.Každý priemerne zručný technický tip si vie sám spraviť takýto tuning, kt. nie je náročný. Treba len odstrániť pôvodné mazivo teda rozobrať vidlicu, povoliť na spodu každej nohy dané šróby, klepnúť ponich a stiahnuť vonkajšie nohy, vyčistiť z vnútra, potom nasadiť nohy späť, do otvorov na spodných nohách aplikovať približne rovnaké množstvo oleja a zašróbovať dané šróby na svoje miesta kde patria, otočiť vidlicu zapružiť poprípade skontrolovať tesnosť zo spodu či niesu šróby zaslzené ak áno tak sa použ. poprípade gum. tesniace krúžky a máme tunenú vidlicu ....
ospravedlňujem sa za oneskorenú reakciu .... pehliadol som.
zmena samotného mazania na citlivosť akú dosahuje upravený epicon nestačí. To že porovnávaš dve veci a zdajú sa ti rovnaké, nemusia byť rovnaké.
Keby si mal obe varianty súčastne vedla seba tak by si si určite všimol podstatný rozdiel, ktorý vo významnej miere dopomáha k extremnej citlivosti upraveného epicona a výrazne by pomohol aj keby zoslala vazelina. Tých rozdielov je viacej, ale pokial netušíš ako pracuje
tlmič a prečo je pružinka menšia, prečo je táto planžetka takéhoto priemeru a nieje menšia alebo väčšia, prosím nevyjadruj sa o Milanových úpravách. Ak len vymeníš
vazelinu za
olej a vyhlasuješ že je
vidla "tunená" to hraničí s fušerinou!
K zavzdušneniu ..... áno vzniká tam vzduch, resp. stále tam je. to čo robí problém je kavitácia.
to sa deje u všetkých tlmičov a hlavne ked je olej pretláčaný cez malé priechody (planžetky, ventili, pri loknutej vidle náraz) U Epicona tlak stúpne a oprava je jednoduchá bez rozoberania vidly. U RS dochádzalo pri tlaku k slzeniu pod gate .....
Som rád, že sa ešte niekto okrem mňa pustil do úpravi Manitou Splice, ale narozdiel od tvojej úpravy bolo vymený kompresný prut pod pružinou (originál plastový krúžok mal velké trenie - nahradené novým systémom), v tlmiči bola upravená spodná tlmičová časť, aby olej mohol rýchlejšie prechádzať do kompresie a pri návrate bol dorobený system "planžetka" (systém na low/high expanziu, fox-aci poznajú)
Investície do pokusov prevyšovali hodnotu vidly, ale ako škola technologii to bolo na nezaplatenie.
skús sa zamyslieť nad hlbkov tvojich úprav ....