možných bikov s pevnou osou nie je až tak málo

No je mi jasne ze take su (aj ked sa v tejto oblasti nesnazim mat prehlad) - som spominal tie, o ktorych uvazoval Djexpres. A ano, Bergamont je na tom urcite najlepsie.

Djexpres - ja som pochopil, ze to JUST je myslene ironicky, len som si rypol. :) Ale mas tu hodenu rukavicu od Pata - ten Bergamont nie je vobec zly a aj splna cenu do 2500 €.
25.11.2010 - 17:18:36
00
http://www.youtube.com/watch?v=gYcqIKGL3Xo

Myslim, ze tento system pevnej osi nieje az taky zlozity a existuje aj vo verzii s "rychloupinakom", takze k tomu netreba ani imbusak. ;)


Presne tak ... sú dve možnosti zadnej 12 mm pevnej osi ako ukazuje to video.
Sám som prešiel z klasického 9 mm QR na 12 mm os a je cítiť rozdiel v tuhosti zadnej stavby, ale ako niekto napísal, ak máte mäkké koleso ..výplet a ráfik tak je to pocitovo asi jedno. No pri mojej váhe som sa tej pevnej osi každopádne potešil. Rovnako tak zdielam názor že tak ako sa čoraz viac používa pevná os na vidliciach bude sa toto zavádzať aj u zadných stavieb hlavne u fullov s vyšším zdvihom a tých ktoré nebudú určené na závody. Myslím že pri výletnom tempe je jedno či si z batohu vytiahnem imbus a osku vyšróbujem ním ,alebo tam mám DT upínací systém. Niekto sa niekam ponáhľa? Tak či tak potrebuješ vybaliť lepenie prípadne náhradnú dušu ... tiež som mal možnosť vybrať si DT upínak alebo riešenie na imbus a zvolil som imbus z dôvodu že tá červená prkotinka mi tam vôbec nepasovala ... (viď foto)
No a už len tak okrajovo ... to čo dáva pevnej osi tuhosť nie je ani tak jej priemer, hoci aj ten hrá rolu, no podstatné je to že oska ako taká je uložená v "trubke" a tým pádom je z každej strany uzavretá kďežto klasický QR mám možnosť pohnúť sa vo výreze ... nikdy ste sa nečudovali prečo napríklad Fox doporučuje kontrolovať a merať hrúbku materiálu na vidlici práve v mieste kde je uchytený rýchloupínák? Presne pre to ...

Dropout Thickness Inspection
Over time, the textured contact point surfaces of the front wheel hub and quick release skewer wear out the contact surfaces of the fork dropouts. Inspect and measure the thickness of the dropouts every 6 months or 100 hours. Ensure that any point on the surface is above the minimum specification of 1/4 inch, or 6.20 mm.
Replace the lower leg assembly if the dropout thickness measures at the minimum specification, or less.

Prílohy:

Komentár súboru: pevná os na imbus ...
20101007-005a.jpg
20101007-005a.jpg 141.81 KiB thumb_up0thumb_down

25.11.2010 - 18:30:46
00
Ten utahovaci moment (10-20 Nm) si mal radsej vyretusovat, lebo sa urcite najde niekto, kto bude tvrdit, ze k tomuto potrebujes zo sebou nosit este aj momentak. :)
25.11.2010 - 18:40:02
00
Trošku mám pocit, že táto debata začína byť o niečom inom..

Je jasné, že pevná os či už vpredu alebo vzadu je prínosom. Nik predsa nepotrebuje krútiacu sa vidlicu ani zadnú stavbu. Myslím, že o toto tu teraz nejde.

Ešte nejaké štyri strany dozadu sa tu rišil Stump vs. Zesty/Spicy. Odporúčam sa vrátiť v debate sem.

Podľa toho čo som čítal (všetko sa mi teda čítať nechcelo) mi vychádza najlepšie z toho zrejme Zesty. Na to čo píšeš je Stump absolútne out, Spicy bude pre Teba malý, takže ostáva tu XL Zesty. Nemá síce pevné osky, no aj s RU sa dá v pohode jazdiť a aj tvrdý terén. Sám som takto Zestyho rok jazdil. Samozrejme že sa bude všetko o niečo viac krútiť ako keby tam boli, no na vidlici sa to vyriešiť dá a vzadu tiež (väčšina ľudí však stále ešte jazdia v zadu s RU, vrátane mňa a zatiaľ žijem). Toť môj názor. ;)
25.11.2010 - 18:53:07
00
veď jasné, keby sa velmi krútilo vymeniť 5mm QR za 10mm QR (najlepšie DT RWS) ono je problém nielen s výberom rámu ale aj nábojov ak chce niečo iné než 5mm QR ;)
25.11.2010 - 18:55:58
00
Presne na toto som sa chcel opytat ;) ... a teda, ze ak chces 10mm rychloupinak (z povodneho 5mm) musis menit naby?
26.11.2010 - 12:17:59
00
Musis.
26.11.2010 - 12:20:25
00
Ok a este...pri ,,novom" naboji s 10mm rychloupinakom to fuguje tak, ze oproti ,,klasike" do ramu zadnej stavby (tie zlaby pre osku) ide po novom 10mm rychloupinak a oska novej naby sa len ,,oprie" o ram (vnutorne strany zadnej stavby a rychloupinak to fixuje - pritlaca k sebe)?
26.11.2010 - 12:57:37
00
tak

ked som este na starom rame presiel vzadu z 5mm QR na 10mm QR, narast v tuhosti zadnej stavby bol citelny! Na novom uz som rovno isiel do 10mm RWS :)
26.11.2010 - 13:00:57
00
l-laco

ďakujem za vyčerpávajúci príspevok, presne o to mi ide, no výber zadnej je obmedzený.

Vedel by mi sem niekto pridať fotku tej "pevnejšej" ale nie pevnej osky? nepoznám ten systém RWS, nikdy som sa s tým nestretol.

Ďakujem
26.11.2010 - 14:03:00
00
www.dtswiss.com

http://www.dtswiss.com/Products/Components/RWS.aspx
26.11.2010 - 14:18:28
00
podobný systém robí napríklad aj Novatec(aj Kore)
www.velosport.cz
26.11.2010 - 14:28:44
00
Dobre si pozri/zisti aký máš náboj, na ktorý by si chcel použiť 10mm osku s RU, pretože je možné že nemusíš meniť celý náboj. Veľa nábojov je spravených tak, že sa dajú výmeniť koncové čiapky na oske náboja. Lenže tie čiapky sa zase ťažšie zháňajú, ale tak aspoň budeš mať dôvod kúpiť si nový riadny náboj :).
Gramhoničský 5mm RU by som už vôbec neriešil ani na XC rakete, rozdiel v tuhosti je podstatný. Nehovoriac o odpruž. vidlici.
26.11.2010 - 15:09:27
00
novatec robí klasický systém QR.. je cítiť aj rozdiel QR a RWS..
26.11.2010 - 15:19:58
00
Gramhoničský 5mm RU by som už vôbec neriešil ani na XC rakete, rozdiel v tuhosti je podstatný. Nehovoriac o odpruž. vidlici.

Pri 100 mm vidlici je tuhost 5 mm osky postacujuca ak sa pouziva kvalitny RU a ani nemusi byt pouzity RWS upinak. Ak sa este pouzije 5 mm RWS, tak je tuhost velmi dobra. Mimochodom pri ultralite bajkoch stavanych na vahu nie su extremne tuhe ani tie ultralite novodurove rajdy, takze sa tam naozaj nema zmysel hrat na co najvyssiu tuhost, ked je aj tak cely bajk stavany na pomer vaha/tuhost.

A z pohladu vahy je samozrejme 5 mm RWS system vyhodnejsi ako 9/10 mm RWS system:
oba naboje DT 240 (IS) na 5 mm system + 5 mm titan RWS upinaky = 458 g
oba naboje DT 240 (IS) na 5 mm system + 5 mm steel RWS upinaky = 469 g
oba naboje DT 240 (IS) na thru bolt system 9/10 mm + 9/10 mm RWS upinaky = 493 g

EDIT: Doplnil som titanovu verziu nech je to komplet.


Naposledy upravil Jezus dňa 26.11.2010 - 18:17:06, celkovo upravené 1 krát.

26.11.2010 - 15:57:21
00
keyboard_arrow_up