonoch. Jasne pokial by sa chystal niekde na technicke exponovane singletraily tak by bola situacia v neprospech 29ky.