Zdravim......Nejak ma chytila cyklistika a tak zvazujem ze by som o rok aj na nejake preteky MTB zbehol... len neviem aky bicykel ci hardtail alebo celoodpruzeny... bicykel bude skladany s komponentov Mavic, Fox, Shimano XTR, Ritchey......poradte aky ...ci celoodpruzeny alebo hardtail..???
prosim ta precitaj si moj prispevok najprv poriadne a potom odpovedaj, ja som nepisal ze geometria bola ta ista( ale o pocite z HT a FULLa ako sa mi na nom sedelo).
A myslim ze geometria ti nerobi 3kg na vahe.
pridam aj ja svoju trosku do mlyna
Jazdim AM fully uz 5 rokov. Prednedavnom som si zaobstaral karbonoveho HT a cuduj sa svete, jazda na nom sa mi vidi rovnako zabavna. Bike je zivy, ide omnoho lepsie za pedalom a aj komfort jazdy je myslim velmi dobry. Samozrejme komfort jazdy zavisi aj od pouzitych komponentov (karbon predsalen viac pracuje ako hlinik). Nikdy to nebude zehlicka ako full, ale tie usetrene 3 kila oproti fullu su setsakra poznat. Ked slapnem do pedalov, tak bike jede. A to porovnavam so Santa Cruzom a jeho VPP2, ktore je inertne voci pohupovaniu pri slapani (mikro pohupovanie tam samozrejme vzdy bude).
HT som kupoval za istym ucelom a myslim, ze zatial velmi dobre moje poziadavky splna.
Otazne je ako by dopadlo porovnanie chrtie HT a chrti full. Vzdy ale hraje podstatnu rolu financna otazka. Dobre vybaveny chrti full bude cenovo niekde inde ako odpovedajuco vybaveny chrti HT.
prosim ta precitaj si moj prispevok najprv poriadne a potom odpovedaj, ja som nepisal ze geometria bola ta ista( ale o pocite z HT a FULLa ako sa mi na nom sedelo).
A myslim ze geometria ti nerobi 3kg na vahe.
Precitaj si ho radsej Ty .. a potom to, co som napisal ja. Ak to ani tak nepochopis, tak sorry, ze som reagoval. Ale napisem to este raz .. geometria, posed. A v pripade, ze to,z e sa Ti na nom jazdilo zle je pretoze mal o 3 kila viac(co si napisal az teraz), tak prosim ta neries otazku HT alebo full
jj, je to dost velky rozdiel.
Ja mam svoj stavany, aby aj nieco vydrzal. Nie je na nom nic extra lahke. Nemienim don strkat prachy, len aby bol co najlahsi.
A treba porovnavat biky rovnakeho urcenia. AM nebude v tej istej vahovej kategorii ako XC raketa, pokial komponenty odpovedaju pouzitiu biku.
Precitaj si ho radsej Ty .. a potom to, co som napisal ja. Ak to ani tak nepochopis, tak sorry, ze som reagoval. Ale napisem to este raz .. geometria, posed. A v pripade, ze to,z e sa Ti na nom jazdilo zle je pretoze mal o 3 kila viac(co si napisal az teraz), tak prosim ta neries otazku HT alebo full
ps: najrychlejsi je ruzovy celopevnak
ok nebudem sa tu hadat, kazdy ma svoj nazor a vie citat nie. teda aspon dufam, lebo niekedy to tak nevyzera.
oprasim temu, lebo som nasiel pekny clanok v nemeckom bike magazine tuna pdfko ak viete po nemecky.
merali vykon aby presne odmerali, co je rychlejsie, ci full, alebo hardtail pri rovnakom vykone a hadajte na co prisli..
koniec clanku je velmi pekne napisany, ze keby sme si vyberali cisto racionalne, ht by uz mali vykapat hehe.
teda, ak ste ten clanok citali, /asi nie, lebo furt tu rozoberate svoje dojmy/ tak tam nie je nic o pocitoch a radosti z jazdy ani o provnavani rozlicnych bajkov.
je tam vycisle a pred tym presne odmerane, ze ten isty bicykel /epic/ je pri takom istom vykone rychlejsi, ked sa sprava ako full,a nie ked ma natvrdo zadnu stavbu. jedine na asfalte je HT rychlejsie, aj to iba malinko.
Zhodou okolnosti to cislo mam doma. Plus testy, kde sa porovnavali rozne typy bikov na tej istej trati...
Ja som konkretne porovnaval chrti HT a AM full. A po tych rokoch hyckania AM odpruzenim som aj tak velmi milo prekvapeny komfortom, ktory prinasa karbonovy HT. A po dnesnom vyjazde so zjazdami plnymi korenov (Pajstun) som uplne nadseny ako krasne tlmi vsetky tie nerovnosti. Pisem z osobnej skusenosti. Za mna by som HT nezatracoval.
Inak by mozno vyznelo porovnanie, keby som vozil XC full s nejakou platformou (napr. Epic, Spark Merida 96).
jasne, ja nezatracujem HT. sam jazdim na jednom hlinikovom uz dlho. stale so sebou nesie full dajake komplikacie /starost o capy, o tlmic, navysenie hmotnosti, vyssia cena/ , ale nemci pekne odmerali, ze vykon sa v odpruzeni stracat nemusi,prave naopak.
ale tvoja skusenost, ze dobre urobeny karbonovy HT pohlcuje nerovnosti je samoyzrejme uzitocna.
chrinik: pri rovnakom vykone na pedal nema byt HT preco byt pomalsi .. nato aby si zistil, co je rychlejsie staci zdravy rozum, nejaku skusenost vlastnu a pozorovanie ludi okolo seba, ktori jazdia a vedia to. Testy netreba brat vazne .. hlavne tie nemecke. A obzvlast nie vtedy, ked vyrobcovia potrebuju do ludi natlacit nieco nove .. prave vzrasta vlna fulloidnych bajkov, a drviva vacsina ludi fulla este nema .. preco tomu nepomoct a nepresvedcit ludi exaktnym meranim o niecom
Napr. v MK prakticky nie su cesty, kde by HTcko bolo pomalsie od fulla .. a ani nema byt preco pomalsie. Dokonca co poznam aj korenove useky , kde je peklo jazdit po nich na nizkozdvihovom fulle (nie v MK .. tuna take nie su .. metrova-2m pasaz je nic) a dokonca aj tam HTcka su extremne rychle. Ovsem druha vec je, ze ten kto odjazdi 50-60km po rozbitom terene na HT bude pretekoch ako keby ho pojazdil parny valec, s fullom sa bude citit omnoho lepsie
Dalsia vec je treba rozlisovat nizkozvihove fully s tymi co maju vyssi zdvih (10cm uz tazko povazovat za XC). Aj ked maju nieco ako brain a pod. Akonahle to ma znatelne vacsi zdvih, uz sa nebude spravat ako HT, zadne koleso pojde v stope v terene inak. Kdezto nizkozdvihovy full ma stale tendenciu viac-menej, alebo trochu pripominat HT .. napokon .. svojho casu aj boli softtails, dnes skor prave karbonaky...
romanx: tak,tak .. tuna v MK AM nevyuzijes velmi. Ovsem uz taky zjazd napriklad z Kriznej, aj ked mam pocit, sa to tam nejak mozno aj pozahladzovalo kdeco .. hmm. Ale uplne najhorsie na HTcko je rychly zjazd po luke plny starych tvrdych krtincov ..
pred cca. 5 rokmi som aj ja vozil hlinikovy HT (Giant XTC) a co som si pamatal odskakoval na korenoch (aj ked bol v porovnani napr. s Meridou super pohodlny). Karbonak je ale uplne ina liga. Samozrejme velke nerovnosti ta pri slapani v sedle kopnu do prdele, ale male nerovnosti v sedle a zjazdy po korenoch v stoji to tlmi super. Dnes som bol normalne nadseny. Pritom vozim komfortny VPP full, ktory zehli super. Som to necakal, ze sa mi jazda na HT-cku tak zapaci. A to teraz taham snuru styroch 100+ km vyjazdov po sebe. A prichadzam domov bez sebemensich bolesti a pod. Tak ako z fulla.
Edit: inak co to v odlisnosti chovania AL vs karbon full moze podat Funkatron. Nedavno si zadovazil velmi pekny karbonovy Giant.
Z tych 100km odpocitaj asfalt, a uhladene lesne cesty po Karpatoch .. myslim, ze ti zostane asi 10km .. ak vobec .. (tie korene pod Pajstunom je hladka cesta + par korenov co sa da v pohode presvistat na HTcku a sikovnici aj na pevnej vidlici) ... cim vacsiu kondicku mas, tym viac znesies. Tlmis to svalmi na nohach. Preto v podstate zavodnici nejake odpruzenie vzadu velmi nepotrebuju.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A myslim ze geometria ti nerobi 3kg na vahe.
Jazdim AM fully uz 5 rokov. Prednedavnom som si zaobstaral karbonoveho HT a cuduj sa svete, jazda na nom sa mi vidi rovnako zabavna. Bike je zivy, ide omnoho lepsie za pedalom a aj komfort jazdy je myslim velmi dobry. Samozrejme komfort jazdy zavisi aj od pouzitych komponentov (karbon predsalen viac pracuje ako hlinik). Nikdy to nebude zehlicka ako full, ale tie usetrene 3 kila oproti fullu su setsakra poznat. Ked slapnem do pedalov, tak bike jede. A to porovnavam so Santa Cruzom a jeho VPP2, ktore je inertne voci pohupovaniu pri slapani (mikro pohupovanie tam samozrejme vzdy bude).
HT som kupoval za istym ucelom a myslim, ze zatial velmi dobre moje poziadavky splna.
Otazne je ako by dopadlo porovnanie chrtie HT a chrti full. Vzdy ale hraje podstatnu rolu financna otazka. Dobre vybaveny chrti full bude cenovo niekde inde ako odpovedajuco vybaveny chrti HT.
Tos tolko som chceu.
kolko vazil ten tvoj full?
A myslim ze geometria ti nerobi 3kg na vahe.
Precitaj si ho radsej Ty .. a potom to, co som napisal ja. Ak to ani tak nepochopis, tak sorry, ze som reagoval. Ale napisem to este raz .. geometria, posed. A v pripade, ze to,z e sa Ti na nom jazdilo zle je pretoze mal o 3 kila viac(co si napisal az teraz), tak prosim ta neries otazku HT alebo full
ps: najrychlejsi je ruzovy celopevnak
pekna vaha na full.. najlahsi poznam 10,94 ale toto daleko od toho teda nema...
klik
12,7kg a 10,9kg nie je az tak maly rozdiel, hlavne penazenke to nevysvetlis
Ja mam svoj stavany, aby aj nieco vydrzal. Nie je na nom nic extra lahke. Nemienim don strkat prachy, len aby bol co najlahsi.
A treba porovnavat biky rovnakeho urcenia. AM nebude v tej istej vahovej kategorii ako XC raketa, pokial komponenty odpovedaju pouzitiu biku.
ps: najrychlejsi je ruzovy celopevnak
ok nebudem sa tu hadat, kazdy ma svoj nazor a vie citat nie. teda aspon dufam, lebo niekedy to tak nevyzera.
tuna pdfko ak viete po nemecky.
merali vykon aby presne odmerali, co je rychlejsie, ci full, alebo hardtail pri rovnakom vykone a hadajte na co prisli..
koniec clanku je velmi pekne napisany, ze keby sme si vyberali cisto racionalne, ht by uz mali vykapat hehe.
teda, ak ste ten clanok citali, /asi nie, lebo furt tu rozoberate svoje dojmy/ tak tam nie je nic o pocitoch a radosti z jazdy ani o provnavani rozlicnych bajkov.
je tam vycisle a pred tym presne odmerane, ze ten isty bicykel /epic/ je pri takom istom vykone rychlejsi, ked sa sprava ako full,a nie ked ma natvrdo zadnu stavbu. jedine na asfalte je HT rychlejsie, aj to iba malinko.
Ja som konkretne porovnaval chrti HT a AM full. A po tych rokoch hyckania AM odpruzenim som aj tak velmi milo prekvapeny komfortom, ktory prinasa karbonovy HT. A po dnesnom vyjazde so zjazdami plnymi korenov (Pajstun) som uplne nadseny ako krasne tlmi vsetky tie nerovnosti. Pisem z osobnej skusenosti. Za mna by som HT nezatracoval.
Inak by mozno vyznelo porovnanie, keby som vozil XC full s nejakou platformou (napr. Epic, Spark Merida 96).
ale tvoja skusenost, ze dobre urobeny karbonovy HT pohlcuje nerovnosti je samoyzrejme uzitocna.
Napr. v MK prakticky nie su cesty, kde by HTcko bolo pomalsie od fulla .. a ani nema byt preco pomalsie. Dokonca co poznam aj korenove useky , kde je peklo jazdit po nich na nizkozdvihovom fulle (nie v MK .. tuna take nie su .. metrova-2m pasaz je nic) a dokonca aj tam HTcka su extremne rychle. Ovsem druha vec je, ze ten kto odjazdi 50-60km po rozbitom terene na HT bude pretekoch ako keby ho pojazdil parny valec, s fullom sa bude citit omnoho lepsie
Dalsia vec je treba rozlisovat nizkozvihove fully s tymi co maju vyssi zdvih (10cm uz tazko povazovat za XC). Aj ked maju nieco ako brain a pod. Akonahle to ma znatelne vacsi zdvih, uz sa nebude spravat ako HT, zadne koleso pojde v stope v terene inak. Kdezto nizkozdvihovy full ma stale tendenciu viac-menej, alebo trochu pripominat HT .. napokon .. svojho casu aj boli softtails, dnes skor prave karbonaky...
Edit: inak co to v odlisnosti chovania AL vs karbon full moze podat Funkatron. Nedavno si zadovazil velmi pekny karbonovy Giant.