Pršo, s tých dvoch čo si dal jednoznačne by som bral LTD PRO. COMP má RS Dart a to je podľa mňa dosť nepodarená vidlica, radše tu manitou, alebo zobrať COMP a dohodnúť sa s predajcom na nejakej rozumnej výmene ktorá by ti vyhovovala - ale tam je to už potom vždy o tom že si viac doplatíš
na
bajk takéhoto zamerania je myslím vzduchová
vidlica to najlepšie, bude aj ľahšia, a máš tam možnosť ju uzamknúť
pokiaľ ide o nutnosť servisu vzduchovej vidlice "každý" rok nerobil by som s toho tragédiu - viac záleží od kilometrov a prostredia v akom bola jazdená, ak najazdíš cca 700-2000 km, v prevažne suchom prostredí bez blata a podobných luxusných záležitostí tak by som
servis ani neriešil, dôležité je sa o vidlicu priebežne starať a mazať nohy, udržovať v čistote a tak.... mne sa podarilo už aj to že som vidlu rozobral 3 krát a menil som olej (pružinová)
okrem toho servis treba robiť aj na pružinovej vidlici
ma vzduchove pruzenie tzn. nie ocelovou pruzinou .. je maksia necitis tak otrasy .. ake secko zalezi od toho ako si ju nastavis... ves si ju dofuknut vzduchom . pozri si nejake porovnania pruzia vs . vzduch
tak toto je blbosť, nechcem moc zovšeobecňovať isto sa nájdu výnimky ale vzduch je vždy menej citlivý ako pružina, tlak rastie exponenciálne (jasne že záleží aj od negatívnej komory), ale ťažko dosiahnuť tak lineárny a hladný chod ako na pružinovej vidlici.
pokiaľ nafúkaš vzduchovú vidlicu moc namäkko - tzn. na pohodu - tak si ju môžeš tak akurát niekde pokaziť na prvej či druhej jame keď pôjdeš na doraz.