Lokalizácia
Formulár sa odosiela
ta druha a tretia fotka ,tak uz je vidiet opotrebenie....ale malo by si to este sadnut.6000km neni vela .zavisi od retaze, kolko bola jazdena a kolko merala pred vymenou( ci si ju nepresvihol).....pojazdi na vecsich pastorkoch a retaz sa trosku natiahne a sadne ...ak nie nova kazetka :mne vydrzala xt kazetka 12tis km
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 11:52:00
00
hmm pekne čiselka tu hadžete...6tis nie je veľa? no neviem neviem... ;) ja by som ju vymenil, pri dnešených cenách je to zanedbateľná položka :P
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 12:03:49
01
ved prave... nvm, ci som nepeprepalil cas vymeny, ked mi
meradlo takmer bez tazkosti prepadlo ;( btw. 2. retaz asi 3tis.

mno ked som si zoomol fota new XT kaziet, tak sa mi nezdalo opotrebenie nijak zvlast vyrazne

kazdopadne nova uz je u holky (thx matt - necakal som taku rychlost
vcera objednal-dnes vo VnT ) tak uvidime ako... :o:
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 12:15:10
00
keby si dal pozor :!: este do leta na nej pojazdis.....3tis je aj na xtr retaz moc( mne vydrzi cca 2ku)
najviac zatial vydrzala C9na skoro 3tis..zalezi aj od stylu slapania a radenia v zatazi,samozrejme aj cistota pocas prevadzky...
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 12:21:31
00
nj, :(

moja chyba :headbang:
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 12:24:05
00
myslite, ze uz je cas na kupu novej kazety, ked to zacalo po vymene novej retaze (a orecha) preskakovat, no len na posl. 3. past. ?

predchadzajuca retaz (druha v poradi kazety) vytahana podla mierky - 1%, kazeta ma cca 6tis. km.
moze byt pricinou nespravna dlzka retaze, al.vymena orecha ?
vs. popisane rady ohladne dorazov, radenia, necistot etc. som skusal.

kazeta XT, retaz/e XTR

dakujem :y:
Aby sme to tu uviedli trosku na pravu mieru. Podla fotiek kazeta vykazuje normalnu mieru opotrebovanie, tz. ze v tomto stave aj pri nasadeni novej retaze sa da ocakavat, ze retaz bude strielat. Moja skusenost je, ze po cca 50 - 100 km si sadne. AK sa to nestane tak kazeta je zrela na vymenu a s tym uz nenarobis nic. Uvadzas, ze si retaz menil pri opotrebovani 1%. Nova retaz ma 132,2 mm a opotrebovana 132,8 mm. Pri opotrebovani 1% je to vsak 133,5 co je davno po limite. Ak si takto na kazete vyjazdil retazi viac, tak predpokldam ze pri 6000 km uz bude out. Nespravna dlzka retaze sa moze prejavit zlym radenim ( ak je kratka ) ak je dlha tak kladky ju nedosponuju dostatocne a retaz mlati o zadnu stavbu. Vymena orecha nama vplyv na zivotnost retaze ani kazety. Takze do buducna ,retaz merat radsej kalibrovanou mierkou alebo posuvnym meradlom a nekompromisne pri natiahnuti na 132,8 ju vymenit. Inac riskujes poskodenie celej sustavy prevodniky, retaz a kazeta. A k tym cislam ktore tu padli. Na retazi HG 73 som nikdy neurobil viac ako 1200 km. Kazeta ma cca 6000 km a predpokladam ze este dalsich 1000 km vydrzi bez problemu. Vymena bude po dotoceni poslednych dvoch retazi, ktore menim po 500 km.
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 13:12:29
00
rozsiahle, ale poučné :y:

ďakujem pekne ;)


Vymena orecha nama vplyv na zivotnost retaze ani kazety.


nemyslel som životnosť, mysl. som možné následky

a kalbr. mierku už som si zadovážil :D
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 13:24:54
00
Este doplnim, ze uvedene rozmery platia pre retaze Shimano. Napr. Campa, KMC nove su kratsie. Kalibrovany mierka ma zubky odstupnovane po 0,2 mm. Kedze je niekedy problematicke odcitat na ktory zubok to zapadlo, tak som si ten na 132,8 poznacil na boku ciernou farbou :y:
Na orech to nema ziaden vplyv. Na zivotnost orecha ma jediny vplyv pocet odjazdenych kilometrov a samozrejme udrzba. Boli tu uverejnene sice orechy po demolacii ( strhnute drazky ) ale to je uz o niecom inom. Setrnejsie k orechu su kazety so spolocnym unasacom napr SH XT alebo PG 990.

Prílohy:

shics770.jpg
shics770.jpg 54.17 KiB thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 19.02.2010 - 14:53:30
01
len na temu strielania retaze aj ked situacia je davno vyriesena :
isiel som na ziletke trosku dlhsiu trasu cca 160 km no a ked som sa vracal cca 50 km pred koncom mi zacala dost silno preskakovat retaz alebo strielat ked som silnejsie zabral .....
pikacoval som celu cestu a keby som vedel vtedy ze stacilo (kedze to bol novy bike) iba dat dole zadne koleso a prstami dotiahnut sroby bol by som si usetril silne nadavky......

tj: ked som koleso potahoval do stran malo proste volu a preto sa hybala aj kazeta pri zabere , hlavne do kopca ..... :makeup:
Zobraziť komentár 19.02.2010 - 17:22:22
00
Dúfam, že si potom okrem prstov použil aj kónusové kľúče. hehe
Zobraziť komentár 20.02.2010 - 09:39:52
00
hehe chlapik trvdil (servisak) ze to islo len prstami ale urcite pouzil aj kluce ....
Zobraziť komentár 20.02.2010 - 12:25:13
00
Ja som vymenil kazetu+retaz. Preskakuje mi pri zabere, ale iba ked mam zaradenu strednu pilu.
Pri malej alebo velkej to ide hladko, bez problemov. Viete mi poradit kde moze byt chyba ?
dik!
Zobraziť komentár 13.05.2010 - 10:33:32
00
zeby bola chyba v strednej pile???
Zobraziť komentár 13.05.2010 - 10:44:02
00
Mne tiez skakala stredna XT pila a az po dokladnej prehliadke som zistil ze jeden zub je fuc...
Zobraziť komentár 13.05.2010 - 10:48:28
00
Ja som vymenil kazetu+retaz. Preskakuje mi pri zabere, ale iba ked mam zaradenu strednu pilu.
Pri malej alebo velkej to ide hladko, bez problemov. Viete mi poradit kde moze byt chyba ?
dik!

poutieraj zuby na strednej a a z blizka pozri ako su vymackane(zodrate) a pochopis ze ju treba vymenit :hai:
Zobraziť komentár 13.05.2010 - 11:16:58
00
keyboard_arrow_up