Ahojte závisláci, (všetko v dobrom)
Kupil som si bike kde je použitá virtuálna os otáčania pre zadné tlmenie a je tam použitý tlmič FOX R23.
Chcel by som sa opýtať čo sa dá na tom tlmiči nadstavovať a načo je to dobré.
Mám zdvih 120 mm a vidím na tlmiči 3 korunky. Jedna je červená to mi bolo povedané že štelujem odskok. Potom je tam modrá páčka a tá má dve polohy. v jednej je to tvrdšie a v druhej makké.
No a nakoniec je tam najvrchnejšia korunka v modrom kde sú číslice 1, 2, a 3. to načo slúži a ako sa to mení? Nikde som to tu nevidel spomínané akurát len tlmič bol spomínaný vo velmi velmi dlhom príspevku Tuleňa. :) (na konci som čítanie vzdal)
Dakujem za rady.

A ešte mám problém s opotrebovavaním kotúča na Avid 3. Nebudem zakladať tému tak to hodím sem.
v zadu mám 160 kotúč avid a k tomu riadne nadstavce na prasa. Ale skoro vôbec mi nebrzdí a opotrebenie je asi o 2 mm bližšie k osi otáčania ako je velkosť kotúča. Ako by som to nadstavil?
Dakujem aj za rady k tomuto.

Prílohy:

Komentár súboru: Fotka opotrebenia.
kotuc.JPG
kotuc.JPG 112.45 KiB thumb_up0thumb_down

14.10.2009 - 11:41:48
00
Cervene: rychlost navratu tlmica zo stlacenia. Treba mat tak rychlo aby sa stihal vraciat z narazov v terene, ale zase tak pomaly aby nekopal.
Packa: Zapnutie a vypnutie nastaveneho propedalu: to je obmedzovanie pohupovania a znizovanie citlivosti.
Kolecko: Nastavenie intezity propedalu: 1,2,3. Ci vyssie cislo tym bude tlmic so zapnutym propedalom menej citlivy. Pre nastavenie ho treba povytiahnut von a pootocit.
K tomu kotucu:
Nieje to uplne dobre, je otazne ci mas pod prasatom vsetky podlozky co tam maju byt.
14.10.2009 - 12:12:52
00
Ahaaa povytiahnuť to.... ok super dakujem.
Podložky mám myslím že všetky a sú tak isto poukladané ako na prednom 185 kotúči. Prikladám obrázok. Je možné že tam mám zlé brzdové platničky? Alebo to mám vyriešiť zmenou usporiadania podložiek? A to musím na oboch skrutkách rovnako poukladať podložky alebo stačí podvihnúť len jednu stranu prasaťa.

Prílohy:

Komentár súboru: Podložky
Prasa.JPG
Prasa.JPG 150.24 KiB thumb_up0thumb_down

14.10.2009 - 13:27:58
00
neviem ci sa ti da ,ale skus povolit tie dva srobky co drsia prasa a posunut ho smerom hore.ak nepomoze podloz podlozku z hora pod prasatko na oboch srobkoch....
14.10.2009 - 13:38:31
00
Tak som nakoniec prehodil podložku skrutky ktorá bola nad prasaťom pod to prasa lebo tie dve skrutky ako si hovoril Zihadlo sa nedali posunuť. Vyzerá že to bude po celej ploche brzdiť no aby sa mi zastavilo koleso pri jazde mam pocit že by som pačku aj ulomil. :( vobec to nebrzdí.
14.10.2009 - 14:21:04
00
Nemas mastny kotuc? Pripadne skus odvzdusnit brzdu...
http://www.bike-components.de/bedienungsanleitungen/avid/disc_brakes/juicy_3_5_2007.pdf
14.10.2009 - 14:48:09
00
Dakujem za návod pre istotu ho ukladám ale nástroje na odvzdušnenie nemám tak to nechám na servis. Kotúč mastný nieje. Drhol som ho jarou. :) Ale bolo na nom niečo čierne ako olej zo začiatku teraz sa tam nevyskytuje tak možno platničky su nasiaknute.
ešte raz dakujem za rady.
:bow:
14.10.2009 - 15:47:33
00
MOzno to treba iba poriadne zabehnut/zahriat.
Takze dlhy ostry zjazd a brzdiiiiiiiiiiiiiiiit.
14.10.2009 - 17:07:57
00
MOzno to treba iba poriadne zabehnut/zahriat.
Takze dlhy ostry zjazd a brzdiiiiiiiiiiiiiiiit.

No mozno to v tom zjazde neubrzdiii....
14.10.2009 - 22:06:01
00
No.... zjazd som dal... predna brzdila okamžite tak som si radšej jeden prst z páčky dal na riadidlá no zadnú páčku som mohol stláčať ak heverom a koleso sa zastavilo len ked som nadskočil. :( Ale rozobral som to cele vymenil platničky lebo boli mastne a poobkusované (neviem čo s tym predajca robil) a teraz len počkat na počasie a vyskúšať to... :)
15.10.2009 - 08:09:02
00
pokud máš mastné desky je potřeba umýt i kotouč když to měníš
15.10.2009 - 08:11:59
00
Jaj a ešte k tomu tlmiču... Fox R23 má aký maximálny povolený tlak? Nemám to nikde v papieroch od biku a neviem ho tým pádom prispôsobiť pre seba. A ešte že čo znamená SAG? :)
Dakujem.

Kubad jasne umyl som aj kotúč.. Najprv jarou a potom hruškovicou domácou. :) 62% to by malo stačiť. :)
15.10.2009 - 08:14:12
00
no 62% no není to škoda na kotouč :rofl:
290psi je tuším maximum
SAG je zasunutí tlumiče při nasednutí na kolo a měly by být cca 25% zdvihu tlumiče
měříš to po nasednutí pomocí gumičky co je na pístnici tlumiče, v historii přesný postup určitě najdeš
15.10.2009 - 08:28:26
00
Ahaaaaa paráda to by ma nenapadlo vobec na čo je tam tá gumička a lámal som si nad tým hlavu.
Super dakujem no tu sa človek naozaj vela dozvie. Hned ako sa dostanem dom merám. :) A idem hladať postup. Ešte raz dakujem.

BTW: ten srdcotras 62%-tný nieje škoda lebo sa to nedá piť. To je skôr letecký benzín ako pitivo. :)
15.10.2009 - 08:36:33
00
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/index.htm
15.10.2009 - 08:44:44
00
keyboard_arrow_up