... Ak si myslis ze trasu medzi ludmi sa da naplanovat na 200 metrov dopredu tak sa dost mylis ...

Tak to by si sa cudoval kolko sa da planovat dopredu! Taky podnikatel 10-20 rokov :D
06.11.2006 - 00:26:16
00
Tak to by si sa cudoval kolko sa da planovat dopredu! Taky podnikatel 10-20 rokov :D

Taki amici planuju aj na 200 rokov dopredu :) . Celkom ma zaujal ten postreh o zabrzdeni zo 40tky na 3 metroch. Kolega zjavne v tej rychlosti straca odhad. Niekto viac aktviny vo fyzike by mu mohol na zaklade tabulkovych hodnot pre gumu a asfalt preratat kolko to tak idealne moze byt. Myrooon napis este svoju hmotnost.
06.11.2006 - 12:03:12
00
ja som skusal merat brzdnu drahu a vyslo mi ze z 50 km/h zabrzdim za 11 m len uz si nespominam kolko to bolo zo 40 km/h ale myslim ze nieco okolo 6 m
06.11.2006 - 15:01:57
00
Celkom zaujímavé čísla sa tu uvádzajú, až mi je ľúto, že som si kdesi neodložil príklady z fyziky. Napadá mi totiž kadečo o brzdných silách, trení, preťažení a zotrvačných hmotnostiach. :D

Každopádne sa mi vidí, že jedna veľmi významná vec je tu opomínaná a tou je reakčný čas. Pri rýchlosti 40 km/h za sekundu prejdeme 11,1 metra.
Čiže, kto sa rozhodne kľučkovať medzi chodcami, ten veľa času na reakciu mať nebude, ak sa chodec, ktorý ide desať metrov pred ním, rozhodne urobiť pár krokov bokom. Predmetých x-metrov brzdnej dráhy bude zrejme až za zrazeným chodcom. Hm, hm neveľmi povzbudivé...
Chápem čiernobielosť videnia sveta človeka medzi pätnásť a neviemkoľko, ale zvážil by som adrenalín jazdenia po chodníkoch v sezóne a nahradil by som to adrenalínom pri ktorom skatujem tak akurát sám seba a nebudem do toho ťahať iných.
07.11.2006 - 12:40:26
00
mňa by skôr zaujímalo, ako si to valí tou 40-tkou, je to už celkom dosť po rovine a 50 ani nehovorím! na biku? v meste? načo! :?
07.11.2006 - 13:35:23
00
a v tych mojich 11 metroch brzdnej drahy je este nejaky reakcny cas, pretoze som zacal brzdit az na ciare co som si urcil, takze nejaky cas uplynul tym som stlacil brzdovu packu. lenze sa to neda zrovnavat s brzdnou drahou ked nepoznas moment kedy mas brzdit. to znamena potrebujes cas kym zareagujes a kym stlacis packu. a to podla mna moze byt par desatin.
07.11.2006 - 13:53:59
00
Myslím, že sa zvykne uvádzať reakčný čas 0,5-1,2 sekundy.
Je to samozrejme závislé aj od stupňa únavy a podobne. Každopádne by som uvažoval o čase až dve sekundy a podľa toho by som sa aj správal.
07.11.2006 - 14:12:24
00
tych 1,2 s je moc. podla mna ked si davas pozor a si pripraveny tak to bude max 0,5 s ale aj tak za pol sekundy prejdes pri rychlosti 40 km/h 5,5 m. to znamena ze ak ti niekto vbehne do cesty vo vzdialenosti mensej ako 5,5 m tak nestihnes ani pribrzdit a ak sa neuhnes tak do neho vletis 40-tkou.
07.11.2006 - 14:50:32
00
Na SPŠ dopravnej sme na výpočet brzdnej dráhy uvažovali s priemerným reakčným časom vodiča 0,8s a s časom nábehu bŕzd 0,3s. To platilo pri autách. Že by to u bajkov bolo podobné?
07.11.2006 - 15:15:23
00
no hej lenze ked mas napr brzdnu drahu 11m tak zas za tych 11m mas cas urobit aj kulkcu teda aspon o 2 m sa posunut dolava doprava myslim ze tento fakt ste tu zanedbali cize ked zacnes brzdit mozes aj zmenit smer co je asi ucinejsie ako brzdit.... teraz nevem ci je nebezpecnejsie jazdit po pesej zone na bajku s nebezpecestvom ze vas nekto skopne alebo chodit peso ale zas stym ze vas niekto zrazi :D to uz aby sme ani von nechodili hehe
07.11.2006 - 16:06:46
00
prudko brzdit a robit klucky to mi nejak v hlave nesedi.....si to uz skusal?a vobec.....co su to za napady jazdit pomedzi ludi na chodnikoch?
07.11.2006 - 16:37:38
00
nemyslim robit klucky ale aj v lese obcaj je lepsie vybocit s chodnika ako brzdit a napalit do stromu to vravim v pripade ak bude treba nekedy neco stoho pouzit to sa ti moze stat aj na ceste ze s chodnika vyleti decko napr za loptou...
07.11.2006 - 21:55:18
00
tych 1,2 s je moc....

to neje až tak veľa 8) kamarat ma napriklad na vtipi reakčny čas niečo cez hodinu. hovorili sme si tak vtipi, potom pili, neskor hrali karty a on sa zrazu rozrehotal, že pochopil ten vtip
08.11.2006 - 01:06:01
00
OK. Mam pocit, ze si toho myroon uz precital toho dost. Zadupat do zeme ho nemusime. Kazdy z nas to musi mat za sebou a nie raz, ze nieco tresne a nestaci sa divit. Prechod zo stareho cinana na slusny bajk vie pekne zdvihnut bikerovo sebavedomie. :)
08.11.2006 - 08:47:42
00
nemyslim robit klucky ale aj v lese obcaj je lepsie vybocit s chodnika ako brzdit a napalit do stromu to vravim v pripade ak bude treba nekedy neco stoho pouzit to sa ti moze stat aj na ceste ze s chodnika vyleti decko napr za loptou...

jasne ale to len v pripade ze budes mat kde vybocit
08.11.2006 - 09:20:15
00
keyboard_arrow_up