Rozhodujem sa v kúpe nového biku CUBE: vyberám medzi Cube LTD PRO a Cube LTD Comp....

Jazdievam MTB Maratóny, nie som žiadny profi jazdec, ale za rok zvyknem odjazdiť tých 700 a viac km.

Doteraz mám bike Merida Kalahari 580, kupovaný v r. 2003.....síce pomenil som tam už za ten čas mnoho komponentov, ale stále to nieje ono...a tak som sa rozhodol o kúpe nového a určite kvalitnejšieho stroja. 8)

Ak máte niekto skúsenosti s tími bicyklami tak dajte rady. Díky!!!! :)
20.07.2010 - 10:00:49
00
zlozenie ramu nepoznam .. ale je to cube .. takze to budde kvalita .. vyabava ta ista ale LTD PRO ma manitou vzduchovu vidlu .. taze tam je vyhoda ale inac su skoro rovnake..
20.07.2010 - 12:05:25
00
Presne tak, jediný rozdiel je vo vidle ak som sa dobre díval :)
No ale nemám skúsenosti s takou vidlou, v čom je tá vzduchová lepšia :?:
20.07.2010 - 12:12:31
00
ma vzduchove pruzenie tzn. nie ocelovou pruzinou .. je maksia necitis tak otrasy .. ake secko zalezi od toho ako si ju nastavis... ves si ju dofuknut vzduchom . pozri si nejake porovnania pruzia vs . vzduch
20.07.2010 - 12:30:48
00
No to v servise mi dofúknu podľa mojej váhy nie? :?:
A ako často sa to zvykne dofukovať??
20.07.2010 - 13:54:15
00
takto vzduch je lepsi pretoze ako povedal nafuknes si podla seba ako potrebujem bud si kupis pumpu na vidlice alebo v servise vzduchova vidlica je lepsia lebo je citlivejsia lenze ak chces aby dobre chodila musis kazdy rok robit repas a to ta stoji dalsie penize.

PS: a ohladom znacky CUBE podla mna je to vyslovene image -ovka.
20.07.2010 - 14:03:11
00
No a čo ten repas zvykne zahŕňať?....a koľko to ročne výjde ten repas? :?:

No a k tej imidzovke :| je to tvoj názor a neberiem ti ho :) Jasne že sa za podobný peniaz dá kúpiť aj bicykel v inej značke...preto som tu dal aj dole poznámku, či mi môže niekto poradiť alebo či už má niekto skúsenosti s tímito bicyklami.
Ale tak páči si mi aj po stránke komponentov ale aj jeho dizajn, tak preto som zvolil túto značku....ale budem rád ak mi môžeš za rovnaký peniaz odporučiť niečo kvalitnejšie 8)
20.07.2010 - 14:13:55
00
Pršo, s tých dvoch čo si dal jednoznačne by som bral LTD PRO. COMP má RS Dart a to je podľa mňa dosť nepodarená vidlica, radše tu manitou, alebo zobrať COMP a dohodnúť sa s predajcom na nejakej rozumnej výmene ktorá by ti vyhovovala - ale tam je to už potom vždy o tom že si viac doplatíš
na bajk takéhoto zamerania je myslím vzduchová vidlica to najlepšie, bude aj ľahšia, a máš tam možnosť ju uzamknúť


pokiaľ ide o nutnosť servisu vzduchovej vidlice "každý" rok nerobil by som s toho tragédiu - viac záleží od kilometrov a prostredia v akom bola jazdená, ak najazdíš cca 700-2000 km, v prevažne suchom prostredí bez blata a podobných luxusných záležitostí tak by som servis ani neriešil, dôležité je sa o vidlicu priebežne starať a mazať nohy, udržovať v čistote a tak.... mne sa podarilo už aj to že som vidlu rozobral 3 krát a menil som olej (pružinová)
okrem toho servis treba robiť aj na pružinovej vidlici



ma vzduchove pruzenie tzn. nie ocelovou pruzinou .. je maksia necitis tak otrasy .. ake secko zalezi od toho ako si ju nastavis... ves si ju dofuknut vzduchom . pozri si nejake porovnania pruzia vs . vzduch


tak toto je blbosť, nechcem moc zovšeobecňovať isto sa nájdu výnimky ale vzduch je vždy menej citlivý ako pružina, tlak rastie exponenciálne (jasne že záleží aj od negatívnej komory), ale ťažko dosiahnuť tak lineárny a hladný chod ako na pružinovej vidlici.
pokiaľ nafúkaš vzduchovú vidlicu moc namäkko - tzn. na pohodu - tak si ju môžeš tak akurát niekde pokaziť na prvej či druhej jame keď pôjdeš na doraz.
20.07.2010 - 14:48:48
00
No a vedel by mi niekto objasniť čo všetko obnáša taký repas tej vidlice? Lebo ja som mal zatial vždy len pružinovu :|
No a tak jazdit iiba za sucha nejazdievam...ale často blato, dážď a podobne :)
20.07.2010 - 18:26:10
00
sory .. nemal som este vzduch len pruzinu ale jazdil som par krat na vzduchu .. aho cosm chodil po kemenistych cestach .. ja som sedela skoro nic som necitil .. 8)
20.07.2010 - 18:55:29
00
No a vedel by mi niekto objasniť čo všetko obnáša taký repas tej vidlice? Lebo ja som mal zatial vždy len pružinovu :|
No a tak jazdit iiba za sucha nejazdievam...ale často blato, dážď a podobne :)


Nemusíš sa obávať.Pokiaľ nebude unikať vzduch,tak je v pohode.
A repas vidlice odporúčame raz za 2 roky-výmena oleja a kontrola nôh+čistenie.
Pri vzduchových sa potom objednávajú sety ku konkrétným vidliciam a tie sú relatívne drahé.(od 15€+-,v závislosti typu a výrobcu vidli).
20.07.2010 - 19:10:26
00
tak tamtu manitou som ešte rozobranú nemal, ala repas klasicky pozostáva z otvorenia a vyčistenia vidlice z vnútra, výmeny oleja - pokiaľ tam nie je nerozoberaťeľná patróna - a prípadne výmena gufier - ak je to potrebné
pri vzduchovej tiež záleží aký je to systém

každopádne sa toho netreba báť, určite ťa to nezrujnuje - ono repas pružinovej a vzduchovej ťa vyjde cca to isté
jediné riziko vzduchovej vidlice je že povolí patróna a tú treba potom komplet celú vymeniť.. do dvoch rokov (záruka) ťa to trápiť nemusí, a potom to tiež nie je nejaký častý jav

každopádne ak sa rozhodneš aj pre pružinovú, tak si tam daj niečo iné a nie DART - to je katastrofa tamta vidlica
20.07.2010 - 19:18:10
00
keyboard_arrow_up