Kona Four vel. 18 vazi aj s pedalmi asi 14,9 kg, cize az taka hroza na full to nie je. Pozeral som osadenie, najviac by si ziskal vymenou vidlice RS Dart za nieco lahsie a funkcnejsie, napriklad Suntour Epicon, ten moze stat okolo 2500 Kc, a dal by sa nastavit aj na 120 mm zdvih, co by ten
ram mohol zniest. Hmotnostne tak mozes ist dole asi 0.6 kg.
Pri redukovani hmotnosti byva obvykle vhodne zvazit vymenu kluk, ale ty tam asi mas FSA a tie nebudu nijak tragicke. Podobne aj ram je tam skandiovy, celkom schopny. Posvietil by som si na riadidla a sedlovku, ci to nie su nejake tazoby. Jedno co mozes urobit je na leto vymenit zadny
plast Ignitor, co je skvela guma na jar a jesen, ale v lete zbytocne stuplovaty vzorok. Ked tam nasadis nieco hladsie, bude sa ti jazdit sviznejsie.
Inac cital som nejake hodnotenie tej Kony Four, celkom tam jazdne vlastnosti chvalili. Keby si nejak velmi chcel vylepsovat a si nahodou tazsi jazdec, mozno by sa dalo este uvazovat o vymene mechanickych kotucoviek za hydraulicke, ale ak brzdia pre teba tie sucasne dostacujuco, radsej usetri a len jazdi, za par sezon to vymenis za nieco lahsie ale aj drahsie.