Zdravim. kamos si chce kupit nejaky trek/cros bike do 1000 eur ale zatial este nema nic moc vybrate vedeli by ste nieco dobre poradit???
07.02.2010 - 09:53:15
00
ak má pri bydlisku nejaké hory tak dobrá voľba by bol aj http://www.apache-bike.cz/cs/katalog/2009/cross_bikes-2/wakan_disk-2011/specification/ , možno by ho chytilo mtb a ľahko by potom z toho spravil poriadny bike :)
07.02.2010 - 10:34:45
00
Mam podobnú dilemu. Chcem kúpiť cross do 900 E. Môj pôvodný bajk je nejaký cestný Author, s ktorým som bol spokojný 10 rokov, takže myslím, že cross mi bude vyhovovať a nepotrebujem MTB. Budem jazdiť 70% na ceste 30% lesná cesta. Alebo budem mať problém s takýmto bajkom ísť na Kamzík/Kolibu ?? Rátam s tým, že ak pôjdem niekam do lesa na dlhšiu trasu prezujem plášte na širšie s iným profilom alebo si to predstavujem ľahko ?? :)

Potreboval by som vedieť názor na tieto, ktoré som si predbežne vybral:
Scott Sportster P2
Cube Nature
Author Mission
Merida Crossway TFS 900-Sport-D
Ghost Cross 5500
Kellys Definite (2009)
CTM Spark new

Pri výbere som sa riadil výbavou a značkou s tým, že z každej som si vybral jeden model, ktorý ma zaujal. Na cross kotúčové brzdy nepotrebujem, ale niektorí mi radia téčkové a niektorí kotúčové, takže nemám s tým problém ak tam kotúčové sú. Najviac sa mi z týchto pozdáva Scott Sportster P2, hlavne preto, že má kvalitnejšie stredové ložisko, ktoré som menil na starom bajku 3 krát a aj preto, že som ho videl naživo.
Vďaka za všetky rady.
16.02.2010 - 22:30:52
00
osobne by som vyberal medzi scotom,meridou a kellysom..vyborna vybava na cross...solidna vaha....kellys ma trosku navrch.....scott je z nich trosku nizsie ohadzany ale je velmi pekny....skus ich pozriet a odskusat velkosti....
17.02.2010 - 06:43:06
00
Presne ako píše žihadlo: ak nie si zástanca niektorej konkrétnej značky, tak nevyberaj podľa internetu, ale bež do obchodov a skús si, ktorý model ti "sadne", trebárs aj v nižšej verzii výbavy - rám je ten istý a objednať si potom môžeš vyšší model.

Ja jazdím (popri MTB) Trek 7300 FX a som s ním spokojný, je pre mňa veľmi pohodlný.
17.02.2010 - 07:04:53
00
A ako by sa ti pozdavalo nieco taketo ?
Je to sice viac hradzovy bike s karbonovou prednou vidlou, ale v pohode zvlada aj jemny cross a je dost stylovy.
V zasade je jedno co je na rame napisane, skor sa zameraj na vybavu, lebo v tom su rozdiely. Predajcovia casto prezentuju bike, ze je povedzme na XT, ale z XT je tam akurat prehadzovac a radenie, ostatne je shit a najcastejsie kolesa a stred. zlozenie su uplne blato.

Prílohy:

zoom_hoyhoy_rats.jpg
zoom_hoyhoy_rats.jpg 75.32 KiB thumb_up0thumb_down

17.02.2010 - 12:42:37
00
Vďaka za rady. Zihadlo, aj ja sa prikláňam k týmto značkám, ale ako píšete pôjdem ešte osobne pozrieť viacero.
Borze, snažím sa dávať bacha čo je na tom nahodené ale priznám sa, že nie každý komponent viem posúdiť a ani info z netu nie je dostatočné aby som vedel poveď ako to je kvalita :( a v predajni mi môžu narozprávať všeličo. Hoy Hoy Rats nie, ak pozerám dobre nemá odpruženú uzamykateľnú prednú vidlicu, to by som tam chcel mať.
17.02.2010 - 20:46:18
00
Vybral som si nakoniec Merida Crossway TFS 900-Sport-D. Odjazdil som na nom zatial 800 km a som s nim velmi spokojny. Na ceste sedi vyborne a sedi dobre aj na mäksom terene v lese, na luke ... Na jazdu po hradzi a Malych Karpatoch uplne postacuje. To ze som si nekupil MTB nelutujem, pretoze je to ozaj tak ako som predpokladal, 70% cesta,30 % lesna cesta.
Vsetky komponenty su zatial bez problemov, kostra tiez.
Nedostatky, na ktore som zatial narazil:
Kotucove brzdy na takyto druh bajku vobec nie su nevyhnutne a skor mozu byt nevyhodou. Tazsie sa sa servisuju, komplikovanejsie sa sklada koleso a moze sa stat, ze sa kotuc ohne pri beznej manipulacii s bajkom a potom sa otiera a brzdiace dosticky - to na co ma upozornovali sa potvrdilo :)
Namontovane pedale neboli prilis kvalitne a po dvoch tyzdnoch zacali vrzgat, pripadne sa jeho cast zlomila.
Mozno by som privital kusok sirsie riadidla ...
Kamos si kupil rovnaky tip, takze tieto vyhody a nevyhody su zozbierane z dvoch bajkov a od dvoch pouzivatelov :)
19.09.2010 - 23:01:40
00
Kotucove brzdy na takyto druh bajku vobec nie su nevyhnutne a skor mozu byt nevyhodou. Tazsie sa sa servisuju, komplikovanejsie sa sklada koleso a moze sa stat, ze sa kotuc ohne pri beznej manipulacii s bajkom a potom sa otiera a brzdiace dosticky - to na co ma upozornovali sa potvrdilo :)


To je zaujímavé. Ja som si nedávno kúpil cross (Cube LTD PRO) s kotúčovými brzdami (Hayes Stroker Ryde - t.j. veľmi lacný entry-level model) a naopak som spokojný. Nie že by boli nejaké skvelé, ale potvrdilo sa mi, že aj najlacnejšie hydrauliky sú lepšie ako najlepšie V-čka. A či už na horskom bicykli alebo na crosse mám presne opačné skúsenosti s hydraulikami než Ty - jednoduchšie nasadzovanie kolesa,
doteraz žiadny servis (na MTbiku mám už veľa tisíc kilometrov s Avid Juicy 3 a jediný servis zatiaľ bol výmena doštičiek) a neporovnateľne lepší brzdný účinok než V-čka... :-) Koľko ľudí, toľko chutí :-)
19.09.2010 - 23:29:06
00
Proti výkonu kotúčových bŕzd obaja samozrejme nemáme nič, len kamošovi tie kotúčovky spôsobili problémy pri kúpe stojana a nosiča na cyklotašku. Jasné, že na MTB by žiaden stojan nemontoval, ale na takýto typ bicykla nepredpokladal žiaden problém lenže ani originál stojan merida nebol vhodný na cross s kotúčami. Po sklopení bola nožička stojana asi milimeter od kotúča a to si teda na bajk nenamontuje, tak to asi po hodine špekulovania v dvoch predajniach zabalil. Našťastie vybrať vhodný nosič sa dalo, i keď to tiež nebolo také, že vyhotovením sa mu pozdáva tento .. chcelo to chvíľu skúšania. A ďalšia drobnosť, čo zamrzí, že v meste je na bicykle s kotúčovými brzdami vhodný hádam jeden z 10 vonkajších stojanov na bicykle, do ostatných celé koleso nedáte. Celým tým chce kamoš povedať len to, že potrebu kotúčových bŕzd vzhľadom na ich výkon, cenu, hmotnosť, a starosti voči montáži ostatných komponentov je potrebné dobre premyslieť a sú vhodné pre tých, ktorý skutočne majú presnú predstavu o tom, v akých situáciách, teréne a kedy vedia využiť ich pridané vlastnosti oproti Včkam. A to skladanie kolesa nie je nijako drastické :)
Za mna mozem povedat, ze kvalitne hydraulicke kotucaky maju velmi dobry brzdny ucinok.
20.09.2010 - 20:04:38
00
To s tými stojanmi hlboko súhlasím - 90 všetkých stojanov je úplne na nič a to nielen pre bicykle s kotúčovými brzdami, ale aj s inými, pretože vykrivujú koleso, ktorým sú do stojana zaparkované. Podobne ako v iných cyklistických veciach sme aj v otázke stojanov tak 20 rokov za západnou Európou, kde sú bežné stojany, o ktoré sa bicykle opierajú rámom a dajú sa o rám aj zamknúť ... :-(

Ja mám na krose aj stojan aj nosič a nechal som to na predajcu, kupoval som to už namontované. Je pravda, že na nosič sme asi deň alebo dva čakali, pretože na sklade nemal vhodný na kotúčovky. Stojan nemám na zadnej stavbe, ale pri strede, takže vôbec neriešim kontakt s kotúčmi.
20.09.2010 - 20:13:16
00
keyboard_arrow_up