Podelim sa teda aj ja o osobne skusenosti
inak kazdy z chalanov co pisali vyssie maju kus pravdy,viacmenej do kopca sa snazim ostat v sedle(obzvlast plati pre fully),aby malo zadne kolo pritlak na zem a teda nepresmyklo.V prudsich stojkach sa skor snazim drzat zadok na
sedle a skor sa pritiahnut k rajdam(znizit tazisko,samozrejme
sedlovka viac vysunuta),vstavam zo sedla v uphille iba v nutnych pripadoch,jednaj sa to v stoji na fulle iba zbytocne rozhupa a jednak slapanie v stoji nieje na dlho...
Co sa tyka zjadov,ak viem,ze ma caka dlhsi zjazd a chcem si ho plne vychutnat=sedlovka ide maximalne dolu a zase praca z taziskom-pri zjazde viac dozadu.Odlahcenie predneho
kolesa umoznuje lepsiu manipulaciu s bikom ci uz zatacanie alebo prejdenie nejakych skal,korenov...
Ako tu uz bolo,vsetko je praca z taziskom,pri suvislej jazde je len malo casu na nejake nastavovanie.Idealne je,vyslapat kopec s nastavenim na up a potom zase nastavit na down a zjazdovat(napr.to nase Zelene pleso),ale casto je teren vlnovity,kedy ides napr.5min.hore,2min.dole a podobne,takze nejake nastavovanie sedlovky,vidlice,tlmica by bola otrava.
Inak vsimol som si zaujmavy jav s tym spojeny o ktorom som chcel napisat uz davnejsie.Ked som mal na vikend Stumpjumpra fsr s Talasom skusal som tolko ospevovane znizovanie zdvihu do uphillu (zo 140 na 100mm)a nielen ze som nepocitoval nejaky vyrazny rozdiel v lepsej stupavosti,ale dokonca som si vsimol jednu vec o ktorej som zatial nikde nic nenasiel-pri znizeni zdvihu sa samozrejme automaticky zmenila geometria,zatazilo sa viac predne koleso,odlahcilo zadnu stavbu a ta zrejme viac napla retaz,takze na tom istom prevode sa mi zrazu akosi tahsie islo,viac som musel tlacit do pedalov.Trochu ma to zaskocilo.
Cele to znizovanie zdvihu ma podla mna vyznam od 160mm zdvihu(alebo teda dlzky vidlice),kde uz je odlepovanie predneho kolesa v stupaniach ovela cititelnejsie ako u nizsich vidliciach...
Mozno je to trochu odbocka od temy,ale myslim,ze to dost suvisi a zaujmaju ma vase nazory na tento jav.
GREETZ