Ahoj, máte niekto skúsenosti praktické, teoretické prípr. vyjadrite svoj názor na 29´´ biky. Silno uvažujem do novej sezony skúsiť /po prečítaní o ich jazdnych vlastnostiach/.
...PRETO pokial nezmenim kotuc a zmenim plomer z 26 na 29 znizim tym brzdovy ucinok (bezohladu na hmotnost kolies)" - v zasade je to samozrejme pravda. Ja vsak tvrdim ze ak si zobereme nejake koleso 26 tazke s tazkym rafom (700g) a roztocime na 270ot/m (35 km/h) a koleso 29 lahucke cele vaziace tych 700g roztocene na 240ot/m (35km/h) zastavis pri rovnakej brzde skor to vacsie - t.j. vahovy rozdiel podstatne prevazi ten princip co opisujes, a myslim ze v praxi to bude tiez tak.
..pokusas sa zakomponovat "hypotezu" (1) do (2) co je nespravne.
resp. stale vysvetlujes v podstate len (2)
(1) nebere totiz do uvahy hmotnost kolesa resp. hmotnosti kolies su zanedbatelne ale predpoklada s hmotnostou jazdca a bicykla
(2) sa opiera vylucne o obvodu hmotnost kolies pricom hmotnost bicykla a jazdca tu nehra rolu
Cize ked zohladnime hypotezu (1) a hypotezu (2) dosteneme celkovu nevyhodu 29'' kolies ktora zohladnuje tak obvodovu hmotnost kolies ako aj celkovu hmotnost sustavy
V pripade celej sustavy musim s tebou suhlasit, ak si zobereme 2 biky rovnako tazke (nech by aj kolesa boli rovnako tazke) a jeden bude 26 a druhy 29 tak ten princip (podla ktoreho vacsie koleso na kotuc sposobuje mensi ucinok) urcite prevazi nad rozdielom obvodovej rychlosti kolies (a teda rotujucej hmotnosti) - ako som uz vyssie pisal pri rychlosti 35km/h je to rozdiel pol otacky za sekundu co je zanedbatelne. Za tym co som pisal si samozrejme stojim - je to vsak uplatnitelne skor v teorii ak sustavu tvori len samotne koleso. Rozdiel v ucinnosti brzd bude smaozrejme rast s vahou celej sustavy (takze pri lahkych bikoch resp. chrtoch na nich to nebude az taky velky rozdiel). Otazkou dalej je aky vplyv na brzdenie ma stycna plocha s povrchom - z tohoto mi teda vyplyva ze ak mas rovnake gumy tak cim rozbitejsi povrch (pokial mas nejake gumy co aj funguju) tym bude rozdiel ucinku brzd (nie priamo ich ucinok ale to ako ta zastavia) medzi 26 a 29 mensi.
Ad tie kotuce: "V prospech velkeho kotuca hra vacsia vyzdialenost od stredu avsak proti nemu hra tak ako si aj ty povedal jeho vacsia obvodova rychlost". Samozrejme je to pravda - tiez vsak treba povedat ze rozdiel vo velkosti kotuca tych cca 11 percent pri pomerne malej vzdialensti od stredu spravi rozdiel v rotacnej rychlosti minimalny avsak vyhody vacsieho kotuca, ktory jednak posobi vascou pakou, tazsie sa zahrieva, lepsie chladi su proti tomu nepomerne vacsie. Cize v tomto pripade plusy jednoznacne vyhravaju nad tym minusom v podobe rozdielu rotacnej rychlosti. V niektorej teme to tu uz bolo rozoberane pomerne presne - vplyv velksoti kotuca na brzdenie. Vo vseobecnosti by sa dalo povedat ze ak nehladime na vahu tak vacsi kotuc prinasa len vyhody (samozrejme aj to vydrzi vidla kedze vacsia paka posobiaca na vidlu pri brzdeni vacsim kotucom ju viac "vakli")
To duracer a jorge_sk:
Porovnávate len parametre kolesa (hmotnosť,otáčky) alebo brzdy. Veľký rozdiel je ale v styčnej ploche s terénom, tento parameter podľa mojich praktických skúseností preváži výrazne nad ostatnými uvažovanými a 29-ka preto brzdí lepšie i pri väčšej hmotnosti kolesa
Dlho sa tu nepísalo, od diskusie uplynulo pár rokov... Dnes už máme k dispozícii viac bikov s 29 kolesami a aj viac druhov plášťov i od firiem ako schwalbe atd... Specialized tento rok predstavil 3 kusy 29ín Hardtrail Rockshopper SL COMP 29 DISC a dve fullky EPIC FSR COMP 29, STUMPJUMPER expert FSR 29, Aj kona a iní výrobcovia už prezentujú svoje prvé kúsky. Aké máte názory na 29? Po prečítaní fóra som cítil určitý výsmech z tej veľkosti, pre obyčajného človeka je 26 pohoda. Ja meriam 200cm a s tými 26kami vyzerám dosť smiešne, taktiež čo sa do rýchlosti týka zatiaľ nevymysleli prevod, kde by som mohol po rovine v pohodovej kondičke šlapať rýchlejšie ako 45-50km/h, tieto kolesá však vedia tento problém dosť odstrániť, do rýchlosti je to perfekt, do terénu čo sa kopírovania týka to bude asi o inom, no jedno je isté, väčšie kolesá = ťažší výšľap do kopca, ale keď som zdolával na mojej novej 26ke brutálne kopce, tak som nikdy nešiel na najpomalšie prevody, pretože by ma postavilo na zadné, v pohode sa dalo šlapať na tretom najvačšom na kazete a najmenšom prevodníku.
Vyjadrite prosím tí vyšší z vás skúsenosti s 29nami, aké máte z toho pocity. 26ky pre chalana čo má cca 175cm je to isté ako 29ny pre 200cm výšku.
V prvom rade sa priprav na to, ze sa stretnes s posmeskami, s nevolou, opovrhovanim ........proste mnohi su zadubeni a nik to nezmeni. Je len velmi malo tych, ktori su otvoreni novym technologiam, novym rieseniam....uplne ina situacia je vsak v zahranici. Zapadna Europa, USA...tam vsade 29-ky expanduju. Dokazom je paleta 29" bajkov na rok 2011. len Spešl prinasa 5 novych modelov a v roku 2012 uz chce mat viac ako 50% produkcie len 29".
Rok 2011 prinesie mnoho celoodpruzenych 29-tok a ked si predstavis, ze 29 HT je rovnako pohodlna ako 26 FULL, tak to bude
Profesionalne preteky vyhravaju stale castejsie jazdci na 29" bajkoch. Su jednoznacne rychlejsie, i ked pri stupani potrebujes viac energie, resp. slapes silovo. Avsak ak drzis tempo tak stupa nadherne a mozes spravit lepsi cas. V terene je menej obratna a je vyslovene pre vysokych jazdcov, nakolko manevrujes hlavne naklonmi bajku a prekonat vacsi priemer vyzaduje vacsiu paku ....cize vyssieho jazdca. Doporucujem vsak kupit mensi ram...ak pri 26-ke potrebujes 21" ram, tak pri 29-ke si zober 19". Je to kvoli manevrovosti v terene.
Treba to vyskusat ....skus si pozicat 29-ku a potom sa rozhoduj.
ten GT vyzerá celkom zaujimavo, i keď stále sa neviem zmieriť s tým, že vidla vyzerá veľmi krpatá pri tej 29ne (zdvih) čo som si všimol tak merida v 2011 ponúka tiež 29 /viď obrázok/ no tá vyzerá vyslovene smiešne, zadné koleso zarazené do rámu div že sa oň nešúcha, to by chcelo konštrukciu trochen prispôsobiť aj na tie kolesiská, asi by však trebalo aj predĺžiť reťaz a toho sa asi výrobcovia nejak boja...
Djexpres, pozeras sa po 29, predpokladam ze chces oskusat a tak naco uvazovat o meride, ktora do teraz nemala ani jeden 29 bajk v portfoliu.
vyberaj a hlavne oskusaj nieco od znaciek co maju nieco na tom poli za sebou. tento rok je toho fakt fura.
ja som (ako aj tu uz druhy raz pisem) porovnanie/mbt-26-vs-mtb-29-t21305-150.html oskusal superfly a do teraz si to pamatam ako vynikajuce zvezenie. a nie je vobec pravda ze 29 su len pre vysokych.
este raz: oskusat, a oskusat!
mna by lakalo pojazdit na santa cruz talbot, ale tu to asi nema nikto.
Teraz som robil upgrade biku a už poškuľujem po 29-ke, asi si zakážem sem, na toto fórum chodiť, dpc.
Chcel som si upliesť náhradné kolesá na moju 26-tku, ale asi upletiem 29-ky a na rok vymením rám a vidlu.
Mne osobne sa 29-ky veľmi páčia.
No v USA už 26ky vypadli z predaja, tam je poptávka len po 29, tu v európe je to trošku konzervatívne, ale už teraz je toho dosť čo sa dá vymyslieť v 29 kolesách...
mňa to láka najmä preto lebo ak by som mal mať bike pomere k telu, ako majú bežní jazdci 26ky, tak musím ísť do 29ín len ma štve že 29ny sú zatiaľ dosť obmedzené veľkosťou rámu... snažia sa nacpať malý rám medzi tie kola.. samozrejme geometria je tiež o inom a je to obmedzené aj dĺžkou reťaze /stred-zadná os/ ale celkom sa im darí tak čakajme čo prinesú... myslím že v poslednom čísle Velo, kde riešia XTR 2011 bol písaný o 29nách pekný článok.
mne 29 pomôžu hlavne do rýchlosti, lebo som obmedzený len veľkosťou najväčšieho prevodníka a najmänšieho pastorku na kazete...
No v USA už 26ky vypadli z predaja, tam je poptávka len po 29, tu v európe je to trošku konzervatívne, ale už teraz je toho dosť čo sa dá vymyslieť v 29 kolesách...
v USA uz velmi dlho plati, co je vacsie to je lepsie.. . Mam 29" a jazdim vacsinou spolu s niekym kto ma 26 a mozem povedat ze tu pri vsetkych porovnavaniach a zhodnoteniach co je lepsie, plati iba jedno pravidlo a to kto ma viac naslapane a kto ma lepsiu kondicku, ten je rychlejsi nech sadne na 26" alebo 29" a to za prakticky akychkolvek podmienok..
Na 29" sa mi paci ta univerzalnost ze sa clovek na ceste tolko netrapi, ale pri dlhsich kopcoch kde sa neda velmi rozbehnut a udrzovat sviznejsie tempo sa situacia meni.. Je to vzdy nieco za znieco a vitaz neexistuje. Iba vhodnejsi kompromis pre konkretneho cloveka s konkretnou fyzickou a tym co jazdi..
PS: 29" je niekde medzi 26"HT a 26"FULL, ale to musim 29" dopomoct podhustenim plastov a pohodlnejsim sedlom.. co aj mam. Inak to dokazu byt rovnako tvrde biky co nakopu prdel kazdemu co sa pri prejazde terenom v pravom okamziku nezdvihne zo sedla
maratónci a respektíve všetci čo testovali 29 v recenziách uvádzajú že to čo stratíš vo výšlape do kopca zasa získaš na rovine a z kopca. Fyziku neoklameme... Záleží na každom na aký účel ten bike využije, mám dvoj-mesačné XCčko momentálne, dal som na ňom zatiaľ 2000km po rôznych terénoch, a pri 24/61cm ráme čo je mimochodom najväčší rám, ktorý som vedel zohnať na SK som pri najväčšom možnom stúpaní ktoré som mal na trase absolútne nevedel využiť najmenší prevodník s troma najväčšími pastrokami, pretože už ma stavalo na zadné... určite to je ovplyvnené aj pákou nôh pri veľkom človeku, ale keby mám 29ny tak ten prevod by sa ujal a nahradil by mi to, čo pre niektorých znamená v kopci ten posledný... ťažko povedať, zatiaľ som nemal možnosť si 29 vyjazdiť, len čo čítam recenzie a počúvam skúsenosti ľudí, ale asi bude smerodajné porovnanie s pomerom tela. Zatiaľ čo si všímam všade sa snažia robiť veľmi malé rámy k 29nám - pre bežnú výšku človeka, uvidíme aký sa bude dať zohnať najväčší, tak aby to bolo aj pre nadrozmerných flexibilné v teréne.
Ale brúsim si už zuby na jar ako prekvapia 29full...
V prvom rade sa priprav na to, ze sa stretnes s posmeskami, s nevolou, opovrhovanim ........proste mnohi su zadubeni a nik to nezmeni. Je len velmi malo tych, ktori su otvoreni novym technologiam, novym rieseniam....uplne ina situacia je vsak v zahranici. Zapadna Europa, USA...tam vsade 29-ky expanduju. Dokazom je paleta 29" bajkov na rok 2011. len Spešl prinasa 5 novych modelov a v roku 2012 uz chce mat viac ako 50% produkcie len 29".
Rok 2011 prinesie mnoho celoodpruzenych 29-tok a ked si predstavis, ze 29 HT je rovnako pohodlna ako 26 FULL, tak to bude
Profesionalne preteky vyhravaju stale castejsie jazdci na 29" bajkoch. Su jednoznacne rychlejsie, i ked pri stupani potrebujes viac energie, resp. slapes silovo. Avsak ak drzis tempo tak stupa nadherne a mozes spravit lepsi cas. V terene je menej obratna a je vyslovene pre vysokych jazdcov, nakolko manevrujes hlavne naklonmi bajku a prekonat vacsi priemer vyzaduje vacsiu paku ....cize vyssieho jazdca. Doporucujem vsak kupit mensi ram...ak pri 26-ke potrebujes 21" ram, tak pri 29-ke si zober 19". Je to kvoli manevrovosti v terene.
Treba to vyskusat ....skus si pozicat 29-ku a potom sa rozhoduj.
Osobne sa chystam na GT SENZOR 9
Tolko blbostí pokope sa v jednom príspevku len tak nevidí.
Tolko blbostí pokope sa v jednom príspevku len tak nevidí.
pripustam, ale treba konkretizovat. Ja to mam na zaklade podlozenych faktov, ty zrejme sudis vlastnou hlavou. Stupajuci predaj mam z oficialneho webu, zvacsujuca sa ponuka 29-tok taktiez, .....ak myslis profesionalne preteky ....tak tie som myslel v USA a nie nase maratony.
Nemam problem si s tebou cokolvek vydiskutovat ani podlozit dokazmi. Ale treba konkretizovat a nie len placat do vetra!
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
..pokusas sa zakomponovat "hypotezu" (1) do (2) co je nespravne.
resp. stale vysvetlujes v podstate len (2)
(1) nebere totiz do uvahy hmotnost kolesa resp. hmotnosti kolies su zanedbatelne ale predpoklada s hmotnostou jazdca a bicykla
(2) sa opiera vylucne o obvodu hmotnost kolies pricom hmotnost bicykla a jazdca tu nehra rolu
Cize ked zohladnime hypotezu (1) a hypotezu (2) dosteneme celkovu nevyhodu 29'' kolies ktora zohladnuje tak obvodovu hmotnost kolies ako aj celkovu hmotnost sustavy
V prospech velkeho kotuca hra vacsia vyzdialenost od stredu avsak proti nemu hra tak ako si aj ty povedal jeho vacsia obvodova rychlost
Proti malemu kotucu je mensia vzdialenost od stredu avsak v prospech neho hral mensia obvodova rychlost.
...cize by sa mohlo zdat ze pokial voboch pripadoch stlacim brzdu rovnako silno budem brzdit rovnako "dlho"
A vies preco do tak vlastne nie? Ja uz viem....
Ad tie kotuce: "V prospech velkeho kotuca hra vacsia vyzdialenost od stredu avsak proti nemu hra tak ako si aj ty povedal jeho vacsia obvodova rychlost". Samozrejme je to pravda - tiez vsak treba povedat ze rozdiel vo velkosti kotuca tych cca 11 percent pri pomerne malej vzdialensti od stredu spravi rozdiel v rotacnej rychlosti minimalny avsak vyhody vacsieho kotuca, ktory jednak posobi vascou pakou, tazsie sa zahrieva, lepsie chladi su proti tomu nepomerne vacsie. Cize v tomto pripade plusy jednoznacne vyhravaju nad tym minusom v podobe rozdielu rotacnej rychlosti. V niektorej teme to tu uz bolo rozoberane pomerne presne - vplyv velksoti kotuca na brzdenie. Vo vseobecnosti by sa dalo povedat ze ak nehladime na vahu tak vacsi kotuc prinasa len vyhody (samozrejme aj to vydrzi vidla kedze vacsia paka posobiaca na vidlu pri brzdeni vacsim kotucom ju viac "vakli")
Porovnávate len parametre kolesa (hmotnosť,otáčky) alebo brzdy. Veľký rozdiel je ale v styčnej ploche s terénom, tento parameter podľa mojich praktických skúseností preváži výrazne nad ostatnými uvažovanými a 29-ka preto brzdí lepšie i pri väčšej hmotnosti kolesa
Vyjadrite prosím tí vyšší z vás skúsenosti s 29nami, aké máte z toho pocity. 26ky pre chalana čo má cca 175cm je to isté ako 29ny pre 200cm výšku.
Aké biky s 29nami ste objavili na trhu?
V prvom rade sa priprav na to, ze sa stretnes s posmeskami, s nevolou, opovrhovanim ........proste mnohi su zadubeni a nik to nezmeni. Je len velmi malo tych, ktori su otvoreni novym technologiam, novym rieseniam....uplne ina situacia je vsak v zahranici. Zapadna Europa, USA...tam vsade 29-ky expanduju. Dokazom je paleta 29" bajkov na rok 2011. len Spešl prinasa 5 novych modelov a v roku 2012 uz chce mat viac ako 50% produkcie len 29".
Rok 2011 prinesie mnoho celoodpruzenych 29-tok a ked si predstavis, ze 29 HT je rovnako pohodlna ako 26 FULL, tak to bude
Profesionalne preteky vyhravaju stale castejsie jazdci na 29" bajkoch. Su jednoznacne rychlejsie, i ked pri stupani potrebujes viac energie, resp. slapes silovo. Avsak ak drzis tempo tak stupa nadherne a mozes spravit lepsi cas. V terene je menej obratna a je vyslovene pre vysokych jazdcov, nakolko manevrujes hlavne naklonmi bajku a prekonat vacsi priemer vyzaduje vacsiu paku ....cize vyssieho jazdca. Doporucujem vsak kupit mensi ram...ak pri 26-ke potrebujes 21" ram, tak pri 29-ke si zober 19". Je to kvoli manevrovosti v terene.
Treba to vyskusat ....skus si pozicat 29-ku a potom sa rozhoduj.
Osobne sa chystam na GT SENZOR 9
díky za príspevok
ten GT vyzerá celkom zaujimavo, i keď stále sa neviem zmieriť s tým, že vidla vyzerá veľmi krpatá pri tej 29ne (zdvih) čo som si všimol tak merida v 2011 ponúka tiež 29 /viď obrázok/ no tá vyzerá vyslovene smiešne, zadné koleso zarazené do rámu div že sa oň nešúcha, to by chcelo konštrukciu trochen prispôsobiť aj na tie kolesiská, asi by však trebalo aj predĺžiť reťaz a toho sa asi výrobcovia nejak boja...
vyberaj a hlavne oskusaj nieco od znaciek co maju nieco na tom poli za sebou. tento rok je toho fakt fura.
ja som (ako aj tu uz druhy raz pisem) porovnanie/mbt-26-vs-mtb-29-t21305-150.html oskusal superfly a do teraz si to pamatam ako vynikajuce zvezenie. a nie je vobec pravda ze 29 su len pre vysokych.
este raz: oskusat, a oskusat!
mna by lakalo pojazdit na santa cruz talbot, ale tu to asi nema nikto.
Chcel som si upliesť náhradné kolesá na moju 26-tku, ale asi upletiem 29-ky a na rok vymením rám a vidlu.
Mne osobne sa 29-ky veľmi páčia.
mne 29 pomôžu hlavne do rýchlosti, lebo som obmedzený len veľkosťou najväčšieho prevodníka a najmänšieho pastorku na kazete...
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/aktualne-zpravodajstvi/technika/giant-novinky-2011/
V prvom rade sa priprav na to, ze sa stretnes s posmeskami, s nevolou, opovrhovanim ........proste mnohi su zadubeni a nik to nezmeni.
...zistis ze to je kravina
v USA uz velmi dlho plati, co je vacsie to je lepsie..
Na 29" sa mi paci ta univerzalnost ze sa clovek na ceste tolko netrapi, ale pri dlhsich kopcoch kde sa neda velmi rozbehnut a udrzovat sviznejsie tempo sa situacia meni.. Je to vzdy nieco za znieco a vitaz neexistuje. Iba vhodnejsi kompromis pre konkretneho cloveka s konkretnou fyzickou a tym co jazdi..
PS: 29" je niekde medzi 26"HT a 26"FULL, ale to musim 29" dopomoct podhustenim plastov a pohodlnejsim sedlom.. co aj mam. Inak to dokazu byt rovnako tvrde biky co nakopu prdel kazdemu co sa pri prejazde terenom v pravom okamziku nezdvihne zo sedla
pekne si to napísal.
maratónci a respektíve všetci čo testovali 29 v recenziách uvádzajú že to čo stratíš vo výšlape do kopca zasa získaš na rovine a z kopca. Fyziku neoklameme...
Ale brúsim si už zuby na jar ako prekvapia 29full...
uz to neriesim, uz prebolelo
moja 29-ka ma uz mesiac noveho a stastneho majitela a ja sedlam novucicky 26" FULL
V prvom rade sa priprav na to, ze sa stretnes s posmeskami, s nevolou, opovrhovanim ........proste mnohi su zadubeni a nik to nezmeni. Je len velmi malo tych, ktori su otvoreni novym technologiam, novym rieseniam....uplne ina situacia je vsak v zahranici. Zapadna Europa, USA...tam vsade 29-ky expanduju. Dokazom je paleta 29" bajkov na rok 2011. len Spešl prinasa 5 novych modelov a v roku 2012 uz chce mat viac ako 50% produkcie len 29".
Rok 2011 prinesie mnoho celoodpruzenych 29-tok a ked si predstavis, ze 29 HT je rovnako pohodlna ako 26 FULL, tak to bude
Profesionalne preteky vyhravaju stale castejsie jazdci na 29" bajkoch. Su jednoznacne rychlejsie, i ked pri stupani potrebujes viac energie, resp. slapes silovo. Avsak ak drzis tempo tak stupa nadherne a mozes spravit lepsi cas. V terene je menej obratna a je vyslovene pre vysokych jazdcov, nakolko manevrujes hlavne naklonmi bajku a prekonat vacsi priemer vyzaduje vacsiu paku ....cize vyssieho jazdca. Doporucujem vsak kupit mensi ram...ak pri 26-ke potrebujes 21" ram, tak pri 29-ke si zober 19". Je to kvoli manevrovosti v terene.
Treba to vyskusat ....skus si pozicat 29-ku a potom sa rozhoduj.
Osobne sa chystam na GT SENZOR 9
Tolko blbostí pokope sa v jednom príspevku len tak nevidí.
pripustam, ale treba konkretizovat. Ja to mam na zaklade podlozenych faktov, ty zrejme sudis vlastnou hlavou. Stupajuci predaj mam z oficialneho webu, zvacsujuca sa ponuka 29-tok taktiez, .....ak myslis profesionalne preteky ....tak tie som myslel v USA a nie nase maratony.
Nemam problem si s tebou cokolvek vydiskutovat ani podlozit dokazmi. Ale treba konkretizovat a nie len placat do vetra!