Bicykle komisári na štarte vážia, doteraz náhodne. Prečítali si na internete, že niektorý výrobca má mimoriadne ľahký rám, iný výrobca ľahké
kolesá a keď niečo také vidí, jedno či pod pretekárom alebo na mechaničáku, ukáže prstom - tento chcem prevážiť. A keď niektorý pretekár musí vymeniť
bicykel za ťažší, tak je pod väčším dohľadom všetkých komisárov - či jazdil na jednom, alebo počas pretekov vymieňal a v cieli ho opäť vážia. No a zrazu kolo, čo má byť niekde na hranici, možno pod hranicou minimálnej váhy, je o dve kilá ťažšie. Keby ste boli na mieste toho rozhodcu, nebolo by vám to podozrivé a neurobili rozborku, čo je také ťažké? A zrazu rám, ktorý váži okolo kila má tri... Za to riziko to možno stojí, ale... Podľa reglementu má byť bicykel poháňaný výhradne ľudskou silou, bez akýchkoľvek prídavných pomôcok. Pri prvom prichytení by z toho bol asi exemplárny dištanc, aspoň taký, ako za doping.
Pozrime sa na to z druhej strany... Preteky trvajú 5-6-7 hodín, z toho jednu hodinu bude dodávať 100 W motorček. Zvyšok je mŕtva váha, ktorú treba vliecť, prípadne ešte aj brzda, ak medzi motorčekom a oskou nie je spojka. Vymeniť počas pretekov bicykel? Za skupinou ide rozhodca, ktorý hlási do rádio tour - jazdec číslo xy defekt, jazdec číslo yz podať občerstvenie a pod. Netreba to hlásiť, lebo pretekár vie oznámiť cez vysielačku do mechaničáku, čo potrebuje. Ale nevedia to v ostatných mechanických autách a preto je to potrebné ohlásiť cez rádio tour, aby tí ostatní uvoľnili ľavú stranu cesty pre mechaničák, ktorý musí ísť dopredu. A zrazu pretekár, ktorý nič nepotrebuje, nemá žiadnu viditeľnú mechanickú závadu, vymieňa bicykel. Nebolo by to podozrivé? Najmä potom, čo sa o tom píše už niekoľko mesiacov na internete...
Nepíšem, že to nie je možné, že sa to ešte nevyskúšalo... Ale nikdy nepíšem o cyklistoch, že podvádzajú, pokiaľ neboli prichytení.. A nielen o cyklistoch.