.Každý priemerne zručný technický tip si vie sám spraviť takýto tuning, kt. nie je náročný. Treba len odstrániť pôvodné mazivo teda rozobrať vidlicu, povoliť na spodu každej nohy dané šróby, klepnúť ponich a stiahnuť vonkajšie nohy, vyčistiť z vnútra, potom nasadiť nohy späť, do otvorov na spodných nohách aplikovať približne rovnaké množstvo oleja a zašróbovať dané šróby na svoje miesta kde patria, otočiť vidlicu zapružiť poprípade skontrolovať tesnosť zo spodu či niesu šróby zaslzené ak áno tak sa použ. poprípade gum. tesniace krúžky a máme tunenú vidlicu ....

ospravedlňujem sa za oneskorenú reakciu .... pehliadol som.
zmena samotného mazania na citlivosť akú dosahuje upravený epicon nestačí. To že porovnávaš dve veci a zdajú sa ti rovnaké, nemusia byť rovnaké.
Keby si mal obe varianty súčastne vedla seba tak by si si určite všimol podstatný rozdiel, ktorý vo významnej miere dopomáha k extremnej citlivosti upraveného epicona a výrazne by pomohol aj keby zoslala vazelina. Tých rozdielov je viacej, ale pokial netušíš ako pracuje tlmič a prečo je pružinka menšia, prečo je táto planžetka takéhoto priemeru a nieje menšia alebo väčšia, prosím nevyjadruj sa o Milanových úpravách. Ak len vymeníš vazelinu za olej a vyhlasuješ že je vidla "tunená" to hraničí s fušerinou!
K zavzdušneniu ..... áno vzniká tam vzduch, resp. stále tam je. to čo robí problém je kavitácia.
to sa deje u všetkých tlmičov a hlavne ked je olej pretláčaný cez malé priechody (planžetky, ventili, pri loknutej vidle náraz) U Epicona tlak stúpne a oprava je jednoduchá bez rozoberania vidly. U RS dochádzalo pri tlaku k slzeniu pod gate .....
Som rád, že sa ešte niekto okrem mňa pustil do úpravi Manitou Splice, ale narozdiel od tvojej úpravy bolo vymený kompresný prut pod pružinou (originál plastový krúžok mal velké trenie - nahradené novým systémom), v tlmiči bola upravená spodná tlmičová časť, aby olej mohol rýchlejšie prechádzať do kompresie a pri návrate bol dorobený system "planžetka" (systém na low/high expanziu, fox-aci poznajú)
Investície do pokusov prevyšovali hodnotu vidly, ale ako škola technologii to bolo na nezaplatenie.
skús sa zamyslieť nad hlbkov tvojich úprav ....
17.09.2010 - 10:43:10
00
Zdravím,
cez dlhé zimné večery nemám čo robiť a tak ma napadlo, či vonkajšie nohy z epicona na rychloupinak (konkretne rocnik 2008) by sa dali vymeniť za vonkajšie nohy na 15mm pevnu os. Ď.
11.01.2011 - 14:05:49
00
Teoreticky by to malo byť možné, ale zatial som to nemal ako vyskúšať.
11.01.2011 - 14:11:47
00
tiez myslim ze je to mozne, pokial viem tak vonkajsie nohy by mali byt rovnake, menil sa tusim len material s ktoreho su vyrobene
11.01.2011 - 14:14:04
00
daju sa vobec kupit samostatne nohy s 15mm osou za nejaku schopnu cenu?
11.01.2011 - 20:54:52
00
napr. tu, akurat ze bez pevnej osy, ale myslim ze tym padom by nemal byt problem kupit aj s pevnou osou za podobnu cenu
11.01.2011 - 22:07:38
00
o tejto ponuke viem, ale 15mm som nevidel nikde a pochybujem ze sa tak skoro a za taku smiesnu cenu objavia.
11.01.2011 - 22:10:21
00
Zdravím páni, prepáčte, že sa vám montujem do témy, ale mám jednu otázku:

Chcem kúpiť Epicona TAD, ale na upraveného nemám rozpočet, tak zvažujem iné možnosti. Dnes som zbadal, že sa na kupkole zmenili ceny.
2008 stojí v prepočte 168€ (4090Kc), avšak ma čierne vnut. nohy - otiera sa farba a je tažšia ako novší model
2009 stoji b prepočte 248€ (5990Kc), ma zlatisté nohy a je ľahšia.
Je nejaký rozdiel vo vnútrajšku jednotlivých ročníkov?
16.01.2011 - 22:14:58
00
nieje
17.01.2011 - 07:47:03
00
Prečo je potom taký rozdiel v cene?
17.01.2011 - 08:45:58
00
pretoze starsie modely su lacnejsie kvoli tomu aby sa skor vypredali a urcite ide aj o cenu materialu
17.01.2011 - 09:34:43
00
Ok, vďaka za odpoveď.
Ešte by som chcel vedieť váš názor na jednu vec:
Mám 78kg a som uplný hobby jazdec. Na nete som našiel Epicona TAD s 15mm osou za 215€ co sa mi zdá prijatelná cena za vidlu s QR osou

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=49114

Z diskusie som pochytil, že tuna okrem jedného človeka nikto nemá 15mm QR osu. Takže, mám kúpiť vidlu bez alebo s pevnou osou? Je tam nezanedbateľný cenový rozdiel oproti vidle z kupkola za 168€ (2008)

Aby som aj ja prispel, tuna sú nejaké ND na vidlice SR a ked sa mi podarí nájsť ešte jednú stránku, na kt. som zablúdil predvčerom, postnem ju:

http://www.bikeservis.com/ramy-vidlice-suntour-c-52_132_185.html?page=1&sort=products_sort_order
17.01.2011 - 17:11:24
00
Z diskusie som pochytil, že tuna okrem jedného človeka nikto nemá 15mm QR osu.r

:lol:
Ber pevnú os. Jazdí to veľa ľudí, je to budúcnosť...
17.01.2011 - 18:17:43
00
otazne je na co ti je TAD? ci to sam vies...
21.01.2011 - 09:39:36
00
No som ako hovoríte hobík. Na biku jazdím (túry) len cez víkendy. Mám rád velmi členitý (skaly, kamene, korene) terén. TAD je znižovanie zdvihu a slubujem si od neho vyššiu stúpavosť pri výšlapoch.

Prečo si kupujú vidlu so znižovaním zdvihu ostatní?
22.01.2011 - 19:27:42
00
keyboard_arrow_up