čafte všetci! tak som dnes neúspešne absolvoval dubnický maratón... ;( musel som odstúpiť kvôli zlomenej pätke(nedalo sa mi vôbec radiť!)-to by bolo ešte oukej,pojazdná opravovňa mi to hneď po skončení opravila ,dala do poriadku :clap: no a jak som prišiel dom,predná vidlica v prdeli :@ je to SR suntour MAG 32 (dvojča epiconu) a problém je taký že jak som išiel tak už skoro nepružila,bola úplne tvrdá! čo sa mohlo stať? po preteku som umyl bike wapkou a ked som odšróboval tú maticu kde sa dofukuje,tak tam bola voda! bude to náročná oprava? dík za odpovede :handshake:
28.08.2010 - 20:15:50
00
Keď bola úplne tvrdá,tak bola sfúknutá alebo bola v normálnom zdvihu?
28.08.2010 - 20:44:07
01
práveže bola v normálnom zdvihu a pružila len ked som sa do nej silou oprel aj to len tak 3 cm...a bola 100% odomknutá :(
28.08.2010 - 20:50:37
00
Epicona mám doma,keď je MAG32 rovnaký ako Epicon,len je to OEM,tak by servis nemal byť taký náročný (ak nie je niečo s tlmiacou patrónou).Vypusti vzduch,daj dole vonkajšie nohy,keď ich už budeš mať dole,tak sa uisti,že tlmiaca patróna funguje správne (povysúvaj piestom,len nech je vidla v normálnej polohe a nie dole hlavou),keď je všetko v poriadku,tak bude asi nutné otvoriť vzduchovú časť,tj ľavú nohu vidly.Vzduch máš už vypustený,odšrubuj maticu na spodku nohy (na spodku ĽAVEJ nohy!),tuším je to 24ka,vyber tiahlo (tyčka so pružinami),odšrubuj hornú maticu a niečím dlhým vytlač piest von spodkom nohy (mal by vytiecť nejaký olej ale taiwanskí inžinieri nedali ani do Epicona olej nad piestik,takže asi v MAG32ke nebude,ale možno ti potečie voda :wasntme: ).Teraz už len vyčistiť všetko od nečistôt (vody poprípade),tesnenie piestu máznuť trochou vazelíny,aj dosadaciu plochu pružiny môžeš trošku máznuť (nie je to nevyhnutné,ale ja to vždy spravím),potom už len zasunúť piest,tiahlo,zašrubovať spodnú maticu,naliať asi 8-10ml oleja nad piestik (najlepšie olej na to určený,ale ak sa nenájde tak môže aj motorový asi 10W alebo prevodový 80W ale istota je olej na to určený-má aj aditíva proti peneniu a všetky tie veci potrebné),zašrubovať hornú maticu,fúknuť trošku vzduchu (do 50psi stačí),vytiahnuť tiahlo tlmiacej patróny,nasunúť vonkajšie nohy,zašrubovať matky na nohách dole,dofúkať vzduch na koľko máš stále a vyskúšať ako funguje :) Ešte som zabudol,MAG32ka by mala byť mazaná vazelínou,takže keď máš ešte dole nohy tak mázni vazelínou aj guferá,ona sa napotrebná vazelína aj tak zotrie :P
28.08.2010 - 21:09:47
00
wow výstižná odpoveď! :) ale ja sa na to sám neodvážim! :$ pojde do servisu,len aby ma tá oprava nezruinovala :cash: :headbang: a bike je ešte v záruke,len neviem či by to uznali a kúpil som ho v NR a ja som z TN tak či ma oprava nevíde tak isto ako cesta autom tam :lol: no uvidíme teda,dakujem ti pekne...
28.08.2010 - 21:22:01
00
Tento servis si môžeš urbiť aj sám aikto nezistí,že si vôbec niekedy vidlu rozobral (keď to niekomu nepovieš :lol: :rofl: )...A navyše si ušetríš peniaze za cestu a servis-keď je bike v záruke,tak by to malo byť zadarmo,ale to musíš mať všetky garančky avšetky tie blbosti |( Skús ten servis sám a uštríš minimálne za cestu,zistíš,ako vyzerá tvoja vidla zvnútra a trošku sa priučíš servisáctvu :) A aspoň si už potom budeš pravidelne servisovať vidlu ;) Keď si to tak vezmeš,tak na rozobranie vidly máš povoliť 2 šruby a 2 matice :devil: A trošku vazelíny,oleja a jeto :sun:
28.08.2010 - 21:27:19
00
keyboard_arrow_up